Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez leoTDI » 2 lutego 2020, 21:28

witam,

chciałem się podzielić ciekawym doświadczeniem.

Ponieważ miałem problemy z odpalaniem (po wymianie filtru paliwa, powietrze, utrudniony rozruch i wpływ poziomu paliwa) więc - po wyjęciu smoka i jego oczyszczeniu - postanowiłem sprawdzić jeszcze przekaźniki 103, 109.
Wykorzystując sytuację, zainstalowałem diodę LED sygnalizującą grzanie świec żarowych (+dany jest pod styk 87 przekaźnika 103, a masę podłączyłem pod najbliższe mi mocowanie modułu komfortu (moduł 46 wg VAG COM) - wcześniej sprawdziłem woltomierzem, czy jest napięcie na styku 30. Obejrzyjcie teraz film (zapłon) = jak się ma CZAS świecenia kontrolki świec żarowych do świecenia mojej diody LED (zielona pomiędzy manetką komputera/wycieraczek a Airbag) oraz drugi film - spadek napięcia rzędu 1 V - podczas zapłonu i świec żarowych. A gdzie rozruch i głębszy spadek napięcia!?

1) https://drive.google.com/file/d/1zD_V9n ... sp=sharing

2) https://drive.google.com/file/d/1RJ1JoD ... sp=sharing

I teraz najciekawsze. Kontrolka LED spełnia swoją funkcję. Po 1 uruchomieniu silnika jednak pali się dalej - w trakcie jazdy - (przekaźnik 103 jest dwufunkcyjny, przekaźnik świec żarowych i pompy paliwa). Jednak po zakończeniu jazdy i ponownym uruchomieniu silnika kontrola świec już nie zapala się - tj. w kolejności zapłon/jazda. I to jest ok = Ciepły silnik!

Po co to wszystko? A po to, że duże spadki napięcia z aku przyczyniały się w moim przypadku do generowania błędów przez ECU. Zdarzył mi się przypadek zbyt niskiego napięcia na module komfortu i airbag oraz w efekcie zablokowania silnika przez Immo- niskie napięcie spowodowało, że moduł Immo zablokował możliwość uruchomienia samochodu (patrz błędy na samym dole)

Jednego nie mogę tylko zrozumieć. Dlaczego dioda LED jeszcze świeci po uruchomieniu zimnego silnika, kiedy przecież świece już nie grzeją (!), a zestyk 87 przekaźnika jest rozłączony? Musi przychodzić napięcie na ten już rozłączony zestyk ("87"). W opisach jest, że przekaźnik 103 to przekaźnik świec żarowych i pompy paliwa! Tylko dlaczego po uruchomieniu ciepłego silnika już nie pali się?

Pytanie: a może ktoś z was dysponuje takim schematem elektrycznym, że można to prosto wyjaśnić? Ja takiego nie mam.

Na koniec. Wiem, że w obwodzie są różne MASY (!). Ja nie kombinowałem, i poszedłem po najmniejszej linii oporu ;)

Adresse 01: Motorelektronik
2 Fehlercodes gefunden:
18080 - Kühlerlüfteransteuerung 1
P1672 - 35-10 - Unterbrechung/Kurzschluss nach Masse - Sporadisch
17978 - Motorsteuergerät gesperrt
P1570 - 35-00 -
Readiness: 0 0 0 0 1

Adresse 15: Airbag
1 Fehler gefunden:
00532 - Versorgungsspannung
07-10 - Signal zu klein - Sporadisch

Adresse 46: Komfortsystem
6 Fehlercodes gefunden:
01330 - Zentralsteuergerät für Komfortsystem (J393)
---> - Centralny moduł komfortu (wezel komunikacyjny systemu CAN-Bus, alarm, sterowanie oswietleniem wnetrza, modul radiowej komunikacji z kluczykiem sterujacym)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
01331 - Türsteuergerät Fahrerseite (J386)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
01332 - Türsteuergerät Beifahrerseite (J387)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
01333 - Türsteuergerät hinten links (J388)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
01334 - Türsteuergerät hinten rechts (J389)
53-10 - Spannungsversorgung zu klein - Sporadisch
00931 - Schließeinheit für Zentralverriegelung hinten rechts (F223)
27-00 - unplausibles Signal
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez Tracer2 » 2 lutego 2020, 23:11

