Strona 1 z 1

Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

PostNapisane: 7 stycznia 2017, 20:03
przez cristo
Mam pytanie odnosnie rozrzadu.
Kupilem samochód w ktorym ponoć 20kkm wczesniej zmieniany byl rozrzad, ale wiadomo - zasada ograniczonego zaufania wiec wstawilem na wymiane.

Mechanik stwierdzil, ze rozrzad w stanie idealnym, ale musial powalczyc bo jak ustawil na blokady to mu srubki walka wypadaly na koncu fasolek, a powinny byc na srodku. Mowil ze ktos znakow markerem namalowal.

Zaraz po zakupie przerazilo mnie spalanie jakie pokazywal licznik - skakalo miedzy 1.2 a 1.4 i to w zasadzie bez roznicy czy z klima czy nie. Czytalem, ludzie pisali, ze synchornizacja rozwalona. Kupilem kabel, podpialem i skakalo miedzy 0-0.7 czyli w teoretycznie luks.

Jak on mi powiedzial o tych fasolkach to mu mowie ze zaraz sprawdzimy jeden temat. Odpalilem, pochodzil minute i ustawilem na chwilowe spalanie. Wskoczylo 1.0 - od pol roku tak nie mialem :-) Pochodzil jeszcze chwile o wskoczyl na 0.9l/h. Teraz bylo -17 odpalil od strzala. Za zimno zebym latal z laptopem i zerknal jakie wartosci pokaze, ale chyba cos bylo na rzeczy.

I teraz pytanie: zostawic ten rozrzad tak jak jest, tzn ponoc fasolki idealnie na srodku czy jechac zeby ustawil kat na 0 jesli bedzie bardzo rozjechany?

Pytam, bo spalanie chwilowe spadlo znacznie, a we wszelkich instrukcjach pisza, ze rozrzad ustawia sie na blokady i nigdzie ani slowa zeby po takim zabiegu komputer podpinac

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

PostNapisane: 7 stycznia 2017, 21:02
przez wesol
Ma byc tak by blokada wypadala po srodku tej fasolki. Generalnie to taka ilosc miejsca tam jest ze mozna przestawic o jeden zabek do przodu jak i do tylu na pasku. Osiol musial to robic wczesniej. Ciekawe czy nie poniszczyl tarczki ma tym kole walka rozrzadu jak tam grzebal.

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

PostNapisane: 7 stycznia 2017, 21:05
przez PaVLo
Możesz lekko poprawić synchronizację luzując śruby na kole wałka i delikatnie przekręcić je (nie pamiętam już w którą stronę), normalnie powinno skakać -0.6 do 0.

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

PostNapisane: 7 stycznia 2017, 21:15
przez cristo
Ponoc wszystko ok, tylko srubki od kola pasowego poszly nowe bo byly zmeczone. Pompa wody byla obsmarowana silikonem. Znaki malowane markerem. I potem czytasz w gazetach motoryzacyjnych: "polecamy silnik 1.9TDI nie majacy przed mechanikami tajemnic" :-)

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

PostNapisane: 7 stycznia 2017, 23:55
przez wesol
No nic drucuarzy nie brakuje. Ale to tez wina klientow. Szukaja byle taniej to maja tanio niekoniecznie dobrze. A koledze w sharanie auy tez gosc robil upg no i silionem uszczelnil mu tandem po stronie paliwowej i tym mu uwalil pompki zdrowe.
Zaplacil mu chyba 1800 za upg a po tygodniu auto juz nie jezdzilo. Potem kupa zabaw co moglo byc przyczyna a ja na telefon wypytalem jak stal przy aucie i go pytalem co bylo robione. Wymienil tandem wymienil pompki i auto latalo.

Rozrzad w 1.9 tdi pd to najprostszy przypadek. Dwa kola do zgrania. Juz latwiej byc nie moze.

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

PostNapisane: 7 lutego 2017, 18:27
przez cristo
Wracam do tematu, bo chciałbym sobie tą synchronizacje poprawić. Jeśli teraz jest 0-0,6 to zrobić delikatnie na minus?
Ogólnie jest jakaś reguła, że na "+" to np ciszej chodzi i mniej pali, a na "-" np lepiej jedzie, ale jest bardziej metaliczny dzwięk?

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

PostNapisane: 7 lutego 2017, 19:48
przez wesol
Nie ma co poprawiac. Poprawiasz jak jest w okolicach dwoch.

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

PostNapisane: 18 lutego 2017, 21:10
przez cristo
Dzis mialem chwile i ustawilem idelanie na zero - czasem przy schodzeniu z obrotow na ulamek sekundy wpadnie -0.6.