Strona 1 z 1

Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w ARL

PostNapisane: 29 grudnia 2016, 21:20
przez crystal280184
Witam

Mam duży problem. Wymieniony komplet na nówkę (nie allegro). Przejeździłem ok 100km (tak dobrze widzicie - STO) i już coś hałasuje, pojawił się problem z ruszeniem, wibracjami i itp. Na poprzednim zestawie (Sachs - wzmocniony) kopało sprzęgło, hałasował dwumas na półsprzęgle, więc postanowiłem zmienić całość. Mechanik polecił LUK-a, mówiąc że nigdy nie miał problemu z tą firmą, a z Sachsem odwrotnie (wiele reklamacji), więc się zgodziłem. Auto jest po chipie (176km i niecałe 400Nm - w najlbliższych planach miałem zejście troszkę z momentem w dół i z tego względu postanowiłem że założę ORI. Co w tej sytuacji robić? To normalne że tak szybko wszystko siadło?

Nagrany hałas jaki wydaje dwumas (najlepiej słyszalne od 25 sek.): https://drive.google.com/open?id=0BxoOx ... 2RRVXRrSGM

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 30 grudnia 2016, 21:46
przez cristo
Pracuje przy czesciach i powiem Ci tak - osobiscie nie wiem co bym zalozyl. Sachs w wiekszosci ma w ofercie regenerowane sprzegla - kiedys zamowilem mechanikowi 3 zestawy bo nie dowierzal: widac normalnie odgniecione sruby na docisku. 2 dystrybutorow potwierdzilo, ze tak jest. Kolega ktory pracuje w Focie (dystrybutor sachsa) mial w tym roku 3 przypadki calego kitu do TDI (altea, toledo III i pokrewne) ze auto nawet z podnosnika nie zjechalo. Ile obelg leci w jego strone choc to nie wina sprzedawcy to masakra. Ile razy w reku mialem sprzeglo sachs a tam na okladzinie valeo, na metalu wytloczony napis sachs, a z drugiej strony stepel LUK. Mam na kompie troche fotek takich tematow - nie po to ktos placi wiecej za sachsa by dostac...w sumie nie wiadomo co.

LuKa dwumasy w tym roku 4 reklamowalem - rekord 1000km, ale ogolnie zaden roku nie wytrzymal.

Wczoraj natomiast na reklamacje poszla tarcza sprzegla valeo z przebiegiem 2000km - wyrwal sie caly srodek.

Co ciekawe - tylko 1 sprzeglo nie przeszlo z glupiego powodu (mechanik zamiast smaru z zestawu uzyl towotu) - wszystko inne uznane wraz z kosztami demontazu, ale kogo stac by od razu wylozyc np 2x po 2000zl...

-- 30 grudnia 2016, 22:46 --

W sumie nawet SACHS szczyci sie tym, ze sa liderem regeneracji sprzegiel https://www.zf.com/poland/pl_pl/sachs/p ... end_1.html

Szkoda tylko, ze nie idzie to w parze z jakoscia.

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 30 grudnia 2016, 22:09
przez krytdi
Ostatnio tez reklamowałem LUKa,w oplu ale reklamacja...

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 30 grudnia 2016, 23:59
przez crystal280184
Dzięki za pomoc.

Czy ten dźwięk który nagrałem to normalny stukot 1.9 tdi czy to odzywa się dwumasa? Dziś byłem u mechanika i cytuje jego wypowiedź "od spodu ten silnik zawsze będzie tak stukał". Jak mu na wstępie powiedziałem, że prawdopodobnie mam problem z dwumasą to od razu powiedział że jest to nie możliwe. On nigdy nie reklamował LUKa. Jak odbierałem auto to nawet mi wspominiał "proszę pana te komplety LUKa są wieczne". Nie wiem, nie znam się, ale coś mi tu nie pasuje...

pozdrawiam

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 31 grudnia 2016, 12:27
przez chlorek
crystal280184 napisał(a):176km i niecałe 400Nm

Masz przyczynę. Trzeba przedewszystkim ograniczyć pierwszy i drugi bieg oraz dół jeśli chcesz aby sprzęgło wytrzymało dłużej.
Jak wciśniesz sprzęgło i odpuścisz słychać terkot?.
cristo, ja raz reklamowałem, Sachs odpowiedział że zostały przekroczone jakieś ograniczniki (auto prawdopodobnie po programie). Reklamacja nie uwzględniona.

