Strona 1 z 1

Usuwanie dostawianego filtra DPF marki HJS

PostNapisane: 8 sierpnia 2016, 09:06
przez llDNLll
Witam.

Mam takie pytanko, posiadam Leona z 2003 r. 1.9 tdi ARL, obecnie nakręcone 210 tys. Jako że obecnie robię sobie regenerację turbo to wpadłem na pomysł żeby pozbyć się tego dziwnego dpf formy HJS który Niemiec dostawił przy 120 tys. I teraz moje pytanko brzmi, czy mogę bez problemu zrobić to na własną rękę? Z tego co wyczytałem, filtr ten to taki rozbudowany katalizator z funkcją dpf bez żadnego czujnika, czy wystarczę że dokupię tłumik „środkowy”, tamto badziewie wywalę i po sprawie? Z góry dzięki za jakieś sugestie i pomoc :)

Re: Usuwanie dostawianego filtra DPF marki HJS

PostNapisane: 10 sierpnia 2016, 15:21
przez masterex2
Z tego co pamiętam to ARL nie ma środkowego tłumika. Lepiej wyciąć kata razem z tym ustrojstwem i wspawać kawałek rury z kwasówki po co dusić motorownie :-D no i dodatkowo jeżeli kat cały to parę groszy do przodu

Re: Usuwanie dostawianego filtra DPF marki HJS

PostNapisane: 11 sierpnia 2016, 08:13
przez llDNLll
Znaczy ten środkowy tłumik to tak cudzysłowu powiedziałem, bo właśnie nie wiem jeszcze jak to będzie wyglądało, wydaje mi się że z wycięciem nie będzie problemy, bardziej interesuje mnie kwestia czujników, czy są tam jakieś na kacie? Jak to wywale to nie będą mi się jakieś checki świeciły?

Re: Usuwanie dostawianego filtra DPF marki HJS

PostNapisane: 11 sierpnia 2016, 13:36
przez Tomek1419
Nie ma tam żadnych czujników, żadne błędy nie będą wyskakiwac. Też miałem takiego kata, wywalilem go, wspawalem rurke i jest git :)

Re: Usuwanie dostawianego filtra DPF marki HJS

PostNapisane: 11 sierpnia 2016, 14:50
przez piotrassenior
Tak jak pisze Kolega wyżej. Rurke o tej samej średnicy co wydech wstawić w miejsce tego kata/dpfa i po problemie.
Do kogo dałeś turbo do regeneracji?

Re: Usuwanie dostawianego filtra DPF marki HJS

PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 11:16
przez llDNLll
Tomek1419 napisał(a):Nie ma tam żadnych czujników, żadne błędy nie będą wyskakiwac. Też miałem takiego kata, wywalilem go, wspawalem rurke i jest git :)


piotrassenior napisał(a):Tak jak pisze Kolega wyżej. Rurke o tej samej średnicy co wydech wstawić w miejsce tego kata/dpfa i po problemie.


Dzięki za odpowiedź chłopaki :)

piotrassenior napisał(a):Do kogo dałeś turbo do regeneracji?


Znaczy mój kolega mechanik wysyła gdzieś do jakiejś swojej polecanej firmy, dokładnie nie wiem gdzie, ale z tego co wiem to gdzieś w Reszlu chyba :)