bobek_TDI napisał(a):piszac np. o czesciach mialem na uwadze czy jest dostepnosc ich duza i czy drogi....
To nie jest jakis wynalazek

- idziesz do motoryzacyjnego i kupujesz jak byłki czy chleb

no i ASO Seata, Skody, VW, Audi a czy drogo

dla mnie tanio ale to jest pojecie względne.
bobek_TDI napisał(a):róznic między leonkiem z silnikami 1.9 TDI 110KM ASV i 1.9 TDI 150 ARL
Ostatni raz napisze, kolejny tego typu temat od razu usune.
Silniki 1.9 TDi 90 KM, 110 KM to silniki na pompie VP37 nie ma duzej różnicy między nimi poza sprzęgłem, wtryskami no i w wersji AGR była turbina bez zmiennej geometri. Wersje ALH 90 KM ostatnia wersja z turbiną od 110 ASV, AHF, różnica miedzy AHF a ASV to wtryski i ciut ładniejsza kultura pracy silnika ASV ale parametrów czy osiągów praktycznie nie ma różnicy, jesli chodzi o bebechy sa identyczne, wszystkie VP37 wystepowały z małym IC w nadkolu - sa to silniki b. ekonomiczne i trwałe wytrzymujace moce w granicach 230 KM, problemem w podnoszeniu mocy moze byc chłodzenie 4 tłoka który lubił przy kiepskim tjuningu sobie popłynąć ze względu na najgorsze chłodzenie
Silniki PD czyli na pompowtryskach w Leonie występowały: 101 KM ATD, 130 KM ASZ, 150 KM ARL. Wszystkie te wersje zasilana sa w ten sam sposób czyli na zasadzie pompowtrysków (nie wystepuje w tych silnikach pompa paliwa poza ta pomocniczą w baku) a pompowtryskami steruje wałek rozrządu. Różnice miedzy 101 vs 130 - 101 to nowoczesne rozwiniecie wersji 90 KM z małym IC w nadkolu z mniej wydajnymi wtryskami od 130, skrzynką 5- biegową, słabszymi bebechami - sa projektu w których wykrzesano ok 200 KM z tego silnika, turbina taka jak w 110 KM, 130 PD wieksze pompki takie same jak w ARL, generalnie od 2002 roku silnik ASZ vs ARL różnił sie tylko osprzętem tj. turbiną, która w ARL ma już konkretny rozmiar i FMIC tj. dużym centralnym intercoolerem kontra małym IC w nadkolu w ASZ maksymalne moce jakie dało sie uzyskać z tych silnikow to granice 320 KM na gazie i ok 250 KM na przeróbkach mechanicznych. Silniki na pompowtryskach charakteryzują sie lepsza kultura pracy od tych zasilanych pompa ale tez i większym zużyciem paliwa zwłaszcz jak się czesto i mocno używa z pedału przyspieszenia.
W Leonie II zastosowano nowy-stary silnik 1.9 TDi ubrany w nowoczesną technikę sterowania tj. EDC 16 standartowo z FMIC - silnik bardzo podany na modyfikacje ok 40 % przyrostu mocy samą zmiana oprogramowania i w odróżnieniu do 2.0 TDi małymi nakładami można tj. turbo + program wykrzesac w zależności od turbo 170-190 KM stosująć turbine z ASZ lub ARL.
Spalanie od 4-10 l/100