Strona 1 z 1

Czy to sprzęgło?

PostNapisane: 26 października 2016, 21:07
przez Yankess
Witam,
Mam problem...Mianowicie posiadam dosyć "dłubniętego" Leona 1.9 tdi 110km w seri. Teraz wyciągnął 183km i 402nm. (dokładnie opiszę co zmienione jak założę temat o swojej furze)
Problem polega na tym, że zauważyłem prawdopodobnie ślizgające się sprzęgło. Objaw jest następujący 1.2.3 cały czas jest super(zrywa przyczepność na każdym biegu) Natomiast przy 2k obr (4 i 5 bieg) i gazie do oporu obroty wzrastają ,po czym spadają gdzieś do 2.5k obrotów i ciągnie normalnie. Problem nie występuje jeżeli wcisnę od 2.5k obrotów. Dodam ,że auto mimo wszystko przyspiesza raczej tak samo, i trwa to wszystko ok sekundy może.

Sprzęgło jest nowe i bez dwumasu (zrobione jakieś 20k km od wymiany) (nie zmieniane przeze mnie)Niestety nie mam pewności ,czy zostało w jakiś sposób wzmacniane. Tego dowiem się dokładnie.

Jeżeli jest seryjne to na jakie sprzęgło wymienić ,żeby to zaczęło jeździć jak powinno.
Może jakiś "spiek" albo sprzęgło z dwumasem od mocniejszej wersji. A może tylko docisk daje w kość a tarcza jeszcze daje rade.

Proszę o pomoc ;) :oops:

-- 31 lipca 2016, 12:17 --

Ad. To co jest zamontowane to dedykowany zestaw Valeo (VAL826317) Według konsultacji miało to spokojnie wytrzymać.
Sprawdziłem jeszcze teraz na szybko i zauważyłem malutki wyciek płynu właśnie z okolić skrzyni. Może jakiś uszczelniacz puścił i zalało tarcze?

-- 26 października 2016, 22:06 --

Troszkę odkopię temat może ktoś jednak pomoże.

Dzisiaj wymieniłem sprzęgło od VR6. Wszystko spasowało do tego koła z Valeo ...Złożyłem i co? Łapa ociera o docisk. Problem rozwiązałem...
Ale problem polega na tym ,że sprzęgło jeszcze bardziej ślizga niż ślizgało. Co mu jeszcze może dolegać? Może być opcja ,że jednak dalej z tym kołem coś jest nie tak (zbyt grube co wskazywałoby na problem z łapą) ?

-- 26 października 2016, 22:06 --

Re: Czy to sprzęgło?

PostNapisane: 26 października 2016, 23:51
przez Mac87
Cześć,
Valeo z jakości raczej nie słynie...Ten zestaw sprzęgła od VR6 też Valeo? Wyjmij koło zamachowe i docisk potem zawieź do tokarza żeby wyrównał powierzchnie koła i docisku w miejscu styku z tarczą sprzęgła. Samą tarczę wyślij do obicia kewlarem. Powinno pomóc na uślizgi

Re: Czy to sprzęgło?

PostNapisane: 27 października 2016, 10:47
przez Yankess
Wiem ,że kiepsko u nich z jakością . Cały zestaw jest Sachs-a . Zostało tylko koło z tego co juz było w aucie. Nie sądzę ,żeby samo "toczenie" koła coś dało bo ono ma przebieg może do 15k km. Istnieje opcja ,że samo koło się różni jakoś wymiarami od tego z g60/1z?
Samo obicie kewlarem coś da? Nie ukrywam ,że nie mogę sobie pozwolić na to żeby auto wisiało na podnośniku :-|

Może ktoś się orientuje ,gdzie w Krakowie dorwać używane koło?

Re: Czy to sprzęgło?

PostNapisane: 27 października 2016, 12:19
przez Mac87
Zależy też jak masz ten niuton poprowadzony. Zestaw który ,masz powinien bez problemu ogarnąć 450nm, a jak założysz kewlar to ponad 500nm myślę, że powinno dać radę. Zamachu szukaj na olx, alledrogo czy na jakimś szrocie w okolicy. Chodzi o to, że tam musi być idealnie płaski w miejscu styku, wtedy sprzęgło bedzie dobrze "kleiło". Co do sprawdzenia wszystkiego wraz ze szlifem na magnesówce nie powinno zajać więcej niż jeden dzień . Co do wymiarów niestety nie pomogę ale wujek Google z pewnością wie :mrgreen:

Re: Czy to sprzęgło?

PostNapisane: 28 października 2016, 20:35
przez Yankess
W sumie nie mam już zdjęć krzywych z hamowni ale moment dosyć kopie więc pewnie jest dość agresywnie. Rozbiorę to jeszcze i posprawdzam dokładnie...Prawdopodobnie zrobię tak jak mówiłeś . Toczenie i kewlar ;)
Dam znać jak już ogarnę temat:)