Strona 1 z 2

Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 00:41
przez endrju
Panowie mam do Was pytanko. Dzisiaj, wszedlem pod autko, zeby obejzec sobie IC i cala jego dolna czesc usyfiona byla w oleju, a dolna czesc przedniej czesci IC (kratka) usyfiona nagarem i olejem. Co to moze oznaczac?
Sprawdzilem to bo ja rok temu kupilem auto to mialo ono lekkie pekniecie z prawej czesci zderzaka i teraz zauwazylem ze plastikowa oslona za zderzakiem tez byla popekana. Obejrzalem dokladnie IC i jest z nim wszystko ok. Tylko zastanawia mnie ten olej i nagar.
Czy to cos powaznego?
I druga rzecz, czy ta oslona plastikowa, prowadzaca powietrez do IC jest potrzebna i czy mozna ja osobno kupic w aso?
Pozdr

[ Dodano: Nie 09 Wrz, 2007 ]
Mam jeszcze jedni pytanie. Najpierw za prawym nadkolem jes IC, nastepnie jest on polaczony rurą z jakąś puszka ktora znajduje sie na wysokosci prawego przedniego kola zaraz za nadkolem. Co to jest za puszka???

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 11:04
przez Krzysztof
endrju napisał(a):Najpierw za prawym nadkolem jes IC, nastepnie jest on polaczony rurą z jakąś puszka ktora znajduje sie na wysokosci prawego przedniego kola zaraz za nadkolem. Co to jest za puszka???


Najlepiej zrób fotki o jaką częśc chodzi.

Co do IC, jeśli są ślady oleju to z pewnością jest jakaś nieszczelność w IC lub na pałączeniach układu dolotowego. Często w IC powstaje nieszczelność na połączeniu aluminiowego rdzenia z plastikiem.
W normalnych warunkach pracy w układzie dolotowym zawsze są ślady oleju, które przy szczelnym układzie dolotowym nie powinny być widoczne na zewnątrz.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 13:53
przez endrju
Ok, wrzucam foty. Na pierwszym zdjęciu widać IC i na jego lewej dolnej części widać ten syf o którym wcześniej pisałem.
Drugie zdjęcie to widok za prawym przednim kolem i właśnie o ta puszkę pytałem. Jest ona bezpośrednio połączona z IC.

Intercooler

Tajemnicza puszka przy IC

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 18:57
przez jaro4444
Endrju jest uwalone w syfie bo pewnie cieknie samo IC, albo na IC ścieka olej z układu wspomagania. Sprawdź czy masz prawą podłużnicę uwaloną w oleju od góry, tam gdzie idą przewody od klimy.

"Puszka" to coś dziwnego. Czy Ty nie masz czasem części osłony podsilnikowej z ARL? Po raz pierwszy widzę takie coś AHF/ALH/ASV :o

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 19:29
przez endrju
jaro4444, prawa podłużnica... gdzie to jest??? Sprawdzałem na dniach stan płynu od wspomagania i jest max, więc chyba to nie cieknie. A klimy nie mam więc nie wiem gdzie ida przewody... :)

A u mnie jest tak, że mam IC, za którym bezpośrednio znajduje się ta 'puszka' kołączona z IC wężem. Kurde, co to jest? Czy to nie jest standard AHF. Mam to auto od listopada 2006 i generalnie jest ok. Rob555 sprawdzał mi vag'iem i wszystko było ok. Nie wiem teraz co z tym zrobić. Nie ma za bardzo z kim porównac. Ehhhh. Myslalem ze to co mam to seria.

A jeśli chodzi o osłone silnika to nie mam żadnej osłony zamontowanej. Z drugiej fotce widoczna jest ta puszka i nadkole.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 19:48
przez bono
endrju napisał(a):cala jego dolna czesc usyfiona byla w oleju, a dolna czesc przedniej czesci IC (kratka) usyfiona nagarem i olejem. Co to moze oznaczac?

