Strona 1 z 1

TDI ARL nowy dolot fmic - szum i gwizd pozostał

PostNapisane: 10 marca 2016, 10:55
przez mistrzunio
Witam,
od momentu kupna auta borykam się z nieszczelnościami.
Przy zakupie miałem świadomość, że oryginalny dolot był dziurawy w kilku miejscach, na górze i dole, nie pomagały nawet wkręty. Ogólnie wszystko szumiało i gwizdało.

Wstawiony został nowy ic 550x230x65 i cały dolot z kwasówki. Zrobiło się tylko trochę ciszej.

Objawy:
1.Delikatnie szumi podczas jazdy w całym zakresie obrotów - podczas przyśpieszania lub szybszej jazdy.
2. Na 1 i 2 biegu kiedy dam ostro do podłogi słychać w zakresie obrotów ok. 2000-2600, jakby głośny gwizd - pisk.
Ogólnie wszystko dzieje się podczas jazdy pod obciążeniem.

Moc niby jest, dymu zero, spalanie w normie, dół dolotu nawet czysty. Kata nie ma.
Zrobiłem logi, nieszczelności niby nie widać, turbo delikatnie przeładowuje na dole.

Na dniach zostanie wymienione zestaw uszczelek w okolicach turbo i uszczelki kolektorów.

Do sprawdzenia pozostał chyba wydech czy nie dziurawy i odcinek dolotu filtr powietrza - turbo.

Jeśli wszystko będzie ok wychodzi na to, że chyba turbo tak szumi i piszczy.
Z obserwacji wynika, że turbo nie bierze oleju, ale to pewnie nie znaczy, że jest 100% sprawne i zdrowe.

W temacie walczę na bieżąco i staram się eliminować przyczyny, ale może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły na co zwrócić uwagę?

Re: TDI ARL nowy dolot fmic - szum i gwizd pozostał

PostNapisane: 10 marca 2016, 14:52
przez Vax
ja bym postawil na odcinek od filtra powietrza, u mnie tez turbo tak ostro ssie, ze gdzies tam lekko syczy.

Re: TDI ARL nowy dolot fmic - szum i gwizd pozostał

PostNapisane: 25 września 2016, 13:31
przez mistrzunio
Ok, dzięki, zdemontuję w weekend ten odcinek dolotu i dokładnie się mu przyjrzę.

-- 12 marca 2016, 18:56 --

Dziś sprawdziłem odcinek dolotu filtr - turbo, wygląda ok.
Natomiast do wymiany jest plecionka w wydechu, jest naderwana z 1 strony.

-- 13 marca 2016, 18:57 --

Chyba mam winowajcę całego zamieszania, złączka przy turbo i naciągnięte na nią kolanko silikonowe.

Nie było to idealnie zrobione, poprawiłem po swojemu, jest trochę lepiej, ale to jeszcze nie to.

Na tygodniu założę nowy silikon i zobaczymy czy świst i szum ustąpi.

-- 24 marca 2016, 09:47 --

Lecimy z tematem dalej. To nie silikon był przyczyną, wymieniony na nowy a świst i szum pozostał.

Chyba znalazłem winowajcę - pisałem wyżej o złączu elastyczny w wydechu, wczoraj dokładnie to obejrzałem na kanale.
Jest całkowicie oberwana od strony turbo, lata luźno, poza tym jest to jakoś dziwnie zamontowane.

Ruszałem tą plecionką, potem wyjechałem na drogę i ten dźwięk całkowicie się zmienił :) więc chyba tp będzie przyczyna.

Po świętach zmienię tą złączkę na nową.

-- 18 kwietnia 2016, 18:17 --

Złącze elastyczne wymienione na nowe, zdecydowana poprawa, jest ciszej, stara była porwana. W wydechu było trochę nieszczelności, jakiś magik byle jak wyciął kata i wspawał długą strumienicę, dziury na spawach :shock: Dodatkowo założona została nowa uszczelka elrigna na łączeniu turbo/wydech.

Pisk przy przyśpieszaniu to wcale nie powietrze dolotu ani gwizd turbo, tylko dżwięk gdzieś od pasa alternatora i jego osprzętu. Wymieniłem pasek na nowy conti, widać że napinacz skacze, wymienię na nowy ina i zobaczymy.

Strumienicę wywalę i wspawana zostanie zwykła rura kwasówka.

-- 25 września 2016, 14:26 --
Piszę ponownie co było przyczyną całego zamieszania.

Wywaliłem chłodnicę spalin wraz z rurkami, na kolektor przykręciłem cienką blaszkę metalową 1,5mm, tak jak przy zaślepieniu egr.
Blaszka pod wpływem gorącego kolektora zwichrowała się, uciekały spaliny, wydobywały się różne dźwięki, szum, świst, pisk.

Po przykręceniu 2 grubszych blaszek jak ręką odjął, zero szumu pisku itp.

Re: TDI ARL nowy dolot fmic - szum i gwizd pozostał

PostNapisane: 25 września 2016, 14:30
przez wojtek_1987
Podobne się do tematu. W jaki sposób najlepiej sprawdzić nieszczelności układu?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Re: TDI ARL nowy dolot fmic - szum i gwizd pozostał

PostNapisane: 25 września 2016, 15:07
przez mistrzunio
W pierwszej kolejności najprościej chyba wzrokowo, patrzysz czy z łączeń rur dolotu są jakieś wycieki oleju.