Strona 1 z 1

zawór n75 - numer części

PostNapisane: 8 września 2006, 16:08
przez krzys2507
Może ktoś zna ten numer, bo człowiek w sklepie twierdzi że ta nazwa mu nic nie mówi?

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 8 września 2006, 16:29
przez Gaspar
krzys2507 napisał(a):Może ktoś zna ten numer, bo człowiek w sklepie twierdzi że ta nazwa mu nic nie mówi?


na szybko znalazłem to:
1H0906627A
1J0906627A

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 6 listopada 2006, 13:16
przez mirek266
mam pytanie jaka jest cena zaworu N75????

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 6 listopada 2006, 16:53
przez Superbman
119zł Nowy oryginalny u mnie.. :wink:

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 6 lutego 2007, 19:00
przez bono
na szybko znalazłem to:
1H0906627A
1J0906627A[/quote]

Czym roznia sie poszczegolne oznaczenia ? Czy chodzi o ten sam zawor ? A moze jedne oznaczenie dotyczy starszej wersji a drugie nowszej zaworu ? U mnie udalo mi sie zczytac
IJ0 906 627 A 28/00
7.22 903.25 00TI94.

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 8 lutego 2007, 14:20
przez misiek1981
Mam podobny problem w Inter carsie powiedziano mi że N-75 nic mu nie mówi, więc jak inaczej zapytac o tez zaworek??
a może ma ktos jakis nr jakies oznaczenie , mój silnik to AGR , z góry dzięki 8)

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 8 lutego 2007, 15:59
przez Tonny S
AGR nie ma tego czujnika bo nie ma podciśnienia !!!!!!! ani turbiny ze zmienna geometria ;-)

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 8 lutego 2007, 16:47
przez misiek1981
:oops: to co jest u mnie do wymiany??? jak nazywa sie ta część która pododuje przeładowywanie turbiny???

Ograniczenie mocy - Tryb awaryjny?

PostNapisane: 24 lutego 2007, 11:39
przez baf
Witam,

Dzisiaj, przy mrożie około -8st C odpalałem mojego tdi.
Rano zazwyczaj ma on takie objawy jakby był ciut słaby akumulator i ciut kręci [nie na dotyk].
Dziś było inaczej..odpaliłem go za 3 razem dopiero.
Oczywiście silnik zimny więc nie ciągłem go do za wysokich obrotów.
Gdy się rozgrzał chciałem pojechać dynamiczniej i zdziwienie...
przy 2,5 - 3 tys obrotów odcięcie... a przynajmniej takie uczucie jak odcięcie.
Po prostu nagła strata mocy i rwanie.
Dodam, że nie uprawiam PSJ... ;> a wczoraj wieczorme pokonałem trasne 200km a jak zaparkowałem to odczekałem aby wystudziła się turbina.
Dodam, że samochód to Toledo 1.9 tdi [90km]
Użyłem funkcji szukaj, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi..
Podejżewam, że to jakiś tryb awaryjny..
Jak to skasować/naprawic? ;)

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 24 lutego 2007, 11:50
przez Anfel
najlepiej jedź na VAG-a

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 24 lutego 2007, 12:25
przez Streat
baf, samochód w tryb awaryjny nie wchodzi bez powodu. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili samochód powinien jechać normalnie - jeżeli tak nie jest coś się zepsusło :roll:

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 24 lutego 2007, 12:35
przez Anfel
Mnie przechodził w tryb awaryjne dwa razy raz bo z turbiną było coś nie tak i ostatnio zaworek N75 był do wymiany.

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 24 lutego 2007, 13:51
przez baf
Anfel, jakie koszty?

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 24 lutego 2007, 19:55
przez Anfel
Za czyszczenie turbiny płaciłem 400zł, a za zaworek 180zł, ale widziałem że któryś z klubowiczów mógł załatwić zaworki za 120zł, czy coś takiego.

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 25 lutego 2007, 12:50
przez baf
Ha!
Na noc postawiłem w garażu i dodałem 'magicznego dodatku' do paliwa...
Przepaliłem trochę i pomogło.

Dziś robie trase dłuższa..jak będzie ok, to znaczy, że szajs paliwo i się kaszka zrobiła ;-/

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 25 lutego 2007, 13:55
przez Anfel
O tankowaniu najlepszego paliwa nawet nie wspominałem, bo to zwłaszcza w przypadku diesla podstawa. A gdzie tankowałeś ?

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 25 lutego 2007, 15:54
przez baf
W takiej kolejności - Statoil, BP, Orlen... trzy ostatnie stacje gdzie tankowałem..
Mam w d...różnice kilku złoty na 100km, a wole na teoretycznie 'bezpieczniejszych' stacjach tankować...aczkolwiek widać nie jest to reguła..

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 25 lutego 2007, 22:58
przez Anfel
Dobra paliwo to podstawa, więc jak tankujesz na stacjach dużych koncernów, to już chyba nic więcej nie możesz zrobić. Wiem że czasami na takich stacjach też paliwo jest złej jakości ale napewno rzadziej niż na stacjach"no name"

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 25 lutego 2007, 23:10
przez Marcin_TDI
nie ma reguly. ja tylko v-power diesel leje i mialem tak samo. podlacz najpierw vaga. prawdopodobnie kierownice w turbo , n75 moze. pozdrawiam

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 25 lutego 2007, 23:33
przez Anfel
Ja zawsze leję Ultimate Diesel na BP, ale też słyszałem skrajnie różne opinie na temat wszystkich paliw, również tych "uszlachetnionych".

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 26 lutego 2007, 09:31
przez baf
Już jest wszystko ok ;-)) Okazało się szajskie paliwo..

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 26 lutego 2007, 10:11
przez funcarver
nawet na stacjach mega koncernów zdarza sie syfa zalac, nie ma reguły

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 26 lutego 2007, 10:14
przez mm.max
Marka, marką I tak wszystko z płocka pochodzi.

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 2 marca 2007, 21:30
przez DrFryzio
baf zmień filtr paliwa. Latem w ubiegłym roku :shock: miałem podobne objawy, choć starałem się tankować nad naszym pięknym Bałtykiem na stacjach może nie najdroższych, ale markowych. Po powrocie do domu i wymianie filtra jak ręką odjął. A zimą to jest to bardziej prawdopodobne.

N75

PostNapisane: 4 marca 2007, 12:27
przez przemek_raq
Witam, post może nie dotyczy leona ale elementu który także on posiada więc mam pytanie odnośnie zaworka jak w temacie, mianowicie posiadam taki o numerze 1h0 906 627 A w silniki 1.2 tdi 3cylindrowym ANY. Od jakiegoś czasu zaczął on dziwnie się zachowywać, czasami pracuje bardzo głośno i mocno drży, drgania są odczuwalne na kierownicy podczas postoju, podczas jazdy na wyższych obrotach drgania zanikają, wygląda to jakby tłoczek wewnątrz się wyrobił. Najdziwniejsze jest to, że raz pracuje dobrze a raz źle. Pytanie brzmi czy można go jeszcze jakoś zregenerować (dodam, że nie rozbierałem go jeszcze ale czyściłem WD), druga sprawa to czy mogę go zastąpić zaworkiem 1j0 906 627 A (z tego co wiem to różnią się tylko wtyczką ale czy ich czas reakcji też nie jest inny?), a trzecia sprawa to dlaczego on w ogóle tak oscyluje, wydawało mi się, że ECU dostosowuje stopień otwarcia do obrotów silnika, a nie w kółko go zamyka i otwiera? i pytanie dlaczego po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki on na chwile się załącza?

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon 05 Mar, 2007 ]
Już wiem dlaczego drży i dlaczego się załącza, drży ponieważ membrana która jest w środku jest nieszczelna i to ona wprowadza zaworek w drgania, a załącza się ponieważ po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wyrównuje ciśnienie zbiorniczka który jest zaraz przy turbinie z atmosferycznym.

