Ciężko odpala, trzęsie i szarpie silnikiem, 1.9 tdi AXR

Witam serdecznie.
Posiadam dość nietypową wersję Leona I, ponieważ jest to 1.9 tdi 101 KM z oznaczeniem AXR, który wychodził pod koniec serii. Ja mam rok produkcji grudzień 2005, a z VIN-u wychodzi 2006, przebieg 270.000 km, według zegara
Autko kupiłem niedawno i mam następujący problem. Gdy autko trochę dłużej postoi nieodpalane tak około doby, trzeba dłużej kręcić i przytrzymać gaz żeby zapalił, przy każdym następnym odpalaniu jest już w porządku, lecz gdy już odpali strasznie rzuca silnikiem, telepie, trzęsie. Czytałem bardzo dużo na temat co może być przyczyną, dlatego o poradę proszę Was na forum. Gdy wciskam sprzęgło nic się nie zmienia dalej telepie, więc to raczej nie koło dwu masowe o którym również pisali w internecie. Dodam, iż czasami po odpaleniu chodzi równo nie trzęsie, nie rzuca, przejadę kawałek znów zaczyna się telepać. Dzieje się tak zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym, raz chodzi równo, a za chwilę telepie. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale dość szybko samochód traci temperaturę, tzn. gdy już na blacie jest 90 stopni, pójdę np. na zakupy wracam za 5-10 min i kreska od temperatury spada średnio o połowę, nie wiem może te modele tak mają. Auto bardzo dobrze wchodzi na obroty, wzorowo przyspiesza, dobrze się rozpędza. Podejrzewam, że może coś by pokazały logi zrobione komputerem, mam możliwość podłączenia do komputera i zrobienia zdjęć logów tylko chciałbym wiedzieć jakie grupy sprawdzić, przy jakich temperaturach silnika, na biegu jałowym czy dodając gazu.
Byłbym bardzo zobowiązany za wszelaką pomoc z waszej strony. Jestem z okolic Zgorzelca na dolnym śląsku, może ktoś mieszka w pobliżu, może ma tutaj jakiegoś sprawdzonego fachowca. Nie chcę nie potrzebnie tracić pieniędzy wymieniając kolejne zbędnie części.
A czytając wszystkie fora dowiedziałem się, że mogą to być pompo wtryskiwacze, ewentualnie tylko ich uszczelki, a może tylko ich instalacja, może to być już coś z silnikiem, może czujnik temperatury albo przepływomierz, ewentualnie któraś pompa paliwa...
Bardzo proszę chłopaki o pomoc, chętnie zapłacę jeżeli ktoś poprowadzi temat do końca, ewentualnie służę wszelką pomocą na temat blacharsko - lakierniczy, ponieważ sporo czasu prowadziłem warsztat i co nieco wiem na te tematy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za poświęcony czas.
Poniżej przesyłam logi grupy 18 i 23 robione jakieś 2 tygodnie temu, wydaje mi się, że troszkę się pogorszyło...
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/71f53610bf79dd73
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ee1d596fb585c8be
Posiadam dość nietypową wersję Leona I, ponieważ jest to 1.9 tdi 101 KM z oznaczeniem AXR, który wychodził pod koniec serii. Ja mam rok produkcji grudzień 2005, a z VIN-u wychodzi 2006, przebieg 270.000 km, według zegara

Autko kupiłem niedawno i mam następujący problem. Gdy autko trochę dłużej postoi nieodpalane tak około doby, trzeba dłużej kręcić i przytrzymać gaz żeby zapalił, przy każdym następnym odpalaniu jest już w porządku, lecz gdy już odpali strasznie rzuca silnikiem, telepie, trzęsie. Czytałem bardzo dużo na temat co może być przyczyną, dlatego o poradę proszę Was na forum. Gdy wciskam sprzęgło nic się nie zmienia dalej telepie, więc to raczej nie koło dwu masowe o którym również pisali w internecie. Dodam, iż czasami po odpaleniu chodzi równo nie trzęsie, nie rzuca, przejadę kawałek znów zaczyna się telepać. Dzieje się tak zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym, raz chodzi równo, a za chwilę telepie. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale dość szybko samochód traci temperaturę, tzn. gdy już na blacie jest 90 stopni, pójdę np. na zakupy wracam za 5-10 min i kreska od temperatury spada średnio o połowę, nie wiem może te modele tak mają. Auto bardzo dobrze wchodzi na obroty, wzorowo przyspiesza, dobrze się rozpędza. Podejrzewam, że może coś by pokazały logi zrobione komputerem, mam możliwość podłączenia do komputera i zrobienia zdjęć logów tylko chciałbym wiedzieć jakie grupy sprawdzić, przy jakich temperaturach silnika, na biegu jałowym czy dodając gazu.
Byłbym bardzo zobowiązany za wszelaką pomoc z waszej strony. Jestem z okolic Zgorzelca na dolnym śląsku, może ktoś mieszka w pobliżu, może ma tutaj jakiegoś sprawdzonego fachowca. Nie chcę nie potrzebnie tracić pieniędzy wymieniając kolejne zbędnie części.

A czytając wszystkie fora dowiedziałem się, że mogą to być pompo wtryskiwacze, ewentualnie tylko ich uszczelki, a może tylko ich instalacja, może to być już coś z silnikiem, może czujnik temperatury albo przepływomierz, ewentualnie któraś pompa paliwa...
Bardzo proszę chłopaki o pomoc, chętnie zapłacę jeżeli ktoś poprowadzi temat do końca, ewentualnie służę wszelką pomocą na temat blacharsko - lakierniczy, ponieważ sporo czasu prowadziłem warsztat i co nieco wiem na te tematy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za poświęcony czas.
Poniżej przesyłam logi grupy 18 i 23 robione jakieś 2 tygodnie temu, wydaje mi się, że troszkę się pogorszyło...
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/71f53610bf79dd73
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ee1d596fb585c8be