Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Intercooler

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Temperatura w dolocie

Postprzez Barth » 14 sierpnia 2004, 22:14

Dzis z kolegą postanowilismy posprawdzac jak jest z temperaturka w moim leonku
Pomiary dokonywalismy za pomocą VAGa na tym samym odcinku , temperatura na zewnatrz 21 stopni .

1. Seria - poczatkowa temp 41,2 - temp przy 4400 obr na 4 biegu - 79,3 stopnia
1. Bez halogena i nadkola - poczatkowa temp 39.2 - temp przy 4400 obr na 4 biegu - 61,2 stopnia
1. Halogen na miejscu brak nadkola temp 40,1 - temp przy 4400 obr na 4 biegu - 64,3 stopnia

Nie wiem czy dobrze lkombinuje ale wywnioskowalem ze wazniejsze jest to aby powietrze bez przeszkod moglo opuszczac okolice IC niz zwiekszenie wlotu powietrza , w poniedzialek montuje kratke i zrobimy pomiary przed i po montażu

Teraz pytanie czy ktos jest w stanie obliczyc o ile moze zmniejszyc sie moc poprzez zwiekszenie temperatury powietrza ?
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Reklama

Re: Temperatura w dolocie

Postprzez AdamTower » 15 sierpnia 2004, 11:14

Barth napisał(a):Teraz pytanie czy ktos jest w stanie obliczyc o ile moze zmniejszyc sie moc poprzez zwiekszenie temperatury powietrza ?


Barth, kiedyś czytałem chyba na streetracing, że 4 stopnie więcej na dolocie to 1KM mniej. Ale nie wiem czy to prawda :wink: :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Intercooler

Postprzez PiotrekS » 15 sierpnia 2004, 12:08

montuj kratke, taki maly szczegol ale duzo daje
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: Intercooler

Postprzez Barth » 15 sierpnia 2004, 13:53

PiotrekS, no wiem w poniedzialek chyba bedzie :) mam jeszcze male pytanko , przy zmianie zderzaka na TSa nie ma problemu z dolotem ???
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Intercooler

Postprzez PiotrekS » 15 sierpnia 2004, 17:10

nie, trzeba troche inaczej ulozyc ta gumowa ssawke co prowadzi powietrze do coolera
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: Intercooler

Postprzez Barth » 15 sierpnia 2004, 19:39

Tzn ??? Coś trudnego ??
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Intercooler

Postprzez PiotrekS » 15 sierpnia 2004, 20:48

nie, nic trudnego w tym nie ma. Jak zalozysz zderzak to bedziesz musial tak ulozyc gume zeby powietrze moglo wpadac do IC a nie zyby ta guma sie schowala za zderzakiem tak ze nie bedzie dostepu powietrza
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: Intercooler

Postprzez PAWEL20VT4 » 22 sierpnia 2004, 21:49

mi na hamowni przy hamowaniu przy 220 km.h pokazywało 42 stopnie C a na wolnych obrotach 46 stopni :shock: wiec chyba FIMC to dobr rozwiazanie.
Ponad 1470 KM i 2030 Nm w garażu :)
-----------------------------------------
www.Quercus.pl
-----------------------------------------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PAWEL20VT4
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1070
Dołączył(a): 30 marca 2004, 00:19
Lokalizacja: Poznań
Auto: 4x4 1.8T;A6 3.0 TDI

numer intercoolera z etki

Postprzez Maciek TDI » 3 marca 2006, 17:32

Witam!!!
Tak jak w temacie, potrzebuję numer intercooler'a do TDi 90 KM, silnik ALH. No i jakby ktoś miał taki intercoolerek na zbyciu, to bym był zainteresowany 8)

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Maciek TDI
 

Re: Intercooler

Postprzez Jazwes » 3 marca 2006, 17:41

Maciek TDI, Zapraszam do kliknięcia w ten link :-D

http://www.etka.auto2.ru/se/LE/2001/205/49/4595786/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Intercooler

Postprzez Maciek TDI » 3 marca 2006, 18:51

Jazwes napisał(a):Maciek TDI, Zapraszam do kliknięcia w ten link :-D

http://www.etka.auto2.ru/se/LE/2001/205/49/4595786/


Z tego wnioskuje ze numer to 1J0145803G
Zobacz Profil
Maciek TDI
 

Re: Intercooler

Postprzez Tonny S » 3 marca 2006, 19:30

Maciek TDI, olej to małe gowienko w nadkolu zainwestuj w FMIC.

