Strona 1 z 6

Temperatura w dolocie

PostNapisane: 14 sierpnia 2004, 22:14
przez Barth
Dzis z kolegą postanowilismy posprawdzac jak jest z temperaturka w moim leonku
Pomiary dokonywalismy za pomocą VAGa na tym samym odcinku , temperatura na zewnatrz 21 stopni .

1. Seria - poczatkowa temp 41,2 - temp przy 4400 obr na 4 biegu - 79,3 stopnia
1. Bez halogena i nadkola - poczatkowa temp 39.2 - temp przy 4400 obr na 4 biegu - 61,2 stopnia
1. Halogen na miejscu brak nadkola temp 40,1 - temp przy 4400 obr na 4 biegu - 64,3 stopnia

Nie wiem czy dobrze lkombinuje ale wywnioskowalem ze wazniejsze jest to aby powietrze bez przeszkod moglo opuszczac okolice IC niz zwiekszenie wlotu powietrza , w poniedzialek montuje kratke i zrobimy pomiary przed i po montażu

Teraz pytanie czy ktos jest w stanie obliczyc o ile moze zmniejszyc sie moc poprzez zwiekszenie temperatury powietrza ?

Re: Temperatura w dolocie

PostNapisane: 15 sierpnia 2004, 11:14
przez AdamTower
Barth napisał(a):Teraz pytanie czy ktos jest w stanie obliczyc o ile moze zmniejszyc sie moc poprzez zwiekszenie temperatury powietrza ?


Barth, kiedyś czytałem chyba na streetracing, że 4 stopnie więcej na dolocie to 1KM mniej. Ale nie wiem czy to prawda :wink: :D

Re: Intercooler

PostNapisane: 15 sierpnia 2004, 12:08
przez PiotrekS
montuj kratke, taki maly szczegol ale duzo daje

Re: Intercooler

PostNapisane: 15 sierpnia 2004, 13:53
przez Barth
PiotrekS, no wiem w poniedzialek chyba bedzie :) mam jeszcze male pytanko , przy zmianie zderzaka na TSa nie ma problemu z dolotem ???

Re: Intercooler

PostNapisane: 15 sierpnia 2004, 17:10
przez PiotrekS
nie, trzeba troche inaczej ulozyc ta gumowa ssawke co prowadzi powietrze do coolera

Re: Intercooler

PostNapisane: 15 sierpnia 2004, 19:39
przez Barth
Tzn ??? Coś trudnego ??

Re: Intercooler

PostNapisane: 15 sierpnia 2004, 20:48
przez PiotrekS
nie, nic trudnego w tym nie ma. Jak zalozysz zderzak to bedziesz musial tak ulozyc gume zeby powietrze moglo wpadac do IC a nie zyby ta guma sie schowala za zderzakiem tak ze nie bedzie dostepu powietrza

Re: Intercooler

PostNapisane: 22 sierpnia 2004, 21:49
przez PAWEL20VT4
mi na hamowni przy hamowaniu przy 220 km.h pokazywało 42 stopnie C a na wolnych obrotach 46 stopni :shock: wiec chyba FIMC to dobr rozwiazanie.

numer intercoolera z etki

PostNapisane: 3 marca 2006, 17:32
przez Maciek TDI
Witam!!!
Tak jak w temacie, potrzebuję numer intercooler'a do TDi 90 KM, silnik ALH. No i jakby ktoś miał taki intercoolerek na zbyciu, to bym był zainteresowany 8)

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam

Re: Intercooler

PostNapisane: 3 marca 2006, 17:41
przez Jazwes
Maciek TDI, Zapraszam do kliknięcia w ten link :-D

http://www.etka.auto2.ru/se/LE/2001/205/49/4595786/

Re: Intercooler

PostNapisane: 3 marca 2006, 18:51
przez Maciek TDI
Jazwes napisał(a):Maciek TDI, Zapraszam do kliknięcia w ten link :-D

http://www.etka.auto2.ru/se/LE/2001/205/49/4595786/


Z tego wnioskuje ze numer to 1J0145803G

Re: Intercooler

PostNapisane: 3 marca 2006, 19:30
przez Tonny S
Maciek TDI, olej to małe gowienko w nadkolu zainwestuj w FMIC.

