Strona 1 z 2
Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
7 marca 2007, 20:26
przez AdamTower
No niestety...moje przypuszczenia co do przegrzania uszczelki pod glowicą potwierdziły się. Przez pierd.... wtyczkę do czujnika termicznego, która była uszkodzona, nie załączały mi się wentylatory i najprawdopodobniej doszło do przegrzania uszczelki

bo wywala płyn chłodniczy przez odpowietrzenie zbiornika wyrównawczego.
Moje pytanie:
Co jeszcze należy wymienić przy okazji rozebrania glowicy ? na co zwrócić uwagę? jakie czynności po kolei wykonać ?
Wiem o: uszczelka, nowe śróby, uszczelniacze na zaworach... co jeszcze ?
planowanie glowicy, czy wymieniać szklanki od razu, pierścienie

Silnik AHF, przebieg 145 tyś km.
Na jakie koszta trzeba sie przygotować

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
7 marca 2007, 22:47
przez Marcin_TDI
ohh Ty - to juz pech. nic sie nie powinno uszkodzic poza uszczelka. glowice napewno trzeba dac do splanowania, pierscionki zostaw nic nie rob. uszczelniacze trzonkow zaworowych, walka rozrzadu, uszczelke pokrywy zaworow trzeba wymienic, ogolem wszystko co gumowe i co zdjemujesz bo ponownie to tylko mozna do smietnika wlozyc
Jezeli nic sie nie stalo to tylko te rzeczy co wypisalem wyzej. jak rozbierzecie to looknij na pozostale czesci i moze jakies fotki bys zrobil jak to wyglada w AHF po 150t przelotu... powodzonka i cierpliwosci
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 10:15
przez dave
moze warto byloby pomyslec nad wymiana szklanek, na pewno troche po rozruchu juz sobie dzwonia wiec moze przy okazji byc i to zrobil

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 10:27
przez AdamTower
dave napisał(a):moze warto byloby pomyslec nad wymiana szklanek, na pewno troche po rozruchu juz sobie dzwonia wiec moze przy okazji byc i to zrobil
Szymon z CS też mi tak radził, ale jakie koszta sa tego, z czym się to wiąże? co trzeba jeszcze wymienić ?
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 12:21
przez dave
tak czy inaczej bedziesz sciagal glowice wiec wymiana zaworow za jednym zamachem bedzie dobrym posunieciem i silniczek bedzie jak dzwon

nie pamietam gdzie ostatnio to czytalem (chyba SN) ze koszt 1 szklanki to ok 50 pln wiec zaden majatek

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 13:30
przez AdamTower
dave, ale coś mi nie gra.... stukające zawory, a szklanki to coś innego chyba

aby wymienić szklanki to muszę cały dół silnika wyciągnąć, pierścienie itd. ..to chyba nie bardzo przy przebiegu 145tyś....można wymienić w głowicy popychacze zaworów, no chyba, że się mylę
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 14:11
przez Grześ
AdamTower, szklanki siedza w glowicy i warto je wymienic auto powinno dostac pare koni a silnik powinien pracowac rowniej
szklanka (inaczej popychacz) -> wkladka stozkowa-> sprezyna talerzykowa->sprezyna zaworu-> uszczelnienie trzonaka zaworu-> zawor wydechowy , taka kolejnosc
a o dołu to wal korbowy -> panewki -> karbowod -> tulejka głowki korbowodu i sworzen ->tłok -> 3 pierściernie
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 14:27
przez AdamTower
Grześ napisał(a):szklanka (inaczej popychacz) -> wkladka stozkowa-> sprezyna talerzykowa->sprezyna zaworu-> uszczelnienie trzonaka zaworu-> zawor wydechowy , taka kolejnosc
myślałem, że w "szklankach" chodzą tłoki... czyli pomyliłem pojęcia w takim razie
Grześ, z tego zestawu co podałeś
Grześ napisał(a):szklanka (inaczej popychacz) -> wkladka stozkowa-> sprezyna talerzykowa->sprezyna zaworu-> uszczelnienie trzonaka zaworu-> zawor wydechowy , taka kolejnosc
co wymienić ? tylko popychacze

