Strona 1 z 1

Drży w srodku

PostNapisane: 18 grudnia 2017, 22:12
przez kamilson91
Witam, problem jaki ostatnio zaobserwowałem w swoim leoniku jest następujący 5 bieg 1300 obr gaz w podłoge turbo zaczyna się budzić i w tym momencie powstaje wibracja w srodku samochodu aż plastiki zaczynają się odzywać trwa to do około 1500obr gdy już samochód zacznie ladnie iść do przodu wszystko ustępuję, na czwartym biegu nie jest to wyczuwalne prawie w ogóle gdyz silnik szybko przełamuje ten zakres obrotów jedynie 5 i 6 bieg. Przeważnie nie jeżdzę w tym zakresie obrotów ale wiem że wcześniej tego nie było. Nie czuję również takiego wrażenia że samochód nie równomiernie przyspiesza do przodu zajączkuje. Tak myśle o tych poduszkach silnika tym bardziej ze się zimno zrobiło i guma twardnieje i na razie to obstawiam.
Ale może ktoś miał też taki problem i go rozwiązał. Byłbym wdzięczny za podpowiedzi wszystkie.
Pacjent Leon M1 ARL 230tyś przebiegu orginał ! bez modyfikacji mocy
Pozdrawiam

Re: Drży w srodku

PostNapisane: 19 grudnia 2017, 06:46
przez marcin7x5
Pewnie dwumasa się odzywać zaczyna.

Re: Drży w srodku

PostNapisane: 19 grudnia 2017, 08:46
przez CB_Aras
Słychać jakiś hałas metalicznego uderzenia podczas gaszenia auta bez wyciśniętego sprzęgła?

Re: Drży w srodku

PostNapisane: 19 grudnia 2017, 13:41
przez Vax
"5 bieg 1300 obr gaz w podłoge" mądrze, rób tak dalej to na pewno przestanie drżeć. Po za tym co to za turbina która budzi ci się przy 1300 obrotów"?

Re: Drży w srodku

PostNapisane: 20 grudnia 2017, 20:36
przez kamilson91
Właśnie że nic nie słychać przy gaszeniu wszystko ładnie nawet nie zatelepie buda, przy ruszaniu również gładko i bardzo lekko pedał się wciska porównując inne tdiki.
Podałem tylko taki przykład bo czasem zdarza się ze ktoś cię zwolni a Ty nie zredukujesz tylko dodasz gazu ale pisałem że unikam takich obrotów i też wiem że wcześniej jakoś bardziej gładko te obroty mijał
Ciekawi mnie tylko co powoli się kończy.... na wiosnę go trochę obejrzę i przyjże się temu bliżej i na pewno dam znać jeżeli uda mi się to rozwiązać.
Ps. a przy ilu powinna się zaczynać budzić turbinka?? przy 1400 obr juz ma ładnego kopa może tutaj tkwi problem ustawieniu sztangi
Taki mi teraz troche dałeś do myślenia 3 miesiace temu wymieniałem pompe vacum luka na boscha bo był problem z twardym pedałem chamulca i słabym podciśnieniem i chyba wtedy się troche później budziła.

Re: Drży w srodku

PostNapisane: 21 grudnia 2017, 10:03
przez Vax
Tez z miesiąc temu zmieniłem vacum na nówkę bosha bo ciśnienie przez króciec gubiła, a nie uznaje kitowania. Moje turbo budzi się w okolicach 2000.

Re: Drży w srodku

PostNapisane: 20 sierpnia 2018, 11:46
przez Ucando
W takim wypadku pierwszą myślą będzie zużyta dwumasa, bo to właśnie ten element powinien redukować tego typu wibracje. W jakim stanie jest sprzęgło? Czy z okolic skrzyni biegów dochodzą czasem jakieś nietypowe dźwięki?