Strona 1 z 1

Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 19:48
przez stephan
Witam.

Od kilku dni w moim aucie występuje niepokojące (moim zdaniem) kopcenie z rury wydechowej (od ok. 2600 obr/min widoczne we wstecznym lusterku).
Oleje i filtry wymieniam regularnie, przebieg 95000, miesiąc temu robiłem "virusa" u Ex'a...

Nie wiem, co może być przyczyną, w jednym warsztacie po jeździe próbnej stwierdzono zacinanie się "żaluzji" na łopatkach turbosprężarki... ?
Nie zauważyłem spadku mocy w aucie, mam wrażenie że silnik pracuje ciut głośniej....

Gdzie szukać przyczyny?

Czy możecie polecić zaufany serwis w Warszawie/okolicach?

Wstydzę się tego dymu i jeżdzę do 2500obr/min... :cry:

Pozdrawiam.

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 19:55
przez Barth
A ja bym do EXa podjechał , niech vaga podłączy i moze stwierdzi co sie dzieje , no i jesli by (odpukać oczywiście) turbawka cos marudzila to tez pomoze , albo poda adres gdzie jechac do lekarza

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 20:39
przez Leon
Tez bym sie ani chwili nie zastanawial i podjechal do fachowca. Tym bardziej ,ze do Ex`a Ci niedaleko ;-)

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 21:13
przez Tonny S
1 - wyzsza temperatura otoczenia
2 - sprawdz poziom oleju jak jest za duzo czyli pow. 3/4 wtedy tez zaczyna kopcic
3 - sprawdz przewody od turbo do Ic i spowrotem do silnika, moze gdzies siem poluzowalu, lub spadla opaska
4 - jak tu bedzie wszystko ok to jedz na konsultacje do Adrzeja

Ile masz naklepane tym autem ???

Pozdro

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 21:24
przez Barth
przebieg 95000,
chyba ze interesowal cie przebieg po modyfikacji ECU ??

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 21:26
przez stephan
Tonny S:

1. co będzie przy +30st C...
2. Olej jest w okolicach 3/4 - wlane 4 litry przy wymianie 500km temu.
3. Jutro zerknę...
4. Mimo wszystko wizyta u Ex'a nieunikniona...

Przebieg: 95000km.

Wczoraj auto było sprawdzane na VAG'u podczass jazdy i nie wykazało wg serwisanta żadnych nieprawidłości z ERG itp...

Te kopcenie nie pozwala korzystać z pełnych możliwości auta, gdyż jadące za mną auta mają ograniczoną widoczność... :x


Tonny S napisał(a):1 - wyzsza temperatura otoczenia
2 - sprawdz poziom oleju jak jest za duzo czyli pow. 3/4 wtedy tez zaczyna kopcic
3 - sprawdz przewody od turbo do Ic i spowrotem do silnika, moze gdzies siem poluzowalu, lub spadla opaska
4 - jak tu bedzie wszystko ok to jedz na konsultacje do Adrzeja

Ile masz naklepane tym autem ???

Pozdro

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 21:26
przez Tonny S
Barth, jak kierownik ma PSJ to tak bywa ze moglo zasyfic kierownice i zaluzje sadza, u mnie czasem jak mam PSJ przez pierwsza polowe dnia to jak zaczynam deptac za pierwszym razem tez poleci dym ale potem juz nic przeczysci wydech i jest ok

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 21:27
przez stephan
Modyfikacja była przeprowadzona przy 92000km, w połowie maja...

Barth napisał(a):
przebieg 95000,
chyba ze interesowal cie przebieg po modyfikacji ECU ??


[ Dodano: 2004-06-24 ]
Co to jest PSJ ? (laik)

Kopcenie z rury nie jest permanentne, objawia się w różnych momentach z różną siłą - nieprzewidywalne...


Tonny S napisał(a):Barth, jak kierownik ma PSJ to tak bywa ze moglo zasyfic kierownice i zaluzje sadza, u mnie czasem jak mam PSJ przez pierwsza polowe dnia to jak zaczynam deptac za pierwszym razem tez poleci dym ale potem juz nic przeczysci wydech i jest ok

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 21:33
przez Tonny S
stephan napisał(a):Modyfikacja była przeprowadzona przy 92000km, w połowie maja...

Barth napisał(a):
przebieg 95000,
chyba ze interesowal cie przebieg po modyfikacji ECU ??


[ Dodano: 2004-06-24 ]
Co to jest PSJ ? (laik)

Kopcenie z rury nie jest permanentne, objawia się w różnych momentach z różną siłą - nieprzewidywalne...


Tonny S napisał(a):Barth, jak kierownik ma PSJ to tak bywa ze moglo zasyfic kierownice i zaluzje sadza, u mnie czasem jak mam PSJ przez pierwsza polowe dnia to jak zaczynam deptac za pierwszym razem tez poleci dym ale potem juz nic przeczysci wydech i jest ok
Albo PSJ (Pizdowaty Styl Jazdy) albo szczelnosc na rurach di i z IC albo masz IC zawalony oliwa lub dziurawy sprawdz najpierw to a na szybko jak chcesz sparwdzic czy tem to podaj tem w dolocie podczas butowani i przy jakiej tem
sprawdze u siebie i powiem co i jak. mozesz tez wykrecic halogen przed Ic i sie przejechac, po ktores tam - co wg ciebie jest zaslona dymna :D

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 21:40
przez stephan
Jutro rano będę dzwonił do Niego w celu umówienia spotkania...

