Strona 1 z 1

Przy przyśpieszaniu coś piszczy pod maską.

PostNapisane: 2 lutego 2018, 17:11
przez kazkoliber
Cześć!
W pierwszej kolejności napiszę jaka jest sytuacja. Auto po programie i wymianie turbo przy największym doładowaniu bije 1.9bar. Gdy przyśpieszam z pełnym butem to słychać pisk jakby była jakaś nieszczelność. Przy strojeniu z Jarolem tego dźwięku nie było. Są to różne głośności tego pisku, raz ciszej a jak auto jest dobrze dociążone to głośniej. Czytałem tutaj na forum o podobnych przypadkach i zleciłem mojemu mechanikowi aby popatrzył na uszczelki kolektora dolotowego jak i wydechowego. Dzisiaj do mnie zadzwonił, że nic tam nie widać i że wyczyścił mi silnik po to żebym jeździł z dwa dni i wtedy zobaczyć ew. gdzie miałaby miejsce nieszczelności.

Miał ktoś coś podobnego bądź z czymś takim się spotkał? Jakieś pomysły? Bo w ciemno nie ma co wymieniać tych uszczelek.

-- 26 stycznia 2018, 18:41 --

Turbo sprawdzone, nie ma żadnych luzów na wirniku. Filtr powietrza wymieniony. Odziwo teraz nic nie słychać, minimalny pisk ale to trzeba się wsłuchać żeby wychwycić.

-- 2 lutego 2018, 17:11 --

Znalazłem filmik, który pokazuje jak to piszczy. To jest normalne??

https://www.youtube.com/watch?v=A-N_DXL8P-I

Re: Przy przyśpieszaniu coś piszczy pod maską.

PostNapisane: 10 lutego 2018, 08:31
przez Przemko240
Sprawdź sobie metalowa rurkę idącą od egr do kolektora wydechowego. Byc może uszczelka nie wytrzymuje ciśnienia i ja wydmuchuje. Miałem tak samo w golfie v po zrobieniu na 140 km. U mnie ta rurka się udkształcila i nie dolegała idealnie do kolektora, trzeba było odwiedzić tokarza żeby zebrał z niej teoche materiału, potem nowa uszczelka i mocny klej do spawania na zimno aby jej nie wydmuchiwalo. Po tym zabiegu juz nic nie było słychać. Szczególnie sprawdź tą rurkę od strony kolektora wydechowego bo od strony egr nic nie powinno się dziać.

Re: Przy przyśpieszaniu coś piszczy pod maską.

PostNapisane: 10 lutego 2018, 09:43
przez mistrzunio
Przemko240, kolega ma gtb więc domyślam się, że nie posiada w kolektorze otworu pod rurkę egr.

Taki pisk równie dobrze może być spowodowany nieszczelnością dolotu.
Sprawdź silikony w dolocie z kwasa, dociągnij opaski. Zerknij na odcinek od filtra powietrza do turbo. Zapewne użyłeś silikonu do łączenia tego odcinka z gtb, 60mm? Obadaj wszystko.

Miałem kiedyś podobny pisk i rzeczywiście to była wina części wydechowej, ale wtedy dosyć łatwo to namierzyć, bo musi być widać jakieś okopcenie.

Re: Przy przyśpieszaniu coś piszczy pod maską.

PostNapisane: 13 marca 2018, 15:20
przez kazkoliber
Ok dzięki, bede sprawdzał, jak coś znajdę i zrobię to dam znać :)

-- 13 marca 2018, 15:20 --

No więc tak:
EGR wywalony i założony adapter, to była jedyna opcja bo coś puszczał troche oleju, że ten dźwięk będzie z niego, ALE jednak nie :/ Dalej piszczy... W przyszłym tygodniu nowa 2 masa ze sprzęgłem obitym w kev wjeżdża i uszczelka od kolektora ssącego. Może to załatwi sprawę, a jak nie to jeszcze zostanie ostateczna szansa czyli uszczelka kolektora wydechowego.. jak te obie ostatnie rzeczy nie pomogą to pomysłów brak :(