Strona 1 z 1

ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 06:17
przez ptrcichy
Witam,

Ostatnio wróciłem z trasy ok. 800 km wszystko bez problemu. Zostawiłem samochód na noc i na drugi dzień jeżdżąc zauważyłem że podczas ostrego przyśpieszania silnik przerywa tak jak by brakowało paliwa. Czy ktoś z forumowiczów może nakierować od czego zacząć sprawdzanie? Mam kompa mogę zrobić logi tylko na którym bloku? Wspomnę że tankowałem paliwo na granicy Ukraińskiej więc może jakiejś gorszej jakości?

Myślałem żeby zacząć od wymiany filtra paliwa(wymieniany był przed zimą) oraz od dolania jakiegoś pewniejszego paliwa.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 06:24
przez wesol
Takie falowanie przy maks bucie. W sensie ciagnie i hamuje naprzemian w ostepach seundy mniejwiecej? Przy jezdzie srednio-agresywnej czyli nie z pelnym butem to nie wystepuje?

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 06:27
przez ptrcichy
wesol napisał(a):Takie falowanie przy maks bucie. W sensie ciagnie i hamuje naprzemian w ostepach seundy mniejwiecej? Przy jezdzie srednio-agresywnej czyli nie z pelnym butem to nie wystepuje?


Dokładnie przy maks bucie ciągnie i hamuje(odpuszcza) przy normalnej jeździe brak

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 09:18
przez chlorek
Odepnij EGR i sprawdź czy się poprawiło. Jak nie to trzeba zrobić logi. Może przepływka tnie.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 09:54
przez ptrcichy
Z tego co wiem EGR jest wyłączony. Logi na jakimś konkretnym bloku? Raczkuje w vagu wiec chętnie usłyszę jakieś podpowiedzi :mrgreen:

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 10:34
przez chlorek
ptrcichy napisał(a):Z tego co wiem EGR jest wyłączony

Sprawdź czy z tyłu od górnej części jest odpięty wężyk.
Logi standardowo;
dynamiczne 003/004/007/008/011 (1500 obr. pedał w podłogę i but na trzecim biegu do 4200obr.)
statyczne 001/003/004/007/008/011/013/018/023 (na wolnych obrotach ok. 60s każdy).
Dodatkowo sprawdź czy są jakieś błędy.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 10:43
przez ptrcichy
chlorek napisał(a):
ptrcichy napisał(a):Z tego co wiem EGR jest wyłączony

Sprawdź czy z tyłu od górnej części jest odpięty wężyk.
Logi standardowo;
dynamiczne 003/004/007/008/011 (1500 obr. pedał w podłogę i but na trzecim biegu do 4200obr.)
statyczne 001/003/004/007/008/011/013/018/023 (na wolnych obrotach ok. 60s każdy).
Dodatkowo sprawdź czy są jakieś błędy.


Wydaje się że wszystko podpięte. Z tego co patrzyłem do EGR dochodzą dwa małe wężyki i oba są podpięte

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 10:47
przez chlorek
czyli może nie być wyłączony albo jest ograniczony. Odepnij na chwilę go od góry (ten większy grubszy) i zobacz różnicę.
Inna sprawa, to klapa gasząca może być tak zasyfiona że się nie otwiera jak powinna. Też warto odpiąć wąż i zobaczyć co tam się dzieje :).
Czasem potrafić wyssać uszczelkę między kolektorem i EGR również to ma wpływ w tym miejscu.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 10:55
przez wesol
To nie bedzie nic z tych rzeczy a napewno nie przeplywka. To tylko ogranicznik podlania wzgledem ilosci powietrza trafiajacego do silnika. Na 90% problem lezy w dostarczaniu paliwa. Chcialbym widziec loga dynamicznego 013 przy pelnym bucie a wlasnie wysokim biegu czyli jak przyspiesza np na 4 biegu. Pewnie wartosci beda mega szalec nawet do +-1 z hakiem albo i wiecej.
Zdaj relacje z tego to bedziemy szukac dalej. Temat juz walkowalem i prawie sie z nim uporalem.

-- 22 kwietnia 2017, 10:55 --

A i na jalowych 013 pewnie bedzie nawet calkiem okej. Ale czekamy na logi.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 18:43
przez ptrcichy
Wieczorem postaram się zrobić i wstawię. Dzięki Panowie za pomoc!

-- 22 kwietnia 2017, 18:43 --

Niestety nie udało się zrobić logow. Po powrocie z pracy auto bardziej zaczęło przerywać podłączyłem vaga i wszedł błąd 16685 cylinder 1 misfire detected. Nie pracuje na jednym cylindrze wiec nie jestem w stanie zrobić logow. Jakieś sugestie jak tk ugryźć?

Z góry dzięki

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 19:25
przez wesol
Sciagnij pokrywe zaworowa i na poczatek podegnij klapcazkami piny we wtyczce plastikowej co ja podpinasz do pompki nr 1.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 20:13
przez $iwy
Przerabiałem to w A3 ASZ.Jak kolega wyżej napisał- wypnij wtyczkę od pompki i dociśnij piny we wtyczce.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 23 kwietnia 2017, 12:55
przez ptrcichy
Takie jeszcze małe pytanko. Czy po zdjęciu pokrywy zaworów konieczna jest wymiana uszczelki? ktoś może zna moment dokręcania śrub oraz kolejność?

