Precyzyjna zmiana biegów tdi

Witam, wiele w necie można znaleźć na temat jazdy dieslem. Chciałbym poruszyć temat tzw PSJ. Czy może ktoś wytłumaczyć jak zmieniać biegi w TDI żeby było to zdrowe dla silnika, dwumasy i turbiny. Nie jest tak, że nie szukałem: wiem, że trzeba zmieniać bieg przy 2500 tys obrotów. Tu dochodzę do sedna: mam silnik ASV i tak przy 2500 tys obrotów na 1 biegu prędkość auta to ok 35 km/h, na 2 biegu to 50 km/h, na trzecim ok 70 na 4 ok 110.
Czyli że jak jadę miastem to mam jechać 50 km/h na 2 biegu, podczas gdy silnik niemiłosiernie wyje? Czy mogę na 3 przy obrotach 1400 ale żeby zmienić bieg najpierw muszę zredukować i zwiększyć obroty bo niby przyspieszanie z obrotów poniżej 1500 jest bardzo szkodliwe dla dwumasy. Już sam nie rozumiem. A poza miastem chcąc jechać przepisowo mam jechać na 4 biegu
Czy ktoś może wytłumaczyć jak w końcu zmieniać te biegi?
Aha i jeszcze pojawia się kwestia jak zmieniać biegi zaraz po ruszeniu kiedy silnik jest jeszcze zimny, zwłaszcza w zimę przy ujemnych temperaturach.
Czyli że jak jadę miastem to mam jechać 50 km/h na 2 biegu, podczas gdy silnik niemiłosiernie wyje? Czy mogę na 3 przy obrotach 1400 ale żeby zmienić bieg najpierw muszę zredukować i zwiększyć obroty bo niby przyspieszanie z obrotów poniżej 1500 jest bardzo szkodliwe dla dwumasy. Już sam nie rozumiem. A poza miastem chcąc jechać przepisowo mam jechać na 4 biegu

Aha i jeszcze pojawia się kwestia jak zmieniać biegi zaraz po ruszeniu kiedy silnik jest jeszcze zimny, zwłaszcza w zimę przy ujemnych temperaturach.