Strona 1 z 1

1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 22:04
przez BoRaS
... no wlasnie ...
jaka jest mozliwosc uzyskania przyrostu mocy z silnika 2.0TDI z Leona II ??
Czemu w tym silniku (nowszym przeciez konstrukcyjnie) uzyskano "tylko" 140KM przy 150KM z 1.9 w Leonie TS???

Z gory dzieki za info :)

A i tak gwoli wyjasnienia - nie ma nic chyba o tym na forum :)


Pozdrawiam

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 22:15
przez biloowa
2.0 ma turbine od 1,9 130 konnego , po chipie powinienes uzyskac cos kolo 170 KM.

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 22:17
przez colin23
najlepiej jak spytasz chłopaków z Compsportu. Oni te silniki grzebią na codzień i odpowiedzą co i jak. Być może 2,0 ma gorsze rezerwy niż 1,9 (np. niektóre podzespoły w aucie były lepsze w 1,9)

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 22:23
przez BoRaS
biloowa napisał(a):2.0 ma turbine od 1,9 130 konnego , po chipie powinienes uzyskac cos kolo 170 KM.


Aha - czyli przeszczep suszarki (i pewnie IC) + program moze dac cos kolo 190KM ??

najlepiej jak spytasz chłopaków z Compsportu. Oni te silniki grzebią na codzień i odpowiedzą co i jak. Być może 2,0 ma gorsze rezerwy niż 1,9 (np. niektóre podzespoły w aucie były lepsze w 1,9)


OK - wiem, ze ktos z nich jest tu na forum ale nie wiem kto to - mozesz podac Nicka tej osoby??

Z gory SENKS :) :mrgreen:

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 22:57
przez colin23
BoRaS napisał(a):OK - wiem, ze ktos z nich jest tu na forum ale nie wiem kto to - mozesz podac Nicka tej osoby??


:arrow: PatTDI - profile.php?mode=viewprofile&u=167

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 22:58
przez BoRaS
colin23 napisał(a):Arrow profile.php?mode=viewprofile&u=167


Dzieki :)

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 23:34
przez michalm
BoRaS napisał(a):Czemu w tym silniku (nowszym przeciez konstrukcyjnie) uzyskano "tylko" 140KM przy 150KM z 1.9 w Leonie TS?

w ramach scislosci Leon II FR ma 170 km w serii :roll:

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 23:35
przez BoRaS
michalm napisał(a):w ramach scislosci Leon II FR ma 170 km w serii


Tak, wiem ale ja pytam o 2.0TDI Stylance a nie FR'ke :) Tam jest 140KM

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 23:53
przez michalm
To ja juz nie rozumiem o co pytasz :?
Jezeli o pojemnosc silnika i moc z niej "wykrzesana" to porownujac ARL-a (najmocniejszego 1.9 TDI z Leona I generacji) z jednej strony, z drugiej powinienes wziasc silnik z najmocniejszej wersji 2.0 TDI czyli 170 km.

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 5 listopada 2006, 23:57
przez BoRaS
michalm napisał(a):To ja juz nie rozumiem o co pytasz Confused


O to co jest powodem, ze w 1,9TDI jest 150KM a w 2.0TDI 140KM :)

michalm napisał(a):Jezeli o pojemnosc silnika i moc z niej "wykrzesana"


Dokladnie :)

michalm napisał(a):to porownujac ARL-a z jednej strony, z drugiej powinienes wziasc silnik z 2.0 170 km.


Ok to moze inaczej - zalozmy, ze mam 2.0TDI 140KM - co zmieniam, zeby miec 170KM wyjsciowo (np. ze 130->150 to dmuchawka + IC) oraz po tej wymiania ile mozna uzyskac za pomoca softu??

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 6 listopada 2006, 00:39
przez Streat
BoRaS, oj poszukac sie nie chce :roll:
Silnik seryjny. Zmieniona turbosprezarka, Intercooler i wydech.

viewtopic.php?t=4079&start=0
- Duże turbo odpowiednie do zakładanej mocy ~200KM
- Downpipe 3" (MG motorsport), brak tłumika (sam sobie wyciął)

viewtopic.php?t=4941

No i z forum Master`s 2.0 TDi z wiruskiem:
http://img83.imageshack.us/img83/6672/w ... ni11tf.jpg

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 6 listopada 2006, 07:41
przez Tonny S
BoRaS napisał(a):Ok to moze inaczej - zalozmy, ze mam 2.0TDI 140KM - co zmieniam, zeby miec 170KM wyjsciowo (np. ze 130->150 to dmuchawka + IC) oraz po tej wymiania ile mozna uzyskac za pomoca softu??
Nie zmienisz 140 na 170 tak jak ASZ na ARL bo 170 KM ma inny system zasilania w paliwo jest na piezowtryskach i DPF !!