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 1 stycznia 2017, 14:57
przez wesol
Nie prosciej, taniej i niezawodniej zalozyc jednomas valeo?

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 3 stycznia 2017, 21:28
przez crystal280184
chlorek napisał(a):
crystal280184 napisał(a):176km i niecałe 400Nm

Masz przyczynę. Trzeba przedewszystkim ograniczyć pierwszy i drugi bieg oraz dół jeśli chcesz aby sprzęgło wytrzymało dłużej.
Jak wciśniesz sprzęgło i odpuścisz słychać terkot?.
cristo, ja raz reklamowałem, Sachs odpowiedział że zostały przekroczone jakieś ograniczniki (auto prawdopodobnie po programie). Reklamacja nie uwzględniona.

Ja o tym wiem. Mam zamiar tak zrobić. Terkot z tego co kojarzę to jest cały czas (muszę to jeszcze sprawdzić dokładnie). Czy ten dźwięk to normalny odgłos 1.9 tdi?
wesol napisał(a):Nie prosciej, taniej i niezawodniej zalozyc jednomas valeo?

Prościej i taniej to się zgodzę, ale czy niezawodniej? Podobno skrzynia bardzo dostaje po dupie, nie mówiąc o gorszym komforcie jazdy...

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 3 stycznia 2017, 22:27
przez wesol
A ja mam trzy auta w tdi pd i tam wszedzie mam jednomas valeo i nie snuje teorii z oalca na necie ze cos tam slyszslem ze podobno sie cos psuje od tego. Mam i golfa asz i sharana auy i tourana bls na jednomasie. Poza tym.sprzedalem kilka takich zestawow 228mm ludziom na firach golfa itp.
Nic nie telepie jest ciszej jak na dwumasie i zero szarpniec. Poza tym kolega bajer z gdyni znany bardziej z varsztatu vag bauer czy tez z pracy w tune up zalozyl tego calymi garsciami i nic nikomu sie nie dzialo.

Re: Odp: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęgl

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 17:16
przez Bry1ant
Arl nie ma sprzegla 228mm tylko 240mm, o ile jednomas wraz ze skrzynia 5 biegowa wspolparcuje bdb to z 6 biegowa kultura pracy skrzyni zostawia duzo do zyczenia.

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 18:46
przez wesol
Co mi tu tlumaczysz. Mechanikowi tlumaczysz? To ja wiem ze jest tam w dwoch autach sorzeglo 240 mm. Zreszta myslisz ze te 12mm czyli po 6 mm na strone robi taka roznice? Zapraszam do Golenowa okolice szczecina to mozemy sie zalozyc tysiac do stowy pln ze nic nie drga nic nie telepie mi w sharanie. Nigdy nie widzialem zeby tak pieknie chodzilo auto z nowym dwumasem a wierz mi ze zalozylem tego w zyciu juz dosc duzo. Trzeba w koncu skonczyc te mity i pitolenia ludzi co to nigdy nie mieli tego na aucie a rozpowszechniaja te ploty. W touranie 1.9 bls tez mam jednomas ale tam mimo skrzyni 6 biegowej jest zawsze zestaw 228 mm.

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 19:05
przez [gypsymh]
Przyłącze się do tej zapewne krótkiej polemiki.
Nie dalej jak 3 miesiące temu kolega wymieniał swoje sprzęgło w Turanie 1.9 BLS. Miał już wcześniej założone sztywne kolo Lucasa do skrzyni 6 biegowej. Silnik owszem pracował równo, lecz na postoju było słychać sprężyny z tarczy. Wymieniał skrzynie na 5 biegów-tą najdłuższa. Założył nowy zestaw sprzęgła i ten tak samo na postoju się tłucze. Słychać sprężyny z tarczy. Gdy lekko naciśnie pedał jest cisza.

