Strona 1 z 2
[TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 13:19
przez witez
Witam szanowne koleżnaki i kolegów grupowiczów
O moim problemie pisałem już wcześniej, myślałem że się sprawa zakończyła, jednak nie.
Mam taki objaw w swoim Seat Leon 1,9TDi 110KM, 2003r:
Wszystko działa i raptem autko traci moc (tak jakby ktoś odłączył turbinę), sytuacja najczęściej zdarza się jadąc na V biegu i w momencie przyśpieszania.
Kiedyś sygnalizowałem tą sytuację na forum, jedni proponowali wymianę czujnika położenia pedału gazu inni tylko przetestowanie programem serwisowym.
Proszę o pomoc i pozdrawiam
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 13:24
przez Gaspar
czyżby przepływomierz?... jaki masz przebieg?
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 13:26
przez witez
W tej chwili 39800km
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 13:54
przez Tonny S
witez, przyspiesza - dzida -dzida i nagle nic

czy tak to wygląda

gasisz auto i wszystko spowrotem wraca do normy

jesli tak to moga sie zawieszać kierownice w turbinie i auto wpada w tzw tryb servisowy auto wymaga diagnozy u specjalisty i sprawdzenia danych w blokach wartości bo ewidentnie masz cos z cisnieniem doładowania nie halo.
Pozdrawiam
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 14:35
przez dave
Tonny S napisał(a):witez, przyspiesza - dzida -dzida i nagle nic czy tak to wygląda gasisz auto i wszystko spowrotem wraca do normy jesli tak to moga sie zawieszać kierownice w turbinie i auto wpada w tzw tryb servisowy auto wymaga diagnozy u specjalisty i sprawdzenia danych w blokach wartości bo ewidentnie masz cos z cisnieniem doładowania nie halo.
Tonny S, to nie dci zeby turbiny siadaly po 40 kkm jesli kolega przeglada troche forum i zna zasady obchodzenia sie z turbo to nie sadze zeby juz mu padalo no chyba ze kolega sadzi ze ma 40 a ma np 240 kkm to inny temat.. ale jesli ma tyle ile ma to ja stawiam na co innego. mysle ze czas podjechac gdzies na vaga
pozdro

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 15:08
przez Tonny S
dave, turbina turbinie nie rowna czasem 1tkm moze spowodowac usterke turbo - z tego co pisze witez, to autko wpada w notlauf co najczesciej spowodywane jest blednym pomiarem cisnienia (sprawdzil bym czujniki za to odpowiedzialne) lub zawieszajacymi sie kierownicami w turbinie, za te zas odpowiada sztanga ktora moze sie przycinac itd itd a na dodatek jesli auto nie jest od nowosci w jednych rekach nigdy nie mozna byc pewnym ze ma taki przebieg jak podaje wyswietlacz.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 16:20
przez dave
Tonny S napisał(a):auto nie jest od nowosci w jednych rekach nigdy nie mozna byc pewnym ze ma taki przebieg jak podaje wyswietlacz
tu sie z toba zgodze w 100 procentach jednak
witez, pisze ze najczesciej mu sie to zdarza na 5 biegu i z tego tez powodu mam watpliwosci co do turbiny ale oczywiscie moge sie mylic..
pozdro

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 18:13
przez Tonny S
dave napisał(a):pisze ze najczesciej mu sie to zdarza na 5 biegu
No i wlasnie dlatego obstaje przy swoim

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 19:07
przez DWitek
Jeśli dzieje się to tylko na V biegu, to definitywnie odpadają czujnik położenia gazu, przepływomierz itd. Tak jak pisał Tonny wygląda na problem z doładowaniem, choć niekoniecznie z turbiną. Trzeba podłączyć do kompa i pomierzyć. Może być problem z N75 lub samą turbosprężarką.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 19:17
przez JacekTDi
dave, zdziwię Cię, ale ja swoją turbinę w nooofce leonku rozpitrasiłem przy 45 tysiącach więc, nie mów że "to nie dci zeby turbiny siadaly po 40 kkm "!!!
A może by tak zadać pytanie czy nasz kolega nie ma czasem jakiegoś "breloka" założonego,??

