Strona 1 z 1

Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebiesko

PostNapisane: 30 września 2016, 00:03
przez CB_Aras
Witam. Chciałbym podzielić się z wami, że udało mi się naprawić niektóre bolącxki mojego auta... Leon Arl

Słabe hamulce - objawiało się tym, że przy awaryjnym hamowaniu przy pierwszym wciśnięciu hamulca abs zadziałał, natomiast przy następnej próbie hamowania ABS już nie działał. To było raczej zwalnianie niż hamowanie. Nie wiem z jaką siłą musiałbym przyłożyć w pedał hamulca. Takie testy były przeprowadzane przy małych predkosciach 40-50 km/h. Abs nawet na mokrej nawierzchni nie chciał działać... :roll:

Cieżki rozruch na zimnym silniku ( na ciepłym bez problemu) - mianowicie rozrusznik kręcił normalnie, jednak jak silnik zaskoczył to jakby nie odrazu palił na wszystkie cylindry. Czasami potrafił zgasnąć! Nawet jak go zgasiłem po 5 sek. i ponownym odpaleniu nie było już takiego problemu...

Po przeczytaniu kilku tematów na ten temat postanowiłem wymienić Pompe Podciśnieniową (pompe vaccum). Wymiana pomogła. Hamulce wróciły, rozruch też się poprawił

Nie wiem czy bład czujnika temp. wody( zwarcie do plusa) nadal jest. Czujnik wymieniony, lecz czytałem, że problem może być w wiązce elektr. Nie mam programu VCDS, a do diagnosty nie bede co chwile jezdził...by 100 zl za kazda pierdołe sprawdzić.

Chmura niebieskiego dymu przy rozruchu- objawiało się tylko na zimnym silniku. Chmura była dość pokaźna. Niebieski dym. Kupiłem preparat do wtrysków STP formuła, jak na razie odpukać nie kopci tak. Ostatnio dolewałem 200 ml oleju na 2000 km.

Zakładając ten temat mam nadzieję, że komuś pomogę w szukaniu przyczyn nieprawidłowego działania w aucie. No chyba, że nic nie wniosłem do tematu to usunąć..
W moim ARL-u mam jeszcze pare problemów m.in notlauf przy 140 km, lekki spadek mocy. Podejrzewam zaworek n75, będe szukał przyczyny...

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

PostNapisane: 30 września 2016, 00:06
przez mistrzunio
Notlauf to mogą być zapieczone kierownice w turbo.

Niebieski dym z rana to może być puszająca olej w dolot odma lub turbo.

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

PostNapisane: 30 września 2016, 00:13
przez CB_Aras
Zobaczymy... Jak będe miał czas to podmienie pierw zaworki, może to coś pomoże. Tak jak pisałem przy 140 km/h pojawia się i muszę wtedy wyłaczyc silnik bo tak to wiadomo, zbiera się gorzej niż SDI :roll:
Zapieczone kierownice to wiekszy problem, bo trzeba wyjać turbo, u mnie w okolicy raczej ciezko z fachowcami od turbo ( bydgoszcz) także trochę się obawiam i mam nadzieję, że to nie to.

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

PostNapisane: 30 września 2016, 08:53
przez socjopata
Fajnie by było (o ile masz taką możliwość), gdybyś następnym razem zrobił logi przed i po zastosowaniu STP. Dużo jest w sieci informacji o tym, czy podobnych środkach, ale brak potwierdzonej logami skuteczności ;)

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

PostNapisane: 30 września 2016, 09:12
przez mistrzunio
Wlewać specyfiki czyszczące pompki do baku średni pomysł, placebo.
Wlewać bezpośrednio na pompki z pominięciem filtra paliwa, ale dodatkowym filtrem na obiegu zamkniętym już trochę lepiej.

Sam tak robiłem, stosowałem lm 2666 i wiele innych. Robiłem logi przed i po. Widać było różnicę/poprawę w vagu, ale na krótki okres. Potem po tygodniu czy tam miesiącu korekcje i bipy wracają do stanu sprzed czyszczenia.

Jak czyścić pompki to chociaż w myjce + nowe oringi. Oczywiście nie zaszkodzi od czasu sobie zalać coś do baku czy na pompki.
Ale jak pompki są już takie średnie to lanie specyfików pomoże jak umarłemu kadziło.

Odnośnie dymienia na niebiesko, jeśli wykluczyłbyś odmę i turbo, to pozostają raczej pompki, ale np. delikatnie dłuższe kręcenie/gaśnięcie sekundę po odpaleniu (wrażenie jakby się zapowietrzał) + niebieski dymek, to mogą być do wymiany uszczelki na pompkach.

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

PostNapisane: 30 września 2016, 09:14
przez chlorek
socjopata napisał(a):po zastosowaniu STP

socjopata napisał(a):potwierdzonej logami skuteczności

Jaka może być skuteczność?. Efekt placebo, wyczyszcza końcówki tworząc jak by "za suche paliwo", prowadząc do zacierania pompek. Dlatego też nie warto stosować super ulepszaczy do paliwa w dieslu.

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

PostNapisane: 30 września 2016, 09:19
przez mistrzunio
Są specyfiki, które wlewa się do baku, zwiększające kaloryczność paliwa. Takie jedyne mogę polecić w celu polepszenia jakości ropy w baku.

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

PostNapisane: 3 października 2016, 08:29
przez socjopata
chlorek napisał(a):
socjopata napisał(a):potwierdzonej logami skuteczności

Jaka może być skuteczność?. Efekt placebo, wyczyszcza końcówki tworząc jak by "za suche paliwo", prowadząc do zacierania pompek. Dlatego też nie warto stosować super ulepszaczy do paliwa w dieslu.

No właśnie o to mi chodzi, jeśli tego typu środki nie są skuteczne to logi pozostaną bez zmian, ewentualnie będzie mały efektu na +/-. Ale skoro duża część osób posiadających diesle z pompkami radzi lać do baku paliwo premium (sam takie leje), to coś w tych ulepszaczach musi być. Zakładam, że STP czy LM, to taki ulepszacz zastosowany w dużej dawce.

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

PostNapisane: 3 października 2016, 08:53
przez chlorek
socjopata napisał(a): baku paliwo premium (sam takie leje)

Żaden tuner tego nie potwierdzi. Wszystkie paliwa typu verva podnoszą EGT i co gorsze przez te super dodatki, paliwo jest bardziej suche.