Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
bogdan201 napisał(a):Od kilku dni kiedy temperatury spadły rano poniżej zera mój Leon (AHF)zapalał jakby troche gorzej, trzeba było go troche dłużej pokręcić i po rozruchu przez sekunde czy dwie miał jakby nierówną pracę. Dziś sprawdziłem świece .. 3 sztuki spalone. W poniedziałek jade do InterCarsu po nowe Beru. Jak radzićie wymienić te 3 spalone czy zainwestować w komplecik ? Pozdrawiam
grzybek napisał(a):zauwazylem u siebie ze przy temp 1-5st kontrolka swiec zarowych gasnie momentalnie i leon zapala jakby mial slaby aku. powyzej 5-6st jest OK. natomiast jak jest mniej niz zero na zewnatrz kontrolka pali sie zdecydowanie 2 razy dluzej i loniek odpala juz elegancko.......
czy to normalny objaw ?
PAWEL20VT4 napisał(a):Cześć
Zadam pytanie Laika, jak sprwdzić czy swiece są spalone no i gdzie ich szujaćw TDI jestem zielony
Dzieki za pomoc
Paweł
bogdan201 napisał(a):PAWEL20VT4 napisał(a):Cześć
Zadam pytanie Laika, jak sprwdzić czy swiece są spalone no i gdzie ich szujaćw TDI jestem zielony
Dzieki za pomoc
Paweł
Świece masz w głowicy, prowadzi do nich taki czarny gumowy przewód. Żeby je sprawdzić najprostrzą metodą należy ściągnąć przewody z każdej ze świec, następnie jednożyłowym przewodem podłączonym bezpośrednio do bieguna dodatniego dotykasz do wierzchołków każdej ze świec ( należy to robić szczególnie ostrożnie aby nie dotknąć do masy silnika) jeżeli iskrzy to świeca pobiera prąd - znaczy że grzeje, jeżeli nie iskrzy - znaczy jest że jest spalona. To najprostrza metoda, która u mnie zawsze w 100% się sprawdzała. Napewno można to zrobić przy użyciu mierników itp. tylko nie każdy ma do takiego sprzętu dostęp. Pozdrawiam