bo to możebyc powodem notlaufa tak jak u mnie

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
9 czerwca 2005, 20:30
przez witez
Szanowni koledzy
Silnik nie jest rasowany, żadnych chipów i innych, rzebieg 100% oryginalny, znam samochód od nowości, dodam że potrafię spowodować ten stan, znam już dokładnie moment kiedy to się dzieje, szybko wciskam pedał gazu ( najlepiej v bieg)-wszystko ok, potem lekko odejmuje gaz i wyraźnie lekkie szarpnięcie i już mogę szukać prostej by wyłączyć silnik i ponownie go odpalić i znów wszystko ok.
Dodam jeszcze, że jakis czas wszystko było ok, żadnych zwiech
Pozdrawiam
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
10 czerwca 2005, 06:42
przez Tonny S
witez, jedz do jednej z tych firm bo problem nie jest błachy, może sie kończyc wymianą sprężarki jak tak jeszcze troche posmigasz.
www.diagtronik.pl
www.tdi-tuning.pl
www.unitronic.pl
witez napisał(a):Silnik nie jest rasowany, żadnych chipów i innych
I to był błąd zapewne ciągły PSJ
witez, wiecej nie jestesmy w stanie stwierdzić telepatycznie (zaworek N-75 lub zacinające łopatki w turbinie) teraz czeka cie wizyta w jednej z podanych firm.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
10 czerwca 2005, 08:14
przez przemek69
dave, mi turbinka padła przy 35tys.km i było dokładnie jak pisał Tonny S, niestety czasami nie jesteśmy pierwszymi właścicielami
witez w moim przypadku było identycznie jak opisałeś a najłatwiej było spowodować ten efekt właśnie na V biegu przy 2000obr/min lub biegu IV 2000obr/min. lub 3000-3200 obr/min jak bedziesz miał szczęście to zaworek N75 jak nie to turbina(kierownice sie zacinają) co powoduje błąd max. cisnienia doładowania.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
10 czerwca 2005, 08:46
przez DWitek
przemek69 napisał(a):dave, mi turbinka padła przy 35tys.km i było dokładnie jak pisał Tonny S, niestety czasami nie jesteśmy pierwszymi właścicielami
witez w moim przypadku było identycznie jak opisałeś a najłatwiej było spowodować ten efekt właśnie na V biegu przy 2000obr/min lub biegu IV 2000obr/min. lub 3000-3200 obr/min jak bedziesz miał szczęście to zaworek N75 jak nie to turbina(kierownice sie zacinają) co powoduje błąd max. cisnienia doładowania.
Zaworek N75 można przeczyścić, ja u siebie już to kiedyś robiłem. Od góry jest zaciskana blaszka, którą trzeba delikatnie poodginać, a w środku klasyczny zaworek pneumatyczny. Rozebrać, wszystko poprzemywać, wysyszyć, ew. elementy ruchome delikatnie przesmarować (nie membranę), poskładać i pozaciskać. Nie pomylić przy podłączaniu przewodów pneumatycznych
Zapieczone kierownice turbiny też się czyści, tyle, że to nie wiem czy samemu da rady.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
10 czerwca 2005, 09:00
przez Tonny S
DWitek napisał(a):Zapieczone kierownice turbiny też się czyści, tyle, że to nie wiem czy samemu da rady.
Nie muszą być same kierownice zatarte i tutaj pozwole sobie przedstawić i zacytowac wypowiedz Dr. Marka

Master's napisał(a):Nic dziwnego ze pojawiał sie notlauf za notlaufem. Najczęściej uszkodzeniu ulega metalowy mieszek (siłownik podciśnieniowy) sterujący kierownicami w sprężarce....na zdjeciu. Umiejscowienie tego siłownika nie jest zbyt szczęśliwe. Obok znajduje się rura wydechowa i choc posiada on osłone termiczną szlag trafia gumowa menbrane. Ponadto otworem z którego wychodzi sztanga poruszajaca kierownicami dostaje sie bród i błoto. To wszystko gnije i potem mamy zakłucenia w pracy. Dzieje sie to tylko i wyłacznie w silnikach umieszczonych poprzecznie do osi pojazdu. We wzdłużnych silnikach ..problem ten nie występuje
pzdr
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
10 czerwca 2005, 09:44
przez DWitek
Tonny S napisał(a):DWitek napisał(a):Zapieczone kierownice turbiny też się czyści, tyle, że to nie wiem czy samemu da rady.
Nie muszą być same kierownice zatarte i tutaj pozwole sobie przedstawić i zacytowac wypowiedz Dr. Marka

Master's napisał(a):Nic dziwnego ze pojawiał sie notlauf za notlaufem. Najczęściej uszkodzeniu ulega metalowy mieszek (siłownik podciśnieniowy) sterujący kierownicami w sprężarce....na zdjeciu. Umiejscowienie tego siłownika nie jest zbyt szczęśliwe. Obok znajduje się rura wydechowa i choc posiada on osłone termiczną szlag trafia gumowa menbrane. Ponadto otworem z którego wychodzi sztanga poruszajaca kierownicami dostaje sie bród i błoto. To wszystko gnije i potem mamy zakłucenia w pracy. Dzieje sie to tylko i wyłacznie w silnikach umieszczonych poprzecznie do osi pojazdu. We wzdłużnych silnikach ..problem ten nie występuje
Obrazek pzdr

Widziałem już to zdjęcie. Dokładnie tak, może zawór pociśnienia lub same kierownice. Ale jedno i drugie wymaga demontażu turbiny i jej rozebrania i jak widać na powyższym zdjęciu nie wszystko da się też wyczyścić

.
Ale lepiej to zrobić jak najwcześniej, bo to jak z bolącym zębem - im mniejsza dziurka, tym mniej roboty i mniej boli, bo jak duża to tylko wyrwanie pozostaje

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
10 czerwca 2005, 12:11
przez witez
Witam ponownie i dzięki za zainteresowanie moim przypadkiem. Wykonałem kilka testów na autostradzie i zauważyłem że sprawy dotyczą momentu kiedy auto jedzie około 120km/h o dziwo nie zależy to od biegu na którym jadę, a więc przy różnych obrotach silnika. Pisałem wcześniej, że kłopot najczęściej pojawia się na V biegu, ale właśnie wtedy najczęściej jest załadowany V bieg.
Przemek 69 opisywał podobną sytuację, mam nadzieję że moja sytuacja nie jest tak dramatyczna.
pozdrwiam
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
10 czerwca 2005, 12:18
przez Tonny S
witez napisał(a):Przemek 69 opisywał podobną sytuację, mam nadzieję że moja sytuacja nie jest tak dramatyczna.
Licz się z tym, ze tak może być, bo objawy wskazują ewidentnie na w/w usterki.
Diagnoza jeszcze raz diagnoza.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
10 czerwca 2005, 12:35
przez dave
drodzy koledzy

swoje przemyslenia odnosnie padania turbiny motywowalem wlasnym doswiadczeniem tj moja turbina wytrzymala niemalze 130 tkm i w zasadzie chodzila do samego konca, przez ostatnie 2-3 tkm zdazaly mi sie juz notlaufy ale nigdy na 5 biegu

zawsze byl to bieg 3 lub 4 a raz zdazylo mi sie na 2 i z tego tez mojego sromnego doswiadczenia na temat, wnioskowalem ze to nie musi byc koniecznie turbina..
pozdro

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
10 czerwca 2005, 12:44
przez Tonny S
dave, juz sie nie tłumacz hahah

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
11 czerwca 2005, 13:31
przez WojtekTDi
ja mialem podobna przypadlosc...ze trzy razy zdazylo mi sie ze podczas przyspieszania w okolicach 120km/h (dwa razy na IV raz na V) tez mnie rzucilo zebami na przednia szybe

...podjechalem na diagnoze...komp nie wykazal anomalii przeplywka ok...pozostalo sprawdzic szczelnosc dolotu...tez ok...oczywiscie owy zaworek o ktorym pisano wczesniej zostal rozebrany i przeczyszczony i jak narazie wszystko ok...wczoraj byla trasa wrocek-lublin przyspieszanie na roznych biegach i nic sie nie dzialo....takze polecam przeczyscic zaworek
pozdr

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
11 czerwca 2005, 16:29
przez czarek
witam . a jak ten zaworek wyglada i gdzie jest
[ Dodano: Sob 11 Cze, 2005 ]
p.s. moze ma ktos zdjecie tego ustrojstwa
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
11 czerwca 2005, 20:39
przez Aligator
To ten zaworek z szarą "czapką" zaraz nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
12 czerwca 2005, 07:51
przez Michał_TDi
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
12 czerwca 2005, 12:29
przez czarek
ok i ta blaszke sie rozgina i rozbiera
[ Dodano: Nie 12 Cze, 2005 ]a ten drugi taki sam do czego jest

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
12 czerwca 2005, 19:57
przez DWitek
czarek napisał(a):ok i ta blaszke sie rozgina i rozbiera
Delikatnie śrubokrętem nal;eży poodginać blaszkę, rozebrać, przedmuchać, przemyć, odtłuścić, złożyć i pozaginać blaszkę z powrotem.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
12 czerwca 2005, 20:02
przez figurel
Ten drugi to N 18, zawór recylkulacji spalin
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
13 czerwca 2005, 09:32
przez papa_smerf
o wlasnie widze ze to juz nie pierwszy przypadek ja mam ten sam
postawilem na turbo mysle ze za ok 2 tyg beda mial wymienione i zobaczymy czy tj ta usterka

na ktora postawil angielski servis
tylko u mnie jeszdcze przy nizszysz biegach to sie dzieje jak dostaje niezle w dupcie

ajak spokojnie to do 195km/h niema wogole problemu

(chodzi o obroty i chlas wylacz sie )
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
13 czerwca 2005, 10:31
przez czarek
ok dzieki bede probowal,
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
14 czerwca 2005, 19:39
przez figurel
DWitek napisał(a):czarek napisał(a):ok i ta blaszke sie rozgina i rozbiera
Delikatnie śrubokrętem nal;eży poodginać blaszkę, rozebrać, przedmuchać, przemyć, odtłuścić, złożyć i pozaginać blaszkę z powrotem.
Nie polegałbym zbytnio na rozbieraniu i czyszczeniu. N 75 to nie tylko mechanika i pneumatyka, tam też jest trochę elektryki; jest rdzeń, zatopiona w obudowie cewka. Podczepiony pod membranę rdzeń porusza się w górę i w dół sterowany prądem z kompa. U mnie miałem ten sam problem. Rozebrałem ( bardziej z ciekawości, bo na wymianę byłem nastawiony), oczyściłem choć po prawdzie to nie było z czego czyścić, wyglądał wewnątrz jak nówka. Dalej było to samo, przy 140 notlauf. Dopiero wymiana zaworu spowodowała, że nawet przy 170 furka się nie zająknie.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
14 czerwca 2005, 21:05
przez DWitek
figurel napisał(a):DWitek napisał(a):czarek napisał(a):ok i ta blaszke sie rozgina i rozbiera
Delikatnie śrubokrętem nal;eży poodginać blaszkę, rozebrać, przedmuchać, przemyć, odtłuścić, złożyć i pozaginać blaszkę z powrotem.
Nie polegałbym zbytnio na rozbieraniu i czyszczeniu. N 75 to nie tylko mechanika i pneumatyka, tam też jest trochę elektryki; jest rdzeń, zatopiona w obudowie cewka. Podczepiony pod membranę rdzeń porusza się w górę i w dół sterowany prądem z kompa. U mnie miałem ten sam problem. Rozebrałem ( bardziej z ciekawości, bo na wymianę byłem nastawiony), oczyściłem choć po prawdzie to nie było z czego czyścić, wyglądał wewnątrz jak nówka. Dalej było to samo, przy 140 notlauf. Dopiero wymiana zaworu spowodowała, że nawet przy 170 furka się nie zająknie.
To oczywiste, że nie ma gwarancji, że po oczyszczeniu będzie OK. Turbinę też można czyścić jak jest zapieczona i jest OK, ale kiedy padnie to już żadne czyszczenie nie pomoże.
Jest to tylko jedna z opcji przy poszukiwaniu usterki (jeśli się nie zdiagnozuje prawidłowo samochodu) możliwa do wykonania przez prawie każdego.
Jednemu pomoże, drugiemu nie

POMOCY! Problem z LeoneM 1.9TDI

Napisane:
25 stycznia 2007, 14:29
przez lapa27
Witam.
Mam problem ze swoim autem, mianowicie podczas dynamicznego przyspieszania przy obrotach okolo 4000 samochod nagle traci moc, tak jakby turbo przestalo pracowowac i samochod przyspiesza jakby to byl zwykly diesel. Po zgaszeniu silnika i po jego ponownym uruchomieniu samochod pracuje prawidlowo. W maju 2006r roku przeprowadzana byla modyfikacja komputera i z seryjnych 110KM uzyslano 127KM, zmiana delikatna takze nie podejrzewam aby awaria byla spowodowana podwyzszeniem mocy. Dzwonilem juz do jednego mechanika ktory po moim telefonicznym opisie obiawow bez wahania stwierdzil ze zna przyczyne i zaproponowal naprawe za cene 1000,- zł. bez jakichkolwiek wyjasnien. Stad tez moje pytanie, moze ktos mial podobny problem ze swoim autem i moglby podpowiedziec jak sobie z tym problemem poradzic, moze koszty naprawy nie sa az tak wysokie.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
Daniel
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 14:35
przez mm.max
lapa27, nie chcę cie zniechęcać do użytkowania forum, ale poczytaj regulamin:
1. Jest temat do powitań i najpierw sie witamy później piszemy
2. Jest też opcja szukaj a temat ten setki razy był poruszany
3. Usterka jest typowa nie jest w bezpośredni sposób spowodowana modyfikacją
4. Napisz kto ci pisał program że osiągnąłeś tylko 127KM ze 110
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 14:35
przez Tonny S
lapa27, a poszukac to się juz nie chciało co
notlauf, sztanga, kierownice, n75 - i teraz użyj szukajki.
lapa27 napisał(a):uzyslano 127KM, zmiana delikatna takze nie podejrzewam aby awaria byla spowodowana podwyzszeniem mocy.
Ilość koni nie mówi, o poprawności programu lub tez nie

jesli został skopany a po obiawach widac ze tak moze być to sam widzisz .... albo PSJ

winny.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 14:39
przez Streat
lapa27, gdzies Ty robil program ze masz tylko 127 KM co to za kupa

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 14:57
przez Tonny S
lapa27, scalony, temat przeczytaj od poczatku

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 16:09
przez lapa27
Modyfikacji dokonywal Pan Tomasz z Firmy ALTA RACING w Warszawie, tez byle zdziwiony ze przybylo tylko 17 koni ale powiedzial ze tak bedzie bezpieczniej dla silnika.
[ Dodano: Czw 25 Sty, 2007 ]
Jesli usterka jest typowa to proszę o odpowiedź co może być przyczyną.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 19:11
przez menyou
lapa27, standardowo: turbina, przepływomierz, N-75

całość lub jedna z powyższych, najpierw proponuje podpiąć się pod VAG-a, tam gdzie robiłeś program powinni ci powiedzieć co nie tak z autem.
ps. jeżeli coś ominąłem to clubowicze mnie poprawią

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 22:14
przez Streat
lapa27, za taki program to ja bym nie zaplacil lipa a nie program. Bezpiecznie to mozesz miec okolice 140 KM np ja tak mam

Mniej momentu i sprzegla nie zabijesz..
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 22:31
przez lapa27
No widzisz, a mi ten koles w Alta Racing wcisnal kit ze przy 140KM znacznie obnizy sie zywotnosc silnika, przestraszylem sie i zostalo przy tych marnych 127KM.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 22:51
przez markos
lapa27 napisał(a):a mi ten koles w Alta Racing wcisnal kit ze przy 140KM znacznie obnizy sie zywotnosc silnika
co za... ...fachowiec, gosc juz chyba niemial jak sie usprawiediwic ze jego poziom wiedzy na temat tuningu samochodu (nie malucha) jest rowny "mniej niz zero". Szkoda slow na takich "

tuner-ow"
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 23:17
przez rob555
A mi sie wydaje ze Pan z ALTA RACING zaladowal typowy soft a wyszlo ile wyszlo bo auto ma problemy z cisnieniem (stad notlaufy) i byc moze z przeplywka.
Bo 127KM to jak sie postarasz to znajdziesz kilka seryjnych 110 ktore maja moce w tych okolicach (ciutek mniej)
Wiec tak jak Streat napisal....dupa nie soft albo dupa nie tuner...
135-140 jest jak najbardziej mozliwe i bezpieczne na seryjnych gratach.
A co do problemow to podezewam gruche lub zapieczone kierownice. Po sofcie w ktorym pewnie seryjne limitery zostaly a cisnienie poprzez wieksza dawke jest wyzsze (turbo sie bardziej wkreca) i przy 4000 brak juz mozliwosci regulacji i mamy notlauf. Krotko mowiac wgral Ci typowy uniwersalny soft ktory nie dosc ze nie jest spasowany z Twoim autem (mala moc) to jeszcze nie umie poradzic sobie ze sterowaniem turbiny...ehhh

Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
25 stycznia 2007, 23:47
przez Marcin_TDI
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
26 stycznia 2007, 11:16
przez lapa27
No tak, moglbym jechac do diagtroniku lub unitroniku tylko pozostaje pytanie po co ja wywalilem (w bloto?) 1500 zł. w Alta Racing? Jadac do innej firmy musialbym zaplacic drugie 1500 zł za poprawke a wcale mi sie to nie usmiecha. Tymczasem najpierw musze uporac sie z ta turbina. Dzis bylem juz u jednego mechanika, podlaczal komputer ale ma jakis stary soft i pokazuje tylko ogolnie ze jest blad. Umowilem sie z nim na przyszly tydzien, ma juz miec nowy komputer i wtedy sprawdzi co jest, dzis powiedzial tylko ze najprawdopodobniej N75 do wymiany.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
26 stycznia 2007, 11:21
przez Marcin_TDI
posprawdzaj najpierw te rzeczy ktore wala sie najczesciej czyli n75 przeplywke. podaj kod bledu z VAG-a jak cos jest - napewno ktos pomorze znajac usterke...
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
26 stycznia 2007, 11:36
przez lapa27
Tak jak juz wczesniej mowilem, komputer nie wykazal konkretnej usterki tylko wskazal ogolny blad takze nie wiem czy pojawil sie jakis kod bledu, po prostu sie na tym nie znam. Szkoda ze nie wiedzialem o tym wczesniej bo moze faktycznie jakis kod sie pojawil wiec moglbym go spisac i cos moglibyscie mi podpowiedziec.
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
26 stycznia 2007, 11:42
przez Tonny S
lapa27 napisał(a):takze nie wiem czy pojawil sie jakis kod bledu, po prostu sie na tym nie znam.
Powinien wywalić błąd z ciśnieniem
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
26 stycznia 2007, 11:53
przez lapa27
Nie zagladalem do tego komputera, bazuje na informacji przekazanej przez mechanika, powiedzial ze ma za slaby komputer - program, w przyszlym tygodniu maja dostarczyc mu nowy za 28 tys. wiec moze bedzie dokladniejszy.
images/smiles/icon_biggrin.gif
Very Happy
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
26 stycznia 2007, 13:07
przez Marcin_TDI
zawsze mozesz jeszcze odpiac n75 i zobaczyc czy wyskoczy cos bo powinno. jedz do takiego co ma vaga a nie slaby komputer...
Re: [TDI VP] Nagły brak mocy po wciśnięciu pedału gazu

Napisane:
26 stycznia 2007, 13:57
przez mm.max
lapa27 napisał(a):wskazal ogolny blad takze nie wiem czy pojawil sie jakis kod bledu
lapa27 napisał(a):ma za slaby komputer - program, w przyszlym tygodniu maja dostarczyc mu nowy za 28 tys. wiec moze bedzie dokladniejszy
Kup sobie kabelek do laptopa za ~70zł i będziesz miął równie dokładny komputer.
Zmień mechanika. Jedź do diagtroników albo firmy temu podobnej
Bład ciśnenia doładowania ma konkretny nr z tego co pamiętam to 17654 (ale moge sie mylic) wiec dla mnie jako klienta nie było by żadnym wytłumaczeniem usłyszeć BŁĄD OGÓLNY Leon TDi jest prostym do zdiagnozowania samochodzikiem (na szczęście)