Strona 1 z 1
CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
19 listopada 2016, 08:50
przez PatrykG
Witam, otóź mam problem z swoim leon'em arl z 2006 roku.
Problemem jest ciężkie odpalanie, czy postoi całą noc, czy 2h to i tak ciężko odpala.
Wymieniałem już wszystkie uszczelki (gumki) na pompowtryskach i według mnie róźnicy, może tylko że rozrusznik szybciej się kręci

Wymieniłem też czujnik temperatury bo na kompie pokazywało jakiś błąd.
A i jeszcze wymieniłem przekaźnik świec żarowych .
Filtr paliwa też był zmieniony. Pompa paliwa niby paliwo podaje, więc co pozostaje , świece nie grzeją?
Doradzcie coś

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
19 listopada 2016, 10:46
przez Vax
u mnie nie chcial zimny odpalac jak mi partacze na warsztacie przekrecili gwint w glowicy przykrecajac jedna pompke i zwyczajnie cisnienia nie trzymala, skonczylo sie na wymianie glowicy i wszystkich uszczelniaczy. jestes pewien ze dobrze ci zrobili?
a akumulator dobry? to ze kreci nie znaczy ze kreci wystarczajaco mocno.
i napisz co to znaczy ciezkie odpalanie.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
19 listopada 2016, 11:58
przez PatrykG
Długo trzeba po prostu kręcić rozrusznikiem żeby odpalił czy zimny czy ciepły nie ma różnicy.
Akumulator dobry, pompę wymieniłem tyle co i dalej to samo, głowice sam robiłem i nie jest przekrecona napewno
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
19 listopada 2016, 14:12
przez [gypsymh]
Która pompę zmieniałes? Wysokiego ciśnienia czy tą w baku? Trzeba by sprawdzić czy pompa przy głowicy daje odpowiednie ciśnienie. Nie cieknie ona? Nie jest mokry silnik ani skrzynia biegów od strony pompy od pory? Przy wymianie oringów wymieniłeś wszystko? Łącznie z uszczelka na końcu pompki oraz nowe śruby? Robiłeś później regulacje pompek? Gniazda nie były zbyt podciete by uszkodzić nowe oringi przy montażu? Jeśli na ciepłym ciężko pali to raczej świece i sterownik bym wykluczył.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
19 listopada 2016, 15:55
przez PatrykG
Pompy zmieniłem obie, silnik jest cały suchutki
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
19 listopada 2016, 15:59
przez krytdi
regulacja pompek,sprawdz rozrzad,synchronizacje wału
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
19 listopada 2016, 17:20
przez [gypsymh]
Jak kolega wyżej. Jeśli pompki są dobrze ustawione względem głowicy i wyregulowane. Nie ma błędu czujnika wałka? Bądź wału? W przypadku awarii którego kolwiek auto kręci długo (ok 10s) i odpala w trybie awaryjnym. Sprawdź synchronizację.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
20 listopada 2016, 10:18
przez PatrykG
Dzięki Chłopaki

W poniedziałek jadę do znajomego to posprawdzamy to i dam znać

-- 20 listopada 2016, 11:18 --
Dodam jeszcze że zaraz po odpaleniu obroty są przez chwile nie równe i dymi na szaro, prawdopodobnie układ paliwowy zapowietrzony, za chwile już równe ma obroty.Zaczynam ruszać jest ok, wbijam drugi bieg obroty ponad 2tyś i go tak jakby przerywa, strasznie dymi i obroty spadają jakby zaraz miał zgasnąć i jadę tak przez 100m i zaraz tak jakby dostał paliwa i obroty w górę idą i już jeździ normalnie.Tak jest jak dłużej postoi czyli kilka godzin lub po nocy.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
20 listopada 2016, 11:01
przez [gypsymh]
Kolego a sprawdzałeś może jakie są korekcje na pompkach oraz jakie są bipy? Kanał 013 oraz 023. Wygląda jak by wymiana oringów na pompkach się nie udała. I paliwo ucieka z listwy z pod pompek.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
20 listopada 2016, 13:51
przez PatrykG
Jutro postaram się rozwiązać ten problem.
Jak wymieniłem EGR to zaświeciła się kontrolka silnika i mrugała kontrolka od świec żarowych ale znajomy mi je usunął, a dziś na zimnym jak go przerywało to zaczął dymić, włączyła się ta kontrolka silnika i system awaryjny.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
20 listopada 2016, 14:35
przez [gypsymh]
Patryk zagadaj do kolegi ,,transit_master". Jest też z Twojego rejonu. Mógłby Ci pomóc w ustaleniu diagnozy.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
20 listopada 2016, 15:52
przez PatrykG
Dzięki

ale nie ma takiego uźytkownika o takim nicku

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
20 listopada 2016, 19:05
przez jendrek1975
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
21 listopada 2016, 20:39
przez transit_master
Paliwo ucieka. Nie napisałeś jak wyglądały te gniazda pompek. Demontaż /montaż wbrew pozorom wcale nie jest taki prosty. Nie jeden macher na tym polegnie. Podziałałeś cos dzisiaj z autem?
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
24 listopada 2016, 08:08
przez PatrykG
Tak byłem u znajomego sprawdził mi te wszystkie kanały i te ustawienia noi mówili że wszystko jest tam prawidłowo ustawione, nie ma żadnych błędów itp.
Wymieniłem jeszcze czujnik na głowicy i przeczyściłem kolektor ale niestety dalej nic to nie dało...
Nie wiem czy po prostu ten silnik nie jest jakiś wyjeźdzony bo to jest nie możliwością żeby tak opalał długo i na zimym kopci się na siwo ....
Może jest ktoś z okolic Rzeszowa co się zna na rzeczy ?
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
24 listopada 2016, 09:42
przez transit_master
Ponawiam. Jak wyglądały te gniazda pompek?
P.S.Zrób test. Postaw auto tyłem na jakimś krawężniku. Żeby było możliwie jak najwyżej. I odpal po kilku godzinach/nocy.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
24 listopada 2016, 16:34
przez PatrykG
Tak już robiłem, nie ma róźnicy
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
24 listopada 2016, 18:12
przez [gypsymh]
Wszystko sprawdzili na zapalonym aucie. I było ok. Ale powinno sprawdzić w momencie odpalania. Kanał 013, 018, 023 podczas odpalania po dłuższym postoju. Nie przybywa Ci oleju w silniku? Jeśli paliwo ucieka z listwy z pod wtryskow to idzie do oleju. Długo kręci bo pompa tandem musi zrobić ciśnienie by wtryski podały paliwo. Filtr paliwa wymieniany? Poprawnie przewody zamontowane? Wymiana oringów wykonana zgodnie ze wytycznymi producenta? Śruby nowe? Dokręcone odpowiednią siłą?
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
24 listopada 2016, 21:44
przez transit_master
Nic nie wiadomo co i jak kolega zrobił?! Nieodpowiednie włożenie pompki w gniazdo może spowodować uszkodzenie oringów.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
25 listopada 2016, 08:59
przez socjopata
PatrykG napisał(a):Dodam jeszcze że zaraz po odpaleniu obroty są przez chwile nie równe i dymi na szaro, prawdopodobnie układ paliwowy zapowietrzony,
[gypsymh] napisał(a):Wszystko sprawdzili na zapalonym aucie. I było ok. Ale powinno sprawdzić w momencie odpalania. Kanał 013, 018, 023 podczas odpalania po dłuższym postoju.
Obstawiam, że szary dym nie jest spowodowany zapowietrzeniem układu paliwowego, tylko coś jest nie tak z wtryskami. Tak, jak napisał
gypsymh - zrób logi po długim postoju, ale zacznij logować zanim uruchomisz silnik. Obstawiam, że przez pierwsze 30-60 sekund korekcje będą wysokie na którymś wtrysku.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
18 grudnia 2016, 08:52
przez PatrykG
Problem chyba został rozwiązany, już nie dymi na siwo , troszkę na czarno jak to diesel

Wina była całkiem inna w silniku, ale to napisze w odpowiednim czasie

Jedynie muszę podmienić jeszcze świece bo troszkę długo się grzeją albo coś z listwą jest.
-- 18 grudnia 2016, 09:49 --
Siema, jednak problem dalej występuje ale występuje tylko przy porannym paleniu.Rano zawsze sie zapowietrza dlatego długo trzeba kręcic rozruszniiem zebym zapalił , tylko co jest przyczyną skoro wszystko już wymienione, dodatkowe ostatnio zmieniłem pompowtryski wraz z nowymi uszczelkami, opaski na skręcane na zasilaniu i powrocie, zaworek na filtrze paliwa, podmieniałem komputer i nic.
Już nie mam siły do tego samochodu.
Może ktoś ma jakieś pomysły, na kompie wyświetla sie taki błąd ale nie da się go usunąć.
A i jak odpalę na zimnym to na kompie pokazuje na kazdym wtrysku 0,6 wiec nie wiem czy nie powinno pokazywac 0.0.
http://images82.fotosik.pl/242/963648c234c0f302med.jpg
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
18 grudnia 2016, 19:50
przez chlorek
Na zimnym silniku 0,6 to bardzo dobry wynik. Ważne aby nie było powyżej 2,0.
U mnie też zaczyna coraz ciężej zapalać. Dodatkowo co jakiś czas telepie silnikiem. Nie są to wtryski. Może dół silnika choć auto ma dopiero 290tys a kompresja na poziomie 28 barów i równa na wszystkich cylindrach.
Zastanawia mnie fakt, że jak mam podpięty EGR to korekcje się podnoszą na 1,7 póki nie osiągnie ok. 70c (do czasu kiedy działa podgrzewacz płynu). Jak tylko się odłączy to wszystko spada. Silnik jak by dostawał zbyt duże obciążenie.
Jutro jeszcze odepnę podciśnienie klapy gaszącej. Może się nie otwiera jak powinna.
Do tego, zaczęły mi spadać obroty, 880-903 jak zrzucę z biegu ok. 3500rpm to spada nawet do 500-600. Również to samo jest przy zrzucaniu biegu na postoju.
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
20 grudnia 2016, 09:37
przez PatrykG
Mam wszystko tak samo jak Ty ,prócz spadku tych obrotów i tego egr, bo korekcja wychodzi dobra na to wychodzi.
U mnie kompresja jest od przodu z lewej strony 24,5-25-25-24,5 barów wiec też okej jest bo remont dopiero jak jest koło 20....
Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Napisane:
20 grudnia 2016, 11:24
przez chlorek
Czekam na vakunometr i będę sprawdzał wszystkie podciśnienia. Okazało się że mam nie sprawny N18. Błędów zero a nie działa sterowanie EGR a po odłączeniu klapy gaszącej lepiej odpala :O.