Strona 1 z 1

turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 13 lutego 2017, 16:22
przez walec2328
Witam. Mam taki problem ze przycina mi turbo na 4 i 5 biegiu jesli chodzi o obroty to w różnych zakresach. Na 1 2 czy 3 biegu to ciagnie bez problemu do spodu. Podmieniłem zawór n75, gruszka i sztanga chodzą tzn gruszka podciaga sztangę. Nie mam zaworu Egr jest tam wstawiona flansza, wmienilem przewod podcisnienia i to dalej nic nie pomogło jedynie zauwazylem pod podłaczeniu pod kompa ze przepływka duzo wskazuje dawka jaka by chcial silnik to 280mg/str a podaje 450 na wolnych obrotach słyszalem własnie ze jak nie ma egr albo jest zaślepiony to bedzie podawane troche wiecej powietrza ale czy az tyle powinno ? druga rzecz ze dawka paliwa jest uboga bo 4.5-5 pokazywał vag i moje pytanie czy to moze miec wpływ?

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 13 lutego 2017, 17:01
przez tomcio81
- Egr nie ma nic do odcinania po zaślepieniu tyle będzie na wolnych pokazywał , jak masz jak to zrób loga dynamicznego 011 na 4 biegu prawdopodobnie zacina się gdzieś geometria choć na 1 rzut może wyglądać że chodzi to na logach wyjdzie jak złoto :)

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 13 lutego 2017, 23:36
przez JacaTouran1979
99% klinuje się zmienna

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 22 lutego 2017, 22:14
przez Marecki-165
Witam przerabiałem ten temat , z tym że dodatkowo przy ok 110 km / turbina wpadała w tzw tryb awaryjny , i był koniec mocy pomagało wyłączenie zapłonu odpalenie silnika na nowo w trakcie jazdy. Docelowo rozebrałem turbinę wyczyściłem tzw. kierowniczki turbiny i miałem spokój. Oczywiście mówimy o twoim silniku miałem go we wcześniejszym Leonie. :-D

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 23 lutego 2017, 23:28
przez coach66
Na 100 % geometria, nie pozostaje nic innego jak czyszczenie. Można wykonać samemu, jak nie to polecam firmę Autolab z Rzeszowa http://www.autolab.com.pl Robili w zeszłym roku turbosprężarkę z mojego ARL'a i jestem bardzo zadowolony.

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 23 lutego 2017, 23:44
przez wesol
Jak chcesz miec pozadnie turbo zrobione to do kolegi wyzej co pisal-do Jaca touran daj i po temacie.

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 26 lutego 2017, 23:36
przez JacaTouran1979
Zrobię na igle , nie ma.problemu :)

Re: Odp: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 28 lutego 2017, 06:11
przez Bry1ant
Dolacze sie do tematu, od kilku dni mam problem w swoim asz a mianowicie odpalam auto po nocy i turbina nie dmucha przez pierwsze okolo 300metrow jazdy, po tym normalnie zalapuje i smiga bez zarzutu, dwa lata temu przed regeneracja mialem taki problem lecz na mrozie gruszka zamarzala, teraz przy dodatnich temperaturach wyskakuja kwiatki, geometria do roboty?

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 28 lutego 2017, 06:27
przez wesol
nie wykluczone ze to tez geo al ja sklanialbym sie raczje do sprawdzenia wpierw ukladu podcisnieniowego czyli wezyki wiadomo ale wydajnosc pompy vaq króciec na vaq. Gruszke rozumiem ze wymieniales. W asz dojscie do turbo jest w miare dobre wiec po odpieciu wezyka z gruszki bedziesz mogl zbadac metoda macajewa szczelnosc gruchy i jak pracuje geo.

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 2 marca 2017, 15:14
przez Pablo-87
Mam u siebie podobnie jak Bry1ant ale silnik ASV. Na 1 i 2 biegu po ruszeniu (po dłuższym postoju) nie czuć turbiny, jak wbiję 3 bieg to jest już ok. Czasami pojawi się też błąd przeładowania turbiny P0234, najczęściej podczas wyprzedzania. Po ponownym odpaleniu wszystko działa sprawnie. Sprawdziłem zmienną geometrię (kluczem naciskałem na dźwignię od zmiennej) i nie zauważyłem nic niepokojącego, wszystko chodzi bez żadnych przycięć. Mam Leona od pół roku, poprzedni właściciel wymieniał gruszkę, wspominał też, że miał opisywany przeze mnie problem z ruszaniem po postoju i twierdził, że to wina zaworu N75. Z kolei mój mechanik twierdzi, że geometria do wyczyszczenia. Na chwilę obecną nie mam możliwości podłączenia auta pod komputer. Tu pytanie do was - co sądzicie o tych objawach?

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 2 marca 2017, 16:33
przez wesol
Lo jak oczekuwales ze kluczem odczujesz klinowanie sie geo to niezle. To by misiala ta geo stac deba. To trzeba gruszke odczepic i delikatnie ta lapke geo przesuwac po malutku milimetr po milimetrze.

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 2 marca 2017, 17:41
przez tomcio81
demontaż turbawki - mycie , szlifowanie , polerowanie , sprawdzanie , znowu polerowanie aż będzie chodzić w paluszkach jak po szkle - potem poprawny montaż , logi w razie czego mała regulacja długości sztangi i ma hulać bez problemu długi czas :) ja dodatkowo dolewam do każdego tankowania eolys i jeźdżę emerycko a z geometrią nie ma problemu -

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 6 marca 2017, 11:53
przez pendrak2
U mnie też dziwny przypadek, jakiś czas temu auto zaczęło wchodzić w tryb awaryjny- diagnoza zapieczone kierownice, dałem do czysxczenia. Było ok przez max 2 miesiące i znowu to samo, pomyślałem że mechanik lipe odstawił i może psiknął jakimś cudownym środkiem do czyszczenia bez wyciągania turbiny. Więc sam się zabrałem za czyszczenie (turbo+egr) teraz po 2 miesiącach znowu to samo. Miał ktoś taki przypadek? Co może powodować tak szybkie zapiekanie? Silnik to asv 110km.

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 6 marca 2017, 13:30
przez tomcio81
jeśli czyszczenie wykonałeś tak jak powinno to wyglądać , wtryski masz oki , kat nie jest zapchany to nie powinno się zapiekać nawet jeśli jeździsz wolniej - o tym decydują detale , spalanie , dystanse jakie jeździsz , paliwo , stan samej turbawki , ustawienie itd. ja też tak miałem ale sobie z tym poradziłem ( mam dobry patent na to ) - jeżdżę spokojnie a geo chodzi bez zacięć - i już wiem , że to mit że musisz ciągle deptać by się nie zapiekały - guzik prawda !

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 6 marca 2017, 15:09
przez pendrak2
No właśnie z tym czyszczeniem to może nie do końca było tak jak powinno po prostu oczyściłem ją z nagaru. Widziałem że na tej powierzchni co łopatki kierownicy się po niej poruszają są jakieś niewielkie ryski ale nie docierałem ich na gładko. Kolego tomcio81 może byś się podzielił sswoim patentem :brawo:

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 6 marca 2017, 19:55
przez tomcio81
pisz na pw jak coś - podziele się ale nie dla wszystkich :P

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 29 marca 2017, 11:34
przez franek581
Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu.
Zawór n75 z Leona 90 konnego podpasuje do Leona 110km?

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 29 marca 2017, 12:55
przez wesol
Jasne. Nawet moze byc od silnikow na pd.

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 24 lutego 2021, 10:15
przez Pablo-87
Odgrzeję temat, w którym już kiedyś pisałem o problemach z turbiną. Turbina została zregenerowana jakiś czas temu ale błąd P0234 pojawia się nadal co jakiś czas, ostatnio coraz częściej. Zauważyłem, że ciśnienie skacze na max 1,5 bar po wciśnięciu pedału gazu w podłogę ale nie dzieje się to zawsze, na ogół na 3 i 4 biegu. Jak podskoczy do 1,5 to na ogół tak zostaje aż do odcięcia, rzadko kiedy spada do poziomu 1,1 bara. Dodam jeszcze, że samochód kupiłem po chip tuningu. W pierwszej kolejności obstawiam źle napisany program, drugi typ to czujnik ciśnienia doładowania. Mam również niewielki luz na króćcu pompy podciśnienia ale nie wiem czy to ma aż taki duży wpływ. Turbina raczej odpada, robiłem test zaworu n75 i dźwignia poruszała się ładnie, gruszka też nie wygląda na uszkodzoną. Spróbuję również zgrać mapę na komputer i podejrzeć jej modyfikację. A pytanie do was - co o tym myślicie? W czym może leżeć problem?

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 27 lutego 2021, 11:10
przez Marb
Jaka to wersja turbosprężarki? kod silnika? Jaką wartość ciśnienia atmosferycznego pokazuje MAP sensor na wolnych obrotach? Posiada kolega logi dynamiczne z grupy 11? Gruszkę turbo można w łatwy sposób sprawdzić dużą strzykawką czy jest szczelna. W samej turbosprężarce też może być problem po regeneracji, kilkukrotnie spotykałem się z niewłaściwie wyregulowaną sztangą przez zakłady które to robiły czego skutkiem przeważnie był overboost.

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 27 lutego 2021, 21:23
przez Pablo-87
Turbo ze zmienną geometrią, wersja od silnika 1.9 tdi asv 110 KM. Przy wciśniętym gazie w podłogę turbo pompuje 1,5 bara, sztanga nie cofa się całkowicie do pozycji wyjściowej. Na 99% zapieczona geometria.

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 28 lutego 2021, 16:25
przez Marb
Trzeba reagować jak jest taki wysoki overboost, bo w końcu wirnik się ukręci albo pęknie koło kompresji i narobi bałaganu. Jak wygląda wstawanie tej turbosprężarki z niskich obrotów? Bez logów grupy 11 ciężko coś powiedzieć, chociaż obstawiałbym kumulację niepoprawnego wyregulowania sztangi oraz zapieczonej zmiennej geometrii.

Re: turbo dziwny przypadek

PostNapisane: 16 marca 2021, 08:40
przez Pablo-87
Turbo wstaje od ok. 1850 obrotów, auto jest po chipie. Ogólnie jazda tym autem jest bardzo przyjemna, czuć, że ma więcej koni niż seryjnie ale te przeładowania są denerwujące. Zmienna geometria nie wraca do pozycji wyjściowej dlatego obstawiam, że jest zapieczona.

-- 16 marca 2021, 09:40 --

Problem rozwiązany - zabrudzona geometria, dodatkowo mechanik coś jeszcze ustawił (nie wiem czy kąt wtrysku czy dawkę startową - zapomniałem).