Strona 1 z 1

ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 27 lutego 2016, 18:22
przez mistrzunio
Witam, niestety mam pierwszy problem od momentu kupna leona.

Wymieniłem świecie beru i nowy czujnik wału korbowego g28 delphi, ale nie pomogło nic.

Nie ma znaczenia, czy mróz czy ciepło, czy silnik zimny czy rozgrzany.

Za każdym razem długo kręci, kiedy już załapie zawsze wywala 3 kontrolki: świec, silnika i trakcji.
W vagu zostaje zawsze błąd czujnika g28 (czasem g40 i świec) i trakcji 01314 - Engine Control Module, 013 - Check DTC Memory - Intermittent.

Akumulator jest nowy, centra 74ah 680A.

Gdzie szukać przyczyny:
Rozrusznik?
Źle ustawiony kąt synchro (w kanale 004 kąt na +0,6)?
Czujnik temperatury?
Zgubił jakieś mapy z dawką startową w ecu?

Proszę o pomoc.

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 27 lutego 2016, 19:10
przez Robal_26
mistrzunio, koniecznie do zrobienia logi ,ale z doświadczenia jeśli wywala check i kontrolkę trakcji to możliwe że problem leży w pompkach , jaki przebieg auta ?

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 27 lutego 2016, 19:45
przez mistrzunio

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 8 marca 2016, 23:18
przez pl_DK
Objawy bardzo podobne do moich - do sprawdzenia jak dla mnie układzik przy pompkach.

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 20 marca 2016, 16:35
przez mistrzunio
Ok dzięki, a dokładnie? Uszczelki? Czy chodzi o listwę pompowtrysków?

W sobotę wymienię nowy czujnik g40, bo również czasem go wywala jak błąd tymczasowy.

Dodatkowo ustawię minimalnie kąt synchro na -1, obecnie jest 0.6 do 1.1 na plusie.

Pompki będą czyszczone na myjce + wymiana orignów, ale to dopiero za jakiś czas.

Co najlepsze, auto działa jak zaprogramowane. Od pon do pt jest ok, przychodzi weekend i zaczyna się jazda, kręci, kontrolki, błędy...

Myślałem, że to wina kabli, wilgoci, ale ostatnio padało cały tydzień i nic się nie działo. Natomiast w weekend byłą ładna pogoda, sucho i problemy z odpalaniem.

-- 14 marca 2016, 12:41 --

Wczoraj w vagu pokazał sie pierwszy raz nowy błąd:

18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring

Jakiś problem ze sterownikiem, ciekawe czy to winowajca całego zamieszania.

-- 20 marca 2016, 16:35 --

Wszystkie czujniki zostały sprawdzone, są ok, dają sygnał.
Kąt synchro był na +2,2, finalnie ustawiony na -1,7 i poprawa natychmiastowa, pali na dotyk.
Potem dodatkowo wgrana nowa mapa z poprawionymi dawkami na rozruch.

Póki co jest ok, zobaczymy co dalej.

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 22 marca 2016, 10:38
przez PaVLo
Po zmianie synchronizacji musiałeś poprawiać mapę czy to tylko kosmetyka ?. Pytam bo robiłem kilka dni temu rozrząd i ustawiono mi na 0.0 do -0.6 i silnik pracuje bardziej miękko ale jakby zrobił się trochę mniej żwawy i myślałem czy softem da się to poprawić przy takim ustawieniu wałków.

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 22 marca 2016, 12:23
przez markk
mistrzunio, stroił samochód bo wczesniej była to seria , do tego poprawiali synchro rozrządu. Z tego co sie orientuje czym bardziej na - silnik robi się żwawszy.

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 22 marca 2016, 12:40
przez chlorek
mistrzunio napisał(a):Pompki będą czyszczone na myjce + wymiana orignów, ale to dopiero za jakiś czas.

ile pokazuje na jałowym tobie?.

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 22 marca 2016, 13:07
przez mistrzunio
PaVLo, nie musiałem poprawiać, wszystko było robione w celu wyeliminowania problemu z opalaniem, kąt miałem na plusie tj. +1,7-2,2,

kąt cofnięty do -0,6 i poprawa natychmiastowa, odpalał na dotyk, potem ustawiony na -1,7, bez zmian, palił idealnie na dotyk,

przy okazji podnoszenia mocy, wiedząc o problemie z odpalaniem zapobiegawczo tuner poprawił dawki na rozruch,

nie softem to poprawiasz, a śrubami na kole rozrządu, luzujesz 3 śruby rozmiar 13 a potem regulujesz na milimetry tą największa rozmiar chyba 19, dokręcasz 3 śruby 13 i sprawdzasz

chlorek pokazywało zawsze 0,6 na rozgrzanym,
w sobotę cofnięty kąt synchro na -0,6 potem na -1,7 + program na 188/413 i teraz pokazuje 0,7 - 0,8 :)

sytuacja na tyle śmieszna, że auto albo pali na dotyk od strzała, albo dzieją się takie cuda z długim kręceniem, a kiedy zaskoczy to już wiadomo to co powyżej

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 22 marca 2016, 13:11
przez chlorek
mistrzunio napisał(a):-1,7 + program i teraz pokazuje 0,7 - 0,8

to nie martwiłbym się o wtryski.

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 22 marca 2016, 20:48
przez PaVLo
mistrzunio napisał(a):PaVLo(...)
nie softem to poprawiasz, a śrubami na kole rozrządu, luzujesz 3 śruby rozmiar 13 a potem regulujesz na milimetry tą największa rozmiar chyba 19, dokręcasz 3 śruby 13 i sprawdzasz

Dzisiaj zadzwoniłem do tunera i potwierdził, że korektą tego nie poprawi, trzeba robić od nowa program. Jak znajdzie logi to mi poda jak był ustawiony rozrząd a co do ustawiania koła rozrządu to wiem jak to zrobić, ale myślałem, że drobną korektą w sofcie też da się to poprawić :).

Re: ARL długo kręci, po odpaleniu kontrolki i błędy

PostNapisane: 13 czerwca 2016, 10:45
przez mistrzunio
Problem chyba rozwiązałem. Pali na dotyk. Pojeżdżę jeszcze trochę czy aby na pewno jest ok i napiszę co to było.

-- 24 kwietnia 2016, 10:08 --

Dzięki za wszystkim pomoc w temacie.

Przyczyną usterki był rozrusznik. Co się konkretnie w nim uszkodziło nie wiem. Wymieniłem na inny regenerowany. Pali na dotyk.

-- 13 czerwca 2016, 10:45 --

Napiszę jeszcze raz w celu wyjaśnienia pozostałym użytkownikom.

Przyczyną długiego kręcenia był rozrusznik, przez to wywalało błędy różnych czujników, g28, g40, abs - przez to pokazywała się mrugająca kontrolka świec.

Pokazywała się również kontrolka check engine - błąd świec, losowo 1,2, 3 lub 4 - tu przyczyną była ta listwa z kapturkami, którą zakłada się na świece.

To wszystko. Dzięki wszystkim za pomoc w temacie.