BoRaS napisał(a):Czemu w tym silniku (nowszym przeciez konstrukcyjnie) uzyskano "tylko" 140KM przy 150KM z 1.9 w Leonie TS?
Po to by mogła powstac wersja mocniejsza z rosadna roznica mocy tak by klient chciał zapłacić 10 tzł wiecej za 30 KM bo za 10 KM nie był by juz taki skory.

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 6 listopada 2006, 08:23
przez BoRaS
Tonny S napisał(a):Nie zmienisz 140 na 170 tak jak ASZ na ARL bo 170 KM ma inny system zasilania w paliwo jest na piezowtryskach i DPF


Aha - ok dzieki :)

Tonny S napisał(a):Po to by mogła powstac wersja mocniejsza z rosadna roznica mocy tak by klient chciał zapłacić 10 tzł wiecej za 30 KM bo za 10 KM nie był by juz taki skory.


I znowu ten pie...ny marketing :)

Dzieki :)

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 6 listopada 2006, 08:33
przez mm.max
Tonny S napisał(a):Nie zmienisz 140 na 170 tak jak ASZ na ARL bo 170 KM ma inny system zasilania w paliwo

i nie tylko turbina od BKD nie podejdzie do 170PS.... nie ma możliwości łatwego zamontowania turbiny bo trzeba by o 180st. odwrócić turbinę przy montażu co jest nie wykonalne ze względu późniejsze jej podłączenie jednym słowem = rzeźba.
Najlepsza opcja to 140 + big turbo

Poza tym żąglerka w tym wypadku wynika nie tyle z możliwości tego silnika co z pobudek ekologicznych i marketingowych Co do ekologii to VAG miał problemy ze spełnieniem euro4 przez 170km wiec wiecej mocy równałoby sie wiecej problemów.... no i tak jak napisał TonnyS podejrzewam ze 2.0. spokojnie mogłoby mieć 150KM, jednakże kolejny silnik w gamie VAG 170KM były juz mało atrakcyjny dla klienta (mały usysk mocy, ale duża dopłata), choć i tak przy 30KM różnicy między obecnymi silnikami VAG zaczyna walczyć z chiptuningiem gdyż silniki 170KM nie sprzedają sie tak jak mysleli bo duża część 140-ek idzie pod program ;)

Zobaczymy juz nie długo jak te silniki (2.0) będą jeździły na common railu i co wtedy będzie z ich osiągami

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 7 listopada 2006, 14:56
przez PatTDI
2,0 TDI BKD 140Ps jest silnikiem o wiekszym potencjale od 2,0 TDI BMN 170Ps ze wzgledu na wydajnosci pompowtryskiwaczy. Duzo lepszym rozwiazaniem do dlubania jest wersja 140Ps BKD.

porownujac 2,0TDI BKD i 1,9TDI ARL wybral bym ten pierwszy poniewaz potencjal jest wiekszy, silnik ma lepsza kulture pracy i mniej spala.
Jest to naprawde dobry silnik.


Jezeli chodzi o 2,0 TDI BMN to pracujemy nad metoda usuniecia DPF i dopiero wtedy bedziemy mogli poznac jego prawdziwe oblice. na obecna chwile jestem w stanie powiedziec ze pompowtryskiwacze sa slabe.

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 7 listopada 2006, 16:30
przez AdamTower
PatTDI napisał(a):Jezeli chodzi o 2,0 TDI BMN to pracujemy nad metoda usuniecia DPF

Co to takiego DPF ?? :wink: :mrgreen:

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 7 listopada 2006, 16:32
przez BoRaS
PatTDI, takiej wlasnie odpowiedzi oczekiwalem - dzieki wielkie :)
Pozdrawiam :)

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 7 listopada 2006, 16:54
przez Tonny S
AdamTower napisał(a):Co to takiego DPF


Filtr czasteczek stalych.

