Strona 1 z 1

Szary gryzacy dym

PostNapisane: 23 czerwca 2015, 06:13
przez leonarl4x4
Witam

Mam pewien problem z dymieniem leona,a mianowicie z 2 lata temu robilem generalny remont po zassaniu wody przez silnik.

Wymienione 4 korby ,pol panewki,walek rozrzadu,wszystkie uszczelniacze w glowicy,oringi na pompkach,glowica byla planowana oraz docieranie gniazd zaworowych,nowe popychacze(czarne wzmacniane)

Niestety nie wymienilem pierscieni a szkoda bo przy takiej robocie moglem to zrobic.

Od samego poczatku po remoncie auto troszke kopcilo po odpaleniu na wolnych obrotach (brak kata) lecz po nagrzaniu dym znikal,jednynie zostawal ten gryzacy zapach,zapewne wina wycietego kata.
Olej dolewam moze z litr na 10 tys.

Pompki oczywiscie po tej robocie ustawiane ,nawet 3 razy to robilem dla pewnosci.

Ale od niedawna cos sie zaczelo dziac,auto po programie od 5 lat 190ps 390 Nm,a mianowicie kopci juz praktycznie caly czas na posoju co prawda lekko ale jednak,oraz po depnieciu niekiedy widac, jak z tylu unosi sie klab dymu.

Dodatkowo jak go troche przegonie i stane np na swiatlach to widze w lusterku jak kopci na szaro i smierdzi spalinami.

Nie wiem czy przypadkiem turbo sie nie konczy po malu,choc doladowanie jest ok 1.5 bar w piku dochodzi do 1,7-1,8.
Oleju w dolocie nie ma zbyt wiele,ale mam oil catch tank oraz odlaczony wezyk od egr.
Wirnik turbiny nie ma praktycznie luzu,ale jesli padaja uszczelniacze to luz nie koniecznie musi byc.

Synchroniazacja walka jest ustawiona na 0.0-0.6,znalazlem na forum vwgolf taki wpis :

"Synchro 0,0 nie jest dobre...lepsze bedzie do -2 stopni ze wzgledu na słabą kompensacje napręzeń napinacza spręzynowego w zakresie max momentu obrotowego.
Można to zaobserwować podczas logów grupy 004 jak sie opóźnia i przyspiesza pod obciązeniem...zabuza to proces spalania i wpływa na moc oraz spalanie"
Moze warto zmienic na -2 i zobaczyc czy sie nie polepszy.



Na razie mam screena z grupy 13 i 23 dodam ze na 4 cyl byla wygieta korba,dlatego wymienilem wszystkie 4 przy jednej robocie.
Ewidentnie widac ze na tym 4 cyl cos jest nie tak.

Obrazek

Czekam na jakies sugestie co moge jeszcze sprawdzic,przy okazji nagram filmik z kamery umieszczonej na tylnej klapie,bedzie przynajmniej widac o co mi chodzi.

Re: Szary gryzacy dym

PostNapisane: 28 czerwca 2015, 20:37
przez IroN_87
Co możesz sprawdzić? kompresje.. płynu chłodniczego nie ubywa? oleju nadal ubywa tyle samo? silnik na wolnych równo pracuje?

Re: Szary gryzacy dym

PostNapisane: 29 czerwca 2015, 05:35
przez leonarl4x4
Hej

Plynu nie ubywa,kompresji nie sprawdzalem jeszcze bo nawet jesli bylo by cos nie tak z 4 cyl to raczej nie zdejmowal bym ponownie glowicy.

oleju ubywa jak pisalem moze z 1 litr na 10 tys km wiec raczej norma.

Silnik na wolnych pracuje jak nalezy.

Niepokoi mnie rowniez zapach spalin w kabinie po ostrej jezdzie,wszystkie wycieki juz wyeliminowalem z silnika,wydaje mi sie ze gdzies na polaczeniu kolektora z wydechem jest mala nieszczelnosc,tylko nie wiem jak to sprawdzic skad wydobywa sie ten zapach.