czy coś jeszcze

Bo chcę wszystko zkompletować, wycenić, kupić i jak najszybciej zrobić.
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 14:54
przez Grześ
co wymienić ? tylko popychacze Pytajnik czy coś jeszcze Pytajnik Bo chcę wszystko zkompletować, wycenić, kupić i jak najszybciej zrobić.
ja jestem bardziej teoretykiem niz praktykiem dlatego nie bede wprowadzal cie w blad , powinienes zaprowadzic auto do dobrego mechanika (ktoremu ufasz) on po zdjecu glowicy obluka co i jak i powinien wiedziec co wymienic
napisalem o szklankach bo to akurat wiedzialm a efekty po ich wymianie maga byc bardzo zadowalajace ale moze okazac sie ze nawet one nie sa do wymiany bo roznie bywa
dobra opcj jest jeszcze taka ze mozesz kupic czesci nie brac faktory i to co ci potrzebne zamontowac a to co nie oddasz do sklepu
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 15:48
przez AdamTower
Zamówiłem:
-zestaw uszczelek do głowicy ( wszystko podobno co trzeba, łącznie z uszelniaczami zaworów, pod kolektor, nie pamiętam co tam jeszcze jest)
-uszczelkę pod głowicę
-szklanki (popychacze)
-zestaw śrób do głowicy
Jak narazie nie jest źle, koszt po super rabatach w FOTA (-35%

) ok. 350 zł (wszystko dobrych firm)
Czy o czymś zapomniałem

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 15:59
przez Grześ
AdamTower napisał(a):-zestaw śrób do głowicy
a po co je wymieniac czy to wogle jest sens przeciez one sie nie pogieły ?moze sie myle ale o takim czyms nie słyszalem
No widze ze masz dobre rabaty

zycze szybkiej i bezproblemowej naprawy

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 16:10
przez AdamTower
Grześ napisał(a): po co je wymieniac czy to wogle jest sens przeciez one sie nie pogieły ?moze sie myle ale o takim czyms nie słyszalem
kosztują grosze, więc wziąłem. A niech ma nowe śróbki.

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 16:29
przez dave
AdamTower, a tak sie martwiles ze jakies ogromne koszta... fakt, jeszcze troche tego wyjdzie bo i glowica i robocizna ale nie bedzie zle

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 19:46
przez leoTDI
AdamTower napisał(a):Zamówiłem:
-zestaw uszczelek do głowicy ( wszystko podobno co trzeba, łącznie z uszelniaczami zaworów, pod kolektor, nie pamiętam co tam jeszcze jest)
-uszczelkę pod głowicę
-szklanki (popychacze)
-zestaw śrób do głowicy
Jak narazie nie jest źle, koszt po super rabatach w FOTA (-35%

) ok. 350 zł (wszystko dobrych firm)
Czy o czymś zapomniałem

a nie warto rozważyć uszczelkę miedzianą, w dodatku grubszą = obniży kompresję + mocniejsze śruby i jest baza pod lepsze stage
no tak, ale wtedy powinny iść lepsze tłoki (góra) itp. itd. .. ach, tylko wydatki
Jest okazja

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 20:15
przez AdamTower
leoTDI napisał(a):a nie warto rozważyć uszczelkę miedzianą, w dodatku grubszą = obniży kompresję + mocniejsze śruby i jest baza pod lepsze stage
lepszy stage w moim przypadku dochodzi jeszcze sprzęgło, FMIC, itd itd. niestety brak $$$ a to już spore wydatki...nie ma sensu
A jeszcze robocizna, przy okazji olej, zastanawiam się nad rozrządem odrazu, pompe wodu przydałoby się wymienić, bo ma już 145 tyś przebiegu i jeszcze parę dupereli nazbiera się niezła sumka. No ale czego nie robi się, aby nasze pupile były zdrowe

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 marca 2007, 23:18
przez Asgaard
Grześ napisał(a): po co je wymieniac czy to wogle jest sens przeciez one sie nie pogieły ?moze sie myle ale o takim czyms nie słyszalem
Generalnie zasada jest taka, że jak już zwalasz głowicę to zapinasz nowe śruby bo są one przewidziane tylko na jeden montaż i nie powinno się ich drugi raz zapinać, oczywiście praktyka jest inna, aczkolwiek jak nie planuje się nprzez kolejne 100kkm ściągać głowicy to lepiej dać te 80zł na nowe śruby i mieć z głowy...
Zakres czynności-wymiana uszczelki pod głowicą

Napisane:
8 stycznia 2009, 08:05
przez tomzi
Witam
Czy ktoś z forumowiczów może uświadomić mnie jaki orientacyjnie zakres prac wchodzi w grę przy wymianie uszczelki pod głowicą w 1,9 TDi ALH
Chodzi mi co należy zdemontować i co wymienic na nowe przy wymianie upg
W przyszłym tygodniu oddaje autko do mechanika a że u mnie w okolicy nie ma kogoś godnego polecenia to chciałbym mniej więcej mieć rozeznanie żeby nie dać się zrobić w bambuko
Dziękuję i pozdrawiam
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
8 stycznia 2009, 09:09
przez sleeper
tomzi, przysięgam że to moje ostatnie ustne ostrzeżenie - zwracałem Ci uwagę już kilka razy, że najpierw szukamy później zakładamy nowe tematy - następnym razem będzie oficjalne ostrzeżenie
SCALAM
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
21 stycznia 2009, 10:15
przez tomzi
Ciągle walczę z tym samym problemem
Auto stoi u mechanika głowica została ściągnięta i stwierdzono że uszczelka jest cała nie ma przepaleń wygląda w porządku
Teraz moje pytanko jak nie uszczelka pod głowicą to może być przyczyną twardych węży od układu chłodzenia i braku ogrzewania??Przed postawieniem auta u mechanika próbowałem odpowietrzyć jeszcze układ odkręciłem korek od zbiorniczka i jak włączyły się wentylatory to wywaliło mi prawie cały płyn ze zbiorniczka.
O co tu chodzi bo głupieje??
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
21 stycznia 2009, 11:22
przez AdamTower
tomzi, na uszcelce wcale nie musi nic być widać, u mnie też nie było. No i trzeba dac głowice do splanowania i sprawdzenia szczelności.
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
21 stycznia 2009, 11:50
przez leoTDI
tomzi napisał(a):Ciągle walczę z tym samym problemem
Auto stoi u mechanika głowica została ściągnięta i stwierdzono że uszczelka jest cała nie ma przepaleń wygląda w porządku
Teraz moje pytanko jak nie uszczelka pod głowicą to może być przyczyną twardych węży od układu chłodzenia i braku ogrzewania??Przed postawieniem auta u mechanika próbowałem odpowietrzyć jeszcze układ odkręciłem korek od zbiorniczka i jak włączyły się wentylatory to wywaliło mi prawie cały płyn ze zbiorniczka.
O co tu chodzi bo głupieje??
to jest uszczelka,
nie musi mieć widocznym gołym okiem przepaleń. Wystarczą mikroryski na obwodzie, które są nie widoczne gołym okiem. Jak mocno "dmucha" to czapka "jeżdzi" po bloku, i stąd te ryski. To wystarczy, aby przy mocniejszym bucie pojawił się przedmuch (twarde węże). Uszczelkę należy dokładnie zbadać. Te mikroryski bedą od strony głowicy (górna część uszczelki). Taka sytuacja była u mnie. Dziś jest nowa uszczelka (3-otworowa) + śruby ARP ... z czego się tylko cieszę na przyszłość

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
21 stycznia 2009, 13:18
przez tomzi
No fajnie jakby było tak jak mówicie Mam taką nadzieję że tak będzie w końcu autko będzie poskładane tak jak należy
Być może że ktoś wcześniej już wymieniał tą uszczelkę ale nie planował głowicy bo mechanik stwierdził że na 100% było już coś grzebane
Zobaczymy aktualnie głowica jest w planowaniu zobaczymy jak to poskładają
Dzięki za pomoc
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
21 stycznia 2009, 13:27
przez Marcin_TDI
tomzi napisał(a):Być może że ktoś wcześniej już wymieniał tą uszczelkę ale nie planował głowicy
to bez sensu robota. głowicę przed założeniem bezwzględnie trzeba sprawdzić i to nie na oko...

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
21 stycznia 2009, 13:40
przez tomzi
tak ale nie wiem jak to robił poprzedni właściciel Auto przyjechało z niemiec i tam musiało być coś grzebane Nie wiem zobaczymy co będzie jak poskładają to do kupy
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
21 stycznia 2009, 15:17
przez Sammael
Marcin_TDI napisał(a):tomzi napisał(a):Być może że ktoś wcześniej już wymieniał tą uszczelkę ale nie planował głowicy
to bez sensu robota. głowicę przed założeniem bezwzględnie trzeba sprawdzić i to nie na oko...

bez sensu ale to nie znaczy, że jakiś domorosły mechanik tak nie zrobił!
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
22 stycznia 2009, 18:40
przez tomzi
Witam
głowica cała jest regenerowana wymieniane są uszczelniacze i mają być przeszlifowane zawory
Mam tylko pytanie o trwałość takiej regenerowanej głowicy Chyba za rok nie będę musial na nowo tego robić?Nigdy nie miałem z tym do czynienia dlatego pytam
Jak myślicie??
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
22 stycznia 2009, 19:53
przez Sammael
Oczywiście, że nie - jeśli wszystko będzie profi zrobione
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
22 stycznia 2009, 20:33
przez tomzi
za regeneracje liczą 480 zł
Dużo to czy mało?
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
22 stycznia 2009, 21:06
przez robal.
A mniej więcej na czym polega regeneracja tzn. czy bedzie planowana i czy bedą robione gniazda zaworowe??
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
22 stycznia 2009, 22:12
przez tomzi
tak dokładnie+uszczelniacze
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
23 stycznia 2009, 09:42
przez Marcin_TDI
480 to nawet spoko cena. w Warszawie nawet i 800 krzyczą...
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
23 stycznia 2009, 11:47
przez leoTDI
wszystko pieknie, tylko jeśli głowica już była planowana, to zwiekszy się kompresja a przede wszystkim zmieni się wysokość ustawienia zaworów, i to może być problem. Przykładowo: ori założona jest uszczelka 2-otwora 038 103 383 J która posiada 1,63mm grubości. Uszczelka 038 103 383 AN (3-otworowa) - którą mi założono - ma grubość 1,71mm. Głowicę splanowano o -0,11mm. Różnica grubości między powyższymi uszczelkami to +0,08mm. Bilans = -0,03mm. I teraz jeśli teraz będzie wykonane drugie planowanie (?), to ... przecież czapka jeszcze niżej siądzie. Na pewno nie można planować bez końca. Wtedy jedynie pozostaje wymiana głowicy
Dobrze kombinuję, czy jest inaczej

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
23 stycznia 2009, 18:18
przez Grześ
teoretycznie dobrze ale wez pod uwage ze gniazda tez pracują sa pod ciągłym obciążeniem i obsiadają
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
28 stycznia 2009, 22:27
przez tomzi
No i po zabiegu
Uszczelka nowa głowica zregenerowana i wsio hula Teraz tak grzeje w środku że można na waleta jeździć węże dają się ścisnąć ogólnie cacy
Po starej uszczelce nic nie widać aby było coś nie tak objawów padniętej uszczelki też nie było a jednak winna była uszczelka Teraz jest już wszystko poskładane i jest git Całkowity koszt wymiany z regeneracją, nową UPG i innymi uszczelkami i płynem chłodniczym wyniósł 1200 zeta a w tym była też wymiana świec żarowych bo 3 miałem spalone
Pozdrawiam
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
26 maja 2009, 20:30
przez jarek23
witam panowie.
orientujecie sie moze czy czesto w leonach z dieslem pękają głowice, niestety spotkała mnie przykra przyjemnosc wymiany uszczelki pod głowica i obawiam sie zeby nie była pęknięta.
a objaw mam taki ze po ostrzejszej jezdzie czesto wyzuca mi płyn przy prawym nadkolu
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
26 maja 2009, 21:07
przez dave
jarek23, sprawdza ci szczelnosc i bedziesz wiedzial
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
26 maja 2009, 21:23
przez kamil-leon
jarek23 napisał(a):po ostrzejszej jezdzie czesto wyzuca mi płyn przy prawym nadkolu
Może to z IC poprostu cieknie...
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
26 maja 2009, 21:27
przez jarek23
a co to jest IC??
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
26 maja 2009, 21:30
przez bono
jarek23 napisał(a):a co to jest IC??
chłodnica powietrza
IC z angielskiego Intercooler
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
26 maja 2009, 21:35
przez jarek23
no to jezeli to jest chłodnica powietrza to jakim cudem ma z niej wyciekac płyn
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
26 maja 2009, 22:17
przez kamil-leon
jarek23, poczytaj w tym temacie o tym
Wyciek
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
27 maja 2009, 06:37
przez leoTDI
jarek23 napisał(a):witam panowie.
orientujecie sie moze czy czesto w leonach z dieslem pękają głowice, niestety spotkała mnie przykra przyjemnosc wymiany uszczelki pod głowica i obawiam sie zeby nie była pęknięta.
a objaw mam taki ze po ostrzejszej jezdzie czesto wyzuca mi płyn przy prawym nadkolu
jarek23,
znam to z autopsji. Uszczelka do wymiany, a pęknięcie głowicy to raczej rzadkość (dobrzy fachowcy sprawdzą wszystko).
Sprawdż VAG-iem temperaturę po bucie. Jeśli rośnie gwałtownie (a tak zapewne będzie u Ciebie), to spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
4 sierpnia 2010, 08:15
przez kamilsloma
Witam, wymieniam właśnie uszczelkę. Mam pytanie co do śrub... czy poddawano są one dużym obciążeniom? Samą uszczelkę kupiłem ja i była to uszczelka firmy Erling. Natomiast śruby załatwiał już mechanik i kupił śruby Torpana. Słyszałem, że nie jest to za dobra firma. Kupić nowe?
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
4 sierpnia 2010, 09:04
przez Marcin_TDI
nie kupować nowych. wystarczą Ci w zupełności. to nie jest BMW SAUBER
lepiej by było jakby głowice splanowali i sprawdzili jeszcze przed włożeniem
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
4 sierpnia 2010, 10:08
przez kamilsloma
Ok, dzięki

Planowanie i spr szczelności będzie obowiązkowo oczywiście.
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
6 sierpnia 2010, 20:55
przez Arturrr
Czesc. mi tez zmienili uszczelke pod glowica w ASV bo wywalalo plyn przy butowaniu, glowica splanowana sprawdzona na szczelnosc wszystko ok i zmienione uszczelniacze zaworow, i wyczyszczona turbina bo kierownice juz sie troche zapiekly i wpadal czasem w awaryjny, tylko po zlozeniu wszystkiego pojawil sie problem: rzuca silnikiem przy schodzeniu z obrotów pracuje nierówno i puszcza dyma jakby nie przepalonym paliwem, auto przyspiesza i jezdzi normalnie. mogli uszkodzic jakis wtrysk? bo podobno ciezko wychodza, jeszcze nie odebralem auta bo maja to ogarnac chyba beda sprawdzac wtryski, tylko nie wiem co o tym sadzic, wczesniej wszystko bylo ok i nie dymil,bede wdzieczny za podpowiedzi
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
7 sierpnia 2010, 08:37
przez untaztood
Arturrr napisał(a):Czesc. mi tez zmienili uszczelke pod glowica w ASV bo wywalalo plyn przy butowaniu, glowica splanowana sprawdzona na szczelnosc wszystko ok i zmienione uszczelniacze zaworow, i wyczyszczona turbina bo kierownice juz sie troche zapiekly i wpadal czasem w awaryjny, tylko po zlozeniu wszystkiego pojawil sie problem: rzuca silnikiem przy schodzeniu z obrotów pracuje nierówno i puszcza dyma jakby nie przepalonym paliwem, auto przyspiesza i jezdzi normalnie. mogli uszkodzic jakis wtrysk? bo podobno ciezko wychodza, jeszcze nie odebralem auta bo maja to ogarnac chyba beda sprawdzac wtryski, tylko nie wiem co o tym sadzic, wczesniej wszystko bylo ok i nie dymil,bede wdzieczny za podpowiedzi
Może Ci źle rozrząd założyli?

Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
10 sierpnia 2010, 19:09
przez Arturrr
rozrząd ok bo sprawdzony, okazało sie że jest padnięty drugi wtrysk, na jutro będę mial nowy, trochę dziwny zbieg okoliczności jak dla mnie ale cóż może to złośliwość rzeczy martwych
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
16 lipca 2012, 13:26
przez polciu1
Panowie z jakimi kosztami powinienem się liczyć przy wymianie uszczelki? chciałbym przy okazji wymienić rozrząd i wyczyścić turbo.
-- 16 lip 2012, o 14:26 --
Leon jest po wymianie uszczelki pod głowicą

Zostało dodatkowo wyczyszczone turbo i Leon jeździ pięknie. Mechanik kazał pojeździć z 500 km i wymienić olej. Aktualnie Leon zalany jest olejem Castrol Magnatec Diesel 5w40, myślę czy nie zmienić go na Castrol Edge TD 5w40... Co o tym koledzy myślicie, zamienić na lepszy czy zostać przy tym co jest teraz zalany? Może jakiś inny mi jeszcze polecicie?
Re: Wymiana uszczelki pod glowicą

Napisane:
16 lipca 2012, 15:13
przez IroN_87
Co ma wspólnego uszczelka pod głowicą z wymiana oleju za 500km? rozumiem jakbyś robił dół silnika gdzie musi się wszystko dotrzeć... Proponuje zmienić mechanika. Myślisz, że zobaczysz różnicę między tymi olejami? 90% forumowych użytkowników TDI jeździ na Motul-u.