Ale nadal nie wiem czy mogę go zastąpić tym 1j0 906 627A, który występuje w leonach?

Proszę o podpoweidz

PostNapisane: 8 marca 2007, 10:22
przez g-mateusz
Witam
Pewno zaraz posypia się gromy w pod moim adresem że było o tym setki razy na forum i wystarczy poszukać , ale chodzi mi konkretną opowiedz na moje pytanie i dlatego poruszam ten temat jeszcze raz.
Chodzi o to że autko miało w styczniu zdiagnozowane i wymienone kierownice w turbinie bo wchodziło w tryb awaryjny ze wzgledu na zaduże doładowanie chwilowe.
No i sie troszke w ku.... bo wczoraj stało się to samo tzn znowu się zatyka przy okreslonej predkosci i obrotach jednym słowem obiawy identyczne jak poprzednio.
I teraz moje pytanko !
Czy możliwe jest że tym razem coś innego się sypneło a obiawy będą identyczne czy raczej jest to ten sam problem ?
Dodam jeszcze że gosciu który mi to robił bez szemrania uznał moją reklamacje i powiedział że w przyszłym tygodniu zajmie sie autkiem i zrobi jeszcze raz ale wiecie jak to jest z fachowcami rozbierze wymieni znowu kieronice a bedzie mi wciskał ciemnote ze to moze turbina sie posrała albo temu podobne sprawy i zamiast reklamacji bede miał kolejne wydatki a gościu poprostu mnie naciągnie na kasę zeby nie robić za free.
Rozpisałem sie ale powtórze jeszcze raz czy identyczne obiawy moga oznaczać inna usterkę czy mam twardo upierać się przy swoim że to znowu kierownice się zatarły ??
Pozdrawiam
Mati

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 8 marca 2007, 11:09
przez Tonny S
g-mateusz napisał(a):Pewno zaraz posypia się gromy w pod moim adresem że było o tym setki razy na forum i wystarczy poszukać , ale chodzi mi konkretną opowiedz na moje pytanie i dlatego poruszam ten temat jeszcze raz.

No i miałeś racje ;-) na dodatek zrobiłeś to z premedytacją !!

g-mateusz napisał(a):ale chodzi mi konkretną opowiedz na moje pytanie
Przecież w tym temacie jest napisana taka odpowiedz.

g-mateusz napisał(a):i wymienone kierownice
Chyba wyczyszczone ;-)


g-mateusz napisał(a):Czy możliwe jest że tym razem coś innego się sypneło a obiawy będą identyczne czy raczej jest to ten sam problem ?
Możliwe, że N75 lub koles nie wyczyscił kierownic jedynie je rozruszał ;-)

BTW jesli nie bedziesz wstawiał w piz... to bedziesz miał ciagle z tym problem - nie można ciągle stosować PSJ !!, albo jeżdzisz na guwnianej ropie.

g-mateusz napisał(a):rozbierze wymieni znowu kieronice
Raczej popsika WD-40 ;-) i przedmucha spreżonym powietrzem bo nie sadze by dokładniej zajął sie tematem ;-)

g-mateusz napisał(a):Rozpisałem sie ale powtórze jeszcze raz czy identyczne obiawy moga oznaczać inna usterkę czy mam twardo upierać się przy swoim że to znowu kierownice się zatarły
Wystaczy, ze raz zadasz pytanie, my nie jesteśmy tumanami i potrafimy czytac ze zrozumieniem !! ;-)

Odpowiedz podałem wcześniej.

Kolejnym razem zastanów sie na założeniem nowego tematu !! lepiej chyba kontynułowac juz istniejące niż wcur .. administracje !! i obardzac sprzataniem na forum !!

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 8 marca 2007, 23:03
przez gienek
U mnie tez turbawka wchodzila w tryb awaryjny i skonczylo sie na tym ze sie rozleciala (ukrecil sie walek) :)

Pojechalem do CS i zrobili jak nalezy!

