Strona 1 z 1

Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 14 maja 2019, 21:48
przez Waagoon
Witam, co sądzicie o korektach pompowtryskiwaczy, są one w dobrym stanie? Liczę na wasze opinie.

Obrazek
Obrazek

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 15 maja 2019, 07:50
przez chlorek
Są okey. A na zimnym zaraz po odpaleniu?. Czemu pytasz o korekcje. Coś się dzieje?

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 15 maja 2019, 10:40
przez Waagoon
chlorek napisał(a):Są okey. A na zimnym zaraz po odpaleniu?. Czemu pytasz o korekcje. Coś się dzieje?


Na zimnym są trochę inne ale nie jest to chyba jakaś przepaść z korekcjami, pytam ponieważ dużo osób w 1.9 tdi ma spalanie chwilowe na biegu jałowym 0.6 litra u mnie to spalanie jest większe i wynosi na rozgrzanym 0.8 / 0.9 czasami wskoczy na 0.7 i nie wiem czym to może być spowodowane. Były wymieniane rok temu uszczelki pompowtryskiwaczy / podkładki i rozrząd, po tej wymianie to spalanie wzrosło, coś może być źle ustawione ? Samochód jeździ normalnie tylko to spalanie mnie zastanawia

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 15 maja 2019, 12:46
przez chlorek
Sprawdź jak jest ustawiony rozrząd. Grupa 004 i ostatnie okienko.
Co do montażu pompek; dali słabszej jakości oringi (są dwa rodzaje Bosch), źle wyregulowali, któraś się podwinęła (ale to by ciężej odpalał).
Czy podczas wymiany oringów sprawdzili jak wyglądają gniazda i wałek rozrządu?.

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 15 maja 2019, 12:56
przez Waagoon
chlorek napisał(a):Sprawdź jak jest ustawiony rozrząd. Grupa 004 i ostatnie okienko.
Co do montażu pompek; dali słabszej jakości oringi (są dwa rodzaje Bosch), źle wyregulowali, któraś się podwinęła (ale to by ciężej odpalał).
Czy podczas wymiany oringów sprawdzili jak wyglądają gniazda i wałek rozrządu?.


Samochód pojechał do warsztatu na wymianę szklanek i wałka, rozrząd był wymieniany bo jak wiadomo swoje już miał najechane i nie zaleca się zakładania ponownie tego samego paska, rozrząd ustawiony jest na 0.0 / 0.6. Czy były sprawdzane gniazda pompek to wątpię, nie ma problemu z odpalaniem
Dodam jeszcze, że przy odpalaniu po dłuższym postoju potrafi puścić niebieski dymek, po chwili ustaje i nie ma żadnego dymienia na niebiesko, uszczelniacze zaworowe się kończą ?

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 15 maja 2019, 13:39
przez chlorek
Jaki masz przebieg?.
EGR jest czy wyłączony?
Jakaś mapa? Bo jak zmienili wałek warto zrobić korektę.
Może gdzieś jest mini nieszczelność i stąd niebieski dymek i wyższa dawka na jałowym.
Ile zrobiłeś km od wymiany wałka?.

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 15 maja 2019, 14:17
przez Waagoon
Licznikowo jest 240 tysięcy km, EGR jest na swoim miejscu i był czyszczony jakiś czas temu. Mapa podczas mojego użytkowania nie była zmieniana i wydaje mi się że będzie seria . Od wymiany wałka i rozrządu zrobiłem 10 k/km.

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 16 maja 2019, 07:53
przez chlorek
Sprawdź kompresje. Na jakiej firmy wymienili wałek i szklanki?. Jeśli przed naprawą tego nie było, to niech szukają przyczyny.
Przy tym przebiegu pewnie są wyrobione gniazda pompek. Szkoda że fachowcy tego nie podpatrzyli :roll:
Jeśli oleju nie ubywa to bym nie ruszał uszczelniaczy zaworowych.

-- 16 maja 2019, o 08:53 --

Sprawdź jeszcze szczelność dolotu. Zrób logi dynamiczne 003/004/008/011/013

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 16 maja 2019, 14:33
przez Waagoon
Wałek i szklanki są firmy INA, szklanki czarne. Problem z puszczeniem niebieskiego "bąka" był już przed wymianą. Oleju nie ubywa, możesz mi powiedzieć jak sprawdzić szczelność dolotu ? Ewentualnie chodźmy na PW

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 16 maja 2019, 14:47
przez chlorek
Zrób logi dynamiczne o których pisałem. Tam wyjdzie czy ciśnienie trzyma oraz dowiemy się czy był robiony program.
Niestety przy tych silnikach zastosowano szybkozłączki które nijak są szczelne i dostaję się w mniejszym lub większym stopniu lewe powietrze. Żeby to usunąć można pomyśleć o dolocie z kwasiaka. Najcześciej puszcza przy turbo i EGR.
Co do niebieskiego dymka, one tak po prostu mają. Jeśli przed naprawą byl i nie telepie budą po rozruchu to bym to zostawił w spokoju, może to być wina oleju w dolocie (standard), słabego akumulatora czy też alternatora i wyrównuje dawkę przez słabe napięcie, może też któryś wtrysk już delikatnie podlewa.
Co do dawki spalania. Możesz spróbować ustawić wałek na -0,5 powinno spaść na jałowym.

Re: Korekcje pompowtrysków

PostNapisane: 16 maja 2019, 15:07
przez Waagoon
chlorek napisał(a):Zrób logi dynamiczne o których pisałem. Tam wyjdzie czy ciśnienie trzyma oraz dowiemy się czy był robiony program.
Niestety przy tych silnikach zastosowano szybkozłączki które nijak są szczelne i dostaję się w mniejszym lub większym stopniu lewe powietrze. Żeby to usunąć można pomyśleć o dolocie z kwasiaka. Najcześciej puszcza przy turbo i EGR.
Co do niebieskiego dymka, one tak po prostu mają. Jeśli przed naprawą byl i nie telepie budą po rozruchu to bym to zostawił w spokoju, może to być wina oleju w dolocie (standard), słabego akumulatora czy też alternatora i wyrównuje dawkę przez słabe napięcie, może też któryś wtrysk już delikatnie podlewa.
Co do dawki spalania. Możesz spróbować ustawić wałek na -0,5 powinno spaść na jałowym.


Dzięki za pomoc, jak znajdę więcej czasu żeby pogrzebać to postaram się zrobić co potrzeba i będę się odzywał pod postem