Strona 1 z 1

[ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 2 lipca 2016, 14:51
przez Furiat29
witam,
pacjent to leon 1.9 TDI ARL.
Turbina po regeneracji ma niespełna miesiąc. Po zamontowaniu na logach parametry idealne(wstawała tak jak miała, nie przeładowywała, gruszka ją ładnie wysterowywała). Przepływomierz zmieniony na używany ale na logach też pokazywał dobre ilości powietrza. Niestety od kilku dni turbina zaczęła wstawać przy 2,5 k obrotów i pojawil sie błąd 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation. Po spojrzeniu na Ross tech wiki podejrzenia padło na nieszczelność w podciśnieniu - nie znalazłem jak do tej pory. Następnie podejrzenie N75 - kupiony nowy i założony - nie pomogło. Tak więc sprawdziłem geometrie i chodzi idealnie pod palcem w pełnym zakresie. Następnie sprawdziłem gruszkę zaciąga sztangę prawidłowo. Wiec pomyślałem pompa vacum - faktycznie latał w niej kruciec ten który najczęściej się luzuje - zrobione. Nadal brak poprawy - hamulec lepiej chodzi ale turbo dalej wstaje przy 2,5k obrotów

tutaj logi po montażu turbiny:
http://vaglog.pl/log_268625.html


Oto najnowsze logi po naprawie pompy :
http://vaglog.pl/log_268624.html

Pomyślałem, że przepływomierz się uwalił, podmieniłem na stary (stary obcinał dawkę dopiero powyżej 3k obrotów więc wstawać powinno dobrze - dalej lipa)


Czy ktoś wie co może być nie tak? bo mi już ręce opadają.
z góry dzięki za pomoc.

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 2 lipca 2016, 22:43
przez [gypsymh]
Jeśli aktuator jest sprawny, to trzeba sprawdzić przewód podciśnienia do niego idący. Od samego zaworka do gruszki. Można też organoleptycznie sprawdzić podciśnienie jakie występuje na tym przewodzie. Powinno być wyraźnie odczuwalne. Być może zaworek N75 się przyciął i nie otwiera, nie steruje podciśnieniem. Wczoraj miałem taki przypadek w skodzie. Po rozebraniu go działa prawidłowo.

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 3 lipca 2016, 00:28
przez Furiat29
wlaśnie pierwsze na co wpadłem to, że coś z N75 więc kupiłem założyłem od razu nowy. Wężyk od gruszki też sprawdzałem od samego N75 po aktuator i nie jest dziurawy. Na teście 011 -> basic settings zaciąga gruszke. Na kompie też pokazuje wzrost ciśnienia do wartości 1020 z bodajże 960 albo 980. Gruszka sprawdzana też czy ją zaciąga przy depnięciu gazu z pod spodu auta no i zaciąga ją do końca.

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 3 lipca 2016, 15:19
przez nickame
Te logi po montażu to też szau nie ma co do wstawania. Do 2100 nie było uzyskanego ciśnienia jak trzeba. Wałek na łożysku się nie przytarł w turbinie ?

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 3 lipca 2016, 16:06
przez [gypsymh]
Różnica ciśnień w teście BS 011 powinna wynosić ok 150mbar. Różnica rzędu 80mbar to prawie żadna jak na turbo Arl-a. Taka różnica występuje w asv. Czy podczas tego testu sztanga zaciągana jest do samego końca? Opiera się o stoperek? Czy wykonywany jest tylko niewielki ruch. Spróbować zamienić zaworek N75 z N18. Stawiam na brak wysterowania zaworka.

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 4 lipca 2016, 19:46
przez Furiat29
No postaram sie coś jeszcze z tym N75 pokombinować ale to dziwne bo N75 jest nowy, oryginalny. od razu pomyslalem ze z n75 coś nie tak i kupilem nowy. także nowy by nie działał?

-- 4 lipca 2016, 17:57 --

Także dziś wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia i test N75 prezentuje się tak:
https://www.youtube.com/watch?v=e-Tns_4XnqE
Czy taki wzrost ciśnienia już jest w porządku dla ARL'a ? czy dalej za mało?

Tylko co dziwne po odpaleniu pokazał się błąd czujnika abs przy prawym kole z przodu - przerwany obwód ale to pewnie złośliwość rzeczy martwych i raczej nie związane. Ogólnie zrobię logi jeszcze dziś to wrzucę. Jak się przejechałem to chyba lepiej wstaje ta turbina.

-- 4 lipca 2016, 20:20 --

Log 3 bieg:
http://vaglog.pl/log_269212.html

Log 4 bieg:
http://vaglog.pl/log_269213.html

Dalej za późno wstaje turbinka :/

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 4 lipca 2016, 22:39
przez [gypsymh]
Taki wzrost jest już ok. Pewno silnik nie był do końca rozgrzany. Gdyby miał właściwą temperature pracy było by pewno idealnie. Teraz widać, że sztanga pracuje prawidłowo. W logach tez nie wygląda najgorzej. Można by spróbować skrócić sztange o pół obrotu. Ewentualnie o cały obrót. Lecz to trzeba by sprawdzić po pierwszej regulacji.

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 16 lipca 2016, 20:34
przez Furiat29
Sztanga skręcona o 2 obroty:
http://vaglog.pl/log_270702.html

Można tak jeździć czy to już za duże przeładowanie w tym jednym miejscu? wstawanie turbo chyba się nie poprawiło tak wnioskuje z loga?

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 16 lipca 2016, 23:42
przez [gypsymh]
Kolega jeśli chcesz pokazać loga z doładowania, to pasowałoby abyś zrobił tylko i wyłącznie loga 011. Tu ciężko coś wywnioskować. Zbyt duże interwały. Zrób loga dynamicznego dla 011 na 3 biegu oraz na 4. Wtedy będzie widać czy turbo dobrze wstaje i czy pracuje prawidłowo.
Poprzedni log wyglądał dość dobrze. Po co kręciłeś sztanga?

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 17 lipca 2016, 14:30
przez rlss
A jak tam EGR? Masz zaślepiony? Mnie turbo też wstawało od 2,5k parę dni temu, miałem nieszczelność na przewodzie EGRu (nie widać tego było).

Re: [ARL]Turbo wstaje przy 2,5 tyś obrotów

PostNapisane: 26 sierpnia 2016, 14:04
przez Krempy
Też mam ten problem, po zrobieniu turbo na częściach meletta, wymianie pompy paliwowej na nową, wymianie wałka rozrządu, który (uwaga!) miał 2mm różnicy na krzywkach do nowego, tak był wytarty, padło na pompki, poki co nie mam kasy na wymianę