Strona 1 z 1

Szarpanie 1.9 TDI ASV

PostNapisane: 8 października 2019, 18:40
przez mati1466
Witam klubowiczów
Mam Leona 1.9 TDI ASV i w trakcie jazdy szarpie, przerywa, czasem również falują obroty i szarpie na wolnych. Zacznę od tego że nie mam VSDS, i innych podobnych :-( Walczę również z powietrzem w układzie paliwowym. Obstawiałem, że przez to przerywa, więc zająłem się tym tematem. Widzę pełno powietrza w przewodzie od filtra do pompy. Wymieniłem już zawór zwrotny na filtrze, brak poprawy. Przewody całe, złączki również. Powietrze dalej leci. Ominąłem filtr paliwa (łącząc węże wchodzące w filtr), leci o wiele mniej pęcherzyków niż przez filtr, praktycznie zero, a Leoś dalej szarpie (zrobiłem jazdę próbną z prowizorycznym układem paliwa). Jutro wleci nowy filtr i temat powietrza powinien być zamknięty. Jak nie pyknie, to nie wiem co dalej z tym tematem zrobić....
Czytałem na forum, że za takie falowanie obrotów, szarpanie podczas jazdy może być winny nastawnik pompy. Chce to sprawdzić. Niby trzeba jakiś czujnik prędkości przy skrzyni biegów odpiąć i jak ustanie szarpanie to na 100% nastawnik do czyszczenia. Ktoś już to robił? Nic się nie stanie? Nie wywali checka? I byłbym wdzięczny za wskazanie który to czujnik :-D Jak macie inne pomysły co może być winne za to szarpanie to chętnie posłucham :wink:

A odpinałem też przepływke, również brak poprawy....

Re: Szarpanie 1.9 TDI ASV

PostNapisane: 8 października 2019, 19:34
przez mczelny2401
W tym przeźroczystym przewodzie miałem pęcherze wielkie na 3cm i nigdy mi silnik nawet nie szarpnął. Brat w swoim asv zmieniał nastawnik bo szarpał mu podczas jazdy ale okazało się że zmienił ori radio na jakieś inne i takie cuda się zaczeły dziać

Re: Szarpanie 1.9 TDI ASV

PostNapisane: 9 października 2019, 10:36
przez mk5
U mnie tez lecą pęcherze powietrza, róbowałem z tym walczyć, ale bezskutecznie. Silnik normalnie pracuje, nie przerywa.

Re: Szarpanie 1.9 TDI ASV

PostNapisane: 14 października 2019, 15:56
przez mati1466
Poddałem się z walką z tym szarpaniem i oddałem Leosia do mechanika :-( :-(
11km było męczarnią. Dzisiaj szarpał tak że nie dało się jechać, na wolnych obrotach falował od 650-1200 .... Istna masakra , raz mi nawet zgasł na wciśniętym sprzęgle.... Czas szykować kasę na regenerację pompy (tak, już się na to mentalnie przygotowuje :? :? )

Re: Szarpanie 1.9 TDI ASV

PostNapisane: 29 grudnia 2019, 18:52
przez Wojtekrus964
Podepne się pod temat. Kolego mati1466 czy mechanik naprawił Ci pompę i ustały problemy,jaki koszt? Bo u mnie też Leon lubi szarpać ale tylko przy spokojnym rozpedzaniu w granicach 1800-2200 obrotów i przeważnie jak jest zimny. Szarpanie to tak jak by chwilowy brak paliwa,ale jak wcisne wtedy energicznie gaz to auto przestaje szarpać i jedzie energicznie.

Re: Szarpanie 1.9 TDI ASV

PostNapisane: 2 stycznia 2020, 10:33
przez Pablo-87
U mnie też szarpał cały czas, nieważne czy ciepły czy zimny. Oddałem pompę i wtryski do pompiarza. Pompa i wtryski były w idealnym stanie ale nastawnik był brudny i wymagał czyszczenia. Po tym zabiegu minęło półtora roku i wszystko jest OK.

Re: Szarpanie 1.9 TDI ASV

PostNapisane: 4 stycznia 2020, 14:22
przez Wojtekrus964
Nastawnik niby sprawdza się przez odczepienie wtyczki czujnika na skrzyni, bynajmniej w Audi tak robiłem,ale tutaj mimo odczepienia auto i tak poszarpuje.Pablo-87 czy u ciebie był jakiś zakres obrotów w których szarpał Czy było to niezależne?

Re: Szarpanie 1.9 TDI ASV

PostNapisane: 26 stycznia 2020, 07:53
przez Pablo-87
U mnie szarpało w każdym zakresie obrotów

Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka

Re: Szarpanie 1.9 TDI ASV

PostNapisane: 1 marca 2020, 06:24
przez Wojtekrus964
Czyli nie pozostaje mi nic innego jak spróbować wyczyścić ten nastawnik.Choć ja byłem bardziej przekonany że to coś z turbina ale rzadnych błędów nie ma.Moze po prostu odczepienie wtyczki z czujnika skrzyni nie zawsze daje dobry efekt a faktycznie nastawnik brudny.Jak spróbuję to wyczyścić to dam znać o efektach

-- 1 marca 2020, 06:24 --

U mnie nie był to nastawnik, lecz niestety okazało się że Turbina. Rozebrałem ją żeby wyczyścić i okazało się że na wirniku sa wyszczerbione łopatki i uszkodzona zmienna geometria. Oddałem turbinę do regeneracji i problem rozwiązany.