Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez Roland » 11 sierpnia 2006, 17:53

Podobno zamiast turbinki od ASZta do silnika ASV można wsadzić turbinkę od Passata (AWX) + kolektor jakiś dopasowujący czy coś w tym stylu.

Czy faktycznie wtedy będzie to takie prawie plug'n'play jak w przypadku wsadzania turbiny ASZ czy jednak trzeba będzie uskutecznić jakąś dodatkową rzeźbę?

I dodatkowo jak ma się takie rozwiązanie (AWX+kolektor) do zamiany na ASZ? Czy będą jakieś plusy/minusy takiego podejścia?
Zobacz Profil
Roland
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 17 września 2005, 21:12
Lokalizacja: W-wa
Auto: na eF + Czarna Żmija

Reklama

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez Tonny S » 11 sierpnia 2006, 20:54

Roland napisał(a):Czy faktycznie wtedy będzie to takie prawie plug'n'play jak w przypadku wsadzania turbiny ASZ czy jednak trzeba będzie uskutecznić jakąś dodatkową rzeźbę?

Bedzie to samo co z ASZ tyle, ze do kolektora dokrecona bedzie turbina (patent z Ibi) a nie tak jak z ASZ, ze turbo jest razem z kolektorem.


I dodatkowo jak ma się takie rozwiązanie (AWX+kolektor) do zamiany na ASZ? Czy będą jakieś plusy/minusy takiego podejścia?
Praktycznie zadne.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez Roland » 15 sierpnia 2006, 18:51

No dobra - a jak wygląda sprawa podpięcia takiego zestawu (AWX + kolektor) - czy tak jak w przypadku ASZ potrzebne będą jakieś szybkozłączki?

I druga sprawa - kto (i za ile) może mi dorobić takie złączki? ?Najlepiej w W-wie żeby się podjął razem z montażem :-)
Bo na razie nie wiem co szybciej trafię w rozsądnej cenie (ponoć AWX jest popularniejszy) i wolałbym rozważyć obydwa warianty zanim zdecyduję się na zakup.
Zobacz Profil
Roland
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 17 września 2005, 21:12
Lokalizacja: W-wa
Auto: na eF + Czarna Żmija

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez Tonny S » 15 sierpnia 2006, 19:11

Roland napisał(a):czy tak jak w przypadku ASZ potrzebne będą jakieś szybkozłączki?
Tak.


Roland napisał(a):Bo na razie nie wiem co szybciej trafię w rozsądnej cenie (ponoć AWX jest popularniejszy) i wolałbym rozważyć obydwa warianty zanim zdecyduję się na zakup.
Pamietaj, ze do AWX bedziesz musial kupic jeszcze kolektor.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez Roland » 15 sierpnia 2006, 19:20

Tonny S napisał(a):Pamietaj, ze do AWX bedziesz musial kupic jeszcze kolektor.


Wiem, wiem - ale to ponoć ok. 100-150 złotych więc nie jest to majątek. Więc jeśli akurat trafię AWX'a w idealnym stanie w zbliżonej cenie to dorzucenie tych 150 zeta nie będzie majątkiem :-)
Zobacz Profil
Roland
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 17 września 2005, 21:12
Lokalizacja: W-wa
Auto: na eF + Czarna Żmija

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez przebor » 12 marca 2008, 11:31

Czy ktoś to robił?, tzn. wstawił turbinę AWX do leona ASV/AHF i może podzielić się wiedzą/wrażeniami? ;)

Wiem, że sprawa jest bardziej skomplikowana niż w przypadku ASZ, ale w tej chwili zakup nowej turbiny ASZ graniczy z cudem, a AWXy się jeszcze trafiają. Jaki kolektor wylotowy trzeba kupić? Czy oprócz kolektora i szybkozłączki do IC jeszcze trzeba coś dodatkowo modyfikować?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez bono » 12 marca 2008, 12:41

przebor napisał(a):ale w tej chwili zakup nowej turbiny ASZ graniczy z cudem

pisz do neck99 z OCP, ale z tego co wiem może być bardzo ciężko.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=15560
tutaj masz trochę o przeróbce AWX do ASV/AHF
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez grzybek » 12 marca 2008, 22:30

czy tak jak w przypadku ASZ potrzebne będą jakieś szybkozłączki?
Tak.