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 19:36
przez wesol
A skad ja moge wiedziec cobza zestaw zalozyl tego luka. Zreszta oni tez tam mieszaja w tych pudelkach. Naprawde zapraszam do mnie bo mam trzy auta na jednomasie to sobie pojezdzimy. Mozecie kogos z okolicy poprosic by przyjechal i ocenic. Paru kolegow juz bylo coprawda nie w tej sprawie ale jezdzilismy i byli pozytywnie zaskoczeni.

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 5 stycznia 2017, 10:40
przez chlorek
[gypsymh] napisał(a):słychać sprężyny z tarczy

Nie którzy je wymieniają. Nie wkładają suchego sprzęgła Luk.

Re: Problem z zestawem LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) -

PostNapisane: 5 stycznia 2017, 12:38
przez wesol
Rozmawialem z radzikiem to mowil po pierwsze ze nie ma problemu wymienic sprezyny na nowe nieco dluzsze by nie lataly w tarczy druga tez metoda to mowil ze rozciagaja sprezyny i tez beda robic dobra robote. To ze ktos zaklada zestaw i nie widzi defektu to jego juz sprawa. Niestety trzeba miec na czym ta czapke nosic. Nowe nie zawsze znaczy idealne sprawne.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 11 stycznia 2017, 09:09
przez mistrzunio
wesol, głosisz od dawna w tym na forum golfa, że 1m jest cacy bo sam masz.
Super, że u ciebie się sprawuje i jest cisza, a nawet jak piszesz jest lepiej niż z 2masem.

Kolega ma zestaw valeo w arl 206/430 i jednak nie jest tak pięknie idealnie jak na 2m. Nie jest on jedynym przypadkiem.
Oczywiście nie mówię o tym, że się naczytałem na forach i z opowiadań znajomy znajomego.

Najlepiej samemu przejechać się takim autem, ocenić czy wibracje i dźwięki przeszkadzają.

Nie mówię, że 1m jest zły, może obecnie jest nawet jedyną słuszną opcją aby co chwilę nie robić 2m, bo jak tu można mówić o trwałości koła 2m, skoro nowy luk zaczął mi tłuc w arl przy seryjnej mocy po 26 tys. km.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 11 stycznia 2017, 11:44
przez wesol
Tak to prawda. Ale wiem ze mam 100% racji. To ze ktos nie wie na co zwrocic uwage przy montazu itp sprawy to juz jego problem. Kiedys tez bylem mocno uczynny ale dostalem kiedys mocno pstryczka w nos i mam pare innych patentow ktorych nie zdradze np przeguby itp.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 11 stycznia 2017, 14:09
przez transit_master
Ale mędrkujesz... Najmądrzejszy na forum. Zabierz sobie te patenty do grobu bo warte grube miliony.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 11 stycznia 2017, 16:36
przez piotrassenior
wesol napisał(a):Nic nie telepie jest ciszej jak na dwumasie i zero szarpniec.

Z całym szacunkiem ale Proszę Cię przestań płynąć ...
Ciszej niż na dwumasie :brawo:

Były już tutaj przypadki gdzie zakładali, bo INNI polecali, skrzynie się rozkręcały, w zimę po odpaleniu auto wibrowało niczym łóżko kiedy na nim filgujesz, przy przyspieszeniu z dołu wibracja taka na budzie, że pasażer wymiotował, a Ty będziesz mówić że jest lepiej niż na dwumasowym kole.
Pierwsza i najważniejsza sprawa .. po co zostało stworzone koło dwumasowe i kiedy je zaczęli stosować w autach i przy jakich mocach .. nikt głupi nie był i nie wymyślił tego "od tak sobie, niech sobie jest".

Była moda .. z 2/3lata temu że jak komuś padło w ASZ/ARL sprzęgło to kładł jednomas. A dzisiaj co? Kto je kładzie? Każdy obija tarczę kevlarem, wzmacnia docisk czy nawet nie, dwumas daje nowy i śmiga że hej.
Należałoby się teraz przyjrzeć bądź popytać tych ludzi .. czy byli zadowoleni z zastosowania jednomasu i czy kolejny raz też by poszli w tą samą stronę .. jak widać po wpisach, pytaniach oraz kto co zakłada to zdecydowanie CHYBA NIE.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 11 stycznia 2017, 16:51
przez wesol
Nie nie chodzi oto. Zrozum ze tak to bylem dobry a raz dostalem centralnie w pysk a miesiac pozniej czemu nie pomagam. Czy jak zalatwilem sobie i komus stanowisko administratora u wlasciciela forum a pozniej ten ktos cie sciaga ze stanowiska potem znienia 11 stycznia regulamin tak bym 12 stycznia zostal zbanowany uznasz za zachowanie kolezenskie? Jesli siedzisz na golfie tez to widzisz ze i tam sie udzielam. Jak tylko rzucilem haslo do kolegow ze mnie tam tak potraktowano to oczewiscie i oni sie wstrzymali z pomoca bo jak jestesmy solidarni to sie tak trzymamy do konca.
Nie sa to moze jakies patenty jakies wielkie ale wierz mi ze nie kazdy wpadnie. Telefonow i pw tez troche zawsze mam o pomoc w tygodniu.

Dwumas byl od samego poczatku niezbyt trafnym wymyslem. A ten element mam dosc mocno przeegzaminowany by mnie zagiac.

Tak jest ciszej bo praca obu elementow dm sprezyn plastikow itd nie jest bezszelestna. Naprawde kolego zanim zaczniesz gsdac to przyjedz do mnie to zobaczysz jak chodzi jednomas. I mam to nie od pol roku a od 4 lat wiec mi nie wmawiaj. Sam w sharanie 3 czy 4 razy zrzucalem skrzynie na kanale. Zakladalem dwumas i seryjny od auy- to taki jak w leonie asz/arl i taki od btb sprzeglo raz dawalem do radzika na wymiane okladzin. Wysprzeglik nowy luk. Na konie zalozylem valeo z koncowka 65 czyli najmocniejszy jednomas. Pierwsze odpalenie i myslalem ze to nie moze byc prawda. Silnik nawet nie drgnie. Zmiana biegow plynna mieciutka. Dwa trzy dni sie tylko docierala tarcza bo byly usluzgi. Moze duza buda plus 360nm powodowalo usluzg. Potem juz zero problemow. Potem kolejne stage i korekty i jakis 444nm nie robi wrazenia na tym sprzegle. Patrz mam skrzynie pierwszego typu 6 biegowa bo bez tej okraglej klapki od strony nadkola. Olej wymienilem profilaktycznie na 75w90 firmy K9 i co skrzynia cala. A jak przyjedziesz ciepla pora to sobie poszalejemy troszke. Wierz mi ze co innego golfikiem poszalec a co innego sharanem.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 18 stycznia 2017, 21:17
przez crystal280184
Nie chcę zakładać nowego tematu, być może uda się to rozwiązać tu.
Odkąd wymieniłem cały komplet sprzęgła i dwumas przy puszczaniu gazu oraz przy dodawaniu gazu jadąc pod górkę (większe obciążenie) słyszę za każdym razem taki dźwięk: https://www.youtube.com/watch?feature=e ... ZkVI2m5gpA
Pytanie. Czy jest to jakaś nieszczelność? Np. w rurze Intercoolera? Mechanik coś mógł źle założyć? Teoretycznie wymieniając mi komplet sprzęgła i dwumasę chyba dolotu nie powinien ruszać prawda? Może to być problem dwumasy?

EDIT:
zauważyłem nagrywając ten film z pierwszego posta, że rura IC (czerwona) była cała w oleju, po wytarciu nie zauważyłem żadnej dziury, ale jej nie wykluczam, natomiast z jednej strony (ta bliższa turbo) nie ma metalowej zapinki, z drugiej normalnie jest. Czy to jest normalne?

pozdrawiam

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 19 stycznia 2017, 17:37
przez wesol
Ten dzwiek to surge. To nic zlego.

