Strona 1 z 1
Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
30 maja 2015, 16:40
przez yakubo1990
Witajcie.
Zrobiłem SWAP dolotu do turbiny od filtra powietrza. Mam turbo od AWX i auto ogólnie zestrojone na 152hp.
Pojawił się problem taki, że autko bardzo fajnie jedzie i wkręca się na obroty, ale już na czwartym i piątym biegu turbo przeładowuje. Sprawdziłem Vagiem i geometria chodzi w pełnym zakresie.
Czy winą tego może być oryginalny przepływomierz, który zostawiłem od ALH? Trzeb zmienić na przepływkę od ARL?
Błąd jaki wyskakuje to: 17965 Przekroczona granica doładowania.
Pomożecie?

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
30 maja 2015, 16:59
przez Martinus1985
Skoro zmieniasz dolot na ASZ/ARL to kompletny tzn. górna część puszki filtra powietrza+rura-harmonijka+przepływka+alu rura do turba....
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
30 maja 2015, 17:23
przez yakubo1990
Martinus1985, zmieniłem wszystko co wymieniłeś oprócz przepływomierza, bo nie było w zestawie jaki kupiłem. Wiesz może jaki numer przepływki zastosować?
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
30 maja 2015, 17:51
przez Martinus1985
Oj nie pamiętam.
Ale wujek google prawdę powie.
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
30 maja 2015, 18:00
przez yakubo1990
Ok dzięki za info
Martinus1985,

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 11:08
przez korpek
Nie musisz zmieniać przepływki, wystarczy zrobić korektę w sofcie linearyzacji maf. Przepływomierz od arl też nie podejdzie bez korekty.
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 11:12
przez przemco
To ja zapytam co ma wspólnego przepływomierz z błędem przeładowania turbiny

przepływka nawet jeśli pokazuje cały czas max wartość przepływu powietrza to turbo pomimo tego powinno pompować ustaloną wartość ciśnienia.... bardziej bym się zainteresował MAP sensorem który pewnie został seryjny a auto ma ponad 150KM.... MAP sensor wsadzić z ARL.... jak się mylę i błędnie myślę niech mnie ktoś poprawi....
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 11:36
przez yakubo1990
korpek, czyli trzeba zapodać w mapie "MAF Linearization" wartości takie jak w mapie z ARL? Mam możliwość zrobić sobie taką korektę i wgrać po odb. Niespecjalnie chce jechać na korektę i płacić 500 zł jak mogę to uczynić sam. Mam orginalny wsad ARL i swój. Czy po zmianie tych wartości na takie jak są w ARL to będzie git ?
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 11:48
przez przemco
jakie masz teraz ustawione ciśnienie doładowania

sprawdź logi ile Ci przeładowuje turbina....
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 11:50
przez yakubo1990
przemco, chyba nie wspomniałem, że mam turbo od AWX czyli gt1749va. Zrobię logi. Dla jakiej grupy zrobić logi? 10, 11?
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 11:53
przez korpek
seryjny map starczy

yakubo1990 wrzuć oryginalny dolot i zrób logi 001, 003, 008, 011

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 11:58
przez yakubo1990
korpek, jutro porobie logi dynamiczne dla wskazanych grup. Jakbym chciał już na stałe zostawić dolot od ARL to co muszę dokładnie zrobić aby było dobrze? Dodam, że w czerwcu bedzie robiony frontowy intercooler.
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 12:31
przez przemco
zrób 10 i 11.... jak miałeś robiony program pod nową turbinę to na pewno masz zwiększone ciśnienie doładowania a czujnik ciśnienia podejrzewam seryjny....
porównaj wskazania wymagane z pomierzonymi i będzie wszystko jasne....
-- 31 maja 2015, o 13:31 --
a wężyki podciśnieniowe szczelne

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 12:34
przez yakubo1990
przemco, przewody wymieniłem niedawno na nowe. Przeładowanie zaczeło się po zmianie dolotu. Zrobiłem jeszcze adaptację dla grupy 00 . jest lepiej, ale nadal przeładowuje przy około 160 km/h na 5 biegu
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 12:49
przez przemco
jakie ciśnienie doładowania masz ustawione

dodam tylko że wg. mojej wiedzy granicą pomiaru seryjnego MAP sensora w silnikach 90 i 110 HP jest 1,5 bara dlatego w silnikach ARL i chyba ASZ jest inny do 2 bar....
wrzuć logi do podglądu z chęcią zobaczę....

