Strona 1 z 1

ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 11 czerwca 2017, 20:35
przez adrianjanek19
witam , chcialem się kolegów poradzić co może być za przyczyna wytwarzania dzwięku z mojego autka jakim jest 1.9 TDI ASV.

podczas gaszenia wystepuję dziwięk podobny w 85 % jak na owym filmiku http://w933.wrzuta.pl/audio/51hqaMznEqy/tere2

natomiast na wysprzeglonym jest zupełna cisza jak zawsze była

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 11 czerwca 2017, 22:05
przez Axee
adrianjanek19, zapewne dwumas zuzyty. Dobra rada na przyszlosc: auta z dwumasem odpalamy i gasimy z wcisnietym pedalem sprzegla.

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 12 czerwca 2017, 11:06
przez adrianjanek19
odpalany to zawsze był tak. ale nic wiecznie nie bedzie niestety

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 13 czerwca 2017, 15:55
przez mlynek
Axee napisał(a):auta z dwumasem odpalamy i gasimy z wcisnietym pedalem sprzegla.
A ja pokusiłbym się o obalenie tej opinii. No bo co ma dać wciśnięcie pedału sprzęgła, gdy dwumasa jest jednością z kołem zamachowym. Jedynie w trakcie uruchamiania silnika, wciśnięte sprzęgło daje jakiś efekt, bo rozłącza skrzynię biegów, więc sprężyna dwumasy nie musi się naprężać przy poruszaniu wałka sprzęgłowego. Również wydaje m się, że gaszenie lepsze jest bez wciśniętego pedału sprzęgła, gdyż tak jak piszę, DM kręci się razem z uruchomionym silnikiem, więc w momencie unieruchamiania, jest ona zatrzymywana z rozpędu, a gdy silnik zrobi STOP, luźno pędząca DM prawdopodobnie jeszcze się cofnie/odbije, gdyż pozwoli jej na to rozsprzęglona skrzynia. Gdyby w momencie STOP sprzęgło było zwolnione, prawdopodobnie, ciężko byłoby dwumasie cofnąć się razem ze skrzynią.
To mój pogląd na pracę DM :) Generalnie chyba każdy uruchamia/unieruchamia silnik z wciśniętym pedałem sprzęgła, gdyż po pierwsze, tak nas zawsze uczono, przynajmniej mnie, a po drugie, wiele aut dzisiejszych nie uruchomi sie, bez wciśniętego pedału sprzęgła.
A tak na koniec mojego wywodu, to całe to wciskanie lub nie tego sprzęgła to jest pikuś jeśli chodzi o "dewastację" dwuamsy. Dojeżdżam do pracy po 20 km z czterema kolegami, też mają DM w autach, ale to jak ruszają i zmieniają biegi, woła o pomstę do Boga. Właśnie w ten sposób demoluje się dwumasy.
Pozdrawiam

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 1 lipca 2017, 14:24
przez Axee
mlynek, zatem znajdz auto tdi z dzwoniaca juz dwumasa. I zrob taki test.

1. Silnik odpalony, auto stoi na luzie, nasluchuj, zgas silnik kluczykiem nie wciskajac pedalu sprzegla.
2. Silnik odpalony, auto stoi na luzie, nasluchuj, wcisnij pedal sprzegla i zgas silnik kluczykiem.

Porownaj wrazenia sluchowe z 1 i 2. Wyciagnij wnioski, dlaczego jest taka roznica i co ja spowodowalo.

Pozdro Ax!

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 2 lipca 2017, 18:52
przez tomcio81
nic nie niszczy bardziej dwumasy jak dymanie silnika poniżej 2 tyś obr. na pełnym wydatku Nm - czyli słynne przyspieszanie z butem w podłodze od samego dołu - co do odpalania z wciśnietym sprzegłem to ma to większy sens jedynie zimą kiedy gestnieją oleje w lecie praktycznie nie ma to znaczenia

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 2 lipca 2017, 19:51
przez wesol
I to jest racja. Tomek pamietasz jak opowiadalem ci chyba kilka razy jak zabilem umnie dwumas btb jednego dnia. Z vcds startow wykonalem chyba ze 15 i skonczyl sie. 1 i wsteczny przestaly wchodzic bez oporu.

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 2 lipca 2017, 20:02
przez tomcio81
no właśnie o tym mówię i to miałem na myśli :) ostatnio znajomy robił dwumase w b5 AFN , była jeszcze oryginalna i miła zgadnijcie jaki przebieg ? uwaga 370 tyś . ale od nowości autem jeździł jego tata - auta nigdy nie katował niskimi obrotami bo wiem jak jeździł - wnioski można wyciągnąć samemu :)

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 3 lipca 2017, 10:12
przez wesol
Ja mam dwumas z golfa asz po przebiegu 220 tys. Sprawny jeszcze w 100% sam go sciagalem i lezy w piwnicy. Zmienilem na jm bo taki mialem kaprys zwlaszcza ze mialem jednomas za 500 zl.

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 4 lipca 2017, 11:09
przez mlynek
Axee napisał(a):Porownaj wrazenia sluchowe z 1 i 2. Wyciagnij wnioski, dlaczego jest taka roznica i co ja spowodowalo.

Znam te wrażenia słuchowe, uważam też, że dzwieki są inne, gdyż w przypadku pkt 2, nie usłyszysz hałasu, dlatego, że wszystkie elementy DM i sprzęgła, są naprężone poprzez wciśnięty pedał sprzęgła. Ale to tylko moje zdanie i ja tak uważam.
Co do odpalania z wciśniętym pedałem sprzęgła zimą, to również uważam, że nie o ochronę DM tak bardzo chodzi, bo kiedyś nie było DM i też wciskano sprzęgło, a właśnie o to, by ułatwić rozruch, poprzez rozłączenie skrzyni biegów, z gęstym olejem, co dodatkowo obciąża rozrusznik... ale to chyba każdy wie :)
Racja jest jedna...
tomcio81 napisał(a):nic nie niszczy bardziej dwumasy jak dymanie silnika poniżej 2 tyś obr. na pełnym wydatku Nm
Powiem więcej, takim stylem jazdy to i jednnomas da radę zajeździć. Moj jednomas Statima hałasuje po roku tak jakby wrzucił ktoś do skrzyni kilogram śrub i strasznie szarpie przy ruszaniu, a nie butowałem nigdy poniżej 1800-2000 obrotów. Trzeba kupić Sachsa i znów wyciągać skrzynię.

Pozdro

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 4 lipca 2017, 16:23
przez wesol
Tak wszystko da rade zniszczyc. Jednakze w jm sa tylko sprezynki ktore sa dosc odporne. Dwumas to kilka elementow. Czasem ma juz luz spory taki nowiutki zestaw i nie idzie wywalczyc gwary. Po co przeszli na dm to ja nie wiem choc sporo aut nowych ma ponownie jm. Np vivaro 2.0 cdti czy w vagi 1.6tdi. Benzyny w wiekszosci maja dm. Dsg tez maja dm. Auta kiedys tez bylybco mialy po 200 czy 300 koni i wcale nie bylybtam jakies inne skrzynie. W oplu silniki 2.0 turbo benzynowe jak c20let z20let z mocami po 200 koni mialy jednomas a nowsze z20leh lel ler maja juz dwumas mimo ze moce maja od 170 do 240.

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 4 lipca 2017, 19:37
przez tomcio81
dwumas jest po to aby się psuł :)

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 4 lipca 2017, 21:28
przez wesol
Element ktory sie zuzywa. Tak jak nie unikniesz tego ze sie zasyfia egr czy tez zapieka geometria w turbinie. Poprostu musi sie to stac. Pytanie czy po 7 latach czy 10 czy po 100 tys km czy 200 tys.

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 6 lipca 2017, 12:21
przez tomcio81
ale patrząc na jednomase nie widzę tam elementów które by się mogły zepsuć od dławienia auta tak jak w przypadku dwuamsy - jednomas jest prosty jak bat w budowie - prędzej się upierd..ą panewki i łożyska w skrzyni jak padnie jednomasa :) a dwumas to już inna bajka

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

PostNapisane: 6 lipca 2017, 17:48
przez wesol
A patrzac z punktu finansowego to jm wypada rewelacyjnie. Tarcze nowe czasem nie sa dostepne ale uzywki w cenie nawet ponizej 100 zl. Obicie nowymi okladzinami do 100 zl. Wymiana sprezynek plus okladziny ponizej 200 zl. Tym zabiegiem mamy praktycznie nowe sprzeglo. Nowy dm to koszt zaleznie od wersji od 1300 zl do grubo 2000 zl. Trzeba dbac nie katowac itd. Nie po to kupujemy auta z 150 koniami i robimy jeszcze tuning by tylko wiecznie oszczedzac.