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 23 kwietnia 2017, 15:22
przez wesol
Nie nie musisz wymieniac. Od srodka dokrecasz wstepna sila i tak jakby w slimaka na zewnatrz. Nie pamietam niutona ale nie za duzy jest cos kolo 15Nm czy 18 bo to wynika nawet z tego ze to gwint 6mm i wkrecany w glowice alu.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 23 kwietnia 2017, 18:34
przez ptrcichy
Dziś przestawiałem auta żeby postawić Leona do garażu celem jutrzejszego zrzutu pokrywy. Odpalił w miarę normalnie i pracował normalnie(na 4 gary) a nie tak jak wczoraj 3. Nie trzęsło silnikiem. Kompletnie zgłupiałem. Mimo to zajrzę do wiązki od pompowtrysków.

Tak na szybko zerknąłem że w ARL chyba trzeba zrzucić EGR żeby zdjąć pokrywę. Z tego co widziałem zawór EGR przysłania jedną śrubę od pokrywy. Ktoś może potwierdzić? Może jest na to patent?

Z góry dzięki.
Pozdro

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 23 kwietnia 2017, 19:49
przez wesol
Nie nie trzeba. Da sie odkrecic wszystkie srubki.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 18:12
przez ptrcichy
Witam, wiec tak zrzuciłem pokrywę zaworów poodciskałem piny we wtyczkach. Jest lekka poprawa auto pracuje normalnie na 4 gary i nie zarzuca tak silnikiem. Przerywanie przy przyspieszaniu nadal występuje ciężko silnik dokręcić do 4tyś obr.

Udało mi się zrobić logi:

Dynamiczny:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_35deQu.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_DHQ7P2y.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_87rO3.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_z93gM3h.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_oa161h0.html

Statyczny:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_SNdH1N.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_499i0y.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_Fp5fpL2.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_t1qzEp.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_N90OV.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Kci5p3u.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_9Le1r.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_F450D.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_RYVeas.html

Bardzo proszę o analizę.

Z góry dzięki
Pozdrawiam

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 18:50
przez [gypsymh]
Generalnie na aucie jest zrobiony program. Turbo nie osiąga ciśnienia zadanego przez sterownik. Przepływa wygląda ok, korekcję pompek w porządku, bipy tez są jak najbardziej ok. Rozrząd trzyma wartości przy obciążeniu. Zastanawia mnie tylko wartość paliwa w czasie wtrysku. Czy tu nie jest spierdzielona mapa skoro silnik nie może się odciągnąć do 4 tyś.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 19:09
przez ptrcichy
Posiadam auto od około 1,5 roku i wszystko było ok. teraz nagle zaczęło się coś dziać. Może to być kwestia słabego jakościowo paliwa? Myślałem żeby wymienić filtr paliwa i nalać do pełna jakiegoś pewnego paliwa.

Wspomnę jeszcze że auto miało zrobione rev limiter na 4200.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 21:22
przez wesol
Przy logu dyn nie masz wcisnietego pedalu gazu w podloge. Puszczasz i wciskasz pedal gazu. Masz zrobic logi dyn z pedalem gazu na max i na wysokim biegu.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 08:21
przez ptrcichy
wesol napisał(a):Przy logu dyn nie masz wcisnietego pedalu gazu w podloge. Puszczasz i wciskasz pedal gazu. Masz zrobic logi dyn z pedalem gazu na max i na wysokim biegu.


W tym problem że pedał gazu był wyciśnięty w podłogę. Auto tak się zachowuje jak bym pedał gazu wciskał w podłogę i odpuszczał przerywa.

-- 25 kwietnia 2017, 08:21 --

Statyczny:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_cKV26yu.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_3K5n8t.html

akurat wtedy autem "telepało"

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 09:41
przez wesol
Bipy ujemne na pierwszej pompce i do tego poza zakresem na plusie to. Albo pompka albo gar. Ja bym jeszcze zamienil miejscami ja z inna i wtedy loga.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 02:36
przez ptrcichy
Panowie zerknijcie jeszcze na listwę pompowtrysków przy złączu. Widać na zdjęciu "gołe" przewody. Tak powinno/może być?

Obrazek

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 07:18
przez wesol
To nic nie zmienia. Tam nie ma napiec w tysiacach volt.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 11 maja 2017, 08:06
przez SRADZIK
Nie korzystamy z CAPS LOCKA podczas pisania na forum :chat:

Regulamin forum,

punkt 13. Zabrania się używania WIELKICH LITER i wykrzykników w tytułach tematów oraz w postach na forum.

Postu nie porawiłeś ,pomimo informacji na PW, został usunięty.

Pzdr
Desmo

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 11 maja 2017, 09:50
przez mistrzunio
ptrcichy, zamieniłeś pompki miejscami jak pisał wesol?
Korekcje bardzo średnie. Zamień 1 z 3 i 2 z 4.
Na 1 pompce miałem -1,3, na 4 +0,80. Podmiana 1 z 4 pomogła, korekcje ładnie się wyrównały i oscylują w granicy 0.

Re: ARL przerywanie podczas przyśpieszania

PostNapisane: 15 maja 2017, 22:03
przez ptrcichy
mistrzunio napisał(a):ptrcichy, zamieniłeś pompki miejscami jak pisał wesol?
Korekcje bardzo średnie. Zamień 1 z 3 i 2 z 4.
Na 1 pompce miałem -1,3, na 4 +0,80. Podmiana 1 z 4 pomogła, korekcje ładnie się wyrównały i oscylują w granicy 0.


W poniedziałek wstawię go do warsztatu niech zobaczą. Nie chce sam przy pompkach grzebać :)

-- 15 maja 2017, 22:03 --

Witam wszystkich, udało się rozwiązać problem. Wałek okazał się mocno zużyty(był jeszcze oryginalny 300tys) Wymieniliśmy wałek, szklanki, panewki, uszczelki na pompkach oraz oczywiście śruby. Problem rozwiązany. Auto zaczęło normalnie przyśpieszać oraz silnik sporo się wyciszył i mam wrażenie że jest lekko mocniejszy.