Strona 1 z 1

Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 30 marca 2007, 12:04
przez szyss
Witam szanownych grupowiczów
Od niedawna w rodzinie jest seat leon 1.9TDI 110km, jednak cos zdaje mi sie ze troche moze być nie tak, gdyż dość często dzieje sie tak że przy zmianie z 1 na 2 bieg silnik ma obroty okolo 1800 a zaczyna szarpać, jak sie troche odpości gazu to wszystko jest w normie. Jeszcze jedna rzecz mnie martwi, dieslami zrobilem moze z jakies niecale 2 tys km i wiem ze dymią, ale ten leon chyba troche za bardzo, na 2 biegu jak sie depnie(silnik oczywiście rozgrzany) to jest pokazna chmura czarnego dymu, ze w lusterku bez problemu to widać,, tak samo na luzie jak sie mocniej przegazuje, natomias przy wyższych biegach nie zauważylem nic w lusterku. Czytałem o zapieczonych kierowniczkach sprezaki, zaworze N(jakas liczba), oraz o Egr, bylem u mechanika ktory jest raczej od mechanicznych rzeczy ale na Vag wykazalo ze podaje troche za malo paliwa(mechanik powiedział mi ze tak jest komputer ustawiony).No wiec nie wiem, u kogo by szlo spradzić w okolicach Tarnowskich Gór lub Czestochowy czy wszystko jest z silnikiem oki. No i nie wiem jak ale na klapie jest Tdi, czerwone i na kodzie z rozdządu pisze ASV a pokrywa z silnika nie ma czerwonego I.
Dziekuję za przeczytanie troszke dlugiego tekstu, Pozdrawiam

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 30 marca 2007, 23:02
przez Yagi2
Bo do któregoś roku,lub od któregoś roku wszystkie lietrki na pokrywie silnika były srebrne,jak na osłonie od rozrzadu masz napisane,że jest to ASV to masz na pewno 110KM tez mam pokrywe ze wszystkimi literami na srebrno a silnik ASV,więc tu wszystko masz w porządku.Pozdrawiam

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 30 marca 2007, 23:07
przez janek
identyczne obiawy miałem przy zużytym przepływomierzu, ledwo dało sie ruszyć z miejsca, powyżej 2tys obrotów kopcił jak Ursus :) a na prostej wiecej jak 80km/h nie pojechał, do tego słychac bylo jak turbo się włącza i terkocze.
zmieniłem przepływomierz na nowy- Pierburga (polecam, kupiony na allegro) i auto drze asfalt :) nie kopci a turbo miło ssie powietrze

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 31 marca 2007, 06:42
przez szyss
no tylko tak jak mowie, nie mam porownania, bo nigdy takim samym silnikiem nie jechalem ale na wyzszych biegach ladnie sie zbiera, narazie nie mam sie gdzie rozkulac ale 140 bez problemu leci. Najgorsze jest te dymienie jak sie mocno na 2 przycisnie, prawie jak autobus

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 31 marca 2007, 11:42
przez Streat
szyss napisał(a):Vag wykazalo ze podaje troche za malo paliwa(mechanik powiedział mi ze tak jest komputer ustawiony)

No świetny spec olej go i poszukaj lepszego mechanika :wink:

Z Tarnowskich Gór do Katowic nie masz daleko podskocz do Aliego (Masters Tuning) http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm
Może być przestawiony rozrząd, może przepływomierz itp nie ma co gdybać zdiagnozujesz co jest to się dowiesz :wink:

Jak już będziesz wiedział co jest nie halo to napisz :-D

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 08:42
przez szyss
tak tylko jak bym sie wybierał to do kogo, Wojciecha, czy Krzysztofa. Jak znajdę kiedyś czas z ojcem, i nie bedzie za dużo sobie liczył za diagnozę to podskoczymy autkiem, bo szkoda jak by cos małego miało wpłynąć na jakaś poważniejsza rzecz
Pozdrawiam

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 10:45
przez Streat
szyss, po taniości to Ci może jakiś Marian w dziupli naprawiać tu jedziesz do kogoś kto się cieszy opinia fachowcy - Wojciech aka Ali :wink:

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 10:50
przez szyss
oki wiec jak bedzie czas i sie ojciec zgodzi to pojdziemy na diagnostyke zobaczyc co z trawie piszczy, nie wiem kiedy to bedzie, ale jak cos to oczywiscie napisze co bylo

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 20 października 2007, 19:07
przez juras1976
chciałbym się dowiedzieć co dolegało twojemu leonowi bo mam podobne objawy,szarpie na drugim biegu i kopci jak autokar,dodam jeszcze że tydzień tenu wymieniali mi przepływomierz u sztupeckiego :(

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 21 października 2007, 23:33
przez grzybek
szyss, jakby mial za duza dawke paliwa to by kopcil ale nie jak ma za mala....
moze sie przejezyczyl i chcial powiedziec ze przeplywka podaje za mala dawke powietrza?

BTW pamietaj tez ze przeplywke sprawdzamy POD OBCIAZENIEM a nie jak wiekszosc mechaniorow podworkowych czyli na postoju dodajac gazu :nonono: :nonono: :nonono:
nie wiem skad ten mechanik wytrzasnal taka nowinke z dawka paliwa ale jest raczej wyssana z niewiedzy jego

stawiam na przeplywke (tylko musi zostac odpowiednio sprawdzona)

podjedz na konkretna diagnoze tak jak chlopaki Ci radza

malo tego - dodam od siebie: zajrzyj do filtra powietrza. nie bedzie on wina dymienia ale pozytywnie wplynie na warunki pracy nowej przeplywki. w TDi filtr to b.wazna rzecz

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 21 października 2007, 23:49
przez Kozak
grzybek, popatrz na datę postów szyss, ;)

Re: Szarpanie na 2 i dymienie

PostNapisane: 22 października 2007, 16:09
przez juras1976
spoko już po problemie przynajmniej jak na razie byłem dzisiaj na diagnozie,został wymieniony przepływomierz(ponownie)i jest oki, a filterek wymieniony niedawno na nowy ;)