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 8 listopada 2006, 01:05
przez Patee
DPF = Durny Pomysł Fabryki

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 8 listopada 2006, 07:18
przez Tonny S
Patee napisał(a):DPF = Durny Pomysł Fabryki
Nie pomysł fabryki a wymysł ekologów :wink:

Dla normalnego zjadacza chleba jest to idealne rozwiazanie juz nie musza sie wstydzić ze ich Audi kopci na czarno jak ktraktor ;-) dla tuningu to przeszkoda w podnoszeniu mocy :idea:

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 8 listopada 2006, 21:10
przez leoTDI
tyle tylko, że 140kM bez DPD jest BAAAARDZO trudno znaleźć :?

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 8 listopada 2006, 23:27
przez funcarver
leoTDI napisał(a):tyle tylko, że 140kM bez DPD jest BAAAARDZO trudno znaleźć


ja mam 2.0 bkd kupilem w salonie, nie musialem szukac... :twisted:

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 9 listopada 2006, 14:19
przez leoTDI
FUNCARVER napisał(a):
leoTDI napisał(a):tyle tylko, że 140kM bez DPD jest BAAAARDZO trudno znaleźć


ja mam 2.0 bkd kupilem w salonie, nie musialem szukac... :twisted:


ok,

może u nas jeszcze łatwo o niego, ale za chwilę przewiduję problemy z ich dostępnością. Natomiast w Niemczech nabycie 2.0 bez DPF-a graniczy wręcz z cudem, a ten właśnie kierunek mnie interesuje :?

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 29 listopada 2006, 02:43
przez kkk13
PatTDI napisał(a):Jezeli chodzi o 2,0 TDI BMN to pracujemy nad metoda usuniecia DPF i dopiero wtedy bedziemy mogli poznac jego prawdziwe oblice. na obecna chwile jestem w stanie powiedziec ze pompowtryskiwacze sa slabe.


Witam, jaki jest stan wiedzy na dzień dzisiejszy odnośnie 2,0 TDI 170 z filtrem cząstek - czy to dobry motorek, czy juz dłubany w Polsce?? Czy jest sens w ogole ten motorek dłubac, ze wzgledu na przykład na ten DPF lub wspomniane 'ekologiczne' piezopompki?? Jak z serwisowaniem DPFa? Próbowałem coś znaleźć na naszych forach, ale się nie doszukałem niczego konkretnego - tzn wykresu z hamowni czy relacji użytkownika po kilkunastu tysiącach km conajmniej.. Pytam, ponieważ mam okazje kupić używane auto z takim silnikem, wezme może w tym tygodniu do potestowania na jeden dzień ale to raczej nie wyrobi mojego zdania na temat motoru, dlatego wolałbym wiedzieć jakie sa perspektywy przed tym silnikeim, zanim podejme decyzję o kupnie?? Znajomy który sprzedaje, mówi że auto spala ok 9l/100, a Vmax przekracza nieco licznikowe 230 kph.. Dzieki za jakieś rzeczowe uwagi..

Re: 1.9TDI ARL vs. 2.0TDI

PostNapisane: 29 listopada 2006, 07:58
przez Tonny S
kkk13 napisał(a):Witam, jaki jest stan wiedzy na dzień dzisiejszy odnośnie 2,0 TDI 170 z filtrem cząstek - czy to dobry motorek, czy juz dłubany w Polsce?? Czy jest sens w ogole ten motorek dłubac, ze wzgledu na przykład na ten DPF lub wspomniane 'ekologiczne' piezopompki??
Jesli chodzi o soft to nie ma zadnego problemu i DPF nie przeszkadza PAT miał na mysli wieksze zmiany w tej motorowni, które ograniczone sa przez wtryski i jak na dzien dzisiejszy brak mozliwosci usuniecia DPF by zmienic turbine na wieksza - soft na 200KM to standart.

kkk13 napisał(a):Jak z serwisowaniem DPFa?
A jaki tam masz DPF mokry czy suchy ?? wiem, ze VAG z mokrym DPF ma jakies problemy.

kkk13 napisał(a):Znajomy który sprzedaje, mówi że auto spala ok 9l/100, a Vmax przekracza nieco licznikowe 230 kph.
W czym ta motorownia jest wsadzona ?? bo pali jak smok ;-)

BTW licznikowe 230 to ARL na serii smiga ;-)