Strona 1 z 1

Przepływomierz - pora na wymianę?

PostNapisane: 3 października 2016, 18:10
przez matusz
Cześć chłopaki!

Rzućcie proszę okiem na logi przepływomierza. Do wymiany?
Na początku wartości przy spokojnej jeździe, później zaczyna się próba dynamiczna: 3 bieg, gaz w podłogę i tryb awaryjny przy ok. 3500 obr.

http://vaglog.pl/log_280589.html

Jak widać na logu, w niektórych miejscach wartości sporo się różnią. Lubi się też przyciąć, nawet na luzie.


Do logów zmusiła mnie niezadowalająca moc silnika. I tak:

3 bieg, gaz w podłogę, minimalne wzniesienie, notlauf przy 3500 obr.:
http://vaglog.pl/log_280542.html

4 bieg, gaz w podłogę, minimalnie z górki, bez notlaufa:
http://vaglog.pl/log_280541.html

3 bieg, gaz w podłogę, po prostej:
http://vaglog.pl/log_280540.html

Czy przyczyną może być przepływówka?

Re: Przepływomierz - pora na wymianę?

PostNapisane: 3 października 2016, 20:23
przez [gypsymh]
Przepływomierz troszkę odstaje od nowego. Ale nie w tym leży problem. Turbo nadaje się już do czyszczenia bądź regeneracji. W jednym z logów Masz doładowanie jak w Arl-u przez ok 7-8s. Prawdopodobnie zapieczona jest geometria i sterownik nie daj rady obniżyć ciśnienia. Dla tego auto wpada w tryb awaryjny. Nie upalaj auta zanim tego nie zrobisz

Re: Przepływomierz - pora na wymianę?

PostNapisane: 3 października 2016, 21:25
przez matusz
Tak przeczuwałem.. Pozostaje regeneracja.
A uwalony N75 lub nieszczelność układu podciśnieniowego może mieć wpływ na takie duże doładowania?

Re: Przepływomierz - pora na wymianę?

PostNapisane: 3 października 2016, 22:20
przez [gypsymh]
Turbo wstaje z dołu raczej dobrze, więc zawór jak i układ podciśnienia będzie raczej dobry. Ale turbo wygląda na mocno zabite.
Po co od razu regeneracja. Jeśli wirnik nie ma nadmiernych luzów, oraz uszkodzeń wirnika wystarczy rozebrać i usunąć nagar z pod kierownic geometrii. Koszt tylko uszczelek i własnego czasu lub mechanika (który ogarnia temat).

Re: Przepływomierz - pora na wymianę?

PostNapisane: 4 października 2016, 07:54
przez kornat
Tak jak wspomniał przedmówca. Wyczyść turbo, bo się zacina. Jak VNT będzie dobrze działać wtedy można ponownie zlogować i sprawdzić przepływkę bo to są elementy, które współpracują ze sobą. Turbo przeładowuje to i więcej powietrza pójdzie przez przepływkę.

Re: Przepływomierz - pora na wymianę?

PostNapisane: 4 października 2016, 15:43
przez matusz
Dobra, tak zrobię. Dzięki za opinię. Odezwę się jak będę wiedział więcej :)

Re: Przepływomierz - pora na wymianę?

PostNapisane: 12 października 2016, 11:54
przez wiktor_szar
Jestem też ciekaw, czy przepływomierz będzie do wymiany?