Pozdrawiam!

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 10 marca 2007, 15:29
przez przemek_raq
N75 to elektrozawór regulujący ciśnienie doładowania

kłopot z doładowaniem

PostNapisane: 12 marca 2007, 08:52
przez pablo191
WItam!!

Mam problem od jakiegoś czasu zauważyłem ze sukcesywnie zminiejsza sie przyspieszenie..teraz coraz czesciej przechodzi mi w tryb awartyjny. wczesniej trubina ciagneła tak do 3000obr i przestawała.Byłem na VAG i nic nie wykryli. nie wiem czy byłem u słabych mechaników czy jak. Mam prośbe żeby ktos dał mi namiar na jakeiegos dobrego machanika w Warszawie.. który naprawde zna sie na grzechotnikach

Z góry dzieki

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 13 marca 2007, 23:32
przez Marcin_TDI
pablo191, jedz do diagtronika, unitronika lub mastersa... napewno pomoga...

wymiana zaworu N75

PostNapisane: 27 marca 2007, 22:10
przez grzesdd
pytanie może i banalne ale przezorny zawsze bezpieczny.... a mianowicie czy można dokonać wymiany zaworu N75 samemu?? i czy po takim zabiegu nie wywali żadnych błędów które należy wykasowac? Moj zaworek niestety przestał spełniac swoją funkcje,a "magik" dodatkowo skasuje mnie za wymiane. Na moje oko wymiana jest banalnie prosta, chyba ze sie mylę, to proszę o komentarz. Leon 1.9 TDI 110 PS

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 27 marca 2007, 22:32
przez rob555
Masz pewnosc ze to zaworek :?: Zazwyczaj zapieczona grucha albo kierownice spalin jaja powoduja.
Wymiana jest prosta nalezy uwazac na przy sciaganiu tych gumowych wezy bo lubia sie przyklejac do zaworka i mozna wyjscia polamac jak sie bedzie szarpalo.

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 19:47
przez Luke-SC
Kurde u mnie tak samo brakuje mocy :-(
Przekładałem przepływke z Bory ASV i jest bez zmian (ja mam AHF).
Pewnie przyczyną jest ten zawór-tylko który??
Jest z czarną główką i szarą. Który jest od czego??
Jeśli chodzi o "zapieczoną gruchę albo kierownice spalin " to mi te nazwy nic nie mówią. Nawet nie wiem gdzie tego szuakać :-D

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 20:16
przez Tonny S
Nie wiem po co my sie trudzimy jak wam sie nawet poszukac nie chce :roll:

viewtopic.php?t=1427

Luke-SC napisał(a):Jeśli chodzi o "zapieczoną gruchę albo kierownice spalin " to mi te nazwy nic nie mówią. Nawet nie wiem gdzie tego szuakać
Przy turbosprężarce.

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 14 grudnia 2007, 13:22
przez Xylometazolin
a ja mam pytanie czy różnią się zawory o numerach 1J0 906 627 A i 1J0 906 627 B ?
wiem ,że jeden do asv a drugi asz/arl ale czy można je stosować wymiennie? czy różnią się zakresem działania?

[ Dodano: Pią 21 Gru, 2007 ]
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy do swojego ASV moge wsadzić zawór n75 o numerze 1J0 906 627 B ??

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 2 czerwca 2014, 23:28
przez mlynek
Witam,
proszę o podpowiedź: który to zawór N75?
1. nr - 1J0 906 627 A
2. nr - 1J0 906 627

Obrazek

Eeee, już wiem. Znalazłem w temacie "Fotka silnika TDi"
Pozdrawiam.

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 3 czerwca 2014, 15:37
przez tracer1
1. nr - 1J0 906 627 A

Re: zawór n75 - numer części

PostNapisane: 13 lipca 2016, 12:49
przez MARCIN38
Powiedzcie mi czy do silnika AHF można założyć zaworek n75 od innego silnika?