Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Kopci po wymianie gruchy

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Kopci po wymianie gruchy

Postprzez 16czarny16 » 22 czerwca 2021, 16:24

Witam Leonomaniaków :)
Jestem po wymianie zaworu turbiny bo auto dwa miesiące traciło powoli moc aż straciło ją całkowicie. Po podobnych przygodach kilka ładnych lat temu od razu zacząłem od kontroli gruchy i obawy się potwierdziły. Grucha skorodowana w środku aż rdzawe opiłki wciągało w wężyk podciśnienia. Wymieniłem gruchę, wyczyściłem przewód podciśnienia, rozebrałem i wyczyściłem N75. Wszystko zmontowane, sprawdzony dolot i rury idące do IC. Auto jak wcześniej miało kopa od mniej więcej 1800 obrotów to teraz ma dopiero ok 2500 i po wciśnięciu pedału gazu kopci na czarno. Stawia chmurę jak Dreamliner przy starcie :)
Co może być? Źle ustawiona długość sztangi od gruchy? Pomylone wężyki od N75? Czemu auto nie kopciło a zaczęło? Pomóżcie proszę.
Od razu napiszę, że nie posiadam programów do VAGa, mam tylko tester VAG SCAN 5053.
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Reklama

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez wesol » 23 czerwca 2021, 05:35

Skróc sztange o 2 obroty i zdaj relacje bo chyba jeszcze bedziemy skracać ją.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez 16czarny16 » 23 czerwca 2021, 09:02

Ok, zaraz się biorę za skracanie. Dodam że mam kompa i VAGCOMa więc mogę zrobić LOGi tylko na których grupach?

-- 23 cze 2021, o 10:02 --

Wkręciłem, dymienie lekko ustąpiło ale z mocą lipa i nie mogę zrobić logów bo nie wkręca się do 4k obrotów. I wywala błąd 17964
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez wesol » 23 czerwca 2021, 17:10

ligi 011 008 zrob. przy kazdej probie restart silnika trzeba robic.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez 16czarny16 » 23 czerwca 2021, 19:21

Ale te 008 i 011 razem czy osobno?
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez wesol » 24 czerwca 2021, 11:35

jak na w miare wysokim biegu to razem moze byc.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez 16czarny16 » 26 czerwca 2021, 20:22

Więc tak, błędy pokasowałem próbowałem robić kilkukrotnie logi na 3 biegu od 1.5 do 4 tysięcy ale za każdym razem powyżej 3k wywala mi błąd i auto dostaje muła. Błąd p1556 ( 017964 ). Najbardziej udane logi 008 i 011 w linku poniżej:

http://vaglogi.pl/log-008_011_ww8K2.html
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez wesol » 27 czerwca 2021, 07:46

turbo nic nie pompuje. albo masz jaja duza dziure w dolocie albo egr otwarty na maxa caly czas albo turbo skopane jakies chyba ze ta dlugosc gruchy to nie zrobiles na podstawie starej tylko tak założyłeś jak leci. rozumiem ze wezyki podcisnienia sa okej, nie pozamieniane nie dziurawe itd. jak odpalisz auto to zasysa tym wezykuem od gruszki jak mini odkurzacz?
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez 16czarny16 » 27 czerwca 2021, 08:08

Gruchę założyłem ustawiając tak jak była ustawiona stara, a po moim wpisie i Twojej sugestii wydłużyłem sztangę. Co do dolotu to dziur nie widać, IC jest ok. Zawór N75 rozbierałem bo w przewodzie do turbo był syf ( opiłki rdzy itp ) zawór wyczyszczony złożony jak trzeba i..... no właśnie i może pomyliłem przewody w tym zaworze. Masz może schemat albo wiesz który wężyk gdzie idzie? EGR muszę zobaczyć jak wygląda. A może podmienić N75 z tym drugim od EGR? tam są trzy zawory w sumie i może przypadkowo zamieniłem któryś wężyk i dlatego tak się teraz dzieje? Jeśli masz to podrzuć jak te węże powinny iść. Zacznę od sprawdzenia ich czy są ok.
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez wesol » 27 czerwca 2021, 11:40

miales skrócić sztange a nie wydłużyć.
na ekektrozaworku jest opis. in to wejscie czyli wezyk od gruszki do elektrizaworka. vaq to wezyk laczacy elektrozawor z pompą vaq. krociec atm to do atmosfery czyli wezyk który idzie do filtra powietrza silnika.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez 16czarny16 » 27 czerwca 2021, 12:17

OK, źle napisałem :) skróciłem ( chyba kur... ) :) jutro prześledzę wszystkie przewody i rozbiorę EGR i zobaczę jaki jest. Dziwne tylko że przed wymianą gruchy było ok, tylko stopniowo z dnia na dzień tracił moc. A ten błąd czym może być spowodowany?
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez wesol » 27 czerwca 2021, 13:42

ewentualnie tez pohdmien ten elektrozaworek z tym od egr. sa w w zasadzie takie same.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez 16czarny16 » 15 lipca 2021, 18:01

Siemka, sprawa ogarnięta tak. Wg mnie ten N75 od turbo kulał więc dla pewności go podmieniłem na ten od EGR. Sztanga wyjęta, ustawiona wg długości starej, założona, wymieniony przewód podciśnienia od N75 do sztangi. Auto dostało więcej mocy, lekko dymi po wciśnięciu pedału. Przy wciśnięciu ostro gazy słychać tak jakby zasysało powietrze. Logi poniżej. A zapomniał bym po LOGach wyskoczył błąd, który notorycznie się pojawia jak jeżdżę ostro i wrzucam obroty powyżej 4k. Błąd 17965 (P1557)

http://vaglogi.pl/log-008_011_jJ4BlYj.html
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Kopci po wymianie gruchy

Postprzez wesol » 16 lipca 2021, 05:40

turbo wyciagaj i geo do wyczyszczenia i bedzie latac.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości