Strona 1 z 1

Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 17:53
przez Roland
Podobno zamiast turbinki od ASZta do silnika ASV można wsadzić turbinkę od Passata (AWX) + kolektor jakiś dopasowujący czy coś w tym stylu.

Czy faktycznie wtedy będzie to takie prawie plug'n'play jak w przypadku wsadzania turbiny ASZ czy jednak trzeba będzie uskutecznić jakąś dodatkową rzeźbę?

I dodatkowo jak ma się takie rozwiązanie (AWX+kolektor) do zamiany na ASZ? Czy będą jakieś plusy/minusy takiego podejścia?

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 11 sierpnia 2006, 20:54
przez Tonny S
Roland napisał(a):Czy faktycznie wtedy będzie to takie prawie plug'n'play jak w przypadku wsadzania turbiny ASZ czy jednak trzeba będzie uskutecznić jakąś dodatkową rzeźbę?

Bedzie to samo co z ASZ tyle, ze do kolektora dokrecona bedzie turbina (patent z Ibi) a nie tak jak z ASZ, ze turbo jest razem z kolektorem.


I dodatkowo jak ma się takie rozwiązanie (AWX+kolektor) do zamiany na ASZ? Czy będą jakieś plusy/minusy takiego podejścia?
Praktycznie zadne.

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 15 sierpnia 2006, 18:51
przez Roland
No dobra - a jak wygląda sprawa podpięcia takiego zestawu (AWX + kolektor) - czy tak jak w przypadku ASZ potrzebne będą jakieś szybkozłączki?

I druga sprawa - kto (i za ile) może mi dorobić takie złączki? ?Najlepiej w W-wie żeby się podjął razem z montażem :-)
Bo na razie nie wiem co szybciej trafię w rozsądnej cenie (ponoć AWX jest popularniejszy) i wolałbym rozważyć obydwa warianty zanim zdecyduję się na zakup.

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 15 sierpnia 2006, 19:11
przez Tonny S
Roland napisał(a):czy tak jak w przypadku ASZ potrzebne będą jakieś szybkozłączki?
Tak.


Roland napisał(a):Bo na razie nie wiem co szybciej trafię w rozsądnej cenie (ponoć AWX jest popularniejszy) i wolałbym rozważyć obydwa warianty zanim zdecyduję się na zakup.
Pamietaj, ze do AWX bedziesz musial kupic jeszcze kolektor.

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 15 sierpnia 2006, 19:20
przez Roland
Tonny S napisał(a):Pamietaj, ze do AWX bedziesz musial kupic jeszcze kolektor.


Wiem, wiem - ale to ponoć ok. 100-150 złotych więc nie jest to majątek. Więc jeśli akurat trafię AWX'a w idealnym stanie w zbliżonej cenie to dorzucenie tych 150 zeta nie będzie majątkiem :-)

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 12 marca 2008, 11:31
przez przebor
Czy ktoś to robił?, tzn. wstawił turbinę AWX do leona ASV/AHF i może podzielić się wiedzą/wrażeniami? ;)

Wiem, że sprawa jest bardziej skomplikowana niż w przypadku ASZ, ale w tej chwili zakup nowej turbiny ASZ graniczy z cudem, a AWXy się jeszcze trafiają. Jaki kolektor wylotowy trzeba kupić? Czy oprócz kolektora i szybkozłączki do IC jeszcze trzeba coś dodatkowo modyfikować?

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 12 marca 2008, 12:41
przez bono
przebor napisał(a):ale w tej chwili zakup nowej turbiny ASZ graniczy z cudem

pisz do neck99 z OCP, ale z tego co wiem może być bardzo ciężko.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=15560
tutaj masz trochę o przeróbce AWX do ASV/AHF

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 12 marca 2008, 22:30
przez grzybek
czy tak jak w przypadku ASZ potrzebne będą jakieś szybkozłączki?
Tak.


NIE jesli zastosujesz obudowe czesci zimnej sprezarki od GT18

poczytaj troche moich watkow i zadecydujesz czy bawic sie w szybkozlaczki czy w obudowe GT18

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 13 marca 2008, 10:21
przez jaro4444
Pytanie jest jedno - po co stosować turbo AWX???

