Strona 1 z 1

1.9 ASV + 216 + JEDNOMAS Zmiana COOLERA czy SOFTUU

PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 21:06
przez leonts19
Witam szanownych forumowiczów :wink:
Posiadam Toledo z 2003 roku z silnikiem 1.9 ASV. Przejdę do sedna sprawy. W aucie mam założone regenerowane wtryski 216, Sprzęgło jednomasowe g60 Sachs. Głowica po regeneracji jakieś 60 tkm temu. Ciśnienia cylindrów na zimnym silniku średnio 27bar. Zaślepiony EGR. Prawdopodobnie brak kata. Wrzucony program pod fabryczny osprzęt na plus minus 135KM. W ostatnim czasie po okołu roku jazdy na tym programie zaczęły się pojawiać myśli na temat "apgrejdu" wariata spod maski :twisted: Teraz fajnie lata. Ale zauważyłem, że przy obecnych temperaturach silnik traci na oko jakies 20KM w dzień, by w nocy znów się przebudzić i rwać asfalt pod kołami. :cfaniak: Nasuwa mi to od razu wnioski, że IC nie wyrabia i tłoczone powietrze się gotuje. To, że pasowałoby zrobić program pod 216 jest pewne. Pytanie mam czy jest sens na standardowej turbawce i IC bawić się z mocą wyżej. Czy i ewentualnie na ile bez nadmiernego kopcenia udało by się podciągnąć moc na tych wtryskach i podzespołach? Czy bez zmiany IC na większy szkoda kasy na soft? Co sądzicie o takiej sytuacji. Nie latam na rajdach ani nie startuje w wyścigach, ale lubię mieć zapas mocy przy wyprzedzaniu itp bo czasem latam w kilkuset kilometrowe trasy :roll: Myślę, że moc w okolicach 145 - 150KM by w zupełności wystarczyła pod warunkiem, że nie będzie zależna od temperatury otoczenia... :| Proszę was o pomoc i jakieś porady co z tym fantem.
Z góry dzięki

Re: 1.9 ASV + 216 + JEDNOMAS Zmiana COOLERA czy SOFTUU

PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 22:07
przez Maszan
Podlacz sie jakims Torque , Pistonem czy innym i zobacz jaka masz temperature w dolocie - bedziesz widzial co i jak . Ja w Borze ASV wycialem zebra w nadkolu na wysokosci coolera zeby byl lepszy oplyw powietrza . Bylo ciut lepiej w korkach , bo szybciej wychladzalo cooler po ruszeniu.
W trasie w gorace dni nie idczuwalem spadku mocy takiego jak ty, a byla seria turbo, kolektor ssacy ASZ i program bez dymu.

Re: 1.9 ASV + 216 + JEDNOMAS Zmiana COOLERA czy SOFTUU

PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 22:26
przez leonts19
Zwykły kabel pod OBD2 wystarczy, żeby obsłużyć któryś z tych programów? I rozumiem, żeby mierzyć na pedale gazu(diesla) w podłodze? Jeśli tak to jaki bieg co by pomiar miał sens? A co do dziury w nadkolu u Cb. To koło nie brudziło/uszkadzało IC przez ten bezpośredni przelot? :-P Swoja drogą zastanawiam się czy nie da się jakoś zmodyfikować wlotu doprowadzającego płynące powietrze przez fabryczny zderzak do IC. Bo z tego co kojarzę to tam wąskie gardło jest, za wąskie nawet jak na taki mały cooler. A i mam pytanko co do tego kolektora ssącego z ASZ. Co daje jego zastosowanie i czy pasuje bez większych przeróbek??

Re: 1.9 ASV + 216 + JEDNOMAS Zmiana COOLERA czy SOFTUU

PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 22:53
przez Maszan
Nacinasz paski i podgrzewajac opalarka wyginasz zebra - nic od kola nie ma prawa tam wleciec. Z boku wyglada to tak:
/
/
/
/
/
Oryginalnie takie cos w nadkolach widzialem u Fiata Stilo albo Brava :
https://allegro.pl/oferta/fiat-stilo-20 ... gK2mPD_BwE

Kablem i vcds lub vag com jak najbardziej. A jak mierzyc ? po prostu w takich warunkach jak jezdzisz i tyle: zobacz po paru sprintach, w korku i podczas normalnej jazdy .
Co do kolektora to zwieksza sie przeplyw powietrza powyzej 3-3.5 kobr - tu mialem poprawe softu po montazu tzn mozna bylo podlac jeszcze bo przeplyw sie zwiekszyl . Musisz miec kolektor z silnika poprzecznego, zeby kolano wygiete bylo na strone pasazera.Aha no i jeszcze musi byc klapa gaszaca z ASZ + redukcja/ flansza na ori waz gumowy ( sa gdzies rysunki na forum, a na allegro chyba mozna kupic gotowe). Bory pozbylem sie rok temu , a modyfikacja byla ze 4 lata temu stad nie pamietam dokladnie co i jak. Jezdzilo to bardzo dobrze.

Re: 1.9 ASV + 216 + JEDNOMAS Zmiana COOLERA czy SOFTUU

PostNapisane: 30 sierpnia 2019, 18:04
przez leonts19
Z tym pochyleniem pasków to faktycznie ma sens :twisted: I tu mam pytanie jaka powinna być optymalna temperatura w dolocie po takim średnim pałowaniu?? :roll: Hmm pytanie czy wymiana dolotu w przypadku mojego tolka ma racje bytu skoro zazwyczaj obrotomierz lata do 3 tys obr. Do 3.5 rzadko dobijam. Zastanawiam się ile na tych moich bebechach i 216tkach da rade dobić na sofcie uwzględniając, że ewentualnie poprawię chłodzenie fabrycznego coolera, a ile po wymianie IC na jakiś wydajniejszy i np ten dolot od ASZ? Ktoś byłby w stanie podać orientacyjne wartości? Chciałbym wykorzystać przynajmniej częściowo, że mam jednomas o którego nie muszę się martwić, bo rzekomo ma wytrzymać dużo wyższe moce od tych, w które celuję. Swoja drogą jakieś przeróbki w orurowaniu to nie problem bo spawam zarówno alu jak i kwas :cfaniak: