Strona 1 z 1

Twarda praca silnika, cięzko pali i tłucze się

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 19:27
przez jackub97
Witam, po wymanie rozrządu mam pewne problemy z atukiem, chodzi coraz głośniej, coraz bardziej twardo pracuje.
Na moje oko zły kat wtrysku lub pszestawiony rozrząd o ząbek czy dwa. Teraz tak nie umiem sprawdzić tego ale dodam że:
-Autko cięzko pali na zimnym a po pierwszym zapaleniu potem od strzała
-strsznie twarda praca
-po dodaniu gazu i spuszczeniu szybko lub rozsprzęgleniu przy 2,5 i wyżej obortów słychać na zimnym silniku takie szuranie czy coś- tak jak by coś tarło przez chwilę i zwalania (ustaje ten dzwięk) po 2 sekundach poprostu uciacha tak szybko
-dla mnie ma mniej mocy niż jeszcze miesiac temu

Teraz problem jest taki że mój tata nie widzi problemu tzn. nie chce słuchać o tym :D mówi że tak ma być a jedyne co widzi za problem to zapchany dolot i dziurka w intercoolerze ( tak jest- duży wyciek smaru na plastik tm przy intercoolerze - na 99% do wymiany a dolot do czyszenia).

Panowie jak mogę jak najmniej inwazyjnie sprawdzić i potwierdzić moje obawy ( lub je wykluczyć)? jak sprawdzić np. ten rozrząd? niestety kata wtrysku nie sprawdzę bo nie posiadam interfejsu a programik ostatnio jakiś pobierałem. Podrzucajcie pomysły - moze ktoś z was już tak miał.

Ps. ile moze kosztować sprawdzenie rozrządu i ustawienie kątu? :/ HELP z góry dziękuję za każdy komentarz i pomoc

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 20:01
przez Bry1ant
Skad jestes, bo na tel mi sie nie wyswietla, moze moglbym pomoc.

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 20:27
przez jackub97
jestem z okolic Kielc dokładnie 15 km od nich, woj. Świetokrzyskie. Jak nie to nawet rozmowa czy cokolwiek by zawsze pomogły i moze do czegoś byśmy doszli :/

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 20:28
przez Bry1ant
Jaki dokladnie masz silnik?

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 20:34
przez jackub97
1.9 tdi 110 KM, zwykła pompa, rok 2004
Ja już zgłupiałem; czytając fora to co chwilę coś innego znajduje a to n75, a to egr a to jakieś czujniki albo coś z alternatorem i sprzęgiełkami albo jeszcze w inną stronę że jakaś rolka lub napinacz. Potrzebuje odorbinę lepszej pomocy i porad niż poszlak po całym silniku :D

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 20:35
przez Bry1ant
Skoro zaczely sie jaja po wymoanie rozrzadu to od sprawdzenia ustawienia bym zaczol.

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 20:40
przez jackub97
tylko tak jak napisałem, nie wiem jak to zrobić tzn. zapewnie pokrywe rozrządu trzeba zdjąć ale nic dalej, nie widze nigdzie dobrego tematu na forach tłuamczących to od strony teoretycznej - co gdzie jak i z czym ma się zgadzać. Wiem tylko jak ustawić kąt wtrysku mniej wiecej ( z polzuwaniem i przesuwanie w przód lub tył ) ale nie mam interfejsu - i tu też mam pytanie. Jeśli np. jest założony źle o 1 ząbek to trzeba rozbierac rozrząd i poprawić o ten ząbek czy poprostu samym wyprzedzeniem/opuźnieiem na tym kole od pompy to "zniwelujemy" do tej granicy w okolicach 60? jeśli ktoś ma pojęcie to proszę o wytłuamczenie, z gory dzięki :)

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 20:47
przez Bry1ant
Przy laczeniu skrzyni biegow i silnika pod vaccum pompa masz okienko przez ktore widac kolo zamachowe, krecisz walem az znak na kole pokryje sie ze znakiem na obudowie skrzyni, w takim ustawieniu demontujac pompe vaccum, pokrywe zaworow i ostatni mostek mocujacy walek rozrzadu powinien wejsc w wyciecie w walku rozrzasu plaskownik ok 4mm, jesli da sie wlozyc plaskownik to wal wzgledem walka rozrzadu jest ok, zostaje tylko zablokowanie pompy wtryskowej np, wiertlem 6mm jesli wszystko pasuje to rozrzad ustawiony dobrze, pozniej juz tylko ustawienie kata wtrysku ale bez kompa nie da rady.

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 20:57
przez jackub97
czyli bez rozbierania klawaitury czy jak to się tam zwie no pokrywy wałka rozrządu nie da rady sprawdzić?
teraz tak mam oczywiscie pytania:
2. mówisz tylko o prawej stronie silnika ( stojąc przed maska) a co z kołami rozrządu po lewej stronie tam gdzie pasek pod plastikową pokrywa? tam jest przecież bodajrze wspomniana pompa, wałek właśnie który często jest zaznaczany punk taki biały na filmikach jak oglądałem i od alternatora? one wszystkie muszą znajdowac się w wyznaczonym punkcie? gdzie te punkty się znajdują?
3. czy ustawnie pompy względem wałka lub alternatora względem wałka itd. ma znaczenie? czy wszystko ma swój określony punkt który zgadza się z pozostałymi zębatkami? jeśli tak to gdzie znajde te punkty? jak zobaczę że np. pompa jest przestawiona czy alternator? bo nie rozumiem.

Moze te pytania są śmieszne ale bardzo prosze o udzielenie wyraźniej odpowiedzi :) bardzo to dla mnie ważne dla zrozumienia tematu.

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 21:02
przez Bry1ant
Alternator nie pracuje na pasku rozrzadu wiec nijak ma sie do ustawienia, aby silnik poprawnie pracowal musi byc zgrany walek rozrzadu z walem korbowym i pompa wtryskowa w odpowiednim punkcie, jak sprawdzic czy sie wszystko zgadza bez profesjonalnych blokad napisalem ci wczesniej, od strony kol zebatych nic nie sprawdzis bez blokad

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 21:14
przez jackub97
no ale jak już zablokuje i weźmy pod uwage że po prawej stronie wałek z tym punktem przy skrzyni się zgadza to jak na tych kołach zębatych po których chodzi pasek chodzi jest przestawiony w na oby dwóch kołach po 1 ząb - to po czym to zauważe? o to czego nie rozumiem :D
jeśli u kóry wałek rozrządu będzie ok i ta blaszka wchodzi i zgadza się z punktem to jak dalej sprawdzić po drugiej stornie te punkty? opiszesz to w jakiś prosty sposób?
rozumiem że to rozrząd lub kąt wtrysku odpowiada za wyminione na początku postu problemy? tak?

Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucz

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 21:26
przez Bry1ant
Przeczytaj ze zrozumieniem to co predzej pisalem, lepiej od tlumaczenia zawsze szla mi robota nic nie poradze. Jesli bedzie przestawione o zabek to zwyczajniej nie uda ci sie zgrac tych trzech punktow razem

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 21:28
przez jackub97
No chyba rozumiem ze jak ten punkt z walkiem sie zgadza to znaczy ze po drugiej stronie tez się zgadza. Jedynie to teraz nie wiem z tą pompą czy tam tez jest jakis punkt? I ma się zgadzać z tą blokadą na wałku?

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

PostNapisane: 3 grudnia 2015, 21:46
przez Bry1ant
Tak w kole pompy masz otwor i w korpusie pompy za kolem tez jest otwor i w te dwa otwory pakujesz np. Wiertlo 6mm jak da sie wlozyc to jest ok

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

PostNapisane: 4 grudnia 2015, 06:59
przez gpawel
@jackub97, też jestem ze świętokrzyskiego. Jak chcesz to możemy się gdzieś spiknąć i porównasz sobie jak to jest z moim leonem :) U mnie niby też coś "trze" podczas jazdy, też zauważyłem coś takiego niby po wymianie rozrządu ale byłem u innych mechaników i nic nie słyszą. Dałem sobie spokój zanim wymienię pół auta. U mnie wszystko inne dziala jak trzeba.

Re: Twarda praca silnika, cięzko pali i tłucze się

PostNapisane: 4 grudnia 2015, 22:30
przez glibo
jackub mam vag-a wiec jak nie dasz sobie rady to zapraszam

Re: Twarda praca silnika, cięzko pali i tłucze się

PostNapisane: 12 grudnia 2015, 11:09
przez jackub97
glibo odezwij się na prywatnej wiadomosci (napisałem do ciebie) :)

-- 12 grudnia 2015, 11:09 --

Panowie do problemów doszło jak zauważyłem duże spalanie około 8 l na 100, wczesniej było 5,5-6... wie ktoś moze czego to objawy? silnik nie chodzi tak jak powinnien, czasem ma za mało mocy ale po chwili wraca wszystko do normy (moze turbina zapchana). Jeśli ktoś coś wie proszę o odpowiedz :)