Mozliwe , ze ten syf sie pojawil , bo masz dziurawa chlodnice powietrza.
W dolocie znajduje sie olej z odpowietrzenia skrzyni korbowej. Przedostaje sie on przez EGR ( sprawdz, czy jest czysty) na zewnatrz dalej do IC.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 20:00
przez endrju
Z tego co mowil mi kiedys tam Rob555 to EGR jest u mnie cały czas OFF - przycina się coś. Więc całkiem możliwe, że EGR jest uwalony. Ale szczerze powiem, to nie wiem jak rozebrać EGR'a. Jak Rob555 mi sprawdzał, to wszystko ładnie wyglądało. Ale jak ja teraz patrzę na IC to jego drożność jest słaba - usyfiony nagarem. Nie wiem gdzie by tu podjechać i zrobić z tym porządek.
bono, a Ty też masz taką puszkę za IC, czy to u mnie poprzedni właściciel coś takiego wymyślił?

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 20:00
przez jaro4444
bono napisał(a):Mozliwe , ze ten syf sie pojawil , bo masz dziurawa chlodnice powietrza.


Możliwe to lub masz źle zaciśnięte opaski na łącznikach gumowych w dolocie.

bono napisał(a):W dolocie znajduje sie olej z odpowietrzenia skrzyni korbowej. Przedostaje sie on przez EGR ( sprawdz, czy jest czysty) na zewnatrz dalej do IC.


Odpowietrznik i EGR są znacznie bliżej silnika. Ten olej, który widać, jeśli pochodzi z dolotu to jest z turbiny :P
Nie przejmuj się każda turbina się poci i to jest normalne zjawisko. Tylko jak dolot jest szczelny to olej idzie z powietrzem do silnika i jest spalany (albo zbiera się na dnie IC :diabel: :rotfl2:
Tak całkiem poważnie to weź zdemontuj IC lub zderzak, umyj go dokładnie z zewnątrz i wewnątrz benzyną ekstrakcyjną albo naftą lotniczą, na koniec odtłuść Brake Clenerem, sprawdź wszystkie łączniki gumowe w dolocie i obserwuj gdzie znów pojawi się syf. Jak na IC to można go napawić albo wymienić.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 20:11
przez endrju
Wczoraj to zauważyłem i już zderzam czysty, a upierniczyłem się tym syfem po łokcie bo nie mam dostępu do kanału i tylko głowa pod zderzak... :)
A tak w ogóle to tam w zderzaku jest taka gumowo, plastikowa osłona doprowadzająca powietrze do IC i ta osłona właśnie mi sie połamała i teraz całkiem ja wywaliłem. Czy ta osłona wlotu powietrza jest bardzo potrzebna??
A druga rzecz, to czy moge benzyna myć IC po jego przedniej części?? Po tych blaszkach?? Póki co nie będę wyjmował IC, żeby nic nie spieprzyć, tylko narazie wszystko umyję i będę obserwował. Jak będzie sie dalej pocić to najwyżej wszystko wyciągnę.

No i co to jest ta puszka na fotce??

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 20:29
przez jaro4444
endrju napisał(a):A tak w ogóle to tam w zderzaku jest taka gumowo, plastikowa osłona doprowadzająca powietrze do IC i ta osłona właśnie mi sie połamała i teraz całkiem ja wywaliłem. Czy ta osłona wlotu powietrza jest bardzo potrzebna??


Ta "osłona" to kierownica powietrza na IC. Zwiększa znacznie jego skuteczność, bo "zabiera" powietrze sprzed IC, oraz znacznie dalej od środka samochodu i "naprowadza" to powietrze na IC. Ostatnio takie cudo sprzedałem z IC Dębowemu - zapytaj go czy nie leży w garażu i nie gnije bo on ma chyba zderzak TS i mu to zbędne pewnie ;]

A druga rzecz, to czy moge benzyna myć IC po jego przedniej części?? Po tych blaszkach?? Póki co nie będę wyjmował IC, żeby nic nie spieprzyć, tylko narazie wszystko umyję i będę obserwował. Jak będzie sie dalej pocić to najwyżej wszystko wyciągnę.


Możesz, tylko na zimnym silniku, ale benzyną ekstrakcyjną nie zwykłą z CPN. Po tym zmyj wodą (najlepiej ciepłą) z płynem do mycia naczyń i na koniec samą wodą.
To co Ci nie zejdzie po tym myciu pięknie zmywa Breake Cleaner np Wurtha.
Np taki:

http://moto.allegro.pl/item240804654_va ... ucie_.html

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 20:47
przez endrju
jaro4444, dzieki za info. Na dniach jak znajde chwilke wolna to zrobię z tym porządek. Zapytam Debowego o ta osłonę, może mi ja odsprzeda...
Ciekawe ile to w ASO kosztuje - pewnie sporo u tych zdzieraców :)

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 20:50
przez jaro4444
endrju napisał(a):Ciekawe ile to w ASO kosztuje - pewnie sporo u tych zdzieraców


Zapytaj bo z tym bywa różnie. Niektóre plastiki bywają bardzo przystępne cenowo w ASO. Kiedyś ojcu chciałe kupić do Vectry A nadkola. Za jakieś złomy na giełdzie chcieli po 100 zł a w ASO nowe kosztowało 78 zł :glupek2:

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 20:56
przez endrju
jaro4444, spoko, juz napisałem do Dęboweg, ale jutro przedzwonie do ASO i bede wiedział co i jak.
A co sądzisz o tej tajemniczej puszce??? Tak z ciekawości pytam, bo zaskoczyłeś mnie bardzo pisząc, że to coś dziwnego :)

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 9 września 2007, 21:03
przez jaro4444
http://moto.allegro.pl/item241531486_in ... oledo.html

Tak wygląda "normalny" IC z dolotem od turbiny i ciągiem dalszym do kolektora dolotowego w ASV/ALH/AHF. Jedynie pierwszy wąż za turbem wygląda jak jakiś z PD bo jest na szybkozłączkę nie na opaskę.

Ten jest na 100 % taki jak w VP:
http://moto.allegro.pl/item242005919_vw ... inne_.html

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 11:04
przez endrju
Dzisiaj odbieram kierownice powietrza w aso - koszt 75 PLN i będę robił porządek z IC.
Jak najlepiej zdemontować IC? Zaznaczam, że ściąganie zderzaka to słaba opcja - za duzo roboty.
Może napisałby ktoś jakiś w miarę prosty sposób wymontowania IC i na co powinienem uważać, żeby tekiego coolerka nie uszkodzić.
Przyznam się bez bicia, że jeszcze tego w rękach nie miałem no i nie chciałbym czegoś zepsuć.
Jak już wyjmę tego IC, to na co zwrócić uwage?
Dostępu do kanału nie mam, więc raczej wjade gdzieś na wysoki krawężnik i będę działął.
Za wszelkie sugestie z góry wielkie THNX :)
Pozdr

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 11:12
przez Kozak
endrju, bez zdemontowania zderzaka nie wyobrażam sobie wymontowania zderzaka nie mówiąc już o zamontowaniu kierownic .
endrju napisał(a):Dostępu do kanału nie mam, więc raczej wjade gdzieś na wysoki krawężnik i będę działął.

:hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:
zapomnij
:hahaha:

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 11:22
przez endrju
Dobra, przynajmniej wiem, że nic dzisiaj nie zdziałam !!! :D Chyba jednak poczekam do weekendu i coś pokombinuję z tym zderzakiem, choc powiem szczerze, że pojęcia nie ma jak go zdjąć. Ehhh...

A jak na jakims kanale wymontowałbym IC, później zamocowałbym kierownice w zderzaku, a następnie włożyłbym IC. Nie da rady w takki sposób???

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 11:43
przez jaro4444
endrju napisał(a):choc powiem szczerze, że pojęcia nie ma jak go zdjąć. Ehhh...



http://fallenangelxsi.piczo.com/?previe ... cr=2&rfm=y

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 11:53
przez Kozak
jaro4444 napisał(a):http://fallenangelxsi.pic...2843&cr=2&rfm=y

super stronka :ok:
endrju, już widzisz dlaczego nie zrobisz tego bez zdjecia zderzaka

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 12:13
przez Marcin_TDI
jaro, stronka full profi, proponowalbym gdzies to podwiesic lub przerobic to aby nie zniklo wraz ze stronka...

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 12:15
przez endrju
No faktycznie, bez zdjęcia zderzaka to ja moge podrapać sie po głowie co najwyżej... :)
jaro4444, thnx stronka konkretna :) W sobotę zabiorę się za to na dobre.
Przyznam, że faktycznie wygłupiłem się ze swoim postem i z tym krawężnikiem :D:D:D hehe

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 12:17
przez jaro4444
Endrju i inni koledzy tą stronkę już podawałem przy okazji wątku "Intercooler do ALH".
Szukać, szukać trza :P

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 12:18
przez Marcin_TDI
endrju, kazdy chce zrobic i sie nie narobic... ale kierownicy no poprostu nie ma szans wcisnac... a uwiez mi ze zdezak pierwszy raz jak zdejmowalem bez zadnego opisu czy zdjec wyciagnalem w 20min... takze powodzonka...

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 12:34
przez endrju
Z takim opisem to dam rade, I hope... :) Tu nie chodzi o to żeby się nie narobić, po prostu nie zdejmowałem zderzaka i nie chciałem połamać czegoś. Ale teraz raczej dam radę.
Mam tylko jeden widok, przedstawiajacy nie wiadomo co. Przynajmniej ja nie wiem czego dotyczy. Obrazek


Jaro4444, ja szukam. Ale zawze coś tam umknie człowiekowi. Wiesz jak to się szuka w godzinach pracy. Trzeba być czujnym :) Ale w weekend zawalczę

[ Dodano: Wto 11 Wrz, 2007 ]
Marcin_TDI napisał(a):endrju, kazdy chce zrobic i sie nie narobic... ale kierownicy no poprostu nie ma szans wcisnac... a uwiez mi ze zdezak pierwszy raz jak zdejmowalem bez zadnego opisu czy zdjec wyciagnalem w 20min... takze powodzonka...

Teraz to widze, że z kierownicą powietrza to nie tak hop siup...

Napiszcie mi jeszcze proszę na co zwrócić uwagę jak już będę miał czyściutkiego IC w rękach. Czy ewentualne nieszczelności (dziurki) to w dolnej części IC mogą być. Bo przecież tam gdzie są blaszki to co może byc nie tak???

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 12:40
przez jaro4444
endrju napisał(a):Mam tylko jeden widok, przedstawiajacy nie wiadomo co. Przynajmniej ja nie wiem czego dotyczy.


To jest mocowanie ślizgu zderzaka pod nadkolem.

[ Dodano: Wto 11 Wrz, 2007 ]
endrju napisał(a):Napiszcie mi jeszcze proszę na co zwrócić uwagę jak już będę miał czyściutkiego IC w rękach


Najlepiej zatkać go z obu stron i nadmuchać sprężarką ok 2 atm. Włożyć pod wodę i patrzeć co się dzieje :o

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 12:51
przez endrju
No dobra, musze zadac to pytanie:
Jak to nadmuchać?? No przecieć to nie jest szczelne, bo ma blaszki z przodu, więc tamtedy będzie uciekało to powietrze.
Wiem, że pewnie brednie wypisuję, ale chłodnicy nie miałem w rękach ;/

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 12:55
przez Marcin_TDI
chlodnica od wewnatrz musi byc szczelna, nic ma nie uciekac. powietrze ze srodka na zewnatrz nie wylatuje a te blaszki chlodza to powietrze wlasnie...

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 13:02
przez endrju
No dobra. Skoro IC musi być szczelny, to skąd ten tłusty olejowy nagar na IC, co widać na zdjęciu kilka postów wyżej. To chyba jest jednoznaczne z tym, że w IC MUSI byc nieszczelność, bo na złączkach to raczej było czysto.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 13:21
przez Marcin_TDI
przeczytaj swojego poprzedniego posta jeszcze raz...
Jaro Ci napisal zebys sprawdzil czy jest szczelny.
mam wrazenie ze nie rozumiesz zasady dzialania silnika z turbo (moze to troszke ulatwi sprawe) :arrow:
Obrazek
może turbo olej juz puszcza, przyczym moze byc wiele dlaczego IC jest uwalone...

musisz przedewszystkim zdjeac IC, przeczyscic i sprawdzic czy szczelne jest...

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 13:41
przez bono
endrju napisał(a):No dobra. Skoro IC musi być szczelny, to skąd ten tłusty olejowy nagar na IC, co widać na zdjęciu kilka postów wyżej. To chyba jest jednoznaczne z tym, że w IC MUSI byc nieszczelność, bo na złączkach to raczej było czysto.


endrju przeczytaj caly ten watek od poczatku ze zrozumieniem. chlopaki podali Ci dokladnie co i jak. Juz prosciej chyba nie mozna.
Jezeli bedziesz mial dziurawy IC (chlodnice) to caly syf bedzi Ci wywalalo na zewnatrz.
Zaslep IC z jednej strony z drugiej tak jak jaro4444 radzi nadmuchaj powietrzem , zaslep to i wsadz do zbiornika z woda. Jak zobaczysz babelki tzn, ze IC jest dziurawy. Najpierw go wyczysc z syfu.

Czytaj jeszcze raz czytaj ze zrozumieniem jak nie to bedzie OPR :nonono:

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 14:06
przez endrju
Spoko, juz teraz chwyciłem co i jak - wszystko jest jasne. Po prostu zakręciłem się trochę i pare bzdur wypisałem. Az wstyd ;/
Dzieki chłopaki za wszystkie wskazówki. Mam nadzieję, że IC nie jest dziurawy.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 14:11
przez Marcin_TDI
nawet jesli to uzywka nie jest az taka droga...
zastanawiajace tylko czemu puszcza, czy kamulcem dostal czy moze ze starosci, jaki przebieg ?? bity byl przodem ?? ogolnie jezeli nie czujesz spadku mocy to bym sie nie zamartwial od raazu tak... moze da sie zaspawac dziurke
w kazdym razie sprawdz to w wolnej chwili dla wlasnego swietego spokoju...

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 września 2007, 14:31
przez endrju
Auto jak kupiłem miało bardzo lekkie pęknięcie po prawej stronie zderzaka, kierownica powietrza też była pęknieta i lekko pękniete było nadkole.
Zderzak oddałem do zaspawania plastikarzowi, a nadkole wymieniłem. W ostatni weekend wyciągnąłem połamaną kierownice powietrza i właśnie zobaczyłem syf na IC i to mnie zaniepokoiło. Auto raczej jeżdzi ok, choć tak naprawdę to nie mam porównania, bo nie jechałem innym autem z tym silnikiem.

Co prawda Rob555 sprawdzał mi auto vag'iem i turbina ładnie pompowała. Nic niepokojacego nie zauważył, poza przycinajacym się EGR'em. Ale to nie ma z IC nic wspólnego (chyba).

[ Dodano: Czw 13 Wrz, 2007 ]
Intercooler wyczyściłem z syfu i po wczorajszym dniu jazdy na spodzie IC'ka pojawił sie świeżutki olej. Więc mam już pewność, że IC jest gdzieś nieszczelny. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego jadąc nie zostawiam za sobą czarnej chmury???
Przecież przy nieszczelności powinienem kopcić na czarno jak smok.
I teraz pytanie. Czy warto zawieźć IC do klejenia, czy taka regeneracja jest skuteczna?
Pozdr

[ Dodano: Pią 14 Wrz, 2007 ]
Znalazłem firme Auto-Chłodnice w Olsztynie i oni zajmują się regeneracją chłodnic i mają mi to zrobić. Czy macie może jakieś doświadczenie z tego rodzaju usługami. Czy warto regenerować. Koleś przez tel powiedział, że koszt 60-70 PLN.

Intercooler

PostNapisane: 16 września 2007, 11:58
przez Marijusz
Muszę zdemontować intercooler. Jakie kroki muszę przedsięwziąć przed zdjeciem IC? Chodzi mi tu o np czy muszę olej spuścić czy nie i jakie inne czynności mam wykonać. Dodam, że to 1.9 TDI 90KM ALH. Muszę go zdjąć bo jest w nim dziura. I teraz drugie pytanie czy jest sens łatać dziurę czy nie?

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 16 września 2007, 12:03
przez endrju
Zobacz wątek założony przeze mnie, znajdziesz w nim odpowiedzi na Twoje pytania.
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=9002

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 16 września 2007, 12:30
przez Marijusz
Dzieki endrju. Ale tak samo jak w twoim poście jeszcze nikt nie udzielił konkretnej odpowiedzi jak to zdemontować. Mam taki sam problem j ak ty: jeszcze tego w ręku nie miałem, więc jakbys już coś wiedział to daj znać.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 16 września 2007, 14:40
przez endrju
Ja jutro zdejmuje IC i zawoze do zakładu naprawiajacego chłodnice. A jak zdemontować to jaro4444 podal link do strony, gdzie przedstawiono sposob demontazu przedniego zderzaka. A za zderzakiem z prawej stropny jest IC.
Zadnego oleju spuszczac nie musisz. Ja nie mam dostepu do kanalu, wiec jutro jade do mechanika i na podnosiniku ladnie wyciagniemy IC. Jak sie juz uporam z tym to napisze.
Jeszcze raz podaje lik podany przez jaro4444:
http://fallenangelxsi.piczo.com/?previe ... cr=2&rfm=y

Pozdr

[ Dodano: Nie 16 Wrz, 2007 ]
Znalazłem coś takiego:
http://www.motofakty.pl/artykul/chlodni ... racji.html
Oddaje to do przedstawiciela w Olsztynie.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 16 września 2007, 17:17
przez bono
Marijusz napisał(a):Muszę zdemontować intercooler. Jakie kroki muszę przedsięwziąć przed zdjeciem IC? Chodzi mi tu o np czy muszę olej spuścić czy nie i jakie inne czynności mam wykonać. Dodam, że to 1.9 TDI 90KM ALH. Muszę go zdjąć bo jest w nim dziura. I teraz drugie pytanie czy jest sens łatać dziurę czy nie?


Marijusz nie zakladaj nowych tematow jezeli dany temat juz istnieje zwlaszcza, ze o IC bylo pisane pare dni temu :nonono:
scalam posty, natepnym razem Smietnik i OPR

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 17 września 2007, 19:22
przez endrju
Dzisiaj IC został naprawiony. Okazalo sie ze jedna z rurek w rdzeniu była uszkodzona, zaspawali, zalozyli nowa uszczelke i wszytsko bangla. Plastikowa obudowa byla nietknieta, wiec i naprawa byla nieskomplikowana, dla ludzi specjalizujacych sie w regenerowaniu chlodnic. Koszt uslugi - 50 PLN.
A samochod jezdzi teraz duuuuzo lepiej. Niby szczegol, ale jakze istotny :D
Pozdrawiam

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 17 września 2007, 19:45
przez bono
endrju napisał(a):A samochod jezdzi teraz duuuuzo lepiej. Niby szczegol, ale jakze istotny :D


no dostal powietrze to i jezdzic zaczal :jezor:

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 17 września 2007, 21:19
przez Marijusz
Sorki za powielanie tematu. Obiecuje, że to ostatni raz.
Dzięki za informacje. Jutro schodzę w dół (do kanału).

