Strona 1 z 1

ASV - brak mocy

PostNapisane: 5 maja 2017, 15:20
przez viid
Witam serdecznie, mam taki problem z leonem, a mianowicie: na biegach 3 i wyższych (chyba najbardziej na 4) jest zamulony, brak mu mocy i tak chyba stwierdzam, że jest coraz gorzej, czasem przyśpiesza ok i nagle przyduszenie, zaraz znów pełne przyśpieszeni, czasem zdarza się, że nie ciągnie w całym zakresie obrotów. Jakiś czas temu zauważyłem ten objaw, gdy leonem śmigał jeszcze brat i wówczas przyduszenie występowało tylko na 4 biegu i tylko na sekunde-dwie zawsze w podobnym zakresie obrotów (to było coś koło 2,5-2,8, czy też prędkości ~100km/h). Leon wczoraj miał wymieniany kompletny rozrząd, olej, komplet filtrów (paliwowy również) poleciłem sprawdzenie turbinki, mechanik stwierdził, że łopatki są ok (jakieś 3 lata turbo było renegerowane bo auto łapało tryb awawryjny do kolejnego odpalenia). Jutro będę kombinował z wymianą węży podciśnienia bo już leżą i czekają. Planuje też podmienić n75 z n18, czy dobrze myślę? i planuje zajrzeć do EGR'a? :roll:

Pozdrawiam wszystkich,
Dawid.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 5 maja 2017, 15:23
przez wesol
Tak wszystko co wymieniles. Jeszcze jakbys zapodal loga dyn 003 008 011 najlepiej odobno i razem tez ale na 4 lub 5 biegu.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 12 maja 2017, 14:42
przez viid
Wężyki wymienione, egr wyczysczony (mocno brudny), niestety nie pomogło. w przyszły weekend wymienie n75 i podjadę do kogoś zrobić logi, to wtedy wrzucę tutaj

-- 12 maja 2017, 15:41 --

podpiąłem do vaga, taki błąd wyrzuciło, możliwe, że przepływka skończyła swój żywot? dodam, że n75 jeszcze nie wymieniałem, ale leoś coraz bardziej mułowaty. do wieczora postaram się zrobić i wrzucić jeszcze logi 003 008 i 011
Obrazek

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 12 maja 2017, 15:58
przez wesol
Albo przeplywka ma uszkodzenie albo instalacja ma przerwe w obwodzie. Jak wolisz to albo przeplywke kup nowa albo sprawdz ciaglosc kabli. Mi latwiej sprawdzic kable.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 12 maja 2017, 19:12
przez viid
Przeplywki zmieniałem, chyba ze 3 próbowałem i nic, tak samo podpiąłem nowy n75 - dalej muł, po skasowaniu błędu przeplywki kilku jazdach, błędu juz nie ma. Mechanik powiadał ze możliwy zjechany katalizator albo wtryski bo w jeździe z podpiętym komputerem stwierdził ze są duże różnice w wtryskach a powinno być bardzo zbliżone

jeszcze dziś postaram się wrzucić logi

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 12 maja 2017, 19:17
przez wesol
Sluchaj skoro podejrzewa katalizator to co to za mechanik ze nie zluzowal poczatku wydechu i wtedy jazda. Wtryski mozna zamienic miejscami ale nie wiem czy w vp jest sens. Jesli kat bedzie zapchany to beda tendencje do bicia oberbosta mimo ze maf bedzie zanizal. Ale jak raz wali bledem a raz nie to co kat raz zapchany raz nie?

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 13 maja 2017, 18:06
przez viid

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 13 maja 2017, 23:52
przez wesol
Turbo troszke szakeje i jesli nie ma nieszczelnosci na rurze dolotowej z filtra do turbo w zasadzie od maf do turbo to przeplywka zaniza wartosci. Mozesz zrobic mala dziurke w plastiku przeplywki to powinny wartosci podskoczyc w calym zakresie.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 14 maja 2017, 00:09
przez viid
to zaniżanie wartości może być powodem muła leona?

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 14 maja 2017, 07:25
przez wesol
Tak tnie troszke dawkowanie paliwa. Zrob dziurke taka fi 2mm tu w tym tzw lizaku gdzie wlatuje powietrze do pomiaru.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 14 maja 2017, 10:25
przez viid
możesz troszkę dokładniej napisać gdzie tą dziurkę zrobić? bo tak srednio się orienutje. pozatym jest sens robić w przepływce dziurkę skoro było testowane 3-4 inne przepływki?

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 14 maja 2017, 14:14
przez wesol
Nie widze logow z tych innych przeplywek. Tak jak mowilem szczelnosc rur jest wazna. Kiedys na forum sharana upieralem sie gosciowi ze ma nieszczelnosc gdzies na rurze przeplywka turbo. Sprawdzal niby. A potem wyszlo ze byla dziurka tu jak zakladasz rure na muszle aluminiowa turbiny. Dziurka cos jak po szpilce. I co ssalo tam ze 10 czy 20% powietrza bo latwiej tam jak przez ryry i filtr. I przeplywka odnotowuje mniej powietrza.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 17 maja 2017, 18:34
przez viid
tłumik luzowany - wszystko to samo, muł jak był tak jest. ale chyba jest dziurawy intercooler bo oleju dużo i to nie na złączkach a aż od góry do dołu, od intercoolera, czyżby przyczyna muła?

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 17 maja 2017, 19:22
przez wesol
Tak moze byc bo uklad musi byc szczelny.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 20 maja 2017, 17:57
przez viid
IC wymieniony razem z czujnikiem IC i czujnikiem stopu, trochę lepiej ale dalej mułowaty, dziś powtórzyłem logi
003
http://vaglog.pl/log-003_m6v9118.html
008
http://vaglog.pl/log-008_zWhay.html
011
http://vaglog.pl/log-011_LeY13fc.html

i 007 po ostatnim przejeździe (temp 23~+ stopnie)
http://vaglog.pl/log-007_6z6EeN2.html

na komputerze błędów brak

-- 20 maja 2017, 16:33 --

W poniedziałek chce sie wybrać na hamownie, z wykresu wyczyta sie coś więcej?

-- 20 maja 2017, 18:57 --

Zamówię jutro nowy przepływomierz, żeby ostatecznie wykluczyć usterkę (chociaż musiałby to być wyjątkowy niefart żeby testując 4 inne było to samo, chociaż były używane co może się wiązać z tym, że i uszkodzone, zwłaszcza że to jakieś na stanie u mechanika). Jeszcze takie pytanko czy mając BOSCH 0 986 280 202, mogę zamontować jako zamiennik BOSCH 0281002757?

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 20 maja 2017, 19:25
przez wesol
Caly czas tnie przeplywka z jakiegos powodu. Poza tym masz tez lekki problem w turbo.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 13 lipca 2017, 15:46
przez viid
Kompletnie zapomniałem odpowiedzieć, jak wcześniej pisałem zamówiłem nowy przepływomierz (konkretny niefart - testowanie 3 przepływek i nic xd) i śmiga aż miło :D
za tydzień lece na program, zobaczymy co tam wyjdzie w serii

ps. @wesol ten lekki problem z turbo o którym mowa, mógł być z powodu walniętej przepływki?

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 13 lipca 2017, 17:00
przez wesol
turbo nie ma nic wspolnego z przpelywka. {Pomiar powietrza zasysanego nie moze regulowac cisnienia dolaodwania bo to wyszloby maslo maslane. Ilosc powietrza miala by regulowac ilosc powietrza?? Ilosc powietrza wplywa na ilosc podanego paliwa. To ma sens bo wiecej powietrza to mozna wiecej paliwa podac. Generlanie tu jest ze tak powiem odwrotnie. Mniejsza ilosc powietrza zaciagnietego przez silnik musi spowodowac ograniczenie podlania plaiwa by auto nie kopcilo nie zasyfialo katalizatora dpf itd.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 8 sierpnia 2017, 22:51
przez Duche
Witam. Podłączam się do tematu.
Otóż, mój Leon 1.9 TDI 110 km asv, przerobiony na 150 km jeździł bez problemu, aż do wczoraj. Rano wszystko było ok, wyłączyłem auto i po ponownym odpaleniu straciło moc. Przy jeździe dochodzi do max 2500 obrotów, i wyciąga na 5 biegu do max 130km/h. Silnik na wolnych obrotach chodzi normalnie jak zwykle, przy jeździe nie szapie autem. Turbina chyba nie nawaliła, więc co? Przepływomierz? Filtr paliwa zawalony?
A i jeszcze jedno. Wczoraj po podpięciu do VAG-a zero błędów. Dziś zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika, ale błąd wykasowany i dalej to samo.

Re: ASV - brak mocy

PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 14:44
przez tomcio81
jaki ci błąd wskoczył ?