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 13:11
przez yakubo1990
przemco, ide zrobie logidynamiczne 10 i 11. Dodaje jeszcze porównanie map doładowania na orginalnym programie i na tym co mam teraz:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35f88e8346b244af.html
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 13:46
przez przemco
program wgrywałeś sam czy tuner jakiś

co to za program masz do map

na lewej mapce tej po zmianie softu widać że przy 2500 rpm masz pełne ciśnienie doładowania ustawione na 1,45 bara....
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 14:13
przez yakubo1990
przemco, dorzucam logi dynamiczne 10 i 11 grupy. Przejechałem około 10km. Autko bardzo dobrze szło ale raz przeładowało:
http://sendfile.pl/pokaz/372034---6VlX.htmlProgram mam robiony przez tunera ale wgrywałem sam. Na programie jeżdżę już 4 miesiące i nic się nie dzieje. Teraz po zmianie dolotu dopiero problem się pojawił z przeładowaniem.
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
31 maja 2015, 22:34
przez korpek
Wrzuć seryjny dolot i zrób normalne logi! 3 bieg od 1500rpm do 4500rpm cały czas pedał gazu w podłodze! i każda grupę loguj z osobna. Bo te logi co wrzuciłeś to jakaś tragedia jest..
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
2 czerwca 2015, 18:35
przez yakubo1990
korpek, dzięki za poradę. Zmieniłem dolot na oryginalny. Wrzucam logi zrobione tak jak chciałeś

Zobacz co tam się dzieje:
http://przeklej.org/file/thUXTF/Logs.rar
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
2 czerwca 2015, 20:41
przez Sebool2006
To dogadaj się z tatianem "ma" swojego Leona w dieslu na sprzedaż. Przynajmniej z pewnych rąk będzie
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
8 czerwca 2015, 19:05
przez yakubo1990
Zalozylem przeplywkę od Arl i nadal przeladowuje. Macie pomysl jak zrobic korekte MAF?
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
8 czerwca 2015, 22:15
przez Maras2003
Miałem podobny problem, wystarczyła leciutka korekta w mapie N75.
Korektę N75 zrobisz tak samo jak MAF i ktoś kto robił program powinien to ogarnąć.
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
17 czerwca 2015, 20:58
przez yakubo1990
Problem rozwiązany. Okazało się, że przy wymianie wężyka podciśnienia od sterowania geometrią dałem złą średnicę przewodu. Po zastosowaniu takiej jak ma być problem ustał.
Dodatkowo dołożyłem wtryski 0.216 i autko wypluło 163 ps

Teraz trzeba myśleć o FMIC
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
18 czerwca 2015, 09:29
przez Martinus1985
ALH + 216 i wyszło 163
Chciałbym to zobaczyć...
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
18 czerwca 2015, 12:12
przez yakubo1990
Martinus1985, ALH + 216 + turbo AWX + DOLOT ARL + KAT i EGR out + SOFT. Przed wtryskami 216 były 0.205 i było 152ps. Teraz oszczędzam auto, bo trzeba zrobić FMIC i sprzęgło może zaraz polecieć.
Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Napisane:
18 czerwca 2015, 19:51
przez Martinus1985
yakubo1990 napisał(a):Martinus1985, ALH + 216 + turbo AWX + DOLOT ARL + KAT i EGR out + SOFT. Przed wtryskami 216 były 0.205 i było 152ps. Teraz oszczędzam auto, bo trzeba zrobić FMIC i sprzęgło może zaraz polecieć.
A spoko...