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 26 września 2007, 08:09
przez endrju
Jak juz pisałem wcześniej w tym wątku, IC został naprawiony i założony ponownie. Wczoraj profilaktycznie zaglądam sobie pod autko i patrze co tam z IC słychać. I zobaczyłem zapocenie olejowe na połączeniu IC z rurą. Czy mam to zostawic w spokoju? Dzwoniłem do mechanika, który robi mi zazwyczaj auto i on powiedzial ze jak troche turbo puszcza olej to nie ma bata i zawsze na połączeniu wyjdzie troche oleju. Ja zaproponowałem ze moznaby wymienic opaske zeby wyeliminowac to pocenie.
Czy to ma sens? Czy takim poceniem powinienem sie niepokoic czy raczej zostawic to w spokoju? Czy jak opaski są szczelnie pozakładane to czy olej może sie jakoś na tych złączkach pojawiać.
Zastanawia mnie to bo przed naprawą IC nie miałem w tamtym miejscu zapocenia, a dokładnie sie temu wtedy przyglądałem.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 26 września 2007, 09:35
przez bono
endrju, looknij ten temat viewtopic.php?t=8184
nie powinno sie pocic, masz miec sucho.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 26 września 2007, 09:38
przez Marcin_TDI
tam sa napewno oringi ktore u Ciebie puszczaja. powiem Ci tak, w ARL tam gdzie jest duzy IC z przodu to norma ze sie leje tamtedy olej ale jak masz tego w nadkolu bziubziulka to tam powinno byc such. uszczelniacz dolotu inaczej to sie nazywa tyle ze te oringi to musisz dobrac sobie bo chyba w aso nie wystepuje cos takiego oddzielnie...

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 26 września 2007, 10:17
przez endrju
Zdjąlem ta ori opaske i założyłem szersza i mocniejszą. Mam nadzieję, że teraz bedzie wszystko trzymało.
Dzieki za zainteresowanie tematem i rzeczowe odpowiedzi.

Pozdr :)

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 23 stycznia 2010, 19:12
przez joshu
Ostatnio zauważyłem że bryzga mi olejem z rury obok alternatora, a że nie mam doświadczenia z silnikami z turbo i IC, czym może grozić takie pękniecie rurki?, co mogło spowodować takie pęknięcie?
Zauważyłem że ktoś próbował już to łatac na gorąco ale mu nie wyszło.
silnik asv 110km

Obrazek

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 23 stycznia 2010, 20:04
przez antoś
joshu, to wygląda jakby koło pasowe przetarło Ci rurę od IC. :) Taka nieszczelność w najgorszym przypadku może spowodować wysranie się turbiny, bo będzie musiała ona mocniej pompować by uzyskać zadane ciśnienie. :)

Zobacz czy rura nie ma jakichś luzów, bo nie powinna się obijać o to kółko.

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 23 stycznia 2010, 20:20
przez joshu
To faktyczine nie za dobrze, pewnie nie opłaca się tego paskudzic lutownicą, na allegro używki kosztują koło 100.

Luzów nie ma bo sprawdzałem, może komuś kiedys wystrzeliła od IC i się przetarła.... ;/

Może ktoś ma na handel z obecnych?

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 23 stycznia 2010, 23:59
przez antoś
joshu napisał(a):Może ktoś ma na handel z obecnych?

napisz ogłoszenie w odpowiednim dziale. :)

Re: Intercooler - olej - nagar

PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 15:40
przez addam24
Witam mam prosbe do szanownych uzytkownikow forum.Potrzebuje nr oringow tych co siedza na szybkozlaczkach Intercoolera(wlot i wylot) w Leonie 1.9 TDI ARL.I jeszcze nr tych klamr zabezpieczajacych szybkozlaczke,przed wypadnieciem.Mam na mysli te druty.Pozdrawiam i licze na pomoc