chciałem się podzielić ciekawym doświadczeniem.
Ponieważ miałem problemy z odpalaniem (po wymianie filtru paliwa, powietrze, utrudniony rozruch i wpływ poziomu paliwa) więc - po wyjęciu smoka i jego oczyszczeniu - postanowiłem sprawdzić jeszcze przekaźniki 103, 109.
Wykorzystując sytuację, zainstalowałem diodę LED sygnalizującą grzanie świec żarowych (+dany jest pod styk 87 przekaźnika 103, a masę podłączyłem pod najbliższe mi mocowanie modułu komfortu (moduł 46 wg VAG COM) - wcześniej sprawdziłem woltomierzem, czy jest napięcie na styku 30. Obejrzyjcie teraz film (zapłon) = jak się ma CZAS świecenia kontrolki świec żarowych do świecenia mojej diody LED (zielona pomiędzy manetką komputera/wycieraczek a Airbag) oraz drugi film - spadek napięcia rzędu 1 V - podczas zapłonu i świec żarowych. A gdzie rozruch i głębszy spadek napięcia!?
1) https://drive.google.com/file/d/1zD_V9n ... sp=sharing
2) https://drive.google.com/file/d/1RJ1JoD ... sp=sharing
I teraz najciekawsze. Kontrolka LED spełnia swoją funkcję. Po 1 uruchomieniu silnika jednak pali się dalej - w trakcie jazdy - (przekaźnik 103 jest dwufunkcyjny, przekaźnik świec żarowych i pompy paliwa). Jednak po zakończeniu jazdy i ponownym uruchomieniu silnika kontrola świec już nie zapala się - tj. w kolejności zapłon/jazda. I to jest ok = Ciepły silnik!
Po co to wszystko? A po to, że duże spadki napięcia z aku przyczyniały się w moim przypadku do generowania błędów przez ECU. Zdarzył mi się przypadek zbyt niskiego napięcia na module komfortu i airbag oraz w efekcie zablokowania silnika przez Immo- niskie napięcie spowodowało, że moduł Immo zablokował możliwość uruchomienia samochodu (patrz błędy na samym dole)
Jednego nie mogę tylko zrozumieć. Dlaczego dioda LED jeszcze świeci po uruchomieniu zimnego silnika, kiedy przecież świece już nie grzeją (!), a zestyk 87 przekaźnika jest rozłączony? Musi przychodzić napięcie na ten już rozłączony zestyk ("87"). W opisach jest, że przekaźnik 103 to przekaźnik świec żarowych i pompy paliwa! Tylko dlaczego po uruchomieniu ciepłego silnika już nie pali się?
Pytanie: a może ktoś z was dysponuje takim schematem elektrycznym, że można to prosto wyjaśnić? Ja takiego nie mam.
Na koniec. Wiem, że w obwodzie są różne MASY (!). Ja nie kombinowałem, i poszedłem po najmniejszej linii oporu
Adresse 01: Motorelektronik
2 Fehlercodes gefunden:
18080 - Kühlerlüfteransteuerung 1
P1672 - 35-10 - Unterbrechung/Kurzschluss nach Masse - Sporadisch
17978 - Motorsteuergerät gesperrt
P1570 - 35-00 -
Readiness: 0 0 0 0 1
Adresse 15: Airbag
1 Fehler gefunden:
00532 - Versorgungsspannung
07-10 - Signal zu klein - Sporadisch
Adresse 46: Komfortsystem
6 Fehlercodes gefunden:
01330 - Zentralsteuergerät für Komfortsystem (J393)
---> - Centralny moduł komfortu (wezel komunikacyjny systemu CAN-Bus, alarm, sterowanie oswietleniem wnetrza, modul radiowej komunikacji z kluczykiem sterujacym)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
01331 - Türsteuergerät Fahrerseite (J386)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
01332 - Türsteuergerät Beifahrerseite (J387)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
01333 - Türsteuergerät hinten links (J388)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
01334 - Türsteuergerät hinten rechts (J389)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
00931 - Schließeinheit für Zentralverriegelung hinten rechts (F223)
27-00 - unplausibles Signal