Strona 1 z 1

turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 18:41
przez ero
witam, auto nie ma pełnej mocy i zdarza się tryb awaryjny przy butowaniu więc przeczyściłem N75 i rozruszałem kierownice (z 0,5 na 1.5 cm choć nadal ruch jest skokowy), zauważyłem że turbina jest zawalona olejem (przebieg 140 tys.). I stąd moje pytania:
1. czy to już koniec turbinki a jezeli tak to czy opłaca się ją regenerować ( ile pojeżdzę po regeneracji - koszt około 600). Czy lepiej kupić używkę za podobne pieniądze.
2. Czy po włożeniu turbiny od ARL mozna jeżdzić na ori sofcie? Z postów które odnalazłem wynika że po włożeniu większej turbiny należy zrobić soft i wymienić IC a to koszty koło 3000.
Pozdrawiam

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 19:30
przez Tonny S
ero, nowe.

ero napisał(a):Z postów które odnalazłem wynika że po włożeniu większej turbiny należy zrobić soft i wymienić IC a to koszty koło 3000.
Chcesz przyoszczedzic i nie planujesz wiekszych modow wsadz turbo z ASZ bez FMIC - wynik bedzie podobny jedynie bedzie szybciej puchl ! na hamowni wyjdzie podobny wynik ;-) 3-5KM roznicy

Na seryjnym sofcie mozna smigac ale do 2500 obr nic nie bedzie sie dziac - nalezy zrobic softa.

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 20:34
przez ero
dzięki, a pierwsze pytanko- regenerować, kupić używkę czy wyłożyć 1500 na nówkę?

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 20:46
przez Cotic
Mozesz regenerować ale nie w Polsce.
Akurat regenerowałem w moim BMW 2.0d i sie nie długo nacieszyłem...bo po 2000km znów siadła podczas podrózy. I niestety nikt nie da gwarancji na regeneracje w Polsce.
Radze kupic odrazu nową - wiem co mówie :?

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 21:47
przez PatTDI
Cotic napisał(a):Mozesz regenerować ale nie w Polsce.
Akurat regenerowałem w moim BMW 2.0d i sie nie długo nacieszyłem...bo po 2000km znów siadła podczas podrózy. I niestety nikt nie da gwarancji na regeneracje w Polsce.
Radze kupic odrazu nową - wiem co mówie :?


Apropo regeneracji i gwarancji to nie masz racji.
Firma Turbotec z Jaworzna daje gwarancje na sprezarki regenerowane.

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 22:02
przez Cotic
No to w takim razie powodzenia :wink:

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 23:16
przez ero
sprawdziłem turbotec z jaworzna w necie i z tego co ludzie piszą jest ok ale koszt regeneracji będzie koło 1000, znalazłem oferty regeneracji za 600 - czy jest aż taka różnica w jakości roboty? (Nie dziwcie się pytaniu bo nie mam pojęcia jak praktycznie wygląda regeneracja turbiny)

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 23:20
przez Tonny S
ero napisał(a):czy jest aż taka różnica w jakości roboty?


Ogromna za 600 robia cie w chu.... za 1000 myslisz ze zrobili cie mnej w chu....

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 23:21
przez ero
za ile realnie można kupić sprawną turbinkę z ASZ lub ARL, bo nie bardzo wierzę w takie oferty
http://moto.allegro.pl/item165882415_tu ... i_130.html

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 24 lutego 2007, 23:49
przez Maniek
Mój kuzyn, wrzucił regeneroawaną, na którą dostał roczną gwarancję pisemną. Przelatał już 12000 tyś, i jest wszystko ok. Dał za ną po oddaniu starej 1100 zł, plus wymiana.

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 25 lutego 2007, 08:52
przez KoLoS
W poprzednim aucie regenerowałem turbine w firmie Regsonik. Praktycznie po regeneracji ze starej turbiny została tylko obudowa, bo cała reszta się do niczego nie nadawała. Przejechałem na tej regenerowanej ponad 30tyś i wszystko było OK, później rozstałem się z autem.
Zdecydowałem się na regeneracje w tej firmie ponieważ znajomy oddaje tam do regeneracji turbiny ze swoich ciężarówek i nigdy nie miał problemów po takim zabiegu, a jego auta raczej tłuką dużo większe przebiegi.
Z tego co kojarze to firma daje gwarancje.
Co do ceny to nie wiem ile sobie zażyczą, ja miałem wielce promocyjną ;)

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 26 lutego 2007, 21:00
przez grzybek
ero zadzwon TUTAJ

POLECAM

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 26 lutego 2007, 22:16
przez ero
sprawdziłem już allegro, tylko mam wrażenie że kupię turbinę w takim samym stanie jak moja tylko ładnie wypiaskowaną i w efekcie będę 500 w plecy z niesprawą turbiną.[/code]

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 26 lutego 2007, 22:36
przez grzybek
zycie.......

u goscia ktory Ci wyslalem pare osob juz kupilo i nie narzeka...
znajomy ma od niego turbawke w passacie uzywke i jezdzi juz ponad rok. zadowolony.

nigdy Ci nikt na uzywke nie da wiecej gwarancji..... wiec zdecydowac musisz sam

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 2 marca 2007, 11:13
przez przemek_raq
spróbuj ją rozebrać i dokładnie wyczyścić, skoro masz wydawać kasę na regenerację czy nową nie zaszkodzi spróbować, tu jest opisane co i jak

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html

Pozdrawiam

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 17:54
przez wiesgaj
A ma może ktoś po polsku

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 18:27
przez rutek-wat

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 3 maja 2008, 09:26
przez CzarnaNiunia29!
też myślę nad wymianą turbiny i szukam dobrego fachowca. Albo regenerowana albo nowka albo troszke używana przez kogoś. Myślę że od 150KM np. CUPRY będzie pasować i nie trzeba tam żadnych przeróbek dokonywać?wchodzi bez problemów?

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 3 maja 2008, 10:28
przez marexi
CzarnaNiunia29!, nie jest to P&P ale jak troche pokombinujesz to wejdzie, zalezy od Twojego auta jakie dokladnie masz:)

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 3 maja 2008, 10:31
przez Kozak
CzarnaNiunia29!, poczytaj trochę forum a bedziesz wiedzieć że nie ma czegoś takiego jak 150 KM CUPRA , jeśli już to 150 KM ARL , juz któryś raz piszesz o tym samym :nonono:

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 4 maja 2008, 12:42
przez mjudu
Tonny S pisales tak:

[/quote] Chcesz przyoszczedzic i nie planujesz wiekszych modow wsadz turbo z ASZ bez FMIC - wynik bedzie podobny jedynie bedzie szybciej puchl ! na hamowni wyjdzie podobny wynik ;-) 3-5KM roznicy

Na seryjnym sofcie mozna smigac ale do 2500 obr nic nie bedzie sie dziac - nalezy zrobic softa.[/quote]

O co chodzi z tym puchniecie, i smiganiem do 2500 obr. Czy chodzi o to ze bedzie mniejszy zakres krecenia i po przekroczeniu jakis tam odbroow nie bedzie juz ciagnal

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 4 maja 2008, 12:53
przez Sammael
O co chodzi z tym puchniecie

Będzie dostawał gorące powietrze do silnika przez co zwłaszcza w ciepłe dni spadną osiągi. Zwiększenie doładowania to lepsze sprężanie powietrza niestety przy tej operacji powietrze silnie się nagrzewa dlatego stosowane są wydajne intercoolery aby przed trafieniem do cylindrów odpowiednio je wychłodzić tak aby dostarczyć jak najwięcej cząsteczek tlenu do komory spalania w jednym cyklu.
mjudu napisał(a):smiganiem do 2500 obr

Większe turbo a komputer nie będzie wystrojony do pracy z takim.

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 4 maja 2008, 13:01
przez mjudu
czyli rozumiem ze ten IC z ASV nie jest na tyle wydajny, a nie mozna doprowadzic do tego IC jakos wiecej powietrz-bo on jest zabudowany, czy raczej nic to nie da

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 4 maja 2008, 13:18
przez Sammael
mjudu napisał(a):IC z ASV nie jest na tyle wydajny

Jest żałosny ;-) nawet na samym programie w ciepły dzień nie daje rady. U mnie temperatury w dolocie były po 50-60 stopni, niektórzy na nim dobijają do 80.
mjudu napisał(a):nie mozna doprowadzic do tego IC jakos wiecej powietrz

Jedynie kratka w nadkolu - poszukaj na forum. Ale to nie jest żadne rozwiązanie przy wymianie turbo na większe i tak będzie piekiełko w dolocie, mniejsze bo mniejsze ale piekiełko. On jest po prostu za mały żeby wychłodzić duże masy powietrza, do tego dochodzi jego kiepskie umiejscowienie.

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 8 stycznia 2009, 15:24
przez Steve
witam

wy tu tak gdybacie kiedy wymienic, czy juz jest zuzyte a moze mi ktos podac jakie cisnienie dolodowania powinna miec turbina w silniku ASV i jaki spadek tego doladowania jest w normie. kupilem sobie wlasnie takiego leona rok 2004 i chce wiedziec czy musze sie tym martwic. a wiem ze vagiem sprawde cisnienie doladowania.

pozdrawiam

Re: turbo-regeneracja czy używane

PostNapisane: 9 stycznia 2009, 13:24
przez sm00th
z tego co zauwazylem uzywajac vag-coma tam od razu masz podane przedzial wartosci w jakich powinien miescic sie dany pomiar

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 ]
z tego co zauwazylem uzywajac vag-coma tam od razu masz podane przedzial wartosci w jakich powinny miescic sie wartosci pomiarow