Strona 1 z 1

Słaby samochód po remoncie silnika

PostNapisane: 1 stycznia 2020, 23:09
przez rah606
Witam.

Jestem po remoncie silnika. Wymieniłem pierścienie bo pobór oleju z miesiąca na miesiąc się zwiększał i dodatkowo okazało się, że są przesłanki aby wymienić głowicę. Po zabiegu samochód chodzi ciszej (akurat był to też czas na rozrząd i ogólny serwis pojazdu), ale pali więcej i jest słabszy (wolnej przyśpiesza, v-max to 165 km/h; średnie spalanie w mieście to ponad 8 litrów).
Nie potrafię zlokalizować co się dzieje, mechanik nie widzi problemu. Czy ktoś z was może podpowiedzieć czego szukać? Dodatkowo załączam logi które zrobiłem i które mogą pomóc w ewentualnej diagnozie.

Pacjent to 1.9 TDI, ASV 110HP

https://pastebin.com/ukUUCkbJ

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Słaby samochód po remoncie silnika

PostNapisane: 2 stycznia 2020, 08:10
przez Tracer2
A jakie ciśnienie doładowania /

Re: Słaby samochód po remoncie silnika

PostNapisane: 2 stycznia 2020, 08:54
przez rah606
Tracer2 napisał(a):A jakie ciśnienie doładowania /
Wszystkie logi, wraz z grupą 011 są pod podanym linkiem. Przeładowań w dużym zakresie nie widać.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Słaby samochód po remoncie silnika

PostNapisane: 6 stycznia 2020, 21:03
przez rah606
Podbijam, czy któryś z forumowych ekspertów mógłby zerknąć? @Axee @chlorek @wesol @GruchaARL @[gypsymh] @przebor @Tracer2

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Słaby samochód po remoncie silnika

PostNapisane: 7 stycznia 2020, 19:23
przez Marb
Witam,
Jaka jest wartość kąta wtrysku po osiągnięciu temperatury roboczej przez silnik (grupa 00, blok 2)
Przed remontem oprócz spalania oleju auto też było zmulone? Nie ma problemów z ciężkim odpalaniem? Ecu wyrzuca jakieś błędy? Odczuwalny jest spadek mocy od 3000 RPM w górę? Jakie były przesłanki do wymiany głowicy?

Re: Słaby samochód po remoncie silnika

PostNapisane: 7 stycznia 2020, 22:09
przez rah606
Grupa 000 http://vaglogger.apphb.com/log/5e0b54a0 ... 15f1396cb7
Przed remontem samochód rakieta. Głowica do wymiany, ponieważ miała związek z wyciekami oleju. Żadnych błędów, samochód od 3000 rpm idzie trochę słabiej ale nie jest to notlauf.
Żadnych problemów z odpalaniem. Czasem troszkę zatrzęsie budą w wilgotne dni ale od zawsze tak było.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Słaby samochód po remoncie silnika

PostNapisane: 7 stycznia 2020, 23:13
przez Marb
Rozrząd jest ustawiony OK, z logów widać że przepływka tnie dawkę paliwa w wyższych partiach obrotów co może powodować spadek mocy. Był robiony pomiar ciśnienia sprężania po wymianie głowicy?

Re: Słaby samochód po remoncie silnika

PostNapisane: 7 stycznia 2020, 23:42
przez rah606
Nie mam takiego info ale myślę że da się zrobić w weekend. Co w takim razie ze spalaniem? Wczoraj w trasie przy prędkości 120km/h spalanie średnie ponad 8l. Dzisiaj jazda po dużym mieście około 8 km w 30 minut ponad 11l, gdzie poprzednio w tym samym stylu ledwo 8 pokazywał. Przepłyka do wymiany, czy można jakoś to jeszcze przetestować?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Słaby samochód po remoncie silnika

PostNapisane: 8 stycznia 2020, 07:05
przez Tracer2
Przepływka może mieć wpływ. To delikatne urządzenie. Można ją odpiąć lub sprawdzić VAG-iem czy jej pomiar jest w zakresie normy.
Mnie kiedyś pompę podciśnienia wymienili na jakiś zamiennik, a że miałem miernik ciśnienia doładowania w kabinie to od razu było widać ,
że doładowanie osłabło. I dopłaciłem do PIEBURGA.