Btw: dzisiaj znajomy jadąc za mną przez parę metrów zauważył u mnie kopcenie z rury - jechałem spokojnie ok 2tys obr, więc bez szaleństw... Wychodzi na to, że auto kopci w każdym zakresie obrotów, choć nie ma reguły, kiedy...

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 21:46
przez stephan
Tonny S napisał(a):Barth, jak kierownik ma PSJ to tak bywa ze moglo zasyfic kierownice i zaluzje sadza, u mnie czasem jak mam PSJ przez pierwsza polowe dnia to jak zaczynam deptac za pierwszym razem tez poleci dym ale potem juz nic przeczysci wydech i jest ok
[/quote]Albo PSJ (Pizdowaty Styl Jazdy) albo szczelnosc na rurach di i z IC albo masz IC zawalony oliwa lub dziurawy sprawdz najpierw to a na szybko jak chcesz sparwdzic czy tem to podaj tem w dolocie podczas butowani i przy jakiej tem
sprawdze u siebie i powiem co i jak. mozesz tez wykrecic halogen przed Ic i sie przejechac, po ktores tam - co wg ciebie jest zaslona dymna :D[/quote]

Nie jestem zwolennikiem PSJ....

Pisząc o zasłonie dymnej miałem na myśli zdecydowanie zwiększone wydalanie z rury wydechowej czarnego dymu, który bardzo ogranicza widoczność do tyłu...
Ciekawe jest to, że w niektórych przypadkach ten dym jest dużo mniejszy, prawie niewidoczny... :?

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 21:55
przez Tonny S
stephan, sprawdz to co bylo napisane jw.

Re: Co to może być....

PostNapisane: 24 czerwca 2004, 22:47
przez Rogal
mnie to wygląda na jakąś nieszczelność w układzie...jeździj z tym bardzo spokojnie! bez szaleństw :!:

zapieczone kierownice powodowałyby raczej tryby awaryjne-notlaufy...

Re: Co to może być....

PostNapisane: 10 lipca 2004, 08:21
przez szymono
Rozumiem ze jest to czarny dym no bo jak siwy to bym sie wtedy juz bardziej zmartwil. A jeszcze jak zalales mu tyle oleju i troche depczesz to musi kopcic. No i jeszcze zalezy co znaczy to kopcenie taki maly dymek czy chmura jak przy boxie

Re: Co to może być....

PostNapisane: 10 lipca 2004, 13:46
przez stephan
szymono napisał(a):Rozumiem ze jest to czarny dym no bo jak siwy to bym sie wtedy juz bardziej zmartwil. A jeszcze jak zalales mu tyle oleju i troche depczesz to musi kopcic. No i jeszcze zalezy co znaczy to kopcenie taki maly dymek czy chmura jak przy boxie


Czarny dym wystepuję przy mocnym wciśnięciu gazu.
Byłem na diagnostyce, gdzie stwierdzili jedynie ustawioną zbyt wysoko dawkę paliwa...
Auto przestało kopcić, po dwóch dniach znowu zaczęło :cry:
Chyba muszę się przyzwyczaić, przy normalnej jezdzie jest to niezauwazalne - w końcu to tylko TDi i kopcić musi 8)

Pozdrawiam.

Re: Co to może być....

PostNapisane: 10 lipca 2004, 16:13
przez Tonny S
stephan, pamietaj o tym ze tem zew. ma bardzo duze znaczenie jesli chodzi o zaslone dymna.

Re: Co to może być....

PostNapisane: 10 lipca 2004, 16:19
przez stephan
Tonny S napisał(a):stephan, pamietaj o tym ze tem zew. ma bardzo duze znaczenie jesli chodzi o zaslone dymna.


Przy jakiej temp. zewn. dymienie nie powinno być widoczne (jezeli wszystko OK). Jest jakaś prawidłowość?

Pozdrawiam.

Re: Co to może być....

PostNapisane: 11 lipca 2004, 15:42
przez Tonny S
stephan, nie ma zadnej.

Re: Co to może być....

PostNapisane: 11 lipca 2004, 21:38
przez Rogal
stephen po pierwsze to nie zostawiaj tego dymienia samemy sobie,bo to jest niezdrowe dla silnika i jego osprzętu :!:
Jeśli niestwierdzono żadnej nieszczelności i innego problemu jak np. zbyt mała wydajność turbosprężarki czy zużyte końcówki wtryskiwczy->jedź do osoby która pisała program na poprawkę :!:

Re: Co to może być....

PostNapisane: 12 lipca 2004, 14:28
przez AdamTower
U mnie ostatnio też pojawiło się od czasu do czasu kopcenie, ale tylko jak mam PSJ, a w pewnym momencie przy 2000obr na 2 biegu wcisnę gaz do podłogi... :twisted: w lusterku czasem się pojawi chmurka, ale nie zawsze. Jak próbowałem z drugą osobą jadącą za mną nie występowało kopcenie :-) także już sam nie wiem. może jakoś tak mu sie zakopci... :|