BTW poczawszy od alh przez asv ahf po asz wszystkie sa takie same nawet w Izach i polo.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Intercooler

Postprzez Maciek TDI » 3 marca 2006, 19:41

Tonny S napisał(a):Maciek TDI, olej to małe gowienko w nadkolu zainwestuj w FMIC.

Nie ma to chyba wiekszego sensu, bo w polowie roku będę chciał sprzedać auto.
Zobacz Profil
Maciek TDI
 

Re: Intercooler

Postprzez Tonny S » 3 marca 2006, 20:59

Maciek TDI, chyba, ze tak mam nadzieje, ze zaufasz doswiadczeniu i zostaniesz przy Leonie, zadnych aut na F i włoskich.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Intercooler

Postprzez Dano » 3 marca 2006, 22:20

Tonny S napisał(a):zadnych aut na F i włoskich.


Tonny na F moze nie , ale napewno na H jak Honda :x :mrgreen:
Powered by COMPSPORT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dano
TopSport
TopSport
 
Posty: 1143
Dołączył(a): 4 kwietnia 2004, 23:01
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Audi Quattro

Re: Intercooler

Postprzez Maciek TDI » 3 marca 2006, 23:21

DanoTDi napisał(a):
Tonny S napisał(a):zadnych aut na F i włoskich.


Tonny na F moze nie , ale napewno na H jak Honda :x :mrgreen:

Oj tak Daniel, masz racje :-D
Zobacz Profil
Maciek TDI
 

Re: Intercooler

Postprzez pilpi » 3 marca 2006, 23:24

DanoTDi napisał(a):ale napewno na H

Hyundai, Hanomag, Honker :mrgreen: :mrgreen:
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Re: Intercooler

Postprzez Tonny S » 3 marca 2006, 23:39

DanoTDi napisał(a): ale napewno na H jak Honda

Żelazko bym kupil co to to wiesz harry cie znajdzie ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Intercooler z VW T5 TDI

Postprzez Kozak » 21 marca 2006, 22:17

mam pytanie czy intercooler z VW T5 TDI 140 KM da się w jakiś sposób wpasować do leona , czy ktoś z Was próbował czeoś takiego .
Pytam ponieważ mogę mieć coś takiego wraz z całym orurowaniem za całkowite FREE , a często piszecie że po programie kolejnym sensownym krokiem jest wymiana IC .
Proszę o podpowiedzi czy warto się w coś takiego bawić , i proszę od razu nie spuszczać mi OPRU ja tylko zpytałem :oops:

Obrazek
Obrazek

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Tonny S » 22 marca 2006, 09:04

michał kozak, rzezba bedzie o ile sie zmiesci a by to sprawdzic musisz zdjac zderzak i spasowac, orurowanie bedziesz musial zrobic customowe bo od T5 nie podpasujesz, jak mozesz miec to za free to bierz a potem bedziesz sie martwil jak to zmiescic - pamietaj, ze moze byc potrzebna korekta softu po zamontowaniu FMIC, ja bym najpierw zmienil turbo na ASZ/ARL zapodal wtryski (216mm) zamontowal FMIC dostroil to programem i cieszyl sie z zycia :mrgreen:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Intercooler

Postprzez Silver » 22 marca 2006, 09:30

michał kozak napisał(a):mam pytanie czy intercooler z VW T5 TDI 140 KM da się w jakiś sposób wpasować do leona , czy ktoś z Was próbował czeoś takiego .
Pytam ponieważ mogę mieć coś takiego wraz z całym orurowaniem za całkowite FREE

michal kozak - jesli nie chcesz byc protplastą to bierz IC+rurki i zapodaj ten zestaw mnie. Wtedy ja jako pierwszy poczynie próby zamontowania go do Leonsja....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a tak powaznie Tonny S dobrze prawi !!!


No chyba,ze nie chcesz sie bawic to powiedz ile takie cudo kosztuje ..... moze odkupie je od Ciebie.
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Intercooler

Postprzez Asgaard » 22 marca 2006, 10:56

końcówki wyglądają na takie same jak w IC od arl, więc jest szansa, że orurowanie od arl by podpasowało, w końcu jest tam trochę elastycznych elementów, ja bym brał tego IC i kombinował na 90% się zmieści :wink:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Montaż FMIC Iveco w ASV - proszę o poradę

Postprzez buryy » 25 maja 2006, 08:34

A wiec tak... Mam zamontowany u siebie w leonie przedni zderzak z benzyniaka, jak wiadomo z nie wyciętym otworem pod IC i bez kierownicy powietrza :-D . jako, ze jestem racjonalista stwierdziłem, ze lepiej bedzie zamiast wymieniac ten zderzak na TS, za ta sama cena złozyc FMIC z Iveco. I tu mam pare pytan do ekspertów:
1. Czy ten IC ( z nowszego Iveco) wejdzie bez rzezby?
2. Ile bedzie potzrebny mb rury nierdzewki i czy srednica 50,8 x 1,5 bedzie odpowiednia?
3. Co z czujnikiem IC, mozna go przełozyc, wytłumaczcie prosze jak laikowi :wink:
Poniewaz wszystko wskazuje na to, ze bede to robił sam, moze ktos ma jakies zdjecia, rysunki wymiarowe z montazu FMIC-a do ASV? Bede wdzieczny za wszelkie wskazówki mogące mi pomóc w tej przeróbce. Z góry dziekuje
Zobacz Profil
buryy
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 13 lutego 2006, 09:55
Lokalizacja: Opole
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Tonny S » 25 maja 2006, 09:06

buryy napisał(a):1. Czy ten IC ( z nowszego Iveco) wejdzie bez rzezby?

A skad my mamy wiedziec jaki jest "ten nowszy z IVECO" ?? - zdejmij zderzak i spasuj czy wejdzie.


2. Ile bedzie potzrebny mb rury nierdzewki i czy srednica 50,8 x 1,5 bedzie odpowiednia?
Generalnie robi sie takiej srednicy jak wejscia i wyjscia z kolektora/FMIC a ile tej nierdzewki wejdzie wszystko zalezy od tego jak poprowadzisz rury i wpasujesz FMIC w przedni pas - pamietaj by tak poprowadzic rury by powietrze mało najmniejsza droge od turbo przez FMIC do kolektora.


buryy napisał(a):3. Co z czujnikiem IC, mozna go przełozyc, wytłumaczcie prosze jak laikowi
Poniewaz wszystko wskazuje na to, ze bede to robił sam, moze ktos ma jakies zdjecia, rysunki wymiarowe z montazu FMIC-a do ASV? Bede wdzieczny za wszelkie wskazówki mogące mi pomóc w tej przeróbce. Z góry dziekuje
Mozesz go wpiac w rure za FMIC w kierunku kolektora.

BTW FMIC do serii ?? chyba ze masz w planach cos wiecej.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Intercooler

Postprzez buryy » 25 maja 2006, 09:54

Jaki jest ten nowszy? Mniej wiecej taki: http://www.allegro.pl/item103937348_oka ... _inne.html
Nie bedę kupował IC jesli nie bede pewny czy wejdzie bez rzezby, stad moje pytanie

Orientacyjnie 1,5m rury wystarczy?

Czy czujnik moze zostac oryginalny?
A kto powiedział, ze to seria? :wink:
Zobacz Profil
buryy
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 13 lutego 2006, 09:55
Lokalizacja: Opole
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Dz!k » 25 maja 2006, 10:14

ja zakładałem w swojej asv'ce ic z arl'a wszedł bez rzeżby tylko trza było chłodnice cofnąć
użyłem nieco ponad metr kwasówki i jakieś 4,5 kolanka, teoretycznie długość nowego dolotu jest krótsza o 30cm, co do czujnika to najlepiej oddać do tokarza by ci pod wymiar mocowanie czujnika wytoczył
mam fotki z montażu ale w ibizce ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dz!k
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 3 kwietnia 2006, 13:27
Lokalizacja: Warszafka
Auto: Siwy Jastrząb - 15,4

Re: Intercooler

Postprzez buryy » 25 maja 2006, 10:33

A jakiej srednicy rury uzyłes Dz!ku? Poprosze o fotki na maila: traugutt@o2.pl jesli to nie kłopot :-)
Zobacz Profil
buryy
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 13 lutego 2006, 09:55
Lokalizacja: Opole
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Barth » 25 maja 2006, 11:53

Dz!k, ja tez prosze na maila , bo potrzebuje dla kolegi takie info !!
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Intercooler

Postprzez BioBogon » 25 maja 2006, 18:18

buryy, zobaczy w tym temacie są opisane coolery od iveco, ale do Octavi. Wiem, wiem, że to inne auto, ale konstrukcja bliźnicza, więc pewnie różnica jest tylko w skorupie (zderzak): http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1025 Wygląda, że nowszy nie spasuje i trzeba w nim przerabiać boczki.
Zobacz Profil
BioBogon
 

Intercooler arl

Postprzez klauspolo » 4 września 2006, 11:20

Witam. Mysle aby przelożyc IC w moim ARLu przed chlodnice klimy, tak aby wykorzystac jego potencjał w 100%. Co o tym myślicie, czy jest sens takiej przekladki, czy dużo zyskam na takiej przeróbce jeśli chodzi o obniżenie temp w dolocie, a z drugiej strony czy za duzo nie strace w wydajności klimy. Czy dużo rzeżby przy tym by było???
Dzieki za info.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: Intercooler

Postprzez nixu » 4 września 2006, 11:22

a czy auto Ci sie grzeje na tyle? Cooler z ARL-a jest dosyc wydajny i nie trzeba go ruszac przy samym programie IMO dlubanie nie warte.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: Intercooler

Postprzez Grześ » 4 września 2006, 11:24

w zasadzie zasłonisz cała chłodnice klimy i pozamiatane , mysle ze rzezba byla by duza , gra nie warta swieczki na moje niewprawne oko :-| , ic z arl wystarcza chyba do 220km jak dobrze gdziesz przeczytalem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Intercooler

Postprzez klauspolo » 4 września 2006, 11:26

W upalne dni przy 36 stopniach temp w dolocie nie przekraczala 50 stopni.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: Intercooler

Postprzez Patee » 4 września 2006, 11:31

wiec moim zdaniem bez sensu
E-46 330xd Touring
E-36 328i Cabrio
Yamaha Raptor 350
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Patee
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 6 września 2004, 13:17
Lokalizacja: Bialystok
Auto: bimmers

Re: Intercooler

Postprzez Dz!k » 4 września 2006, 21:04

klauspolo napisał(a):W upalne dni przy 36 stopniach temp w dolocie nie przekraczala 50 stopni.


ja przy temp zewnętrznej 36 podczas pomiaru na masze miałem 45 stopni normalnie wacha sie 30-40
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dz!k
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 3 kwietnia 2006, 13:27
Lokalizacja: Warszafka
Auto: Siwy Jastrząb - 15,4

Re: Intercooler

Postprzez nixu » 4 września 2006, 22:42

klauspolo napisał(a):W upalne dni przy 36 stopniach temp w dolocie nie przekraczala 50 stopni.


hmm, ja na hamowni mialem grubo grubo wiecej przy duzo nizszej temperaturze..

Naprawde nie warto..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: Intercooler

Postprzez klauspolo » 4 września 2006, 23:17

Ok dzieki za info i za opinie, widze ze gra nie warta świeczki a więc odpuszczam. Pozdro
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Mała dzirka w intercoolerze...czym naprawic?

Postprzez Dodi » 13 kwietnia 2007, 09:13

tak jak w temacie a mianowice zrobiła mi sie mała dziurka w intercoolerze (wielkości łepka od małej śróbki) od plastiku co kieruje powierze na intercooler - przetarło sie. W związku z tym mam putanie czym to mozna zalepic , bo spawanie raczej odpada - za cienka blaszka. Jaki byście polecali klej bądź jakies inne sposoby...
Zobacz Profil
Dodi
 

Re: Intercooler

Postprzez Grześ » 13 kwietnia 2007, 09:47

to jest aluminium tak wiec jak najbardziej mozna to pospawac i to jest najlepsza opcja
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Intercooler

Postprzez mm.max » 13 kwietnia 2007, 10:36

Dodi napisał(a):Jaki byście polecali klej

Ja dawno dawno temu takie coś w 1Z skleiłem poxipolem i sie trzymało ale od tego czasu technologia klejenia poszła o krok do przodu wiec kup dobry klej do spawania na zimno aluminium i podobnych stopów i bez wyjmowania IC naprawisz.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Intercooler

Postprzez Orzeł » 1 września 2007, 22:47

Przeszukałem forum (nie tylko nasze) i niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie wiec może ktoś z was będzie wiedzial co i jak :).

Zastanawiam sie nad montażem custom FMIC, ale mam pewne wątpliwości czy jest sens....

Mój seryjny cooler przy temp otoczenia 24 stopni podczas przejazdu 0-210 km/h (pełny but) nagrzewa sie do max 50 stopni.
Tutaj moje pytanie czy po zamontowaniu customowego FMIC ta temperatura znacznie sie obniży i jak sie to przekłada na moc samochodu.
Dodam, ze brat na custom FMIC przy turbo ARL i programem na 194KM ma w dolocie jakieś 5 stopni mniej w tych samych warunkach. Biorąc po uwage, że u mnie jest wieksze cisnienie doładowania zakładam, że temp po załozeniu jego FMICa temperatura byłaby u mnie wyższa niż na obecnym (seryjnym) coolerze.

IMO wydawać 2000 zł za cooler, który da przyrost rzędu kilku KM mija się z celem :hmmm:
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Intercooler

Postprzez grzybek » 2 września 2007, 09:10

sam cooler nic Ci nie da poza :zdrowszym" powietrzem
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez kbyczyns » 2 września 2007, 12:17

jak zobaczyłem temat intercoolera chciałbym się podpiąć (jeżeli uznacie, że należy z tego zrobić nowy temat jestem za jak najbardziej)
zaczynam dojrzewać do zrobienia sobie softa (metalnie i finansowo) ale przy zakupie auta dałem go do serwisu (w poznaniu zresztą) i uczony tam powiedział, że na intercoolerze jest taka mała nieszczelność; znajomi którzy jeździli tym autem potem stwierdzili, że jest ok.
1. czy możecie mi powiedzieć co może oznaczać taka nieszczelność (czy limituje to zrobienie softa); gdzie w ogóle jest ten intercooler (sory za naiwne pytania)?
2. jutro chcę spróbować odłączyć erg i sprawdzić efekty; chcę to zrobić sam ale dzięki bardzo jasnym opisom na forum myślę, że sobie poradzę;
3. sprawdzę też odmę o której pisałem wcześniej ale jurkos dał mi dobre rady; czy należy ją też odłączyć jako element tuningu (wstęp do softa)?
4. w ciągu prawie roku dwa razy zdarzyło się, że zacięła się turbina - auto przestało jechać; sposób był prosty ale skuteczny - wyłączenie zapłonu w trakcie jazdy i załączenie ponowne silnika; podejrzewam jakieś zabrudzenia kierownic, może jakieś zacięcie, jak to można sprawdzić i czy to limituje przyszły soft?
5 dodam, że od kilku tankować jeżdzę na vervei i muszę powiedzieć, że jest spora różnica w kulturze pracy, spalaniu i przyspieszaniu auta; chyba przy tym zostanę.
Zobacz Profil
kbyczyns
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 6 stycznia 2007, 22:17
Lokalizacja: Viena.at
Auto: Leon ASV+

Re: Intercooler

Postprzez bono » 2 września 2007, 12:43

kbyczyns napisał(a):1. czy możecie mi powiedzieć co może oznaczać taka nieszczelność (czy limituje to zrobienie softa); gdzie w ogóle jest ten intercooler (sory za naiwne pytania)?


Nieszczelnosc w dolocie moze powodowac kopcenie auta ;). W Twoim przypadku masz SMIC - side mounted intercooler. czyli chlodnica powietrza zamontowana w jednym z bokow a dokladniej po prawej stonie miedzy zderzakiem a nadkolem.
kbyczyns napisał(a):4. w ciągu prawie roku dwa razy zdarzyło się, że zacięła się turbina - auto przestało jechać; sposób był prosty ale skuteczny - wyłączenie zapłonu w trakcie jazdy i załączenie ponowne silnika; podejrzewam jakieś zabrudzenia kierownic, może jakieś zacięcie, jak to można sprawdzić i czy to limituje przyszły soft?


Pojawia sie blad cisnienia doladowania, dokladnie przekroczenie tego cisnienia i sterownik przechodzi w tryb awaryjny. poczytaj ten temat Wymiana trubosprezarki znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.
Jezeli turbina jest na wykonczeniu to zaden szanujacy sie truner nie podejmie sie modyfikacji. Aby robic soft najpierw doprowadz Leona do 100 % sprawnosci. :P ;)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Intercooler

Postprzez Grześ » 2 września 2007, 13:12

grzybek napisał(a):sam cooler nic Ci nie da poza :zdrowszym" powietrzem


a co ma innego dawac ?


im zimniejsze powietrze tym wiecej moze sie go zmiescic w silniku co za tym idzie bedzie wiecej KM

zamontowanie wiekszego coolera w mocno podkreconym aucie jak u Orzeł, napewno ma sens

dla bardziej wymagajacych mozna zrobic orurowanie z aluminium co jest bardzo skomplikowane bo nie mozna dostac kolanek alu , niby mozna wygiac je na gietarce czpieniowej ale beda one dosc duze , spawanie alu tez nie prosta sprawa :whoeva:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Intercooler

Postprzez klauspolo » 2 września 2007, 13:58

Orzeł wydaje mi sie ze na obecnym setupie nie ma wiekszego sensu montowac custom FMICa, przeciez temp rzędu 50 stopni i to przy pełnym bucie od 0 do 210km/h to temperatura wystarczająca. Chyba że planujesz dalsze mody jak np. wałek, może wtedy byłby sens. Niech jakis tuner sie wypowie...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: Intercooler

Postprzez leoTDI » 2 września 2007, 14:15

Orzeł napisał(a):Zastanawiam sie nad montażem custom FMIC, ale mam pewne wątpliwości czy jest sens....


bezsens
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Intercooler

Postprzez Orzeł » 2 września 2007, 15:38

leoTDI napisał(a):Orzeł napisał/a:
Zastanawiam sie nad montażem custom FMIC, ale mam pewne wątpliwości czy jest sens....


bezsens


:whoeva: mógłbyś rozwinąć wypowiedź?? :hmmm:
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Intercooler

Postprzez grzybek » 2 września 2007, 15:41

Orzeł, ja to rozumiem tak:

jesli jest tak jak mowisz z temp w dolocie (50st) i nie zmaierzasz nic wiecej zmieniac w aucie to nie ma sensu robic byle robic..
natomiast jesli w planach masz dalsze mody co spowoduje zwiekszenie temp w dolocie to jak najbardziej...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez leoTDI » 2 września 2007, 18:32

Orzeł napisał(a):
leoTDI napisał(a):Orzeł napisał/a:
Zastanawiam sie nad montażem custom FMIC, ale mam pewne wątpliwości czy jest sens....


bezsens


:whoeva: mógłbyś rozwinąć wypowiedź?? :hmmm:


zaletą IC w ARL jest b.dobra przewodność cieplna (wymiennik),
a minusem jedynie większy opór przepływu powietrza.
Wg mnie zysk z FMIC będzie nieduży w stosunku do nakładu.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości