Strona 1 z 1
Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
10 listopada 2017, 21:43
przez Sylas_ldz
Witam. Potrzebuje pomocy w temacie podcisnienia turbo. Zaczelo sie od tego ze sztanga rozkrecila sie na kontrze i sie sama przestawila.totalny brak turbo. Jak ja odkrecilem to wyskoczyla mi od podstawi jakis centymetr moze wiecej. Ustawilem sztange tak ze dzwignia od geometri chodzi swobodnie od dolnej do gornej pozycji. Ale pojawil sie inny problem. Moc wrocila ale dzieje sie rowniez tak ze jak rozpedzam auto lapie laga ale delikatne odpuszczenie gazu i wcisniecie go ponownie powoduje silne doladowanie, szczegolnie na niskich biegach. Widze to na zywo na zegarze ktory mam zamontowany. Jaka moze byc przyczyna?
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
11 listopada 2017, 00:01
przez [gypsymh]
Zła regulacja sztangi. Prawdopodobnie jest zbyt krótka.
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
11 listopada 2017, 06:06
przez wesol
Problem lezy w srubce stop. Tej malej na imbusik. Za bardzo wykrecona i kierownice zamykaja sie za bardzo. Zapodaj loga dyn 011.
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
11 listopada 2017, 12:51
przez Sylas_ldz
Dzieki za podpowiedzi.. Tak sadzilem z tym zderzakiem.. A co do dlugosci sztangi to chyba odwrotnie poniewaz na wysokich obrotach przeladowuje. Wiec musze ogolnie zmniejszyc zakres dzialania geometrii? Podkrece odrobine ten zderzak i skroce sztange i zrobie loga.
-- 11 listopada 2017, 13:51 --
Podregulowałem zderzak. Wkręciłem go ograniczając dzwigienkę geometrii. i wydłużyłem sztangę tak że jest naprężona jakieś 2 mm przy dokręcaniu do podstawy. Zrobiłem Log (z góry przepraszam za skoki ciśnienia ale jest mokrawo a momentu ponad 400 i trakcje gubił) Ale wydaje mi się że na 1 i 2 biegu za słabo dmucha. Przeładowania wg zegara ciśnienia doładowania nie zauważyłem. Ale wydaje mi się że w dolnym zakresie obrotów jeszcze nie domaga. Czyli powinienem jeszcze zderzak wkręcić? Jeśli sie myle poprawcie mnie.Aha i zniknął objaw z "podwójnym dodawaniem gazu".
a to ten log:
http://chomikuj.pl/go_man/Dokumenty/LOG-01-011-xxx-xxx,6152432319.CSV
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
11 listopada 2017, 21:05
przez wesol
Loguj na 4 biegu od 1400 obr a nie na tym 1 czy 2 biegu. Poza tym wrzuc na jakis inny serwer bo chomik troszke kiepski jest na to.
Zloguj osobno 011 i potem 003 i 011 albo 010.
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
14 listopada 2017, 18:57
przez Sylas_ldz
Dobra.
Coś wypociłem. Początkowo próbowałem jednoczenie ustawić w odpowiednim położeniu zderzak i długość sztangi. Po wielu próbach i przejazdach stwierdziłem że tak nie dam rady.
Postanowiłem znaleźć odpowiednie położenie dla zderzaka. Wykręciłem gruszkę oparłem dźwigienkę o zderzak i regulowałem podglądając grupę 011 w vagu na niskich obrotach silnika. Jak wartości zbliżyły się do siebie najbardziej ( zadane 1050 uzyskane 1029) dokręciłem kontrę i zacząłem regulować długość sztangi. Ustawiłem za pomocA pompki podciśnienia tak że przy podciśnieniu 0,6-0,65 bar geometria opiera się o zderzak. (Dokładnie takie podciśnienie schodzi z n75 na wolnych obrotach silnika na gruszkę turbiny). Auto jeździ normalnie. Na zegarze ciśniernia doładowania pokazuje takie same wartości jak przed wymiana gruszki i rdzenia turbiny.Zrobiłem loga na 3 biegu i wydaje mi się że na wyższych obrotach przeładowuje??
Jeśli jest to niebezpieczne złe czy coś w tym stylu to prosze o pomoc co z tym zrobić. Wydaje mi sie że w grę wchodzi zmiana długości sztangi?? Tylko w którą stronę??
Bo na niższych jest dobrze więc zderzak jest ok.
Dodam jeszcze że Autko jest po programie.
LOG
https://drive.google.com/open?id=1qjjHnXFvZcnRbt7pSTxSkHv5j1NnMJYP
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
15 listopada 2017, 06:30
przez wesol
wstaje dosc dobrze. Tylko daje juz przeladowuje znacznie. Szkoda turbiny. Problem nie lezy w dlugosci sztangi a w zacierajacej sie goemetrii/gruszce.
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
15 listopada 2017, 06:56
przez Sylas_ldz
Powiedz mi jak to jest możliwe skoro zalożona jest nowa gruszka i nowy rdzeń turbo. A przy samej wymianie rdzenia siłą rzeczy rozebrane bylo turbo wiec geometria jest wymyta na glanc. Dopiero po rozebraniu i zlozeniu turbawki zaczely sie problemy i po kilku dniach zmudnej zabawy w dziecko we mgle udalo mi sie zgrac w miare to wszystko razem. Nadal uwazasz ze zaciera sie geometria? Bo ja nadal uwazam ze to kwestia doregulowania geometrii. Tylko ze juz zwatpilem czy sztanga jest za dluga czy za krotka.
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazukii

Napisane:
15 listopada 2017, 08:48
przez [gypsymh]
Niestety jest to możliwe, jeśli geometria jest za ciasna. Należało by rozebrać i sprawdzić luz pomiędzy bieżnia muszli gorącej a korpusem, pierścieniem z kierownikami jeśli wszystko jest skręcone w calosc. Miałem przypadek kolegi z forum, gdzie właśnie po regeneracji na gorącej turbine kierownicę się przycinaly. Jeśli chcesz regulować przeładowanie górą Musisz wydłużać stopniowo sztange aż turbo w logu dynamicznym zrówna się z ciśnieniem zadanym przez Ecu. Nie mniej jednak wydlyzajac sztange będzie pogarszać się wstawianie turbo. Regulujac stoperek już osiagnoles wyższy level. Pytanie tylko czy wirnik nowego rdzenia nie ma innej bezwladnosci niz oryginał.
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
15 listopada 2017, 11:02
przez wesol
Troche juz w zyciu tych turbin narobilem. Wiele razy mialem ze turbo po czyszczeniu a geo sie cielo. Nie tnie sie maga mocno by stala deba i zamykala map sensor ale jednak pompuje o prawie 200 mbar za duzo.
Tegulacja sztangi nie jest az tak mega precyzyjna. Mozna czasem i obrot czy dwa dac wiecej i bedzie okej.
Re: Dziwne reakcja turbo na dodawanie gazu

Napisane:
17 listopada 2017, 09:20
przez Sylas_ldz
W kazdym razie dzieki za pomoc wszystkim zainteresowanym. Pojezdzilem troche i zostawiam tak jak jest. Nie ma tragedii

a na pewno jest lepiej niz bylo. Moze zima jak bedzie wolna chwila to wyciagne turbo i pokombinuje.