Strona 1 z 2

Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 4 sierpnia 2017, 19:52
przez crystal280184
Witam

Zaznaczę na początku, że w zasadzie borykam się z tym już ponad pół roku i na razie nie wiem co jest. Objawia się to w zasadzie cały czas, najbardziej odczuwalne na pedałach (każdym), koledzy się śmieją że w aucie mam zamontowany masażer stóp :mrgreen: Nasila się to podczas przyspieszania , jeździe po dużych nierównościach oraz najbardziej podczas zjeżdżania w dół na nierównej drodze przy niewielkiej prędkości (wtedy to w zasadzie mam wrażenie że pedały zaczynają mnie uderzać w stopy :-) ) Te wibracje i stuki są w zasadzie w takim samym rytmie jak silnik, który pracuje bardzo twardo. Dłuższa jazda z taką usterką nie należy do przyjemnych. Gdy się wysiądzie i posłucha silnika to słychać jakby takie "puste" stukanie metalu, ciężko to opisać. Mam wrażenie (nie dam sobie głowy uciąć), że zaczęło się to nasilać po wymianie kompletu sprzęgła, dwumasy na zestaw LUK-a.
Co było zrobione:
1. Kompletne sprzęgło LUK, montaż w grudniu 2016, reklamacja w maju na tą okoliczność, ale serwis nie stwierdził nieprawidłowości,
2. Poduszki silnika i skrzyni sprawdzane, podobno są ok, ale ciągle myślę że to one mogą być winowajcą, zwłaszcza że miałem z nimi rotacje zmiana zamienników na oryginały używki itp.,
3. Zawieszenie podobno bez jakichkolwiek luzów (nówki sprężyny Eibach Pro Kit+amortyzatory Koni STRT)
4. Regulacja wtrysków
Pacjent to Leon ARL, dziabnięty na ok. 180km, 380Nm - firma MTM Germany
Czym mogę się zająć, co powiedzieć mechanikowi? Proszę o poradę, bo chciałbym to w końcu zrobić.
Pozdrawiam

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 4 sierpnia 2017, 20:02
przez krytdi
Poduszke odciagowa czyli dolna pod skrzynia wyjmiji i zobacz czy nie ma tam sniedzi piachu.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 4 sierpnia 2017, 21:23
przez crystal280184
krytdi napisał(a):Poduszke odciagowa czyli dolna pod skrzynia wyjmiji i zobacz czy nie ma tam sniedzi piachu.


chodzi o tą poduchę?
Obrazek

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 4 sierpnia 2017, 21:32
przez mistrzunio
Nie.
Obrazek

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 14:41
przez crystal280184
To ta właśnie jakiś tydzień temu była wymieniona na nową (stara była podobno zerwana), zero poprawy.

-- 10 sierpnia 2017, 14:41 --

Czy ktoś coś może pomóc? W jakim kierunku szukać? Silnik, dwumas, zawieszenie silnika? Dziękuję.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 14:54
przez chlorek
crystal280184 napisał(a):1. Kompletne sprzęgło LUK, montaż w grudniu 2016, reklamacja w maju na tą okoliczność, ale serwis nie stwierdził nieprawidłowości,

LUK to zło. Obstawiam że albo źle założyli albo wsadzili komplet z allegro i dwumas szlag trafił.
Jak dla mnie to może być wróżenie z fusów na odległość. Trzeba na początek wykonać logi i wykluczyć silnik.
Poduszkę włożyli oryginał?. Bo lemforder tylko CH już najdziesz (jeśli chodzi o dolną).
Jeśli byłaby któraś poducha to przy takich objawach, po otworzeniu maski przy dodawaniu gazu zauważysz, że któraś nie domaga ale wątpie.
Odłącz na chwilę EGR i może on jest już tak zasyfiony że daję taki objawy. Może klapa gasząca się tnie i stuka. Ciul wie.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 16:51
przez crystal280184
Też mi coś mówi że to dwumas. Z allegro na pewno nie, bo koleś to zamawiał z inter cars na 95%. Egr był niedawno czyszczony, wtryski miałem niedawno regulowane. Poduszki na pewno jeszcze sprawdze. Klapa gasząca? Nie była sprawdzana, dam znać mechanikowi. Wiem że ciężko to wyłapać na odległość. Powoli to już mam dosyć tego auta bo komfort jazdy przy takiej usterce jak dla mnie jest zerowy. Masakrycznie się jeździ. Gdyby ktoś miał jakieś pomysły to proszę pisać, na pewno to sprawdzę. Tak sobie myślę, może to być jeszcze przez układ wydechowy? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 17:36
przez mistrzunio
Może maglownica? Podczas jazdy na nierównościach u mnie wydawała dziwne dźwięki, stukanie, skrzypienie.

Potwierdzam słowa chlorka. Miałem nowy zestaw luka i 2mas po ok. 20-25 tys. km jeszcze na seryjnej mocy zaczął stukać na zimnym silniku.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 19:14
przez crystal280184
Maglownica była wymieniana na regenerowaną rok temu (firma auto-rege w Kożuchowie), chociaż wczoraj musiałem dolać tak z 30-40ml płynu bo było poniżej kreski minimum, nie wiem czemu aż tyle ubyło. Moja dwumasa ma może 3tys km więc to jest nic w porównaniu do Twoich 25tys. U mnie stukanie też jest ale to wszystko odczuwalne pod stopami. Na luzie gdy lekko naciśniemy sprzęgło to zaczyna bić w stopę w rytm pracy silnika. Im większe obciążenie silnika tym większe stuki, na nierównościach również, a najbardziej na nierównej drodze ze spadkiem przy niewielkiej prędkości.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 11 sierpnia 2017, 08:01
przez chlorek
crystal280184 napisał(a):Egr był niedawno czyszczony

Odłącz ten wężyk od góry. Wkręć śrubkę w niego i sprawdź czy się poprawiło. Bez mechanika.
Zobacz temat o egr.
viewtopic.php?f=43&t=5377&p=695610&hilit=EGR#p695610

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 11 sierpnia 2017, 17:14
przez crystal280184

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 11 sierpnia 2017, 17:22
przez Sander
Wkręć w niego śrubę, dobrze go zatkaj i się przejedź.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 11 sierpnia 2017, 18:35
przez crystal280184
Ok, sprawdzę na pewno, być może jutro mi się uda, dzięki wielkie. Napiszę czy coś się zmieniło.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 12 sierpnia 2017, 16:03
przez Patryk700i
Co ma egr do tego co kolega wyżej pisał? Jeśli poduszki są w porządku to ja bym sprawdził całe zamieszanie może któraś sruba się poluzowala albo wykręciła.
Ewentualnie wada fabryczna dwumasy. Już się spotkałem z tym w innym aucie właśnie tej firmy, była źle wyważona, ale jakie były tego objawy to nie wiem

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 12 sierpnia 2017, 17:35
przez crystal280184
Egr odłączony, zero poprawy, tylko minimalnie lepszy kop z niższych obrotów. Wibracje, stuki są cały czas. Zaobserwowałem ze wibracje są najsilniejsze na półsprzegle lub bez sprzęgła. Gdy wcisne do końca wibracje praktycznie ustają. Dwumas? Druga sprawa jest taka, że te bicia pedałów są cały czas, niezależnie od sprzęgła, tak jak pisałem najbardziej odczuwalne przy zjazdach w dół na nierównej drodze. Tak sobie myślę że to może być inna usterka, nie mająca wpływu na te wibracje, chociaż mogę mylić...
Kumpel mechanik mówił że to może być przez uszkodzony EPROM, przez to mapa silnika moze działać nieprawidłowo i stąd te wibracje czy też twarda praca silnika. Ma to sens? Jak dla mnie to niezbyt.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 12 sierpnia 2017, 19:28
przez [gypsymh]
Uszkodzony Eprom, czy to ecu, czy licznika równało by się z unieruchomieniem auta. Nie dało by się go odpalić. Czy robione były logi? Sprawdzane były pompowtryski 013? Kanał pomiarowy 018 i 023.
Podobna sytuacje miałem dzisiaj w audi a3, silnik ASZ. Drgania, że aż cały silnik gonił po komorze. Prawdopodobnie zacięty dwumas i luzy na korpusach łożysk w skrzyni.

Poszedł bym w kierunku sprzęgła.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 00:26
przez Patryk700i
Zrób logi statyczne pompowtryskow, lecz jeśli ma moc taką samą jaka miał przed tymi dolegliwościami to raczej wtryski odpadają. Czy jak stoisz w miejscu te to występuje? Lub jak wrzucisz jedynkę i ruszysz i toczac się bez wciskania gazu tez to jest?

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 06:49
przez wesol
Pompki do sprawdzenia na maszynie-to koszt 150 zl. Chyba taniej jak walka ze sprzeglem i dwumasa.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 11:35
przez crystal280184
@Patryk700i
Jak stoję w miejscu na luzie to są wibracje, gdy lekko wcisne sprzęgło to są jeszcze większe, gdy wcisne max to praktycznie ustają. Gdy ruszam na samym sprzęgle na lekkim wzniesieniu to trzepie budą niemiłosiernie, oczywiście tylko na samym początku, po chwili jest już ok.
@wesol
No tak, to nie jest duży koszt, można sprawdzić ale coraz bardziej skłaniam się ku dwumasie. Nie wiem czy po prostu teraz nie pójść w jednomas valeo.

Co gdyby okazało się że po wymianie wszystko wróciłoby do normy? Ten komplet Luka co mam teraz jest jeszcze na GW do końca grudnia. Można samemu zgłosić reklamacje pomijając problematycznego mechanika?

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 12:28
przez [gypsymh]
Jeśli mechanik jest problematyczny, to go zmienić. Jeśli okaże, się że wadą jest zły montaż sprzęgła przez poprzednika obciążyć kosztami. I jeśli zły montaż nie jest przyczyną zepsucia się sprzęgła, to oddać na gwarancje.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 12:56
przez Patryk700i
Ja bym podniósł przód do góry, odpalił dał na jedynkę i obserwował jak pracuje silnik, co się tłucze i poduszki sprawdził wtedy czy nie chodzi zbyt luźno któraś. Tylko uwaga zęby nie spadł z podnośników jak bardzo telepie.

Lecz jak dla mnie źle złożone sprzęgło albo wadliwe. Miałem tak w Puncie po wymianie sprzęgła, telepało cała budą ale tylko podczas ruszania.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 13:51
przez crystal280184
@[gypsymh]
Mechanik już dawno zmieniony, już do niego na pewno nie zawitam, chyba że pojadę z rozebranym kompletem, położę na stół i powiem żeby to sobie wsadził... :x Zobaczymy. Muszę coś z tym zrobić do zimy, bo wyobrażam sobie jak auto będzie zachowywało się w niższych temperaturach.
@Patryk700i
Sprawdzę to, ale pamiętam że parę miesięcy temu zaglądałem pod odpalone auto i te stuki dobiegały właśnie z okolic dwumasy. Poduchy podobno są wszystkie ok, ostatnio została jedna wymieniona, post nr 3. Czy ewentualnie poducha z postu nr 2 też może mieć na to wpływ?

Ostatnio zaobserwowałem że mam problem podczas mocnego przyspieszania z niższych biegów, tak jakby skrzynia nie była w stanie ogarnąć tak wysokiego momentu, objawia się to taką "czkawką" , "telepaniem" i po chwili już jest w miarę płynnie (przeważnie 2 lub 3 bieg).

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 14:06
przez Guli
Witam, mam podobny problem. Na dniach kupilem arla, wracalem wszystko okej bylo, cos po miejscu pojezdzilem i rowniez bez problemu. Dzis cos dziwnego sie z nim stało, troche go pogoniłem (na rozgrzanym) i po czasie zaczeła drgać cala buda i dzwiek z pod maski jakby silnik z traktora był :P Na komputer dopiero jutro pojade, dzis nie mam jak.
Bo nie wiem czy oddać auto temu od kogo je kupilem czy próbować naprawić, bo jak za duze koszta to dziekuje oddaje.
Auto to leon cupra arl po programie na 180km

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 14:28
przez crystal280184
@Guli
Nie masz Cupry, bo ta wychodziła tylko w benzynie. Masz zapewne wersje FR z silnikiem ARL tak jak ja. Jeśli rzeczywiście to dwumas to komplet ze sprzęgłem musisz liczyć od 1600 zł za same części, natomiast z jednomasą to 1100 zł najmniej. Musisz to najpierw sprawdzić. U mnie w tej chwili są wibracje i praca silnika też nie jest taka jak wcześniej. Stawiam na dwumase.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 14:37
przez Guli
Cupra 1.9 4x4, sprawdzana nawet vinie i taka wyszla z fabryki. kubly recaro i caly pakiet Cupra a i rocznik to 2002, FR z tego co wiem pozniej wychodziły.
przy kupnie i jezdzie do domu jak i po miejscu nic sie nie dzialo, tak jak pisze dzis cos sie stalo i od tego momentu trzęsło i pojawil sie dzwiek jak traktor... szukałem juz po forach to ludzie pisze ze listwa sterująca wtryskami, wtrysk sterujacy, filtr paliwa lub zawalony egr.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 15:20
przez crystal280184
A to nie wiedziałem, że była też Cupra w tdi. Człowiek cały czas sie uczy ;) Musisz podjechać do mechanika.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 09:24
przez Guli
U mnie poszedł wałek. Co polecacie wsadzac ori czy jakiegos z sdi? Tylko z którego? :)

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 09:27
przez wesol
Oryginal ale wymien szklanki takze.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 09:56
przez Guli
tak tak mechanik mowił ze od razu szklanki bo stare wytra zaraz nowy wałek. o panewkach tez wspominał bo juz opilki w oleju.
Ktoś sugerowal ze wałek z sdi jest ostrzejszy i lepiej sie sprawdza w pozniejszych modach

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 13:42
przez wesol
Ale co w 300-350 koni celujesz?
Panewek nie ruszaj. Zadne opilki niech nie wymysla bo jeszcze zaraz wymienisz panewki na wale korbowym i panewki na korbach. Zaraz cala impreza sie zamknie w czesciach na 2000 zl plus robota i spokojnie przekroczysz 3000 zl.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 13:48
przez Guli
spuszczal olej mowi ze z opiłkami... Jaka moc? na poczatek zeby 240km siadlo ale najpierw doprowadze silnik do pelnej sprawnosci. Jak to mowia mocy ciagle malo ;D Pewnie kiedyś bede dlubal wiecej

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 14:01
przez wesol
Na taka moc to asz arl po zmianie turbiny i w asz fmic i juz tyle peka jesli pompki super zdrowe. Dalej to trzeba dobrej turbiny pompek jednomasu z mocnym dociskiem porting itp.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 17:23
przez crystal280184
Witam ponownie

Zrobiłem logi grup 018 023, oczywiście na ciepłym silniku. Nie wiem czy dobrze:
http://vaglog.pl/log-018_023_W49806T.html
Jak to wygląda? Grupa 018 praktycznie same zera, gdy dodałem w pewnym momencie pojawiła się czwórka.
Dziś zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. Na luzie gdy dodawałem stopniowo gazu to auto tak w przedziale 1100-1200 RPM dostawało takich wibracji, że bałem się że zaraz żarówki z podsufitki wypadną :mrgreen: Tak jak już wcześniej pisałem, wibracje na luzie bez dodawania gazu zmniejszają się po całkowitym wciśnięciu sprzęgła, ale praca motoru moim zdaniem i tak nie jest taka jak powinna. Czy faktycznie należy myśleć o dwumasie?

pozdrawiam

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 18:27
przez wesol
Niestety trzeba sie sklaniac raczej w te strone. Pompki raczej okej bo bipy sa mozliwe.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 20:00
przez crystal280184
To teraz pytanie, co wybrać?
1. Założyć nowy zestaw z jednomasą valeo,
2. Wymienić samą dwumase na np Sachsa,
3. Kupić jakąś używkę w dobrym stanie,
4. Spróbować reklamować mimo wszystko ten zestaw jeszcze raz.

Troszeczkę jestem sceptycznie nastawiony do 1m i wiele osób mówi że będzie o wiele mniej komfortu niż na 2m. Z kolei są osoby które mają jednomas i są zadowoleni. Do mojego FR-a, który jest po chipie może to jednak dobre rozwiązanie?

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 21:57
przez wesol
Jak pisalem. Mam w trzech autach valeo i jest rewelka. Wczoraj dostalem PW od kolesia z forum golfa ze dziekuje za podpowiedz z tym 1m do asz. Tob jak uwazasz ale dwumas az tak wielkiej roboty nie odwala w aucie.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 16 sierpnia 2017, 19:24
przez crystal280184
@wesol
Dzięki wielkie. Muszę poważnie przemyśleć sprawę, bo powoli już zaczynam mieć dosyć. Jechać od razu w 1m od valeo czy może przerabiać ten zestaw który mam teraz (Cały komplet od Luk-a z 2m)?

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 16 sierpnia 2017, 20:09
przez wesol
taka wiadomosc dostalem wczoraj od kolegi z forum golfa:
jarhead napisał(a):Hej, sprzęgło Valeo trzyma świetnie i nie mam z nim żadnych problemów.
Miałem problemy które opisywałem wcześniej, okazało się że jest to wina skrzyni ERF, skrzynia wyglądała na OK, ale mechanizm różnicowy się posypał(zębatki wytarte dość mocno)
Zakupiłem już skrzynię używaną ale sprawną, jutro będzie po przeszczepie ;)


Sprawa dotyczyla golfa ASZ. Mam jeszcze gdzies kilka podobnych PW. Czasem ktos tam napisal ze lekko mu tam furkotaja sprezynki ale nie jest to jakies dokuczajace. Jak tam sobie kto chce ale polecam zadzwonic i zapytac jakiegos znanego tunera ze chcemy zrobic autko na 300 koni i jaki poleci dwumas do tego czy moze jednomas.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 19:52
przez crystal280184
https://youtu.be/0ne31KlDlsY
Do tej pory nie udało mi się sprawdzić w czym leży problem. Zobaczcie jak teraz zachowuje się silnik w moim Arl-u. Z dnia na dzień jest moim zdaniem coraz gorzej. Wstydzę się takim autem jeździć. Bardziej przypomina to pracę jakiegoś tarpana niż 1.9 tdi. Żal na światłach stanąć. To może być faktycznie dwumas czy coś innego?

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 07:55
przez chlorek
Coś tam syczy. Sprawdź cały dolot.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 09:20
przez crystal280184
@chlorek
Ok, sprawdzę, dzięki, ale te syczenie to chyba mały problem w porównaniu do pracy całego silnika. Jest dramat, z dna na dzień jest coraz gorzej. Mam problem z płynnym ruszeniem, muszę dodawać więcej gazu bo zachowuje się tak jakbym chciał startować z wyższego biegu, o wibracjach i "biciach" w pedały to nawet nie wspominam.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 10:11
przez chlorek
Raczej nie chyba, że przy samym turbo ale to by bardzie kopcił. Przeczytałem cały twój wątek i;
Po pierwsze logi statyczne grupa 001/003/004/013, "018/023" mało mówi.
Trzeba zdjąć dekiel i zobaczyć jak wygląda wałek i szklanki oraz przy okazji przeczyścić konektory na listwie do wtrysków.
Jak się uda to nawet zrobić dynamiczne 003/004/008/011. Jeśli logi wypadną dobrze to tylko skrzynia do zrzucenia a może ona sama się rozlatuje.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 10:46
przez crystal280184
Dzięki wielkie @chlorek
Postaram się zrobić logi w najbliższym czasie. Zobaczymy. Wtryski ostatnio były ustawione ale nie mam pewności czy dobrze. Mocy troszkę przybyło ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi o pracę silnika. Dodatkowo miałem zmienianą poduszkę tą z posta nr 4 ale problem z szarpaniem przy odejmowaniu i dodawaniu gazu bez użycia sprzęgła jest i tak coraz większy ( nawet słychać czasami jakieś uderzenia). Czy sprawdzić pozostałe poduchy? Np tą z posta nr 3?

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 12:37
przez chlorek
Na 99% będzie problem ze skrzynią albo sprzęgłem.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 13:00
przez crystal280184
No dobrze, ale jeśli dobrze kojarzę to skrzynia na biegu jałowym jest rozłączona, a telepanie mam ciągle niezależnie czy na biegu czy jest wrzucony luz.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 13:27
przez chlorek
Aż tak ci nie powiem. Ale za to może telepać dwumas na wolnych obrotach.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 31 sierpnia 2017, 18:07
przez crystal280184
Dziękuję Ci @chlorek
Postaram się to wszystko sprawdzić. Mimo wszystko stawiam na wadliwy dwumas, sprzęgło. Raczej nie będzie to problem z wtryskami bo mechanik mówił że sprawdzał i to wyklucza. Przed ewentualną wymianą 2m sprawdzę jeszcze poduchy. Prawdopodobnie będę zmieniał cały zestaw na 1m Valeo.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 1 września 2017, 07:37
przez chlorek
crystal280184 napisał(a):kojarzę to skrzynia na biegu jałowym jest rozłączona

Rozważyłem to jak u mnie padała skrzynia. Wałek poprzeczny napewno cały czas się kręci. Jak padała mi to strasznie terkotała aż bokiem dekiel wyrwało i łożysko się posypało :)

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 1 września 2017, 09:55
przez mistrzunio
Odnośnie twardej pracy to należałoby zacząć od sprawdzenia kąta w 004. Może jest na minusie i jak dasz na 0,0 lub delikatny plus zacznie pracować bardziej kulturalnie - lub odwrotnie.

Jeśli skrzynia fmh to warto ściągnąć dekielek i sprawdzić czy jest luz.

Re: Wibracje, stuki, twarda praca slinka - Leon ARL

PostNapisane: 1 września 2017, 13:56
przez crystal280184
Ok sprawdzę również skrzynie. Odnośnie kąta to w PD przecież się nie ustawia, podobno sama mapa to reguluje.