Strona 1 z 1

jaka dawka paliwa dla arl-a

PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 21:16
przez marian +
witam.koledzy jaką macie dawke paliwa dla silnika arl który jest po zmienionym sofcie na około 190 hp i jest na seryjnych gratach.chodzi jaka jest wartość dawki paliwa wyrażona w mg w próbie dynamicznej.i czy wiecie jaka jest maksymalna dawka jaką mogą wydołać pompo wtryski z końcówka ,,al''
jeżeli niepotrzebnie rozpocząłem nowy wątek a podobny temat jest prosze o przekierowanie




proszę usunąć....

Re: jaka dawka paliwa dla arl-a

PostNapisane: 2 lutego 2017, 20:59
przez chlorek
Może ktoś w końcu rozwiązał problem.
Skąd się bierze sytuacja że na zimnym silniku mam 0,5-0,6 a na ciepłym 1,0-1,1. Nie są to pompowtryski. Kompresja na poziomie 27-28 barów.
Rano falują delikatnie obroty, jak tylko ruszę to stabilizują się. Jak odłączę EGR jest o niebo lepiej. Jak by dławił się własnymi spalinami. EGR jest sprawny.
Potem potrafią 883-903 (na vagu to widać). Czasem jak zrzucam z górnych obrotów spadają mi nawet poniżej 700 ale auto nie gaśnie nie telepie. Delikatnie czasem drży ale to raczej wina z zerwanej szybkozłączki.
Cały czas rozważam pompę paliwa albo że gdzieś ucieka podciśnienie.
Ładowanie 14,7 na urządzeniu podpiętym pod akumulator a na vagu 14,4.
Przyzwyczaiłem się już ale chcę rozwiązać ten problem. Może ktoś coś :roll:

Re: jaka dawka paliwa dla arl-a

PostNapisane: 2 lutego 2017, 22:56
przez wesol
Sprawdzilbym kompresje ale generalnie tez bym myslal o pompie cos z przestawiaczem kata wtrysku( mozesz deczko jeszcze wyprzedzic).

Co do dawki w pd to ile dostanie paliwa silnik zalezne jest od dawki i czasu wiec jeden tuner ustawi mniej drugi wiecej ale czasem inaczej. Zreszta mozna w mapie ustawic i 80 a i tak wiecej jak okolo 68-72 nie zapodadza pompki AL.

Re: jaka dawka paliwa dla arl-a

PostNapisane: 3 lutego 2017, 10:01
przez chlorek
Ja mam serie. Fakt tutaj coś się dzieje z paliwem. Może silnik widzi za małą dawkę i radzi sobie paliwem.
Przez noc jeszcze przemyślałem czy zbiorniczek wyrównawczy nie ma nic z tym wspólnego. Bo on ma czujnik temp. płynu. Razem z tą temperaturą rośnie dawka paliwa.
Dodatkowo zauważyłem że delikatnie (trzeba się dobrze przyjrzeć) jak by mrugały mi zegary. Nie którzy piszą że to normalne ale u mnie to też jest w oświetleniu wnętrza. Może coś z elektryką jest pochrzanione.

Re: jaka dawka paliwa dla arl-a

PostNapisane: 3 lutego 2017, 11:18
przez wesol
Duza role odgrywa raczej temp. paliwa a nie cieczy. Ciecz chlodzaca to tylko na dawke startowa i czas grzania swieczek. Pierwsze tdi nawet na PD mialy swieczki zasilane pradem stalym po przekazniku podwojnym. Podwojnym bo po dwie swieczki. Nie wiem czy te pozniejsze juz nie maja cos jak w oplach po przekazniku opartym na tranzystorach. Tam byly dwa tranzystory zasilajace tez dwie pary swiec. Z tym ze zasilaja je przemiennie. Jedna para dostaje prad na sekunde to druga nie ma pradu przez sekunde i tak na przemian. Tym sposobem mniejsze obciazenie jest a swieczki i tak juz na pracujacym aucie nie musza juz tyle dostawac pradu. To tez powoduje miganie oswietlenia. No chyba ze masz dogrzewacz w postaci pieca webasto lub ebera.

Teraz doczytalem ze masz tdi vp tak?

Re: jaka dawka paliwa dla arl-a

PostNapisane: 3 lutego 2017, 12:03
przez marian +
chlorek, może po prosty wrzuć loga bodajże 001 od zapalenia na zimnym i ktos bardziej kompetentny cos ci podpowie.powiem ci ze u mnie też jakby migało delikatnie podswietlenie zegarów ale 1,1 l/h to mam przy odpaleniu przy minus 6 stopniach(ciekawe ile by było u ciebie)i spada tak do 0.6l/h choc jak temper stanie pionowo na 90 to wyskakuje 0.7l/h ale gdy bym zrobił synchro na okolice zera ze wskazaniem na + to bu spadło na 0.6l/h(bo mam ze wskazaniem na minus)może u ciebie synchro jest za bardzo na minus?