Strona 1 z 1

Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 22 listopada 2016, 19:31
przez matileonardo
Witam wszystkim Forumkowiczów.


Koledzy pisze do Was, poniewaz mam problem z Leon I 1.9tdi 130kM ASZ. Zaznaczam,ze przeszukałem całe forum i nie znalazłem na to zadnej odpowiedz. Tydzien temu oddałem pompowtryski do regeneracji wszystko śmiga elegancko lecz jest jeden problem, smierdza spaliny z wydechu, dodam,ze mam katalizator oryginal(167tys km) Wszystkie parametry książkowe. Oleju nie pobiera nic, od wymiany do wymiany pełny stan. Moze macie jakies sugestie co moze być przyczyna? Proszę o pomoc. Pozdro

Re: Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 22 listopada 2016, 20:21
przez marian +
sprawdzic synchro wałka rozrządu.może jest na sporym minusie

Re: Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 22 listopada 2016, 20:24
przez matileonardo
Synchro bylo ustawianie i sprawdzane prawie godzine na każdej pozycji jest to samo, czy na plus czy na minus,czy rowniez na zero. Kolega ma Ibize ASZ turbo juz mowi dobranoc a zapach spalin jest podobny do tego z DPF tzn chloru. Jutro postaram sie wrzucić logi i ocenicie. Spalanie bylo na poziomie 8L a teraz 5.5-6.5L

Re: Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 22 listopada 2016, 21:38
przez piotrassenior
Jak wcześniej wtryski lały czy cokolwiek się z nimi działo i po prostu nie podawały paliwa jak powinny to syf może siedzieć teraz w Twoim kacie. Także nie brałbym pod uwagę że jest z Nim wszystko wporządku. Może teraz z niego tak cuchnie...potrzebna trasa na ogniu i to dość spora.
Druga sprawa...
matileonardo napisał(a):Synchro bylo ustawianie i sprawdzane prawie godzine na każdej pozycji jest to samo, czy na plus czy na minus,czy rowniez na zero.

Z moich dawnych obserwacji i zabaw z synchro właśnie w ARLu wynikło że niestety ale jednorazowa zmiana, odpalenie i runda nic za dużo nie daje. Trzeba auto trochę użytkować, przejechać trochę kilometrów, odpalić i zgasić parę razy itd. żeby zaobserwować zmiany. U mnie tak było...a walczyłem z tym jak i czujnikami 2msc - także takie moje zdanie na ten temat.

Kolejna sprawa wstaw logi statystyczne grupy 013/018/023 na max rozgrzanym motorze.

PS
Jeżeli Twoje auto ma 167 tys przelotu...to motor powinien być prawie jak nowy :lol:

Re: Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 22 listopada 2016, 22:29
przez matileonardo
Dzięki bardzo za pomoc :brawo: Jeszcze mam pytanie odnośnie wykresu z regeneracji. Z każdego wtrysku jest wykres Bartos BIP i tak 1-15 2-17 3- 21- 4-24. Z tego co również udało mi sie znaleźć w wujku google to przyczyna tego moze byc tez głowica( gniazda) ale mój zaprzyjazniony mechanik ktory je zakładał stwierdzil,iz gniazda nie są najgorsze i powinno byc ok :-)

-- 22 listopada 2016, 23:27 --

Koledzy macie statystyczne i dynamiczne w jedym pliku.

http://vaglog.pl/log-013_018_023_53S16.html

-- 22 listopada 2016, 23:29 --

http://vaglog.pl/log-013_018_023_53S16.html

Re: Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 23 listopada 2016, 10:06
przez socjopata
Wtryski były regenerowane, czy czyszczone? Znawcą nie jestem, ale ich wartości są poprawne, ale nie jakieś super extra ;). Z jakiego powodu regenerowałeś, jak wyglądały logi przed?

Re: Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 23 listopada 2016, 11:44
przez matileonardo
Powiem Ci kolego,ze bipy byly w miare dobre ale lały juz, Tata ma Audi a4 b6 i wtyski nie idelne a wali chlorem. Z tego co poczytalem to moze byc duzo przyczyn. Mam jeszcze pytanie odnośnie bipów,czy jesli nawet nie ma błędu na pd to moze byc wiązka juz nie hallo :?: spalanie na vagu przed mial 0.7( nie czt na mfa) a teraz o.4 L. Pozdro

-- 23 listopada 2016, 12:44 --

Pełna Regeneracja, nie bylo sensu stroić i czyścić. Na wydruku co innego a w aucie co innego :?

Re: Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 23 listopada 2016, 13:02
przez socjopata
Z tą wiązką może tak być, że coś jest nie tak, a nie ma błędów. Mogą być słabo zaciśnięte wtyczki.

Jakiś czas temu podłączałem kompa pod Audi kolegi i co mnie zdziwiło, jeden wtrysk był walnięty - korekcja podczas wciskania gazu 2.99 i chyba skala się w tym momencie kończyła, a BIP'y 0-10 na wszystkich wtryskach. Poza tym brak mocy, ale i brak dymienia przy jeździe i po odpaleniu oraz z tego co pamiętam brak błędów związanych bezpośrednio z wtryskami. Były inne błędy, świeciła się kontrolka oleju mimo, że był uzupełniony.

Także ciężko znaleźć przyczynę smrodu, może śmierdzi, jak normalny diesel ;)

Re: Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 23 listopada 2016, 15:43
przez chlorek
matileonardo napisał(a):oryginal(167tys km)

Nie chce być nie miły ale przy tym przebiegu wtryski nie siadają. Chyba że poprzedni właściciel jeździł na roślinnym.
matileonardo napisał(a):smierdza spaliny z wydechu

EGR jest?.
I wszystko zależy jak bardzo są gryzące spaliny. Bo PD wszystkie śmierdzą (mniej lub więcej).

Re: Intensywność spalin po regeneracji pd 1.9tdi ASZ

PostNapisane: 24 listopada 2016, 15:44
przez matileonardo
Kolego Chlorek, jak go kupilem miał 130tys km było czuc chlor, egr jest nic nie jest modyfikowane. Powiedz mi jeszcze czy wartość bip na logach dynamicznych moze wzrastac do 50?

-- 24 listopada 2016, 16:44 --

Proszę o logi sprzed regeneracji http://vaglog.pl/log-023_013_018_21rjAl.html