Strona 1 z 1

Wycieki przy vacum i odmie

PostNapisane: 23 czerwca 2020, 11:46
przez Angerfist1996
Cześć, piszę w sprawie wycieków przy pompie vacum i przy odmie. Nazbierało się kilka problemów, na które nie może mi pomóc żaden mechanik. Od długiego czasu mam wyciek przy pompie vacum, a wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Mam problem z tym, że gdy zatrzymam się na wzniesieniu, po postoju muszę bardzo mocno wciskać hamulec żeby samochód nie leciał do przodu. Pedał nie jest całkiem twardy, ale trzeba przyłożyć duuużo siły żeby zahamować na postoju wciskając sprzęgło. Podejrzewałem też serwo, ale właśnie wyciek przy vacum mnie zastanawia czy przypadkiem nie ubywa podciśnienia, bo podczas jazdy jest okej. Niby mechanik mówił, że podciśnienie "jest, bo turbo działa" ale czy wydajność tej pompy jest taka jak powinna-nie wiem. I czy jest pełna szczelność.

Druga sprawa to wycieki przy odmie. Wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek

Po dłuższej jeździe silnik pojawiają się drgania na wolnych obrotach i się zastanawiam czy odma nie ma na to wpływu. Bo teoretycznie po jeździe ciśnienie jest większe, gdy odma byłaby zapchana/uszkodzona niż na początku pracy.

Jest jeszcze problem z rozruchem w zimie, przy temperaturach poniżej 2 stopni mimo nowego akumulatora silnik słychać że wchodzi na obroty, ale nie może zaskoczyć, i odpalanie czasami trwało nawet około 7 sekund, widać po obrotomierzu, że obroty skaczą od 500 do 800 i nagle dopiero zaskakiwał na normalne obroty i zapalał. Rozrusznik kręcił normalnie. Pytam o to teraz, bo warto naprawić to przed kolejną zimą. Czy odma ma na to wpływ? Kąt wtrysku mam ustawiony na wartość 44 wg logów statycznych i chyba powinno być sporo wyżej?
Obrazek
http://vaglogger.apphb.com/log/5eebb166e1a5104f54b819eb?AuthKey=89507c2df13d4336b122c7dcb5c64974

Tutaj w 4 kolumnie dawka paliwa powinna być podobno między 11 a 45 co odpowiada 2,2-9mg/skok, a waha się między 9-16. Czy tak powinno być?

Wybaczcie że pytam o tyle rzeczy na raz, ale chcę doprowadzić samochód do porządku, a od mechanika słyszę tylko "porady" że vacum i odmy nie ruszać, a na drgania i cięzkie odpalanie nie za bardzo wie co może poradzić i miał ustawić kąt wtrysku a jak widać raczej nic nie zrobił. Z góry dziękuję za odpowiedzi

Samochód:
Seat Leon 1M 1.9 TDI 110KM ASV rok 2002 przebieg 420000km

Re: Wycieki przy vacum i odmie

PostNapisane: 5 lipca 2020, 15:15
przez brtk
Na początku przejrzyj przewody od podciśnienia. Profilaktycznie możesz wymienić, bo to nie duży koszt. Pompa nie powinna cieknąć, więc zajmij się i tym. Ogólnie jak masz problem z hamowaniem, to przeważnie jest coś nie tak z podciśnieniem (a tym zajmuje się pompa vacum), jak nie masz zapowietrzonych hamulców.
Kątem się nie przejmuj (choć prawidłowa wartość jest w okolicy 50), ja mam taki sam i u mnie nic się nie dzieje z obrotami i pali dosyć dobrze w zimę przy leciwym aku. Nie ma takich mrozów teraz w Polsce by był jakiś problem.
Odma w tych silnikach ma to do siebie, że się poci.

Re: Wycieki przy vacum i odmie

PostNapisane: 5 lipca 2020, 16:59
przez Tracer2
W tych autach puszka przy turbinie potrafi zgnić od wody bo jest nisko z tyłu silnika.

Re: Wycieki przy vacum i odmie

PostNapisane: 13 lipca 2020, 11:49
przez CookyPuss
Angerfist1996 napisał(a):Cześć, piszę w sprawie wycieków przy pompie vacum i przy odmie. Nazbierało się kilka problemów, na które nie może mi pomóc żaden mechanik. Od długiego czasu mam wyciek przy pompie vacum, a wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Mam problem z tym, że gdy zatrzymam się na wzniesieniu, po postoju muszę bardzo mocno wciskać hamulec żeby samochód nie leciał do przodu. Pedał nie jest całkiem twardy, ale trzeba przyłożyć duuużo siły żeby zahamować na postoju wciskając sprzęgło. Podejrzewałem też serwo, ale właśnie wyciek przy vacum mnie zastanawia czy przypadkiem nie ubywa podciśnienia, bo podczas jazdy jest okej. Niby mechanik mówił, że podciśnienie "jest, bo turbo działa" ale czy wydajność tej pompy jest taka jak powinna-nie wiem. I czy jest pełna szczelność.

Druga sprawa to wycieki przy odmie. Wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek

Po dłuższej jeździe silnik pojawiają się drgania na wolnych obrotach i się zastanawiam czy odma nie ma na to wpływu. Bo teoretycznie po jeździe ciśnienie jest większe, gdy odma byłaby zapchana/uszkodzona niż na początku pracy.

Jest jeszcze problem z rozruchem w zimie, przy temperaturach poniżej 2 stopni mimo nowego akumulatora silnik słychać że wchodzi na obroty, ale nie może zaskoczyć, i odpalanie czasami trwało nawet około 7 sekund, widać po obrotomierzu, że obroty skaczą od 500 do 800 i nagle dopiero zaskakiwał na normalne obroty i zapalał. Rozrusznik kręcił normalnie. Pytam o to teraz, bo warto naprawić to przed kolejną zimą. Czy odma ma na to wpływ? Kąt wtrysku mam ustawiony na wartość 44 wg logów statycznych i chyba powinno być sporo wyżej?
Obrazek
http://vaglogger.apphb.com/log/5eebb166e1a5104f54b819eb?AuthKey=89507c2df13d4336b122c7dcb5c64974

Tutaj w 4 kolumnie dawka paliwa powinna być podobno między 11 a 45 co odpowiada 2,2-9mg/skok, a waha się między 9-16. Czy tak powinno być?

Wybaczcie że pytam o tyle rzeczy na raz, ale chcę doprowadzić samochód do porządku, a od mechanika słyszę tylko "porady" że vacum i odmy nie ruszać, a na drgania i cięzkie odpalanie nie za bardzo wie co może poradzić i miał ustawić kąt wtrysku a jak widać raczej nic nie zrobił. Z góry dziękuję za odpowiedzi

Samochód:
Seat Leon 1M 1.9 TDI 110KM ASV rok 2002 przebieg 420000km


Mama miała taki problem. Okazało się to tak trudne do wykrycia. Wszyscy wzruszyli ramionami. Ale rozwiązanie było bardzo proste. Na początku oczywiście była taśma elektryczna ...)