BTW poczawszy od alh przez asv ahf po asz wszystkie sa takie same nawet w Izach i polo.

Re: Intercooler

PostNapisane: 3 marca 2006, 19:41
przez Maciek TDI
Tonny S napisał(a):Maciek TDI, olej to małe gowienko w nadkolu zainwestuj w FMIC.

Nie ma to chyba wiekszego sensu, bo w polowie roku będę chciał sprzedać auto.

Re: Intercooler

PostNapisane: 3 marca 2006, 20:59
przez Tonny S
Maciek TDI, chyba, ze tak mam nadzieje, ze zaufasz doswiadczeniu i zostaniesz przy Leonie, zadnych aut na F i włoskich.

Re: Intercooler

PostNapisane: 3 marca 2006, 22:20
przez Dano
Tonny S napisał(a):zadnych aut na F i włoskich.


Tonny na F moze nie , ale napewno na H jak Honda :x :mrgreen:

Re: Intercooler

PostNapisane: 3 marca 2006, 23:21
przez Maciek TDI
DanoTDi napisał(a):
Tonny S napisał(a):zadnych aut na F i włoskich.


Tonny na F moze nie , ale napewno na H jak Honda :x :mrgreen:

Oj tak Daniel, masz racje :-D

Re: Intercooler

PostNapisane: 3 marca 2006, 23:24
przez pilpi
DanoTDi napisał(a):ale napewno na H

Hyundai, Hanomag, Honker :mrgreen: :mrgreen:

Re: Intercooler

PostNapisane: 3 marca 2006, 23:39
przez Tonny S
DanoTDi napisał(a): ale napewno na H jak Honda

Żelazko bym kupil co to to wiesz harry cie znajdzie ;-)

Intercooler z VW T5 TDI

PostNapisane: 21 marca 2006, 22:17
przez Kozak
mam pytanie czy intercooler z VW T5 TDI 140 KM da się w jakiś sposób wpasować do leona , czy ktoś z Was próbował czeoś takiego .
Pytam ponieważ mogę mieć coś takiego wraz z całym orurowaniem za całkowite FREE , a często piszecie że po programie kolejnym sensownym krokiem jest wymiana IC .
Proszę o podpowiedzi czy warto się w coś takiego bawić , i proszę od razu nie spuszczać mi OPRU ja tylko zpytałem :oops:

Obrazek
Obrazek

Re: Intercooler

PostNapisane: 22 marca 2006, 09:04
przez Tonny S
michał kozak, rzezba bedzie o ile sie zmiesci a by to sprawdzic musisz zdjac zderzak i spasowac, orurowanie bedziesz musial zrobic customowe bo od T5 nie podpasujesz, jak mozesz miec to za free to bierz a potem bedziesz sie martwil jak to zmiescic - pamietaj, ze moze byc potrzebna korekta softu po zamontowaniu FMIC, ja bym najpierw zmienil turbo na ASZ/ARL zapodal wtryski (216mm) zamontowal FMIC dostroil to programem i cieszyl sie z zycia :mrgreen:

Re: Intercooler

PostNapisane: 22 marca 2006, 09:30
przez Silver
michał kozak napisał(a):mam pytanie czy intercooler z VW T5 TDI 140 KM da się w jakiś sposób wpasować do leona , czy ktoś z Was próbował czeoś takiego .
Pytam ponieważ mogę mieć coś takiego wraz z całym orurowaniem za całkowite FREE

michal kozak - jesli nie chcesz byc protplastą to bierz IC+rurki i zapodaj ten zestaw mnie. Wtedy ja jako pierwszy poczynie próby zamontowania go do Leonsja....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a tak powaznie Tonny S dobrze prawi !!!


No chyba,ze nie chcesz sie bawic to powiedz ile takie cudo kosztuje ..... moze odkupie je od Ciebie.

Re: Intercooler

PostNapisane: 22 marca 2006, 10:56
przez Asgaard
końcówki wyglądają na takie same jak w IC od arl, więc jest szansa, że orurowanie od arl by podpasowało, w końcu jest tam trochę elastycznych elementów, ja bym brał tego IC i kombinował na 90% się zmieści :wink:

Montaż FMIC Iveco w ASV - proszę o poradę

PostNapisane: 25 maja 2006, 08:34
przez buryy
A wiec tak... Mam zamontowany u siebie w leonie przedni zderzak z benzyniaka, jak wiadomo z nie wyciętym otworem pod IC i bez kierownicy powietrza :-D . jako, ze jestem racjonalista stwierdziłem, ze lepiej bedzie zamiast wymieniac ten zderzak na TS, za ta sama cena złozyc FMIC z Iveco. I tu mam pare pytan do ekspertów:
1. Czy ten IC ( z nowszego Iveco) wejdzie bez rzezby?
2. Ile bedzie potzrebny mb rury nierdzewki i czy srednica 50,8 x 1,5 bedzie odpowiednia?
3. Co z czujnikiem IC, mozna go przełozyc, wytłumaczcie prosze jak laikowi :wink:
Poniewaz wszystko wskazuje na to, ze bede to robił sam, moze ktos ma jakies zdjecia, rysunki wymiarowe z montazu FMIC-a do ASV? Bede wdzieczny za wszelkie wskazówki mogące mi pomóc w tej przeróbce. Z góry dziekuje

Re: Intercooler

PostNapisane: 25 maja 2006, 09:06
przez Tonny S
buryy napisał(a):1. Czy ten IC ( z nowszego Iveco) wejdzie bez rzezby?

A skad my mamy wiedziec jaki jest "ten nowszy z IVECO" ?? - zdejmij zderzak i spasuj czy wejdzie.


2. Ile bedzie potzrebny mb rury nierdzewki i czy srednica 50,8 x 1,5 bedzie odpowiednia?
Generalnie robi sie takiej srednicy jak wejscia i wyjscia z kolektora/FMIC a ile tej nierdzewki wejdzie wszystko zalezy od tego jak poprowadzisz rury i wpasujesz FMIC w przedni pas - pamietaj by tak poprowadzic rury by powietrze mało najmniejsza droge od turbo przez FMIC do kolektora.


buryy napisał(a):3. Co z czujnikiem IC, mozna go przełozyc, wytłumaczcie prosze jak laikowi
Poniewaz wszystko wskazuje na to, ze bede to robił sam, moze ktos ma jakies zdjecia, rysunki wymiarowe z montazu FMIC-a do ASV? Bede wdzieczny za wszelkie wskazówki mogące mi pomóc w tej przeróbce. Z góry dziekuje
Mozesz go wpiac w rure za FMIC w kierunku kolektora.

BTW FMIC do serii ?? chyba ze masz w planach cos wiecej.

Re: Intercooler

PostNapisane: 25 maja 2006, 09:54
przez buryy
Jaki jest ten nowszy? Mniej wiecej taki: http://www.allegro.pl/item103937348_oka ... _inne.html
Nie bedę kupował IC jesli nie bede pewny czy wejdzie bez rzezby, stad moje pytanie

Orientacyjnie 1,5m rury wystarczy?

Czy czujnik moze zostac oryginalny?
A kto powiedział, ze to seria? :wink:

Re: Intercooler

PostNapisane: 25 maja 2006, 10:14
przez Dz!k
ja zakładałem w swojej asv'ce ic z arl'a wszedł bez rzeżby tylko trza było chłodnice cofnąć
użyłem nieco ponad metr kwasówki i jakieś 4,5 kolanka, teoretycznie długość nowego dolotu jest krótsza o 30cm, co do czujnika to najlepiej oddać do tokarza by ci pod wymiar mocowanie czujnika wytoczył
mam fotki z montażu ale w ibizce ;)

Re: Intercooler

PostNapisane: 25 maja 2006, 10:33
przez buryy
A jakiej srednicy rury uzyłes Dz!ku? Poprosze o fotki na maila: traugutt@o2.pl jesli to nie kłopot :-)

Re: Intercooler

PostNapisane: 25 maja 2006, 11:53
przez Barth
Dz!k, ja tez prosze na maila , bo potrzebuje dla kolegi takie info !!

Re: Intercooler

PostNapisane: 25 maja 2006, 18:18
przez BioBogon
buryy, zobaczy w tym temacie są opisane coolery od iveco, ale do Octavi. Wiem, wiem, że to inne auto, ale konstrukcja bliźnicza, więc pewnie różnica jest tylko w skorupie (zderzak): http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1025 Wygląda, że nowszy nie spasuje i trzeba w nim przerabiać boczki.

Intercooler arl

PostNapisane: 4 września 2006, 11:20
przez klauspolo
Witam. Mysle aby przelożyc IC w moim ARLu przed chlodnice klimy, tak aby wykorzystac jego potencjał w 100%. Co o tym myślicie, czy jest sens takiej przekladki, czy dużo zyskam na takiej przeróbce jeśli chodzi o obniżenie temp w dolocie, a z drugiej strony czy za duzo nie strace w wydajności klimy. Czy dużo rzeżby przy tym by było???
Dzieki za info.

Re: Intercooler

PostNapisane: 4 września 2006, 11:22
przez nixu
a czy auto Ci sie grzeje na tyle? Cooler z ARL-a jest dosyc wydajny i nie trzeba go ruszac przy samym programie IMO dlubanie nie warte.

Re: Intercooler

PostNapisane: 4 września 2006, 11:24
przez Grześ
w zasadzie zasłonisz cała chłodnice klimy i pozamiatane , mysle ze rzezba byla by duza , gra nie warta swieczki na moje niewprawne oko :-| , ic z arl wystarcza chyba do 220km jak dobrze gdziesz przeczytalem

Re: Intercooler

PostNapisane: 4 września 2006, 11:26
przez klauspolo
W upalne dni przy 36 stopniach temp w dolocie nie przekraczala 50 stopni.

Re: Intercooler

PostNapisane: 4 września 2006, 11:31
przez Patee
wiec moim zdaniem bez sensu

Re: Intercooler

PostNapisane: 4 września 2006, 21:04
przez Dz!k
klauspolo napisał(a):W upalne dni przy 36 stopniach temp w dolocie nie przekraczala 50 stopni.


ja przy temp zewnętrznej 36 podczas pomiaru na masze miałem 45 stopni normalnie wacha sie 30-40

Re: Intercooler

PostNapisane: 4 września 2006, 22:42
przez nixu
klauspolo napisał(a):W upalne dni przy 36 stopniach temp w dolocie nie przekraczala 50 stopni.


hmm, ja na hamowni mialem grubo grubo wiecej przy duzo nizszej temperaturze..

Naprawde nie warto..

Re: Intercooler

PostNapisane: 4 września 2006, 23:17
przez klauspolo
Ok dzieki za info i za opinie, widze ze gra nie warta świeczki a więc odpuszczam. Pozdro

Mała dzirka w intercoolerze...czym naprawic?

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 09:13
przez Dodi
tak jak w temacie a mianowice zrobiła mi sie mała dziurka w intercoolerze (wielkości łepka od małej śróbki) od plastiku co kieruje powierze na intercooler - przetarło sie. W związku z tym mam putanie czym to mozna zalepic , bo spawanie raczej odpada - za cienka blaszka. Jaki byście polecali klej bądź jakies inne sposoby...

Re: Intercooler

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 09:47
przez Grześ
to jest aluminium tak wiec jak najbardziej mozna to pospawac i to jest najlepsza opcja

Re: Intercooler

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 10:36
przez mm.max
Dodi napisał(a):Jaki byście polecali klej

Ja dawno dawno temu takie coś w 1Z skleiłem poxipolem i sie trzymało ale od tego czasu technologia klejenia poszła o krok do przodu wiec kup dobry klej do spawania na zimno aluminium i podobnych stopów i bez wyjmowania IC naprawisz.

Intercooler

PostNapisane: 1 września 2007, 22:47
przez Orzeł
Przeszukałem forum (nie tylko nasze) i niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie wiec może ktoś z was będzie wiedzial co i jak :).

Zastanawiam sie nad montażem custom FMIC, ale mam pewne wątpliwości czy jest sens....

Mój seryjny cooler przy temp otoczenia 24 stopni podczas przejazdu 0-210 km/h (pełny but) nagrzewa sie do max 50 stopni.
Tutaj moje pytanie czy po zamontowaniu customowego FMIC ta temperatura znacznie sie obniży i jak sie to przekłada na moc samochodu.
Dodam, ze brat na custom FMIC przy turbo ARL i programem na 194KM ma w dolocie jakieś 5 stopni mniej w tych samych warunkach. Biorąc po uwage, że u mnie jest wieksze cisnienie doładowania zakładam, że temp po załozeniu jego FMICa temperatura byłaby u mnie wyższa niż na obecnym (seryjnym) coolerze.

IMO wydawać 2000 zł za cooler, który da przyrost rzędu kilku KM mija się z celem :hmmm:

Re: Intercooler

PostNapisane: 2 września 2007, 09:10
przez grzybek
sam cooler nic Ci nie da poza :zdrowszym" powietrzem

Re: Intercooler

PostNapisane: 2 września 2007, 12:17
przez kbyczyns
jak zobaczyłem temat intercoolera chciałbym się podpiąć (jeżeli uznacie, że należy z tego zrobić nowy temat jestem za jak najbardziej)
zaczynam dojrzewać do zrobienia sobie softa (metalnie i finansowo) ale przy zakupie auta dałem go do serwisu (w poznaniu zresztą) i uczony tam powiedział, że na intercoolerze jest taka mała nieszczelność; znajomi którzy jeździli tym autem potem stwierdzili, że jest ok.
1. czy możecie mi powiedzieć co może oznaczać taka nieszczelność (czy limituje to zrobienie softa); gdzie w ogóle jest ten intercooler (sory za naiwne pytania)?
2. jutro chcę spróbować odłączyć erg i sprawdzić efekty; chcę to zrobić sam ale dzięki bardzo jasnym opisom na forum myślę, że sobie poradzę;
3. sprawdzę też odmę o której pisałem wcześniej ale jurkos dał mi dobre rady; czy należy ją też odłączyć jako element tuningu (wstęp do softa)?
4. w ciągu prawie roku dwa razy zdarzyło się, że zacięła się turbina - auto przestało jechać; sposób był prosty ale skuteczny - wyłączenie zapłonu w trakcie jazdy i załączenie ponowne silnika; podejrzewam jakieś zabrudzenia kierownic, może jakieś zacięcie, jak to można sprawdzić i czy to limituje przyszły soft?
5 dodam, że od kilku tankować jeżdzę na vervei i muszę powiedzieć, że jest spora różnica w kulturze pracy, spalaniu i przyspieszaniu auta; chyba przy tym zostanę.

Re: Intercooler

PostNapisane: 2 września 2007, 12:43
przez bono
kbyczyns napisał(a):1. czy możecie mi powiedzieć co może oznaczać taka nieszczelność (czy limituje to zrobienie softa); gdzie w ogóle jest ten intercooler (sory za naiwne pytania)?


Nieszczelnosc w dolocie moze powodowac kopcenie auta ;). W Twoim przypadku masz SMIC - side mounted intercooler. czyli chlodnica powietrza zamontowana w jednym z bokow a dokladniej po prawej stonie miedzy zderzakiem a nadkolem.
kbyczyns napisał(a):4. w ciągu prawie roku dwa razy zdarzyło się, że zacięła się turbina - auto przestało jechać; sposób był prosty ale skuteczny - wyłączenie zapłonu w trakcie jazdy i załączenie ponowne silnika; podejrzewam jakieś zabrudzenia kierownic, może jakieś zacięcie, jak to można sprawdzić i czy to limituje przyszły soft?


Pojawia sie blad cisnienia doladowania, dokladnie przekroczenie tego cisnienia i sterownik przechodzi w tryb awaryjny. poczytaj ten temat Wymiana trubosprezarki znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.
Jezeli turbina jest na wykonczeniu to zaden szanujacy sie truner nie podejmie sie modyfikacji. Aby robic soft najpierw doprowadz Leona do 100 % sprawnosci. :P ;)

Re: Intercooler

PostNapisane: 2 września 2007, 13:12
przez Grześ
grzybek napisał(a):sam cooler nic Ci nie da poza :zdrowszym" powietrzem


a co ma innego dawac ?


im zimniejsze powietrze tym wiecej moze sie go zmiescic w silniku co za tym idzie bedzie wiecej KM

zamontowanie wiekszego coolera w mocno podkreconym aucie jak u Orzeł, napewno ma sens

dla bardziej wymagajacych mozna zrobic orurowanie z aluminium co jest bardzo skomplikowane bo nie mozna dostac kolanek alu , niby mozna wygiac je na gietarce czpieniowej ale beda one dosc duze , spawanie alu tez nie prosta sprawa :whoeva:

Re: Intercooler

PostNapisane: 2 września 2007, 13:58
przez klauspolo
Orzeł wydaje mi sie ze na obecnym setupie nie ma wiekszego sensu montowac custom FMICa, przeciez temp rzędu 50 stopni i to przy pełnym bucie od 0 do 210km/h to temperatura wystarczająca. Chyba że planujesz dalsze mody jak np. wałek, może wtedy byłby sens. Niech jakis tuner sie wypowie...

Re: Intercooler

PostNapisane: 2 września 2007, 14:15
przez leoTDI
Orzeł napisał(a):Zastanawiam sie nad montażem custom FMIC, ale mam pewne wątpliwości czy jest sens....


bezsens

Re: Intercooler

PostNapisane: 2 września 2007, 15:38
przez Orzeł
leoTDI napisał(a):Orzeł napisał/a:
Zastanawiam sie nad montażem custom FMIC, ale mam pewne wątpliwości czy jest sens....


bezsens


:whoeva: mógłbyś rozwinąć wypowiedź?? :hmmm:

Re: Intercooler

PostNapisane: 2 września 2007, 15:41
przez grzybek
Orzeł, ja to rozumiem tak:

jesli jest tak jak mowisz z temp w dolocie (50st) i nie zmaierzasz nic wiecej zmieniac w aucie to nie ma sensu robic byle robic..
natomiast jesli w planach masz dalsze mody co spowoduje zwiekszenie temp w dolocie to jak najbardziej...

Re: Intercooler

PostNapisane: 2 września 2007, 18:32
przez leoTDI
Orzeł napisał(a):
leoTDI napisał(a):Orzeł napisał/a:
Zastanawiam sie nad montażem custom FMIC, ale mam pewne wątpliwości czy jest sens....


bezsens


:whoeva: mógłbyś rozwinąć wypowiedź?? :hmmm:


zaletą IC w ARL jest b.dobra przewodność cieplna (wymiennik),
a minusem jedynie większy opór przepływu powietrza.
Wg mnie zysk z FMIC będzie nieduży w stosunku do nakładu.