Strona 1 z 1

Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 21 lutego 2007, 19:36
przez piter
Hello. Ostatnio w necie natknąłem się na wersję leona "last edition". Jak sama nazwa wskazuje były to ostatnie sztuki "starego" leonka. Produkcja koniec 2005 i chyba były jeszcze sztuki z 2006 roku. W wersji 1,9TDI był silnik o mocy 74kW (100PS) !!! na pompkach (PD), a nie klasyk 110PS (VP), pomijam mocniejsze wersje silnikowe w tej wersji. I tutaj mam pytanie. Czy ten silnik miał faktycznie 100 PS i był to silnik znany chociażby z Ibizy, czy był to już ten silnik 105 PS z nowego Leona?
I przy okazji, dlaczego w takim razie seat wprowadził nowy silnik tdi 105PS, skoro mieli pod ręką podobny silnik 100PS też na pompkach. Jaka jest różnica w konstrukcji tych silników (system wtrysku ten sam, ta sama pojemność, i w gruncie bardzo niewielka różnica w mocy przy tym samym momencie)?

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 21 lutego 2007, 19:43
przez dave
to jest ATD 100 hp

[ Dodano: Sro 21 Lut, 2007 ]
u nas nie wystepowal :wink:

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 21 lutego 2007, 19:44
przez mm.max
piter, racja zależności od kraju nazwy handlowe ostatniego leona były rózne czesto tez zdarzają sie wersje Torrid.

Silnik 100KM to silnik typu ATD czyli sprawdzony w Ibizach, Golfach i innych VAGach.

Nowy silnik 105KM kod: BXE lub BKC to silniki na nowym sterowniku EDC16 (poprzednie ATD miały EDC15+) oczywiście spełniają norme emisji spalin euro4 i przygotowane do spełniania euro5.
Są tez silniki BLS z filtrem cząstek stałych.

Osprzęt w tych silnikach jest inny konstrukcja samego silnika jest zblizona.

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 21 lutego 2007, 20:13
przez PatTDI
Silniki BKC sa troszeczke bardziej wytrzymale. Maja lepsze tloki niz BXE.

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 21 lutego 2007, 22:06
przez piter
Dzięki:)
Jak taki silnik znosi zawirusowanie w porównaniu z wersją 105PS z leona II? Wyciągniemy z niego analogiczne poziomy, czy raczej powinniśmy bardziej uważać. Mają one inne sterowniki i inny osprzęt (?)...hmm...proszę o bliższe informacje :-) thanx

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 21 lutego 2007, 22:10
przez mm.max
black_margo ma zawirusowanego BXE wiec moze ci cos na ten temat powiedzieć

ATD po programie to jakies 140-145KM po wymianie osprzętu i pompek nawet pod 200KM były takie projekty

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 22 lutego 2007, 15:31
przez black_margo
piter, no trzeba też dodać że ATD ma mały IC.
z tego co wiem o BXE:
pompowtryskiwacze i układ zasilania jest taki sam jak ATD. Blok, tłoki, korbowody inne.
Samym programem da się 140-145, ok. 320Nm. Jeśli chcemy coś więcej wycisnąć to przyda się turbo od ARL'a lub ASZ.
Do tego nowy Leon ma FMIC, co wpływa pozytywnie na zwiększanie osiągów. Więc po całym "eksperymencie" 170 pewno da radę.
A jeśli chodzi o ATD to oprócz turbinki musisz pomyśleć dodatkowo o FMIC w zależności od tego co chcesz osiągnąć. Potem pompki i sprzęgło bo raczej nie wytrzyma takiego stresu.
a to są wykresy jeśli interesują Cię modyfikacje ATD:
wykres serii w tym przypadku z niezłym giftem:
http://img155.imageshack.us/my.php?image=dynoday2ko.jpg
po programie : http://img137.imageshack.us/my.php?image=golfatdrk7.jpg

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 22 lutego 2007, 15:34
przez Tonny S
:brawo: :brawo: black_margo, :spoko:

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 22 lutego 2007, 17:11
przez nico
:boje: :boje: black_margo chyle czoła :wink: ....

sorka za OT

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 22 lutego 2007, 18:30
przez PatTDI
Da sie z niego osignac analogiczne wartosci do BKC

Re: Leon I "LAST EDITION"

PostNapisane: 23 lutego 2007, 16:54
przez piter
Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Co mnie zaskoczyło w powyższych wykresach z hamowni to to, że ten golfiak zamiast 100 koników, miał ich w serii 114!!!...szok...ładny bonus :-o
Szczerze powiem, że mam na oku takiego leonka "last edition" lub torro,z tym silnikiem ATD (a kiedyś pytałem się szanownych klubowiczów o opinie nt. porównania silników na pompkach PD oraz z pompą rotacyjną VP i raczej silnik TDI na pompkach wg Waszego zdania jest troszkę lepszą konstrukcją).
Nie zamierzam zmieniać tam ani turbiny, ani IC, ani pompek, ale programik będzie obowiązkowo :-D , jeżeli transakcja dojdzie do skutku, a jeżeli nie to trudno, jak nie ten, to będzie inny :-) Myślę, że 130-140 koników osiągnie się bez bólu z tego silnika.
Dodam jeszcze, że w tej wersji "torro" były białe liczniki wyskalowane do 260km/h, tak jak w FRach.. :-) ...taki miły akcent...