Na tej rurze wymien takie otingi zielone. Do kupienia w aso za grosze. Spinki musza byc po obu stronach.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 19 stycznia 2017, 20:17
przez crystal280184
Dziękuje za odpowiedź.

Jeśli to nic złego to ok, ale wcześniej tego nie miałem dlatego pytam, chyba że było po prostu mniej słyszalne, nie wiem. Czytam sobie co ludzie piszą o tym Turbo Surge i w zasadzie przewija się kilka kwestii: nieszczelność , zapieczona geometria, gruszka, kończy się turbo... Sprawdzę tą rurę dokładnie bo wydaje mi się że tam może być coś nie tak. Oringi już wiem jakie, więc jeśli trzeba będzie wymienić to nie będzie problemu.

pozdrawiam

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 19 stycznia 2017, 21:14
przez wesol
Nie ma nic wspolnego z praca mechanika. Sluchaj internet i belkot ludzi tam to 95% ludzi nie zwiazanych z motoryzacja. Nie ma to nic wspolnego z geometria ani nieszczelnoscia. Wlasnie to dowodzi ze jest szczelny uklad za turbina.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 23 marca 2017, 20:30
przez cristo
Na portalu branzowym pojawil sie artykul odnosnie dwumasy. Zacytuje fragment: http://motofocus.pl/technika/46882/mozl ... amachowego

Nowe DKZ uznawane za uszkodzone, jeszcze przed montażem

Od kilku lat w niektórych typach kół dwumasowych po wprowadzeniu do środka specjalnego smaru, zrezygnowano z fabrycznego rozprowadzania go na wirówce w toku produkcyjnym. Związane jest to z optymalizacją procesów produkcyjnych. Smar w DKZ jest rozprowadzany przez siłę odśrodkową dopiero po pierwszym uruchomieniu silnika w pojeździe i wprowadzeniu go na odpowiednie obroty (1500> min -1).

Tego typu koła dwumasowe, po wyciągnięciu z pudełka, często są traktowane przez mechaników jako uszkodzone, mimo że są w pełni sprawne. Brak fabrycznego rozprowadzenia smaru przekłada się na charakterystyczne hałasy bicia o siebie wewnętrznych elementów tłumiących, jakie pojawiają się podczas sprawdzania koła dwumasowego po wyjęciu z pudełka. Występujące luzy bez efektu tłumiącego smaru są często traktowane przez mechaników jako uszkodzenie koła dwumasowego. Tego typu koła dwumasowe osiągają prawidłowe parametry funkcjonowania po pierwszym uruchomieniu silnika.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 19:43
przez crystal280184
Witam ponownie

Piszę ponownie, bo ciągle walczę z tym samym problemem. Z dnia na dzień jest w zasadzie coraz gorzej jeśli chodzi o wibracje i hałas. Jest problem z płynnym ruszaniem. 2 maja jestem umówiony na sprawdzenie u mechanika który mi wymieniał cały komplet. Czy coś mogę mu zasugerować? Facet wygląda na bardzo upartego, z resztą już byłem u niego 2 razy wcześniej i dla niego jest wszystko ok. Według niego te silniki (1.9 TDI PD) mają taką kulturę pracy i silnik może "ciężko" pracować, tylko dlaczego przed wymianą tego problemu nie miałem?

Załączam film jak to teraz wygląda. Najbardziej słychać z prawej strony przy kole (stukanie)
https://www.youtube.com/watch?v=Rexl6c87aB0

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 20:19
przez wesol
Mozesz zdemontowac rozrusznik i kuknac tam czy nie bedzie jakiego syfu z opilkow. Ewentualnie od dolu tez widac jest odrobinke zamach.

Re: Hałasujący zestaw LUK (dwumas, sprzęgło, wysprzęglik) w

PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 20:58
przez crystal280184
Rozumiem że to może mieć wpływ na ten hałas tak? Co w takim układzie z wibracjami?