Strona 1 z 1

check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindrze

PostNapisane: 16 maja 2015, 07:52
przez jorgus7
witam,

Panowie mam upierdliwy problem ze swoim autkiem :/ w zasadzie od momentu zakupu tj ok 1,5 roku temu.

Kupując auto swieciła sie kontrolka check engine, tak czy siak przed zakupem planowałem jechac do ASO seata na diagnoze wiec nie przejmowałem sie zbytnio. Poczas diagnozy wywaliło bład swiecy na 3 cylindrze. Wymmieniono swiece na nowe oryginalne skasowali bład i ok - pol roku byl spokoj z kontrolką. Zadnych innych bledów nigdy komuter w moim leonie nie wywalał.

Po ok pol roku check engine znowu sie zaswieciło i od razu tego samego dnia pojechałem do znajomego mechanika ktory uwazam ze jest naprawde niezły i notabene pracuje w ASO VW. Okazało sie że komunikat - blad swiecy na 3 cylindrze... Skasował bład i znowu kilka mies był spokoj... Po jakims czasie znowu check engine i ten sam błąd... WIec decyzja wymiana swiec na nowe (myśląc że być moze były felerne). Oczywiscie cały komplet nowe z ASO ze znaczakmi VW AUDI SEAT koszt 350 pln (ponownie). Po kolejnych kilku mies powrtorka z rozrywki... :/ Wiec decyzja mechanika i moja (po wpisach tu na forum) że moze przekaznik w podszybiu...

Przekaznik ten kosztje ok ok 350 pln a gwarancji ze to on nie ma :/ tak wiec od mojego mechanika ktory akurat robił znajomemu Superba 2006 r wymeinilismy moj przekaznik na jego i odwrotnie. BYło to ok 3 tyg temu. skasowalismy bląd i wszystko cacy. Dzis przed momentem pale auto a tam co? Check engine! daje sobie rękę obciąć że jak pojade do mechanika na kompa wywali to samo :/...

Panowie ma ktoś pomysł co można jeszcze sprawdzić??? wkurza mnie to już.

Autko naprawdę zadbane oryginał przebieg 165 tys - potwierdzone w ASO. rok 2005.

Będę naprawdę wdzięczny za pomoc!

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 16 maja 2015, 08:16
przez Zarco
Tez tak miałem i wymieniłem cały przewód świec żarowych, oryginał ASO 155 zł. problem nie znikł ponieważ muszę teraz świece wymienić :) po tym zabiegu już powinno wszystko być w porządku.

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 16 maja 2015, 08:21
przez jorgus7
Zapomniałem dodać że za każdym razem gdy się zapala check engine jest to rano po nocy. .. nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale dla mnie jest trochę dziwne

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 16 maja 2015, 08:47
przez Zarco
To samo mam ze po nocy, wymienienie świece i dam znać czy problem dalej się pojawi.

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 16 maja 2015, 11:51
przez [gypsymh]
Użyj szukajki. Temat na forum poruszany. Problem w fajkach świec żarowych. Albo psiknac kontaktem do wewnątrz albo jak kolega pisze wymienić całość. Kostka jest przy podstawie akumulatora.

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 18 maja 2015, 07:46
przez zoltaibiza
Zarco, zapodaj ten nr. oryginalnego przewodu świec do ARL'a.

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 18 maja 2015, 15:42
przez Zarco
038 971 220 D Wracając do problemu to u mnie już się nie pojawia. Wymiana przewodu i siwiec żarowych załatwiło problem. Kabel 155 zł plus świeczki 188zł nie liczę robocizny bo sam to zrobiłem i jestem zadowolony gdyż check engine już mi nie świeci :)

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 18 maja 2015, 20:47
przez zoltaibiza
Dzięki Zarco

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 21 maja 2015, 21:25
przez dymek5551
W swoim aucie (leon 1m ARL) wymienilem ori swiece i wywalilo blad po 2 dniach:

Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10) Electrical Fault - intermittent
Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault - intermittent
Rozumiem ze to ta sama sytuacja i czeka mnie wymiana przewodow swiec zarowych?

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 22 maja 2015, 12:28
przez transit_master
A czytałeś temat? Chcesz, wymieniaj. Kontakt tańszy i również załatwia sprawę.

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 27 października 2016, 15:27
przez xaviusz
Witam, również mam błąd Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault - intermittent. Przeczytałem wiele tematów i chce zacząć od psiknięcia kontaktem w fajki ale mam pewien problem. Jestem laikiem w takich naprawach więc prosze o wyrozumiałość.
Obrazek
Rozumiem że ten czarny plastik to listwa ze świecami? Otóż w jaki sposób mam to ściągnąć? Jest tam mało miejsca i nie chciałbym wyrwać tego na siłe, proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak mam to zrobić. Silnik ARL. Z góry dzięki :-)
Jeżeli nie wyświetla sie obrazek tutaj link: https://zapodaj.net/f41b49eb5ac43.jpg.html

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 27 października 2016, 17:57
przez Zarco
Więc musisz Ta czarną listwe którą zaznaczyłes na zdjęciu cignac do siebie, musisz uważać, bo czasem może się ułamac fajka, najlepiej jak byś ściągnął tą czarną rurę od intercoolera, wtedy będzie więcej miejsca Lecz jest przy tym trochę roboty. Jak dalej będzie błąd to możliwe swieca być spalona, ja tak miałem więc wymieniłem komplet i problem znikł

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 27 października 2016, 18:50
przez transit_master
Zacznij od pierwszego cyl. Jeśli fajki nie są popękane nie powinno być problemu ze zdjęciem.

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 27 października 2016, 20:50
przez xaviusz
Dzięki za podpowiedzi :-D , jutro spróbuje to ogarnąć.

Re: check engine i znowu to samo... błąd świecy na 3 cylindr

PostNapisane: 28 października 2016, 16:47
przez mistrzunio
Miałem podobny problem, na przemian błąd świecy 1, 2, 3 lub 4.
Świece wymienione na nowe beru gn046 i dalej to samo...

Zdjąłem fajki, psiknąłem kontaktem na przewodzenie, był spokój 2-3 dni.

Jeszcze raz zdjąłem całą listwę, odwróciłem do góry i psiknąłem wd40 do każdej fajki, zostawiłem tak na noc, rano wylałem wd z fajek, psiknąłem kontaktem i zamontowałem.

Problem ustał i mam spokój od kilkunastu miesięcy.