Ma mniejszą wydajność jak ARL, ma słabszy wałek jak ARL, więcej problemów z montażem (w Leonie, bo przy motorze AFN poprzecznym pasuje P&P).

Naprawdę dobre używki z ARL z końca 2005 roku można kupić tanio (60-70% ceny nowego AWX). Jak dodasz do tego kolektor to za jedno nowe AWX masz 2x ARL... Turbinki te śmigają bez zająknięcia i przy pracy na 1,5 bara pracują na nominalnych parametrach a nie na wyśrubowanych jak AWX.

Jeśli już upieracie się montaż takiej turbiny to min GT18 z Opla 2.2 lub Mercedesa 220 CDI albo GT20. Wówczas ma to sens.

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 14 marca 2008, 09:58
przez przebor
bono, dzięki. Jednak kolega neck99 ma tylko AWX i jeszcze 140KM od 2.0TDI ale to chyba też nie pasuje? Chciaż z drugiej strony do Ibizy ASV pasuje turbo 170KM, więc może do Leona ASV też będzie pasować któraś z turbin 136/140/170 od 2.0?


Pytanie jest jedno - po co stosować turbo AWX???

jaro4444, tylko i wyłącznie dlatego, że AWX można kupić nowe, a ARL już nie (w rozsądnej cenie, poza ASO). Ja nie jestem w stanie rozpoznać czy używana turbina jest dobra czy nie, gdybyś pomógł mi znaleźć zdrową używkę ARL to chętnie bym kupił.

Naprawdę dobre używki z ARL z końca 2005 roku można kupić tanio (60-70% ceny nowego AWX).


Masz na myśli jakiegoś konkrentego sprzedawcę. Możesz polecić kogoś od kogo warto kupić taką używkę i mieć jako taką pewność, że się nie rozleci.

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 14 marca 2008, 10:02
przez marcin_kielce
ja za jakis czas bede sprzedawal swoja sprezarke ARL ze wzgledu na to ze przesiadam sie na wieksza :))

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 15 marca 2008, 22:44
przez rob555
przebor zastawowilbym sie powaznie nad tym co jaro4444 napisal.
wez pod uwage ze turbiny AWX sa malo odporne na overboosty czyli wystarczy czasem pare razy przeciagnac na 1.6 bara (np przypieczone kierownice) i juz problem gotowy. Tutaj ARL bije je na głowe (nie mowiac o wydajnosci).
Pozatym jesli te nowe turbiny sa made in romania to ja bym wolal sprawdzona uzywke z innego kraju ;)

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 18 marca 2008, 15:38
przez przebor
marcin_kielce, możesz napisac na PW jaki przebieg i jaka cena by Cię interesowała oraz kiedy planujesz zmianę?

rob555, dzięki za info. Na forum.vwgolf.pl też ktoś opisywał przypadek uszkodzenia prawie nowej turbiny AWX wiec odpuszczam. I jeszcze raz dzięki za wakacyjną naprawę mojego autka - byłem u Ciebie w drugiej połowie sierpnia :)

Re: Zmiana turbiny ASV -> AWX + kolektor ??

PostNapisane: 18 marca 2008, 19:10
przez KMarcel
rob555 napisał(a):...wez pod uwage ze turbiny AWX sa malo odporne na overboosty czyli wystarczy czasem pare razy przeciagnac na 1.6 bara (np przypieczone kierownice) i juz problem gotowy. Tutaj ARL bije je na głowe (nie mowiac o wydajnosci).


Czy to samo tyczy się turbin z ASZ? Od AWX różnią się chyba tylko obudową (w AWX jest oddzielnie kolektor), a oś i wirniki są takie same? Więc z trwałością obydwu powinno być podobnie? Czy przewaga ARL w trwałości jest wynikiem lepszej ośki?
Jeśli gdzieś się mylę to mnie poprawcie.

P.S. Ile średnio trzeba dmuchnąć w ASZcie chipowanym na ok. 170KM?

Pozdrawiam,
Marcin