NIE jesli zastosujesz obudowe czesci zimnej sprezarki od GT18

poczytaj troche moich watkow i zadecydujesz czy bawic sie w szybkozlaczki czy w obudowe GT18
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez jaro4444 » 13 marca 2008, 10:21

Pytanie jest jedno - po co stosować turbo AWX???

Ma mniejszą wydajność jak ARL, ma słabszy wałek jak ARL, więcej problemów z montażem (w Leonie, bo przy motorze AFN poprzecznym pasuje P&P).

Naprawdę dobre używki z ARL z końca 2005 roku można kupić tanio (60-70% ceny nowego AWX). Jak dodasz do tego kolektor to za jedno nowe AWX masz 2x ARL... Turbinki te śmigają bez zająknięcia i przy pracy na 1,5 bara pracują na nominalnych parametrach a nie na wyśrubowanych jak AWX.

Jeśli już upieracie się montaż takiej turbiny to min GT18 z Opla 2.2 lub Mercedesa 220 CDI albo GT20. Wówczas ma to sens.
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez przebor » 14 marca 2008, 09:58

bono, dzięki. Jednak kolega neck99 ma tylko AWX i jeszcze 140KM od 2.0TDI ale to chyba też nie pasuje? Chciaż z drugiej strony do Ibizy ASV pasuje turbo 170KM, więc może do Leona ASV też będzie pasować któraś z turbin 136/140/170 od 2.0?


Pytanie jest jedno - po co stosować turbo AWX???

jaro4444, tylko i wyłącznie dlatego, że AWX można kupić nowe, a ARL już nie (w rozsądnej cenie, poza ASO). Ja nie jestem w stanie rozpoznać czy używana turbina jest dobra czy nie, gdybyś pomógł mi znaleźć zdrową używkę ARL to chętnie bym kupił.

Naprawdę dobre używki z ARL z końca 2005 roku można kupić tanio (60-70% ceny nowego AWX).


Masz na myśli jakiegoś konkrentego sprzedawcę. Możesz polecić kogoś od kogo warto kupić taką używkę i mieć jako taką pewność, że się nie rozleci.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez marcin_kielce » 14 marca 2008, 10:02

ja za jakis czas bede sprzedawal swoja sprezarke ARL ze wzgledu na to ze przesiadam sie na wieksza :))
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez rob555 » 15 marca 2008, 22:44

przebor zastawowilbym sie powaznie nad tym co jaro4444 napisal.
wez pod uwage ze turbiny AWX sa malo odporne na overboosty czyli wystarczy czasem pare razy przeciagnac na 1.6 bara (np przypieczone kierownice) i juz problem gotowy. Tutaj ARL bije je na głowe (nie mowiac o wydajnosci).
Pozatym jesli te nowe turbiny sa made in romania to ja bym wolal sprawdzona uzywke z innego kraju ;)
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez przebor » 18 marca 2008, 15:38

marcin_kielce, możesz napisac na PW jaki przebieg i jaka cena by Cię interesowała oraz kiedy planujesz zmianę?

rob555, dzięki za info. Na forum.vwgolf.pl też ktoś opisywał przypadek uszkodzenia prawie nowej turbiny AWX wiec odpuszczam. I jeszcze raz dzięki za wakacyjną naprawę mojego autka - byłem u Ciebie w drugiej połowie sierpnia :)
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

Postprzez KMarcel » 18 marca 2008, 19:10

rob555 napisał(a):...wez pod uwage ze turbiny AWX sa malo odporne na overboosty czyli wystarczy czasem pare razy przeciagnac na 1.6 bara (np przypieczone kierownice) i juz problem gotowy. Tutaj ARL bije je na głowe (nie mowiac o wydajnosci).


Czy to samo tyczy się turbin z ASZ? Od AWX różnią się chyba tylko obudową (w AWX jest oddzielnie kolektor), a oś i wirniki są takie same? Więc z trwałością obydwu powinno być podobnie? Czy przewaga ARL w trwałości jest wynikiem lepszej ośki?
Jeśli gdzieś się mylę to mnie poprawcie.

P.S. Ile średnio trzeba dmuchnąć w ASZcie chipowanym na ok. 170KM?

Pozdrawiam,
Marcin
ASV+ by Diagtronik 139KM 320Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KMarcel
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 sierpnia 2007, 20:54
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Toledo 1.9 ASV+


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości