Strona 1 z 1

Kopcenie na niebiesko przy odpalaniu

PostNapisane: 6 czerwca 2019, 14:13
przez Mateusz_9
Cześć,
Leon przy odpalaniu po dłuższym postoju kopci na niebiesko (rano / po wyjściu z pracy) , Zauważalne jest to gdy jest ciepło na dworze, w zimę dużo mniej prawie jest nie zauważalne, można to nazwać małym bąkiem niebieskim. Oleju nie ubywa, po odpaleniu w cieple dni tak jak np, dzisiaj kopci przez około minutę/dwie (na biegu jałowym ) i przestaje, później jest wszystko w porządku. Silnik 1.9 ARL. W czym szukać przyczyny?

Re: Kopcenie na niebiesko przy odpalaniu

PostNapisane: 7 czerwca 2019, 06:55
przez chlorek
NIe raz opisywałem na forum o tym. Poszukaj.

Re: Kopcenie na niebiesko przy odpalaniu

PostNapisane: 7 czerwca 2019, 14:09
przez Mateusz_9
Nie mogę znaleźć, podeślesz ?

Re: Kopcenie na niebiesko przy odpalaniu

PostNapisane: 8 czerwca 2019, 09:05
przez chlorek
Mateusz_9, w skrócię ARL tak mają. Jak oleju nie bierze, silnik ładnie się wkręca to się nie przejmuj. Może być tak, że któryś wtrysk już podlewa, syf w dolocie i nieszczelność fabryczna (słabe łączenia rur).
Na próbę możesz odpiąć EGR i zobaczyć czy się poprawiło. Jak jest tam duży syf albo nie pracuje poprawnie to takie objawy daje.

Re: Kopcenie na niebiesko przy odpalaniu

PostNapisane: 8 czerwca 2019, 10:13
przez Mateusz_9
chlorek, EGR jest czysty, dolot jest na pewno mocno zabrudzony, czyściłem EGR i było widać, że dolot wymaga czyszczenia, podjąłem próbę czyszczenia ale niestety nie poradziłem sobie z jego demontażem. A co sądzisz o uszczelniaczach zaworowych ? Mój znajomy ma też ten sam silnik w swoim leonie i miał taki sam problem i pomogła wymiana uszczelniaczy, grosze za to zapłacił i nie wiem czy warto spróbować. Co do nieszczelności podejrzewam, że gdzieś może być

Re: Kopcenie na niebiesko przy odpalaniu

PostNapisane: 8 czerwca 2019, 10:20
przez chlorek
odłącz EGR (od góry wąż) i odpal rano. Jak się poprawi masz winowajce.
Wątpie aby były to uszczelnaicze zaworowe. Bardziej uwierzę w separator odmy i tutaj możesz np. zaomontować oil catch tank, mniej będzie syfu w dolocie. Co do nieszczelności to rozwiązanie jest tylko jedno, wykonać dolot z kwasówki.