Tak na szybko to dioda LED świeci już przy prądze ok 5 mA i napięciu około 2 Voltów to jak sobie ja podłączyłeś tak bez schematu
to i moze sobie gdzieś taki mały prąd złapać. Opornik z 1-2 kohmy dałeś ?
Zapewnie trzeba zainwestować w nowy akumulator bo zimno jest. 8)
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez leoTDI » 3 lutego 2020, 12:45

Tracer2 napisał(a):Tak na szybko to dioda LED świeci już przy prądze ok 5 mA i napięciu około 2 Voltów to jak sobie ja podłączyłeś tak bez schematu
to i moze sobie gdzieś taki mały prąd złapać. Opornik z 1-2 kohmy dałeś ?
Zapewnie trzeba zainwestować w nowy akumulator bo zimno jest. 8)


Akumulator NOWY! Nie prąd łapie, a napięcie. Prąd to wynik prawa Ohma. Tak, opornik 1,2 kOhm. Więc prąd to ok. 10 mA. A jakie ma to znaczenie czy opornik czy dioda Zenera? Żadnego. Napisałem co wyżej, gdyż uważam że taka kontrolka to przydatna rzecz - zwłaszcza dla aku. I po drugie, nie mogę znaleźć szczegółowego schematu dla Golfa IV/Leona 1M1 - otoczenie świec żarowych.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez Robal_26 » 3 lutego 2020, 14:43

leoTDI, ja u siebie również robiłem identyczny myk z diodą ,lecz ja nie podłączałem się pod przekaźnika a już do przewodu idącego bezpośrednio na świece w złączce w czarnym tunelu pod maską koło filtra powietrza .
U mnie świece zapalają się po przekręceniu kluczyka i gaśnie chwilę po tym jak przekaźnik pstryknie ,bo mimo iż nie pali się ikonka na liczniku to świece grzeją się jeszcze przez kilka sekund.ok :-)
Jest Skoda Kodiaq STYLE 4X4 DFGA 2,0TDI CR DSG 181,6KM 408,7NM

Była Skoda Octavia kombi 4x4 ARL+ 1,9TDI PD 6B 185KM 371NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Robal_26
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 30 marca 2012, 16:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k/WAŁCZA
Region: zachodniopomorskie
Auto: KODIAQ STYLE 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez Tracer2 » 3 lutego 2020, 15:14

Robal_26 napisał(a): podłączałem się pod przekaźnika a już do przewodu idącego bezpośrednio na świece

I to jest prawidłowe podejście, proste jak cep, 8)
a nie szukanie obwodów po omacku gdzie dioda może się świecić od byle jakiej różnicy potencjałów.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez Maszan » 3 lutego 2020, 19:04

Tez mialem pod nozke wyjsciowa na przewod swiec zarowych a masa na karoserii z punktu pod kierownica ( bez problemu mozna to znalezc i podpiecie tez jest na miejscu, a nie przebijanie sie przez grodz z kablami) i swiece zarowe po odpaleniu zimnego silnika zawsze grzaly jeszcze ok 2min. Przy jakims lekkim nagrzaniu tez grzaly, ale krocej. Jesli po odpaleniu ruszysz i dolozysz na ponad 2500obr sterownik tez na chwile odetnie zasilanie zeby odciazyc silnik. Takie obserwacje z czasow gdy mialem Bore TDI ASV.
Do autora skad wiesz, ze przekaznik jest dwufunkcyjny jak VP nie ma orginalnie pompy w baku. Na schemacie z Golfa AGR, AHL jest przekaznik swiec zarowych tylko, przekaznik 109 i opcjonalnie przekazniki dogrzewacza. Mialem dokladana pompe do baku z jakiegos PD i zasilanie bralem po przekazniku zaworu pompy wtryskowej N146. Zeby ASV chodzil musial miec napiecie na ster i napiecie z przekaznika 109 na zawor pompy wtryskowej N146 bodajze.
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez leoTDI » 4 lutego 2020, 20:16

Tracer2 napisał(a):
Robal_26 napisał(a): podłączałem się pod przekaźnika a już do przewodu idącego bezpośrednio na świece

I to jest prawidłowe podejście, proste jak cep, 8)
a nie szukanie obwodów po omacku gdzie dioda może się świecić od byle jakiej różnicy potencjałów.


o czym ty piszesz? … "po omacku"
NIE ma różnicy, czy styk "87" z przekaźnika, czy czarny przewód = bo to jest to samo napięciowo
Posądzasz mnie o niewiedzę?

-- 4 lut 2020, o 20:44 --

Robal_26 napisał(a):leoTDI
Do autora skad wiesz, ze przekaznik jest dwufunkcyjny jak VP nie ma orginalnie pompy w baku.


Pozycja IV. Przekaźnik "dwufunkcyjny, a info z opisu Golf IV (schemat mam od Golf IV).
Leona nie dotyczy, wiem. Przekaźnik 103 zestykiem "87" podaje napięcie z zestyku śrubowego "87f" wyłącznie na świece żarowe.
A masa którą podłączyłem, jest dobra, gdyż pod kolumną kierowniczą jest śrubunek i gruby brązowy przewód masowy. I on się łączy z "moją" blachą/karoserią.

Poniżej tabela ze świecami żarowymi. Nasze to GR 031 - Tak? Czas grzania wynosi 5.7 sec. Czas regulacyjnego grzania 180 sec.
(świece są dwufunkcyjne - grzeją podczas zapłonu i rozruchu - napięcie 11.5V)

https://drive.google.com/file/d/1SHYFG_bKzdaA-FI4mLk_dpc1z-4oeQof/view?usp=sharing

Schematy (Golf IV) - pewne różnice w opisach, ale połączenia są OK
-----------------------------------------------------------------------------------
Aku - połączenie śrubowe zacisk 30a
https://drive.google.com/file/d/1_wdn-6 ... sp=sharing

Świece Q6 - zacisk 87f (a 42 - to połączenie masowe - brązowy kabel koło kolumny kierowniczej)
https://drive.google.com/file/d/1u3QWDd ... sp=sharing

Przekaźnik 103 - (na schemacie jako J52)
https://drive.google.com/file/d/1X35rGM ... sp=sharing
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez Robal_26 » 4 lutego 2020, 20:35

leoTDI, dlaczego przypisujesz mi innych kolegów wypowiedzi ???

leoTDI napisał(a):
Tracer2 napisał(a):
Robal_26 napisał(a): podłączałem się pod przekaźnika a już do przewodu idącego bezpośrednio na świece

I to jest prawidłowe podejście, proste jak cep, 8)
a nie szukanie obwodów po omacku gdzie dioda może się świecić od byle jakiej różnicy potencjałów.


o czym ty piszesz? … "po omacku"
NIE ma różnicy, czy styk "87" z przekaźnika, czy czarny przewód = bo to jest to samo napięciowo
Posądzasz mnie o niewiedzę?

-- 4 lut 2020, o 20:44 --

Robal_26 napisał(a):leoTDI
Do autora skad wiesz, ze przekaznik jest dwufunkcyjny jak VP nie ma orginalnie pompy w baku.
Jest Skoda Kodiaq STYLE 4X4 DFGA 2,0TDI CR DSG 181,6KM 408,7NM

Była Skoda Octavia kombi 4x4 ARL+ 1,9TDI PD 6B 185KM 371NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Robal_26
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 30 marca 2012, 16:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k/WAŁCZA
Region: zachodniopomorskie
Auto: KODIAQ STYLE 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez leoTDI » 5 lutego 2020, 20:01

Robal_26 napisał(a):leoTDI, dlaczego przypisujesz mi innych kolegów wypowiedzi ???


przepraszam za błędny pod Twoim adresem cytat - dotyczy rzecz jasna Tracer2.
(pomyłka edycyjna - podczas wycinania zbędnego testu)
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez Robal_26 » 5 lutego 2020, 20:02

leoTDI, spoko :-)
Jest Skoda Kodiaq STYLE 4X4 DFGA 2,0TDI CR DSG 181,6KM 408,7NM

Była Skoda Octavia kombi 4x4 ARL+ 1,9TDI PD 6B 185KM 371NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Robal_26
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 30 marca 2012, 16:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k/WAŁCZA
Region: zachodniopomorskie
Auto: KODIAQ STYLE 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez Tracer2 » 6 lutego 2020, 06:50

leoTDI napisał(a):Jednego nie mogę tylko zrozumieć. Dlaczego dioda LED jeszcze świeci po uruchomieniu zimnego silnika, kiedy przecież świece już nie grzeją (!), a zestyk 87 przekaźnika jest rozłączony? Musi przychodzić napięcie na ten już rozłączony zestyk ("87"). W opisach jest, że przekaźnik 103 to przekaźnik świec żarowych i pompy paliwa! Tylko dlaczego po uruchomieniu ciepłego silnika już nie pali się?

Ale dlaczego dioda świeci nie wiesz dalej ?
Czyli posądzenie o niewiedzę jest prawdziwe ?
W Twojej instalacji jest błąd, i jego odnalezienie kieruje na żródło w/w problemów.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez leoTDI » 6 lutego 2020, 17:08

Tracer2 napisał(a):
leoTDI napisał(a):Ale dlaczego dioda świeci nie wiesz dalej ?
Czyli posądzenie o niewiedzę jest prawdziwe ?
W Twojej instalacji jest błąd, i jego odnalezienie kieruje na żródło w/w problemów.


A wiem, a ty jeszcze nie wiesz? Czyli nie przeczytałeś powyżej mojego wpisu o świecach?

Świece są dwufunkcyjne - patrz tabela powyżej.

1 funkcja to grzanie w czasie 5.6 sec - zasadnicze.
2 funkcja to tzw. dogrzewanie - po uruchomieniu silnika. Świeca ma wewnątrz jeszcze tzw. spiralę regulacyjną.

Podsumowując: po zapłonie kontrolka LED gaśnie w czasie 5.6 sec. Po uruchomieniu świeci i gaśnie w czasie do 3 minut (!)
Po zgaszeniu ciepłego już silnika (temp. cieczy powyżej 30 C) i ponownym zapłonie/uruchomieniu kontrolka NIE świeci w ogóle.

I tak jest właśnie u mnie. Paniał ?
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Moja Kontrolka LED czasu grzania świec żarowych -

Postprzez Maszan » 6 lutego 2020, 17:20

Tracer2 napisał(a):
leoTDI napisał(a):Jednego nie mogę tylko zrozumieć. Dlaczego dioda LED jeszcze świeci po uruchomieniu zimnego silnika, kiedy przecież świece już nie grzeją (!), a zestyk 87 przekaźnika jest rozłączony? Musi przychodzić napięcie na ten już rozłączony zestyk ("87"). W opisach jest, że przekaźnik 103 to przekaźnik świec żarowych i pompy paliwa! Tylko dlaczego po uruchomieniu ciepłego silnika już nie pali się?

Ale dlaczego dioda świeci nie wiesz dalej ?
Czyli posądzenie o niewiedzę jest prawdziwe ?
W Twojej instalacji jest błąd, i jego odnalezienie kieruje na żródło w/w problemów.

Nie ma zadnego bledu, tak to ma dzialac.
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron