Strona 1 z 1
Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
19 lutego 2017, 19:01
przez dkonopelski
Witam,
Panowie pomozcie zdiagnozowac dziwny objaw, moze ktos miał podobny przypadek. A mianowicie podczas przyspieszania na zimnym silniku przy predkosci ok 60-70 km/h wystepuje dziwny objaw tak jakby przytrzymania tzn samochod traci na sekundę moc i ja odzyskuje trwa to chwileczke ale tak ze 3-4 razy i slychac w czasie przytrzymania tak jakby tarcie jakies? Pozniej tego nie ma..... spotkal sie ktos z takim objawem? Dodatkowo powyzej 3 tys obrotow turbo sie rozlacza dopiero po ponownym rozruchu turbo wstaje. Pomozcie bo juz rece opadają. Czy to moze koniec turba i przy zimnym w taki sposob sie to jawia a pozniej sie rozkreca i hula? Jak to sprawdzic
Silnik 1.9 110 KM
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
19 lutego 2017, 19:28
przez tomcio81
tematów o zcinaniu się zmiennej geometrii jest wiele poczytaj

sprawdzić możesz wykonując logi dynamiczne ( grupa 011) tam wyjdzie jak na dłoni - a czemu na zimnym jest gorzej > ? a bo na zimnym geometria ma największą tendencję do zacinania się - po rozgrzaniu często się poluzowuje i chodzi w miarę poprawnie . efekt przydławienia się rankiem jest spowodowany pewnie tym , że kierownice nie mogą się otworzyć bo są zapieczone , po nagrzaniu geometria puszcza i jest ok . - na 99% bedziesz miał turbo do czyszczenia ale żeby się upewnić na bank zrób logi dynamiczne
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
19 lutego 2017, 19:48
przez dkonopelski
Ok dzieki kolego jutro postaram sie wykonac te logi i wrzuce do analizy. Sama grupa 011 wystarczy dynamicznie?
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
19 lutego 2017, 19:50
przez tomcio81
dla pewności zrób jeszcze 008 , 004 , 003 , 010 - ze statycznych wstaw 001, 000 , 003 , 013
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
19 lutego 2017, 22:21
przez [gypsymh]
Zamiast wykonywać logi przy tak zacinającej się turbinie, proponuje sprawdzić jak porusza się sztanga. Odkręcić dwie nakrętki M6 od gruszki i ściągnąć zabezpieczenie z dźwigienki VNT i poruszać nią. Powinna poruszać się bez oporu w całym zakresie- od stoperka po górny punkt ograniczający. Robienie loga może spowodować wybuch turbo, lub wyrwanie któregoś przewodu dolotu jeśli nie odłączy się zbyt wcześnie.
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
20 lutego 2017, 09:05
przez tomcio81
jaki wybuch ?

ludzie nieraz latami jeżdżą z przeładowaniami i nic nie wybucha - zwłaszcza od jednego loga - to szybszy sposób na sprawdzenie zwłaszcza , że koledze zacina tylko na zimnym więc jeszcze tragedii nie ma - zdjęcie gruchy to też sposób ale jak ktoś nie ma wprawy to odkręcenie jednej ze śrubek w tym silniku stanowi wyzwanie bo dostęp jest dupiaty z kanału - nie mówiąc już o zdjęciu i założeniu - zawleczki . Jak już tak to lepiej na zimnym wsadzić łapki od góry bo jest dostęp wziąć klucz 14 założyć na sztangę i poruszać góra dół - jak jest zacięta to wyczuje bez problemu - sposób bez kanału i rozbierania

Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
20 lutego 2017, 13:15
przez [gypsymh]
Czujnik map w silniku VP czyta tylko do 2498mbar bodajże. A turbo potrafi nabić sporo więcej jeśli ta wartość jest przekroczona przez 6s zanim ecu odłączy turbo. Ktoś obyty w temacie robiąc logi pozna od razu, że coś jest nie tak z geometria
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
21 lutego 2017, 07:42
przez dkonopelski
Panowie logow nie zrobilem jak narazie. Wczoraj podjechalem do znajomego mechanika sprawdzil sztange niby ok pracuje dobrze. W vagu pokazuje przeladowanie. Wyciagnal cooler bo stwierdzil ze przyczyna moze byc czujnik na coolerze? Z coolera wyplynelo ok 75 ml oleju nie mam pojecia czy turbo bylo kiedykolwiek robione w tym aucie. W kazdym razie przeczyscil ten czujnik bo byl troche zabrudzony i dalej to samo. Pozniej n75 i niby to on cos szwankuje. Jak sprawdzic dokladnie czy ten zawor pracuje prawidlowo? Dzisiaj wyciagne z passata b5 ten zawor i podmienimy zobaczymy co pokaze. A jak sprawa nie zostanie rozwiklana porobimy te logi i wrzuce.
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
21 lutego 2017, 09:08
przez tomcio81
tak nie sprawdzisz dokładnie geometrii - mi tez kiedyś pod palcami chodziła oki a jednak w jednym miejscu delikatnie się klinowała podczas obciążenia - to wyszło w logach - zaworek możesz podmienić na próbę z zaworkiem EGR - bliźniaczy zaworek - wstawiaj logi to najkrótsza droga bo raczej to będzie geometria
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
21 lutego 2017, 19:40
przez dkonopelski
ok więc zrobiłem te logi proszę o analizę:
Grupa 001 measure:
http://vaglog.pl/log-001_tcg29.htmlGrupa 003 basic :
http://vaglog.pl/log-003_nhPR5.htmlGrupa 003 dynamic:
http://vaglog.pl/log-003_ZgfsDS.htmlGrupa 003 measure:
http://vaglog.pl/log-003_Z790W.htmlGrupa 004 dynamic:
http://vaglog.pl/log-004_46mwE.htmlGrupa 008 dynamic:
http://vaglog.pl/log-008_Kg26F.htmlGrupa 010 dynamic:
http://vaglog.pl/log-010_ZK467s.htmlGrupa 011 dynamic:
http://vaglog.pl/log-011_eFTflB.htmlGrupa 013 measure:
http://vaglog.pl/log-013_rjtsbz8.htmlGrupa 000 basic:
http://vaglog.pl/log-000_5c7kPRb.htmlGrupa 000 measure:
http://vaglog.pl/log-000_84Pe6.htmlpo każdej dynamicznej próbie turbo gasło przy ok 3500 rpm i wywalało ten sam błąd (poniżej), stąd też brak mocy i próby kończą się na ok 3700-3900 rpm:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 012 AT
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2815
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06441
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
po każdym wywaleniu błąd kasowałem i zaczynałem kolejną próbę. aha podmieniłem zawór n75 na nowy ale nie pomogło (do sprzedania jak ktoś chce

chyba że przyjmą zwrot w co wątpie
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
21 lutego 2017, 19:54
przez [gypsymh]
Geometria zacina się. Turbina pompuje znacznie ponad to co widać w logu 2538mbar. Turbo do czyszczenia. Przepływka bardzo zdrowa.
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
21 lutego 2017, 21:48
przez tomcio81
gdzie tak dogrzałeś to auto ? zima i 94 st > co do przepływki to jak wyczyścisz turbo to się okaże w jakiej naprawdę jest kondycji - zaworek walczy ile może ale nie daje rady więc turbawka i grucha do przeglądu
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
22 lutego 2017, 20:16
przez dkonopelski
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
22 lutego 2017, 21:30
przez tomcio81
coś to kiepsko wyczyściłeś lub masz jakieś luzy na geometrii - za duży bust potem niedoładowanie -
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
22 lutego 2017, 21:45
przez dkonopelski
Czyszczone bylo bez wyciagania. Sciagniety wydech i przewod do egr + gruszka i od dolu i gory nafta z benzyna i boll do turbo/egr. Rozruszana kierownica. Nie bije teraz nic turbo pracuje w pelnym zakresie. Czyli cosugerujesz ze piwinienem zrobic?
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
22 lutego 2017, 22:00
przez tomcio81
zbyt duży overboost masz - po logach widać , że nie pracuje to tak jak powinno płynnie - możesz rozkręcić sztange o jeden obrót - powinien się zmniejszyć a doładowanie lekko wyrównać
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
22 lutego 2017, 22:17
przez Marecki-165
Geometria zacina się. Turbina do czyszczenia.
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
23 lutego 2017, 06:49
przez dkonopelski
Marecki-165 napisał(a):Geometria zacina się. Turbina do czyszczenia.
Marecki cos wiecej sie wypowiesz moze?
tomcio81 napisał(a):zbyt duży overboost masz - po logach widać , że nie pracuje to tak jak powinno płynnie - możesz rozkręcić sztange o jeden obrót - powinien się zmniejszyć a doładowanie lekko wyrównać
No rzeczywiście w logach cos tam widac lekko ale moze sie ustabilizuje jak troche pojezdze? Chodzi o to przeladowanie w dolnej czesci zakresu obrotow? Zastanawia mnie czym moze skutkowac jazda z takim stanem rzeczy. Auto leci znacznie lepiej jestem zadowolony z efektu, bledow nie bije... jest sens to ruszac? Bez wyciagniecia turba i rozkrecenia geometrii nie ma szans go idealnie przeczyscic...
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
23 lutego 2017, 09:09
przez tomcio81
bez rozbierania , czyszczenia i polerowania wszystkiego nie będzie oczekiwanego efektu - takie mycie jak zastosowales jest na krótką mete i jak widać po logach niedokładne bo geo nadal nie pracuje płynnie mimo iż nie wywala Ci błedów - skutki jazdy z przeładowaniami ?> bardziej obciążone turbo = szybsza jego śmierć
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
23 lutego 2017, 19:59
przez Marecki-165
Witam, jak pisałem wyżej. Przy ok. 110 km/ na godzinę odcinało mi całkiem moc musiałem wyłączyć zapłon ponownie uruchomić silnik i wszystko wracało do normy do następnej podobnej sytuacji potrafił stracić moc w trakcie wyprzedzania. W serwisie seata stwierdzili że winny temu jest czujnik doładowania turbiny, turbina według niech jest ok. Z uwagi że nie pasował mi ich sposób diagnozowania odstąpiłem od ich naprawy. Po rozmowie z gościem co ma duże pojęcie w tych sprawach zaproponował mi sposób szybkiej diagnozy, tj. ( sposób uważam masakrycznie drastyczny dla całego silnika aleee... ) na zimnym silniku wprowadzić silnik na wysokie obroty ( i stało się to co mówił że się stanie odnośnie zbrudzonej turbiny ) przy ok 3500 tys/obr czujnik odcioł doładowanie turbiny, samochód zadymił masakrycznie silnik chciał wyskoczyć z grodzi o czym mnie informował że tak się stanie w tym przypadku. I tak było. Powodem dymienia i nierównej pracy silnika jest to że pompki zaworów nie naciągały równo i wystarczająco oleju i nie domykały zaworów z tąd między innymi dymienie. Po wyjęciu turbina była zasyfiona najbardziej na tzw. kierowniczkach. po wyczyszczeniu problem znikł. Serwis widział tyko błędy czujnika bo po wyłączeniu- restarcie turbina problemu nie miała do czasu. Czyszczenie było w 2008r. auto sprzedałem w 2016r. Sierpień problem nie wystąpił, problemu nie ma też gość co nim teraz jeździ. W razie co pisz na pewno odpiszę. Pozdrawiam.
-- 23 lutego 2017, 19:59 --
Tak jak napisał kolega wyżej czyszczenie na szybko bez rozbierania tzw. ,, łychą "" nie da efektu nie słucha bajek mechaników którzy będą ci to proponowąć.
Re: Efekt przytrzymania na zimnym silniku i odlaczenie turbo

Napisane:
23 lutego 2017, 20:08
przez dkonopelski
dzieki za info, przypuszczam, że efekt nie będzie zbyt długi, jeżeli powtórzy się sytuacja to rozbieram turbo.